Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Nise

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na 2 weken het forum in de gaten houden.. Ga ik ook maar eens een berrichtje erop plaatsen. Op dit moment heb ik het er helemaal mee gehad. T is frustrerend te zien als trouwe iPhone fan na lang wachten ook nog steeds niet de iPhone in handen te hebben. Ik heb hem woensdag ochtend 26ste bestel 32gb. En zoals bij iedereen zijn er beloftes gedaan die niet zijn nagekomen. Dit kan gebeuren, iedereen is maar een mens en ik begrijp dat ks er niks aan kan doen dan ons proberen zo goed mogenlijk te woord te staan (doen ze overigens ook, ik ben elke keer netjes geholpen) maar wat mij niet lekker zit is dat ik via het forum moet lezen dat mensen die de iPhone veel later dan mij besteld hebben (ook de 32gb) eerder ontvangen dan mij! Mijn geduld begint echt op te raken, ik heb dagen vrij genomen van werk omdat ik de belofte kreeg op die betreffende dag de telefoon in ontvangst te mogen nemen. En ja het is een verlengend contract, maar moet dat wat uitmaken? Elke klant moet toch t zelfde behandeld worden?
Jordyvannies

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had net (0900) 1000 580 gebeld.
Konden niet zien hoe lang t nog zou duren (32gb zwart) wel vertelde ze nu over de staking in china waardoor Apple niks meer "kan leveren". Ze hebben iig weer nieuwe verhalen.
2 oktober om 17.52 de bevestiging gehad.
JZW

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
wat ik echt totaal onbegrijpelijk vind, en eigenlijk gewoon ook oliedom, is dat er niet door de persoon die bij Vodafone verantwoordelijk is voor het proces van correcte uitlevering wordt ingegrepen in dit forum.
 
Ik ben jarenlang verantwoordelijk geweest voor dit soort diensten (ja, in een groot bedrijf als Vodafone), en als er zoiets als dit misging (onbegrip en geklaag bij klanten, omdat levering niet correct of intransparant verliep) dan grepen wij in. Het is simpel: analyseer het probleem, bedenk oplossingen die uitlegbaar zijn aan een leek, produceer de uitleg, en breng alle belanghebbenden (in dit geval : Klantenservice , de klanten, Orderafhandeling, GLS, e..d) op de hoogte. Iedereen dezelfde info, alle verwachtingen van alle partijen synchroon.
 
Hoe is het nou toch mogelijk dat Vodafone in dit geval niet ingrijpt? Ergens zit iemand enorm te slapen of heeft totaal lak aan z'n klanten, of is gewoon incompetent.
 
Natuurlijk gaat het maar om een telefoon. Natuurlijk betreft het een enorm ingewikkeld proces. Maar de meeste klanten zijn heel erg bereid zich te voegen naar de situatie, als ze maar correct geinformeerd worden en zich daardoor als een gewaardeerde klant behandeld voelen.
 
Persoonlijk voel ik me behandeld als een totaal onbelangrijk nummer , in een of ander voor Vodafone kennelijk oninteressant klantsegment. Dat is niet best. What goes around comes around. Oftewel: mensen zullen deze ongeinteresseerde behandeling van Vodafone niet snel vergeten. In een vechtmarkt als de huidige mobiele telcomarkt zou je van een bedrijf als Vodafone juiste verwachten dat ze alles doen om bestaande klanten tevreden te houden. 
 
Het is echt allemaal niet zo moeilijk.  En ook als het zo'n puinhoop is dat je het echt niet meer weet als bedrijf, kan je daar op gepaste wijze over communiceren en zo het begrip bij je klanten proberen overeind te houden.
 
Uitzondering op de regel vind ik Stevie. Stevie doet voor zover ik kan inschatten alles wat in haar mogelijkheden ligt om ons 'klagers' te bedienen. Als de 'bazen'  (whoever they may be... ) daar nou eens een voorbeeld aan zouden nemen, zou Vodafone het gedoe en de gebroken verwachtingen en beloftes nog kunnen omdraaien in alsnog tevreden klanten. Maar dan moeten ze nu wel echt eens actie ondernemen. Ik hoop dat ze zo verstandig zijn. Alleen al zo'n lijstje met verwachte leverweek per type iphone / bestelweek, zoals ze bij Vodafone Duitsland hebben.. Dat zou al heel wat zijn.. Succes ermee! 
 
 
 
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heel mooi verwoord JZW 😉
 
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@stevie hoe kan dit, waar zijn de norme en respect bij Vodafone
 
Hier hetzelfde, mijn collega op 2 okt een nieuw abb aangevraagd, en het toestel Iphone 5 32 GB is geleverd.
Ik trouwe klant meer dan 18 jaar bij vodafone / Libertel verlengeing aangevraag op 2 okt telefonisch, orderbevestiging ontvnagen maar geen toestel.
 
ik als 18 jarige klant moet dus langer wachten dan een nieuwe klant.
Ik denk dat ik ook maar vertrek, want nieuwe klanten hebben meer rechten dan bestaande klanten.
Het zijn net energie maatsschappijen, daar krijgen bestaande klanten ook niets en nieuwe klanten een welkomstbonus.
 
Vodafone geeft dus helemaal niks om hun klanten, gellukkig ben ik contractvrij en kan ik gaan en staan waar ik wil.
 
Wat een teleurstelling dat ik nu zit te kijken naar mijn nieuwe collega met zijn nieuw toestel.
KS zegd dat dit niet kan, dus een kalanten service die absoluut niet weet wat er aan de hand is.... te gek voor woorden.
Jordyvannies

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@maikel75
Hoe laat was dit ongeveer, ik heb dezelfde bestelling n KS weet nog niks.
Ook al jaren klant en altijd over m'n bundel heen, zelfs een jaar gehad dat ik er met 200 euro overheen ging door werk in buitenland.
En niks ervoor terug krijgen en achter aan de lijn worden geplaatst...
Rijkie2405

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Stevie zou ik ook graag antwoord op willen hebben. Heb op 28 september mijn abonnement verlengd en de Iphone 5 32GB besteld. Krijg de maandag erna een SMS dat de telefoon omstreeks vorige week woensdag geleverd zou moeten worden. Nu een week later nog steeds niets ontvange. Ook ik ben al jaren een goede entrouwe klant maar voel me toch een beetje genept! Mensen die een nieuw contract afnemen worden eerder bediend dan bestaande klanten. Hoe gaat Vodafone hiermee om? Hoor graag.
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Goedemorgen deze morgen......
 
Ik heb mijn iPhone5 16GB zwart, contractverlenging van 1 jaar, op 27 september telefonisch besteld.
Krijg net een email dat de telefoon vandaag op 10-10 is verstuurd.
 
Nu hoor ik iedereen denken, jemig, lang gewacht, top dat je hem krijgt!!
Bedankt mensen.....vind ik heel aardig van jullie. 
 
Er is echter een MAAR...........ik heb de telefoon reeds op 2 Oktober geleverd gekregen.
 
Ben benieuwd of ik een tweede iPhone krijg.
 
Ik kom hier later op terug....als GLS voor de 2e keer geweest is.:D
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
it's one big mess en iedereen bij vodafone doet of zn neus bloed. Komop guys, zoals vele malen eerder gezegd maar waar nooit op gereageerd: Mensen zoals wij zijn en vergevingsgezind en schappelijk. Maar niemand kan leven met verschillende verhalen en onzekerheid.
 
Wat ik ook raar vind is dat je ordernummer pas werkt als je telefoon klaarligt?! Wat is dat voor onzin, als ie is verstuurd geloof ik wel dat ie aankomt, gaat om de dagen (WEKEN BIJ VODAFONE) ervoor
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Zojuist ook de klantenservice gesproken (0900-1000 580 à 45ct per gesprek). Er is niets te zeggen over mijn order. Er is niets te zeggen over aanlevering van Apple.
 
Wat een amateuristisch zooitje. Ik ben benieuwd welk verhaal Stevie straks meekrijgt tijdens haar meeting. Vaste klanten voelen zich benadeeld en behandeld als een stuk vuil. Die vaste klanten zijn door deze manier van werken en de informatievoorziening een stuk minder vast bij een aflopend contract, denk ik.
Jean_86

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Niet vervelend bedoeld maar ik denk niet dat je hem donderdag ontvangt.
Tenmindste dat lijkt me sterk, ik heb ook 2 okt. besteld heb nog niks gehoord, telefoontje oid. 
Of zal dat komen omdat een verlenging meer tijd in beslag neemt dan een nieuwe klant?
 
Tevens zijn er veel beloftes gedaan via de telefoon die niet zijn waargemaakt en is er afgesproken van vooraan te beginnen met orders uitleveren.
 
Groetjes,
 
Tom
 @Tom, we zullen zien, ben erg benieuwd. Laat het je donderdag wel weten.
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Zojuist 0800 - 020 00 43 gebeld om even te kijken wat die te zeggen hadden.

Ik had de vraag of mijn nummer portering alvast in werking gezet kon worden omdat ik zo snel mogelijk over wil naar Vodafone, tot die tijd betaal ik nog 'te veel' bij t-mobile.

Ik kreeg te horen dat dit pas in werking word gezet wanneer ze er zeker van zijn dat er een iPhone beschikbaar voor je is. Ze verwachtte dat eind oktober alle 'backorders' afgehandeld zouden zijn en dat ik niets anders kon doen dan wachten (wat ik al wist). Ze dacht dat bij mij alles binnen 2 weken in werking gezet zou worden, en daarna werd er contact met me opgenomen voor de aflevering en dit kon dan ook weer 2 weken duren.

Ik hoop dat alles net wat sneller gaat, wil graag over naar vodafone, die iPhone komt wel.
 
 
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@JordyVannies

Vanmorgen om 9:05 uur.
In het verleden bestelde wij altijd rechtsreeks van Apple, die kunnen de levertijden exact aangeven. Het is gewoon te zot voor woorden dat Vodafone dit niet kan.

Elke keer hoor ik dat het aan Apple ligt, maar ik heb nu gezien dat nieuwe klanten wel degelijk voor bestaande klanten gaan.
Bestaande klanten hebben ze al binnen nieuwe klanten is commercieel gezien beter om marktaandeel te winnen.

Wij hebben morgenvroeg vergadering in het bedrijf over de dienstverlening van Vodafone. De storing van een week is ook niet netjes opgelost, en ik hoop dat men hier naar een andere provider gaat. De levertijden zijn daar waarschijnlijk net zo lang, echter hoop ik dat deze mensen wel eerlijk zijn, want dat is vodafone zeker niet.
Martijnte

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen!
Ik volg dit forum al vanaf 1 oktober omdat ik toen besteld heb.
 
Ik las gisteren dat er mensen waren die 2 oktober hebben besteld/verlengd,
En het toestel morgen al binnen hebben of sommige daarvan al binnen hebben ?
 
Net de ks aan de lijn gehad,
Deze beste mevrouw ging er spoed achter zetten zodat ik het toestel volgende week kan verwachten ?
Terwijl er niks over een levertijd bekend is? ze zei mij dat de toestellen weer uitgeleverd gingen worden,
En dat ik dus snel de iphone zou krijgen.
 
Het is niet de eerste keer dat ik heb gebeld naar de ks.
 
Deze mevrouw zei mij vandaag voor het eerst dat er een foutje zat in de 10gb data bundel?
Beetje raar, Want ik heb telefonisch besteld op de dag dat de nieuwe abbonementen ingingen.
 
1 oktober verlengd rond 3 uur.
Van sizz friend naar 'iphone 5 altijd'
Iphone 5 16gb zwart
 
Na verschillende pogingen, 'ks' 'webcare' geen steek verder,
Helaas wordt er elke keer een andere smoes gebruikt.
Wie moet ik nu wel geloven en wie niet?
 
Stevie! Respect voor jou! bedankt dat jij ons alles uitlegd en op de hoogte houd!
 
Groet,
 
Martijn
 
 
 
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Zoals ik het nu begrijp wordt er nog gewerkt om de 27/09 groep hun telefoons te bezorgen, de 28/09 groep moet nog komen (waar ik bij hoor). 

Mijn abbonement is echter nog steeds niet omgezet.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
MusicLife schreef:
Zoals ik het nu begrijp wordt er nog gewerkt om de 27/09 groep hun telefoons te bezorgen, de 28/09 groep moet nog komen (waar ik bij hoor). 

Mijn abbonement is echter nog steeds niet omgezet.
Ik heb de 27e besteld en ook mijn abonnement is nog niet omgezet...
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb vanmiddag rond 13 uur een overleg om te kijken hoe we de levertijden beter kunnen communiceren, zodat ik ook voor jullie wat meer inzicht kan creeëren dan tot nu toe.
Daarnaast wil ik wel nog even een keer melden, dat je bij helaas aan het verkeerde adres bent als je een individuele order wilt laten nakijken. Ik heb de systemen simpelweg niet om dit te doen. Klantenservice kan je doorverwijzen/-verbinden naar de juiste afdeling om je order te checken. Dit gaat echter pas als je order verwerkt is in het systeem.

Dan de ordernummer/orderstatus discussie. Ik heb al eerder gemeld dat de orderstatus tool niet goed werkt en zeker niet iedereen een ordernummer krijgt. Zie hiervoor de update die op pagina 1 staat. Hier heb ik alle "belangrijke" updates bij elkaar gezet. Hopelijk kan ik hier vanmiddag nog één aan toevoegen als ik jullie op de hoogte kan stellen van levertijden.

Verwacht echter niet dat ik precies kan zeggen dat als je hem op de 27ste besteld hebt je hem de zoveelste krijgt, maar een ietwat globale indicatie hoop ik wel te kunnen geven. Zal mijn best doen zo specifiek mogelijk info te ontvangen.

Ik zal ook nogmaals het nieuwe klanten vs. bestaande klanten aankaarten, maar hier zou geen verschil in moeten zitten, niemand ontvangt een voorkeursbehandeling. Het kan hooguit zijn omdat ze via andere kanalen lopen dat er verschillen zitten in levering. Maar ik vraag ook dit na.
Jyco

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb em binnen! Vanochtend om 11.14 wakker gemaakt door de deurbel en wie stond daar! Ja hoor GLS 😄

Ik ben van de 27/9 groep, heb mn abbo verlengt met een Iphone 5 32gb zwart (geen F&F)
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
jz123 schreef:
 
Antwoord op Wvanderspek: Ik heb de 64gb zwart besteld, die staat direct leverbaar toen ik bestelde, en ik weet dat de iphone 5 moeilijk leverbaar is, maar als je ziet dat de andere de status heeft 'langere wachtijd' e de 64gb als status 'direct leverbaar' verwacht je als klant dat vodafone zo'n grote batch heeft gekregen dat ze genoeg hebben om de bestellingen die met die status binnenkomen wel verwerkt kunnen worden, overigens heb ik van vodafone ook nog geen bericht gehad dat dit model moeilijk leverbaar is, alleen omdat ik vandaag had gebeld wat mijn status van het nummerbehoud is. waarvan ik hoorde nu dat er geen toestel momenteel beschikbaar is.
Toen ik mijn 32GB bestelde op 4 oktober stond er inderdaad bij de 32 en 16 langere levertijd en bij de 64 stond direct leverbaar... dit is dus gewoon niet waar als ik jouw bericht lees..???
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie schreef:
Goeiemorgen allemaal,
 
Ik heb vanmiddag rond 13 uur een overleg om te kijken hoe we de levertijden beter kunnen communiceren, zodat ik ook voor jullie wat meer inzicht kan creeëren dan tot nu toe.
Daarnaast wil ik wel nog even een keer melden, dat je bij helaas aan het verkeerde adres bent als je een individuele order wilt laten nakijken. Ik heb de systemen simpelweg niet om dit te doen. Klantenservice kan je doorverwijzen/-verbinden naar de juiste afdeling om je order te checken. Dit gaat echter pas als je order verwerkt is in het systeem.
 
Dan de ordernummer/orderstatus discussie. Ik heb al eerder gemeld dat de orderstatus tool niet goed werkt en zeker niet iedereen een ordernummer krijgt. Zie hiervoor de update die op pagina 1 staat. Hier heb ik alle "belangrijke" updates bij elkaar gezet. Hopelijk kan ik hier vanmiddag nog één aan toevoegen als ik jullie op de hoogte kan stellen van levertijden.
 
Verwacht echter niet dat ik precies kan zeggen dat als je hem op de 27ste besteld hebt je hem de zoveelste krijgt, maar een ietwat globale indicatie hoop ik wel te kunnen geven. Zal mijn best doen zo specifiek mogelijk info te ontvangen.
 
Ik zal ook nogmaals het nieuwe klanten vs. bestaande klanten aankaarten, maar hier zou geen verschil in moeten zitten, niemand ontvangt een voorkeursbehandeling. Het kan hooguit zijn omdat ze via andere kanalen lopen dat er verschillen zitten in levering. Maar ik vraag ook dit na.
Is dat marketingtaal? ipv voorkeursbehandeling iets "leveren via een ander kanaal" noemen?
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic