Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook vandaag geen GLS briefje in de bus bij thuiskomst van mijn werk.
Woensdagochtend besteld 16gb zwart.
Geen sms gehad dat ik in de 2e lichting zit
Geen sms gehad dat hij woensdag geleverd wordt
Geen sms gehad dat hij donderdag geleverd wordt
 
Dus ik neem dat het vrijdag wordt volgens de informatie van VF eerder in dit forum.
 
Volgende keer toch maar langs de VF shop, pre-orderen is meer late-delivering 😉
fstegeman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bizar! Woensdag besteld en mijn vrouw vrijdag. Haar toestel wordt morgen afgeleverd maar over mijn order kan vodafone niets zeggen! Een maat van mij ook vrijdag besteld, vandaag ontvangen! Gelukkig ben ik pas 2 jaar klant en zijn zij nieuw. Op volgorde van bestelling dus? Denk het niet!

En je probeert de ks te bellen: na 30min een medewerker Aan de lijn die de hoorn erop gooit! Top!!!!
Stepmagic

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja,
 
Zoals al veelvuldig gemeld hier gaat het niet echt soepel. Ook bij mij niet.
- wel orderbevestiging van verlenging en direct contract omgezet (woensdag ochtend online besteld)
- geen sms voor levering
- geen sms voor latere levering door te weinig voorraad
- geen e-mail bevestiging dat ik een iPhone5 32gb zwart heb besteld
 
Helaas ook vandaag weer geen sms na de nieuwe sms ronde. Dus blijkbaar ook deze week geen nieuwe iPhone. En dan moet ik nog maar hopen dat GLS mee werkt wanneer uiteindelijk uitgeleverd wordt, die hebben inmiddels al 3 van mijn bestellingen gewoon terug gestuurd omdat de tomtom ons adres niet kent.
 
Geduld en vertrouwen houden wordt goed getest zo.
 
 
Daantje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een smsje gekregen dat mn iphone donderdag komt.
Maar dan is niemand thuis bij ons, je kan dus geen afspraken maken met GLS?
Maar ze komen gewoon maar een keer langs wanneer ze het uit komt?
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ja dat laatste vraag ik mij eigenlijk ook af. En helaas heb ik ook meegemaakt dat de klantenservice gewoon de hoorn erop gooit.
ype

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Stevie,
 
Kan ik een bestelling ook  omzetten in een variant met meer geheugen? Zo nee, dan is het niet anders zo ja, Hoe doe ik dat??
 
gr Ype en succes met het gezeik van iedereen hier tsjonge jonge alsof de wereld vergaat.. maar ik ben wel eerlijk en heb hem ook liever vandaag dan morgen hihi
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist voor de 10e keer gebeld met de klanten'service'.... Vorige week donderdagochtend besteld, kunnen me nog steeds geen ordernummer geven... Maar goed, ik zal hier verder niet negatief over Vodafone doen want dit is natuurlijk een incident....
fenvbogert

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Triest deze reactie. Als je gebelt wordt voor een verlenging en je zegt toe dat hij gegarandeerd vrijdag of zaterdag op de mat ligt dan is er niets aan de hand. Altijd eerlijke en juiste informatie verstrekken daar kom je het verst mee
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hahaha het was cynisch bedoeld hoor! 10x bellen met de klantenservice is natuurlijk dramatisch. Wat nog dramatischer is is dat alles wat vriend Stevie hier beweert keihard tegengesproken wordt door de klantenservice! Ik daag Stevie uit om nou eens uit te leggen hoe het kan dat terwijl ik mijn order op donderdagochtend geplaatst heb, ik tot op de dag van vandaag nog steeds geen bevestiging heb en de klantenservice mij ook verzekerd dat ik deze week geen telefoon zal ontvangen! En nogmaals, het is geen werelddrama om het nog iets langer zonder iPhone 5 te doen, wat een drama is zijn de valse beloften van VF, de onbeschoftheid van de medewerkers van de klantenservice en de slechte communicatie!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goeiemorgen allemaal,

Even een aantal vragen beantwoorden...

Ik kan inderdaad geen concretere informatie geven op dit moment over de leveringen. Behalve de algemene info die ik al verstrekt heb, heb ik op dit moment niets nieuws. Misschien na de update meeting vandaag, maar ik kan niets garanderen. Daarnaast zal ik nooit individuele informatie kunnen geven voor jullie allemaal apart over jouw specifieke levering. Sommige mensen sturen me hier privé berichten over, maar sorry dit heeft geen zin, ik kan gewoon niets opzoeken over je order.

Er is een verschil tussen telefonische en online bestellingen ja, deze worden anders verwerkt en komen uit aparte voorraden. Dus er kan verschil tussen zitten als je één abo bijvoorbeeld online hebt besteld en eentje telefonisch. Dan kunnen er verschillen voorkomen in levertijden. Sowieso, als je verschillende toestellen hebt gekozen kunnen de levertijden verschillen.

Even kijken wat hebben we nog... het wijzigen van je order. Dit kan pas op het moment eigenlijk dat je order volledig is afgehandeld. Dus als je een ander toestel wilt moet je wachten tot je het toestel hebt ontvangen en het vervolgens terugsturen. Niet de meest handige manier maar dat is op dit moment de enige manier om je order te wijzigen als je een ander toestel wilt.
Als je het abonnement wilt wijzigen en dan met betrekking tot het abonnement zoals de 10GB bundel, hier zou ik vandaag meer informatie over krijgen wat hiervoor de procedure word. Dit vraag ik dus nog na en zodra ik iets weet dan kom ik erop terug en geef ik aan wat jullie moeten doen als je ervoor kiest om de 10GB bundel af te sluiten.

MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Thanks Stevie dat je ons zo goed op de hoogte houdt 🙂
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Eric181 schreef:
Hahaha het was cynisch bedoeld hoor! 10x bellen met de klantenservice is natuurlijk dramatisch. Wat nog dramatischer is is dat alles wat vriend Stevie hier beweert keihard tegengesproken wordt door de klantenservice! Ik daag Stevie uit om nou eens uit te leggen hoe het kan dat terwijl ik mijn order op donderdagochtend geplaatst heb, ik tot op de dag van vandaag nog steeds geen bevestiging heb en de klantenservice mij ook verzekerd dat ik deze week geen telefoon zal ontvangen! En nogmaals, het is geen werelddrama om het nog iets langer zonder iPhone 5 te doen, wat een drama is zijn de valse beloften van VF, de onbeschoftheid van de medewerkers van de klantenservice en de slechte communicatie!

Ten eerste is het vriendinnetje Stevie en niet vriend ik ben nog altijd een vrouwtje...profielfoto lijkt me ook duidelijk 🙂
Daarnaast is het zo dat ik helaas niet kan zeggen waarom de klantenservice mij tegenspreekt. Zij kijken naar personen individueel, ik spreek voor een grotere groep met algemene informatie. Waarom JIJ nog geen orderbevestiging hebt en geen sms, dat weet ik niet en kan ik ook niet nakijken. Daarnaast hoef je mij niet uit te dagen om iets uit te leggen, ik denk dat ik genoeg communiceer en jullie voldoende op de hoogte hou met de informatie die ik ontvang.
Weet je zeker dat je order goed is doorgekomen? Want het is erg vreemd als je geen orderbevestiging hebt ontvangen, tenzij je mailadres niet klopt....

eazy4me

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Haha en ik maar denken dat het een mannelijke marketing manager is van een avatar met een mooie vrouw!
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik vind het prima dat ik moet wachten, maar waar ik me mateloos aan irriteer is het feit dat mensen die ZATERDAG een bestelling hebben gedaan NU AL een sms hebben en mensen die 3 dagen eerder, op WOENSDAG een bestelling hebben gedaan nog steeds niks hebben gehoord (en ja, het gaat om dezelfde teefoon).  Dat kan echt niet. 
Verschillende voorraden klinkt me ook als een heel vreemd verhaal in de oren. Een 'online' voorraad en een 'telefoon' voorraad?
Wat is daar de reden van? Een bestelling is een bestelling of zeg ik nu rare dingen?
Het lijkt me anno 2012 toch niet zo heel ingewikkeld om een volgorde van bestellingen bij te houden?
 
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb geen idee of het ingewikkeld is om voorraaden, binnenkomende bestellingen etc goed bij te houden, maar het voelt inderdaad raar dat mensen die dezelfde telefoon veel later bestellen eerder geleverd krijgen. Zeker omdat je met pre-orderen verwacht dat dit de snelste manier is om je telefoon in huis te krijgen.
 
Maar goed, wachten op je telefoon valt onder de noemer klein leed, dus we wachten rustig af 😄
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Bartj78 schreef:
Ik vind het prima dat ik moet wachten, maar waar ik me mateloos aan irriteer is het feit dat mensen die ZATERDAG een bestelling hebben gedaan NU AL een sms hebben en mensen die 3 dagen eerder, op WOENSDAG een bestelling hebben gedaan nog steeds niks hebben gehoord (en ja, het gaat om dezelfde teefoon). Dat kan echt niet.
Verschillende voorraden klinkt me ook als een heel vreemd verhaal in de oren. Een 'online' voorraad en een 'telefoon' voorraad?
Wat is daar de reden van? Een bestelling is een bestelling of zeg ik nu rare dingen?
Het lijkt me anno 2012 toch niet zo heel ingewikkeld om een volgorde van bestellingen bij te houden?


Nee je zegt zeker geen rare dingen, weet dat het raar klinkt, maar zo is het wel.
Zo heeft ieder kanaal zijn eigen voorraad.

En het bestelproces is toch wel vrij ingewikkeld, als je met meerdere kanalen werkt.
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
e-nova schreef:
Ik heb geen idee of het ingewikkeld is om voorraaden, binnenkomende bestellingen etc goed bij te houden, maar het voelt inderdaad raar dat mensen die dezelfde telefoon veel later bestellen eerder geleverd krijgen. Zeker omdat je met pre-orderen verwacht dat dit de snelste manier is om je telefoon in huis te krijgen.
 
Maar goed, wachten op je telefoon valt onder de noemer klein leed, dus we wachten rustig af 😄
Helemaal mee eens. Het blijft vreemd.
Maar geduld is een schone zaak. Het komt goed!
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Die foto heb je er pas bijgezet, maar okay daar zat ik fout! (Kijk zo doe je dat, je fouten toegeven!)

Maar wat ik niet begrijp is dat jij niet klaagt bij je superieuren dat je verkeerde informatie krijgt!
Wat ik gewoon niet begrijp is dat niemand bij VF mij kan/wil vertellen wat er nou precies is misgegaan bij mijn order... En zoals we op dit forum kunnen lezen ben ik niet de enige...
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Verschillende kanalen klinkt heel erg als het paarse krokodil-effect....
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Eric181 schreef:
Die foto heb je er pas bijgezet, maar okay daar zat ik fout! (Kijk zo doe je dat, je fouten toegeven!)

Maar wat ik niet begrijp is dat jij niet klaagt bij je superieuren dat je verkeerde informatie krijgt!
Wat ik gewoon niet begrijp is dat niemand bij VF mij kan/wil vertellen wat er nou precies is misgegaan bij mijn order... En zoals we op dit forum kunnen lezen ben ik niet de enige...
Foto staat er al bij sinds ik per 1 juli admin ben, maar dat maakt verder niet uit.

En meen je dat ik niet klaag? en geen 10 uur per dag bezig ben met rondrennen om info te krijgen? Mijn werkweken zijn al sinds voor de iPhone 5 niet meer binnen 40 uur te passen. Misschien heb je gemerkt dat ik vaak om 9 uur nog online ben....
En wie zegt dat mijn info verkeerd is?

Begrijp dat hier echt honderden mensen zich de benen onder het lijf uit rennen om alles in rechte lijnen te trekken en jullie informatie aan te leveren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic