Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
utrecht035

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
26/09 
LaurensA

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 26/09 besteld en heb ook staan "order is verified and fulfillment is in progress". Als ik het goed begrijp moet ik gewoon wachten tot volgende week en zelf niets ondernemen?
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Stevie schreef:
TheBroker schreef:
Stevie schreef:
Bock schreef:
@Stevie en de rest.
 
Ook hier op het eiland is de iPhone 5 aangekomen. Ter info voor iedereen: woensdagmorgen besteld telefonisch een iPhone 5 16 zwart met abbonnements verlenging. Geen orderbevestiging gehad, wel twee SMS één over de beperkte voorraad op 1 okt. En één over de levering omstreeks donderdag op 2 okt. Nanosim er netjes bij, die nu gaan activeren! Oh en btw het is het wachten waard!
Super dat je hem hebt!!!!
 
Laat even weten of andere topics hoe die bevalt enzo, wat je opvalt, wat je ervan vind, wat is nieuw etc.
Lijkt me leuk om te horen als niet-Apple/iPhone gebruiker, dan weet ik wat ik mis he 😉
Wat jij mist is een avondje rust....;)
Hahahaha merk je het aan me?
 
Nee, antwoorden zijn nog steeds helder en duidelijk met de nodige humor.:)
Maar ja....dat zegt niets over hoe je er op dit moment uitziet.....wallen? Bleek gezicht? trillend ooglid? 😄
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@ Zomer86,
 
Volgens mij  (zoals het normaal gaat) moet eerst nummerbehoud goedgekeurd worden, dan pas wordt je
telefoon opgestuurd.
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dan mogen ze wel eens wat duidelijk zijn, de klantendienst zegt dat er wel direct een toestel voor mij zal zijn wanneer het geaccepteerd is, Stevie zegt van niet. 
 
Hou rekening met een levertijd van 4-10 werkdagen.

We houden je per sms en/of e-mail op de hoogte van de voortgang van de nummerportering. Zodra de nummerbehoudaanvraag is geaccepteerd door je huidige provider, neemt onze koerier telefonisch contact met je op voor het maken van een leverafspraak.
 
Het is ook niet erg duidelijk. Er staat levertijd van 4-10 werkdagen. 
Zodra de nummerbehoudaanvraag is geaceppteerd, neemt de koerier telefonisch contact met je op. 
 
Er staat toch echt zodra, dus dan ga je er vanuit dat er direct wat klaar moet liggen. Ik vraag me ook af waarom ik pas een week na het afsluiten een email krijg over nummerbehoud? Ik zie net op Tweakers mensen die exact hetzelfde als mij hebben besteld via F&F met nummerbehoud en hun telefoon al binnen hebben. En dit zijn bestellingen die een dag later plaats vonden. 
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
LaurensA schreef:
Ik heb 26/09 besteld en heb ook staan "order is verified and fulfillment is in progress". Als ik het goed begrijp moet ik gewoon wachten tot volgende week en zelf niets ondernemen?
Klopt!
In het antwoord van Stevie een paar posts terug wordt aangegeven dat er bij deze datum eea niet helemaal goed is gegaan.
Maar volgende week zouden de toestellen geleverd moeten worden. Dus we wachten geduldig af.
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Hoi Stevie,
 
Bedankt voor de informatie maar weer:D
Wel wil ik je nog even lastig vallen met een vraagje; weet je misschien het het kan dat ik wel een orderbevestiging heb ontvangen binnen 24uur na mijn bestelling maar geen order nummer?
Ik kan nu nml mijn order status niet inzien bij de 'order-status-tool'
 
Alvast bedankt;)
 
 
groejtes.
Robv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb woensdag 26-09 meerdere keren tevergeefs gebeld, gebeld, gemaild en gemaild en het is niet gelukt m'n nieuwe Iphone te bestellen. afgelopen Zondag 30-09-2012 bij Vodafone winkel geweest en hier was geen voorraad en er kon niks gezegd worden over levertijd.... kon dagen of weken zijn.
vervolgens ben ik bij een belcompany binnen gelopen en heb daar verlengd met een 32 Gyg. en ik liep met m'n Iphone 5 naar buiten....
Ik ken meerdere mensen die hebben verlengd bij Hi en die hadden hun Iphone 28-09-2012 binnen!!!!!!!!! DE releasedatum!!!
Komop Vodafone gas erop en help en informeer je klanten, andere doen dat toch iets sneller.
 
Rob
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
zomer86 schreef:
 
Dan mogen ze wel eens wat duidelijk zijn, de klantendienst zegt dat er wel direct een toestel voor mij zal zijn wanneer het geaccepteerd is, Stevie zegt van niet.
 
Hou rekening met een levertijd van 4-10 werkdagen.
We houden je per sms en/of e-mail op de hoogte van de voortgang van de nummerportering. Zodra de nummerbehoudaanvraag is geaccepteerd door je huidige provider, neemt onze koerier telefonisch contact met je op voor het maken van een leverafspraak.
 
Het is ook niet erg duidelijk. Er staat levertijd van 4-10 werkdagen.
Zodra de nummerbehoudaanvraag is geaceppteerd, neemt de koerier telefonisch contact met je op.
 
Er staat toch echt zodra, dus dan ga je er vanuit dat er direct wat klaar moet liggen. Ik vraag me ook af waarom ik pas een week na het afsluiten een email krijg over nummerbehoud? Ik zie net op Tweakers mensen die exact hetzelfde als mij hebben besteld via F&F met nummerbehoud en hun telefoon al binnen hebben. En dit zijn bestellingen die een dag later plaats vonden.
 
 
Zoals ik het altijd begrepen heb ( en dat is bij alle providers zo ) , is dat als het nummerbehoud goedgekeurd is je door stroomt naar de logistieke afdeling. Dat betekend dus dat er nu nog geen telefoon op je ligt te wachten.
Zodra de logistieke afdeling je ordernummer heeft kijken zij pas wat voor een telefoon bij het abonnement hoort, is die in voorraad dan bestaat de kans dat je je telefoon binnen een dag hebt. 
Frederick550

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
 
Ik heb maandag mijn toestel telefonisch bestelt. Het betreft een verlenging met een witte 16gb iPhone. Ik kreeg dinsdag een smsje dat mijn toestel binnen gekomen was en dat ik de levering donderdag kon verwachten. Vandaag heb ik dus vrij genomen waardoor ik thuis zou zijn om het toestel in ontvangst te nemen.
Vandaag krijg ik echter een smsje met de boodschap dater problemen met de levering van de toestellen zijn waardoor mijne niet uitgeleverd zou worden. Een bizar verhaal aangezien ik 2 dagen eerder al een smsje had dat mijn toestel al geleverd was, dus dan zouden er geen problemen meer kunnen optreden lijkt me. 

Wanneer kan ik nu wel mijn toestel verwachten? Ik baal hier echt enorm van.
loekikoeki

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ok, misschien leuk om te weten dat het bij mij wel goed is gegaan.
dinsdag 25 september abonnement verlengd, met een iphone 5 32, vrijdag 28 september gebeld met klantenservice.omdat ik geen order bevestiging had gekregen de reden is : Order van mij is weliswaar pas donderdag 27e daadwerkerlijk in systeem ingevoerd en verwerkt omdat ze het pas in het systeem kunnen verwerken als de toestellen ook daadwerkelijk in huis zijn. Vrijdag middag 2 mails gekregen 1 met orderbevestiging en de ander abonnements bevestiging. Dinsdag 2 oktober ontvangen van GLS.
Bij mij is het wel goed gegaan.:D
 
Bij mijn vriend is het een ander verhaal: Vrijdag middag 28e telefonisch verlengd en iphone 5 32 besteld voor 1500 uur! Tot op heden nog steeds geen Iphone ontvangen.:@ duss hij is niet zo blij
matt

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klinkt logisch en zo zal het in de praktijk ook gaan neem ik aan. Alleen worden wij op de hoogte gehouden als de overstap is goedgekeurd?
DB92

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Een vraagje: Is het mogelijk om als je bij de 26/09 groep zit. Je abo te annuleren?
Dan verleng ik wel bij Belcompany hier in de buurt, daar hebben ze morgen weer genoeg iPhones en kan ik m ter plekke verlengen en meekrijgen en dan heb ik ook gelijk 10GB bundel etc.
 
Ik ben er toch niet gerust op dat de 26/9 groep alles volgende week krijgt, want hoe weten ze nu opeens wel wie dat allemaal zijn?
x0xlaura

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Afgelopen dinsdag 2-10 iPhone white 16GB besteld icm verlening van mijn abbonnement.
Orderbevestiging etc allemaal netjes ontvangen, 
nu heb ik vanmiddag een sms gekregen : Beste klant momenteel ontvangen wij beperkte voorraad vanuit Apple. Wij houden je op de hoogte van de status van je bestelling. met vriendelijk groet, Vodafone.
 
Wat moet ik van dat smsje verwachten betekend dat, dat het nog zeker even kan duren eer dat ik mijn iPhone krijg ?
 
 
Mvg,
Laura
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ja maar dan vraag ik me af waarom ik nu pas een email krijg dat ze met nummberbehoud bezig zijn, terwijl er mensen zijn die na mij hebben besteld en de telefoon al binnen hebben. Het geeft me een beetje een zuur gevoel, ik had rekening gehouden met wachten, maar het gebrek aan updates, en dat andere mensen met nummberbehoud wel de telefoon ontvangen vind ik teleurstellend en is het geen geweldige eerste ervaring met Vodafone. 
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Snap het ook allemaal niet meer, het gehele "bestel systeem" werkt gewoon niet zo als het hoord ofzo.
Ik heb geen een smsje ontvangen terwijl ik eerder dan jou besteld heb.
Zo zit het natuurlijk ook weer met de gene die 26e hebben besteld. 
Wat een ingewikkelde zaak dit, en voor de gene die willen annuleren, ik heb vandaag vodafone aan de lijn gehad en dit duurt minimaal 48uur tot 1 week volgens hun..
Vind het trouwens raar dat dit hele forum wordt bij gehouden door slechts een persoon.... komop zeg..
Maargoed, gewoon om de dag een belletje doen en vragen of ze al wat meer weten. Snap verder ook wel dat het een en ander mis kan gaan als er in eens 132954029357 mensen bestellingen gaan plaatsen maar toch zouden ze hier beter op voorbereid moeten zijn.
Een leerzame les voor de toekomst denk ik 😛
 
succes allemaal;) kan zelf ook niet wachten zit al ruim een week met een nokia 3 opgescheept omdat mijn iPhone gesneuveld is:(
JorisvanKuijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@stevie
Nou net dus een mannetje van vodafone aan de lijn gehad, ik wou namelijk de 10gb bundel in plaats van 1gb, hij zei dat dit niet mogelijk was omdat mijn contract nog niet omgezet is, ik heb verlengd. Kan dit kloppen?
 
Toen vroeg ik aan hem of er al iets bekend is over de levering en zou hij mij doorschakelen maar werd ik na 1 min afgekapt, ik sta dus 25 minuten voor piet snot in de wacht.
ik heb 29e online besteld en de 30e een bevestigingsmailtje gehad, dagje later het welbekende smsje.
Wat kan ik nou verwachten qua levering en hoe zit dat met die internetbundel, wanneer mijn contract omgezet is moet ik dus nog een keer bellen?
 
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Stevie, zou ik je nog 1 keer kunnen lastig vallen met een vraag?

Mijn order status is :
order is verified and fulfillment is in progress

Is het met deze status dan ook zo dat hij voltooid is en ik geen sms meer ga ontvangen?

Dan weet ik dat namelijk even, heb nog 2 weken vakantie en vind het een beetje zonde om die voor de brievenbus door te brengen 😉
myiphone5

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Stevie
 
Dus als ik het begrijp, komt ie volgede week? Das goede info...dan wachten we gewoon rustig af.
 
nogmaals bedank voor de moeite die je voor ons doet.
 
gr
Bock

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoe hij bevalt weet je na een paar weken gebruik natuurlijk. Maar het installeren is wat je van Apple mag verwachten. Oude 3 GS ff reservekopie maken, nieuwe aan de iTunes en gaan. Nanosim zat er keurig bij. Voorzichtig uit "pas" drukken en in de iPhone schuiven. Ziet er weer gelikt uit! Kom zoals gezegd van de 3 GS en dan is het retina scherm wel erg scherp! Nu verder uitpluizen, al ben ik niet van de honderden apps erop etc...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic