Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Tomvantreeck schreef:
kan nog steeds niet helemaal geloven dat je van iedereen hoord beter wit kunt bestellen ivm minder vraag erna. en je vervolgens nog langer dan de zwarte variant kan wachten:D
komt dit door het feit dat vodafone zo veel mogelijjk klanten zsm tevreden wil stellen en ivm ong 80% zwart bestellingen (bijna) alleen zwart laat leveren? of is dit puur afhankelijk van wat apple uitleverd? lijkt me zo raar namelijk. snap best dat ze meer zwart produceren maar zo weinig wit? apart verhaal 😉


Afhankelijk van de leveringen en dat waren de afgelopen tijd meer zwarte dan witte.
Wit wordt nu langzaamaan ook uitgeleverd zoals je ziet op het forum.
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@Stievie
 
 
Oh ik kan niet wachten! Ben vandaag vrij en bij elk geluid kijk ik naar buiten haha!
Danny111

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
LS,
 
27 sept besteld: Iphone 5 64 gig black.
 
Gisteren (31-10) binnen in perfecte staat.
 
Unboxing video staat in de aanslag@stevie.
 
Ben tevreden hoe de communicatie vanaf de derde week flink omhoog is gekrikt, chapeau. 
 
Aan iedereen die nog aan het wachten is: als sms de deur uit is mag je ervan uitgaan dat VF hem vrij snel naar GLS toestuurd. GLS communiceert erg slecht/niet. Pakketje werd onaangekondigd aangeboden geen Track&Trace oid. 
 
Cheers,
 
Danny
RosesAreRed

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kom zojuist thuis en wat ligt er op de eetkamertafel op mij te wachten? Jawel, de iPhone 5!!!!! Na 4,5 week eindelijk binnen.
Ter informatie:1 oktober telefonisch verlengd, 16GB Wit.
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Mooi om te horen kreeg je deze onverwachts binnen? fijn om te merken dat wit met grotere aantallen geleverd wordt dan ik dacht.
x0xlaura

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tomvantreeck schreef:
Mooi om te horen kreeg je deze onverwachts binnen? fijn om te merken dat wit met grotere aantallen geleverd wordt dan ik dacht.
Ik heb hem ook 1 oktober verlengt online iPhone wit 16GB en orderbevestigingsmail ontvangen maar ik kwam net thuis, niks geen briefje en geen iPhone 😞 
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Niet bij de buren? zonder briefje ofzo? zal wel niet he... jammer.
het enigste verschil wat ik zie is dat jij online besteld hebt en de ander van 1 okt. telefonisch.
Hoop dat je hem snel ontvangt;)
 
Valinor

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik werd net gebeld voor een afspraak! 😄
Ik maak even een duidelijk schema voor mensen die zich afvragen hoe het bij mij is gegaan.
 
Wat: Iphone 5 16GB WIT
Waar: Vodafone F&F (nummerbehoud van Hi)
Besteld: 3 oktober
Tijdstip: 13:01
ontvangst ordernr: Direct om 13:01
ordernr: 1600455xxx
 
- daarna niks meer gehoord, tussendoor een algemene email ontvangen met excuses van vodafone over leverbaarheid.
- geen smsjes ontvangen
 
Vandaag
ontvangst email aangaande nummerbehoud: 1 november 12:20
Gebeld door Dynalogic voor afspraak: 19:10
email ontvangen met bevestiging afspraak: 19:10
 
Telefoon wordt morgenochtend (2 november) geleverd
 
Nu hopen dat hij in perfecte staat is.
 
 
 
Rickus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goed na 4 weken ook maar eens tijd om te reageren.
 
 
Besteld iPhone white 16gb.
Telefonisch besteld op 02-10
1x een mail ontvangen met orderbevestiging.
Daana 2x sms gehad met problemen over levering, terwijl op de site de witte gelijk leverbaar was.
 
Ik baal ervan,omdat er inmiddels meer mensen zijn die later hebben besteld en de iPhone white al hebben ontvangen.
 
Dit kan toch niet?
Heb er geen goed gevoel over.
RosesAreRed

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tomvantreeck schreef:
Mooi om te horen kreeg je deze onverwachts binnen? fijn om te merken dat wit met grotere aantallen geleverd wordt dan ik dacht.
Geheel onverwachts. Ik had gisteren wel eindelijk de orderbevestiging gehad maar helemaal geen bericht over de levering. Aangename verrassing en hopelijk is het wachten voor iedereen snel voorbij.
 
Rickus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Trouwens al 16 jaar libertel/Vodafone klant.
Ik ga na deze verlenging over naar een ander, ivm slechte service.
RosesAreRed

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
x0xlaura schreef:
Tomvantreeck schreef:
Mooi om te horen kreeg je deze onverwachts binnen? fijn om te merken dat wit met grotere aantallen geleverd wordt dan ik dacht.
Ik heb hem ook 1 oktober verlengt online iPhone wit 16GB en orderbevestigingsmail ontvangen maar ik kwam net thuis, niks geen briefje en geen iPhone 😞 
Misschien morgen? Misschien dat GLS niet alles uit kon leveren vandaag.
 
RosesAreRed

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Rickus schreef:
Goed na 4 weken ook maar eens tijd om te reageren.
 
 
Besteld iPhone white 16gb.
Telefonisch besteld op 02-10
1x een mail ontvangen met orderbevestiging.
Daana 2x sms gehad met problemen over levering, terwijl op de site de witte gelijk leverbaar was.
 
Ik baal ervan,omdat er inmiddels meer mensen zijn die later hebben besteld en de iPhone white al hebben ontvangen.
 
Dit kan toch niet?
Heb er geen goed gevoel over.
 
Ik heb de mijne een dag eerder dan jou besteld op dezelfde wijze en de telefoon ook vandaag pas ontvangen. Toen ik belde om te bestellen kreeg ik te horen dat de telefoon gelijk leverbaar was en kreeg zelfs een smsje waarin stond dat hij daadwerkelijk 3 dagen later geleverd zou worden. Uiteindelijk vandaag pas ontvangen. Wanneer heb je je orderbevestiging gehad? Gelijk? Dat er mensen zijn die later bestellen en eerder ontvangen schijnt ermee te maken te hebben dat er verschillende kanalen zijn. Verlengers zijn weer een ander kanaal dan nieuwe klanten, winkel weer ander kanaal dan online. Volgens mij zit je in mijn kanaal, telefonische verlengers, hopelijk betekent dat ook voor jou dat het wachten bijna voorbij is.
 
 
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ik heb ook nog niks gehoord maar denk echt dat vrijwel iedereen de witte 16GB snel gaat ontvangen.
Je ziet namelijk op het forum dat via verschillende kanalen witte iPhones worden ontvangen. 
Of dit samenhangt met het krijgen van emails zoals orderbevestigingen,nummerbehoud ect. weet ik niet...
Misschien weet jij dit Stevie?
 
 
 
Eli

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie,

Ik heb nog steeds mijn oude abbonement, maar dat is zwaar overpriced zonder een nieuw toestel. Dat is het hele idee van een duur abbonement, dat je er een gratis toestel bij krijgt. Nu heb ik nog steeds mijn oude abbonement, nadat hij verlopen is, zonder nieuw toestel. Dat lijkt mij niet heel redelijk. Ik betaal simpelweg te veel!
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Eli schreef:
Beste Stevie,

Ik heb nog steeds mijn oude abbonement, maar dat is zwaar overpriced zonder een nieuw toestel. Dat is het hele idee van een duur abbonement, dat je er een gratis toestel bij krijgt. Nu heb ik nog steeds mijn oude abbonement, nadat hij verlopen is, zonder nieuw toestel. Dat lijkt mij niet heel redelijk. Ik betaal simpelweg te veel!
Dat oude abonnement met de "hoge prijs" hoort bij de telefoon die je er destijds bij kreeg/kocht en staat volkomen los van een nieuw toestel. Bij een nieuw toestel hoort een nieuw abonnement. Dat je "teveel" betaald komt door de telefoon die je er destijds bij hebt gekozen. Het geeft je in elk geval geen "recht" op een nieuw toestel en het is gewoon redelijk. Je hebt er immers zelf voor gekozen/getekend.
 
Als je nieuwe abonnement al was ingegaan en je had nog geen nieuw toestel dan had je een punt, in dit geval niet helemaal 😉
Gulbahar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
zijn er nog mensen die 29 september of daarvoor besteld hebben en nog niks hebben ontvangen ( geen toestel/email/sms)??? Ik voel me wel erg miserabel nu 😞
Eli

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het kan aan mij liggen, maar normaliter zou ik dit abbonement niet hebben als Vodafone zich aan de afspraak had gehouden. Niemand houd een abbonement na het einde van het 2 jaar contract, het is simpelweg weggegooid geld. Er zijn namelijk nieuwe aanbiedingen, met bijvoorbeeld een splinternieuw toestel of een sim only die veel voordeliger is.

Dus ja, ik zou het redelijk vinden als ik en de andere met mij, daarvoor gecompenseert worden. We maken simpelweg onnodige kosten door Vodafone. Kosten die niet vermeld waren bij de aanschaf van het product. Toen ik mijn Iphone bestelde, stond er dat deze direct leverbaar was. Niet dat ik onnodig aan mijn oude abbonement vast zou zitten.
Kika

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Je kan ook gewoon vragen of ze je nieuwe abbo alvast willen laten ingaan als deze goedkoper zou zijn dan de huidige kosten die je maakt. Heb ik ook gedaan, verhalen over dat her niet zou kunnen omdat het aan een toestel vastzit is onzin.. Het abbonement zit vast aan jou naam en die aan jou bankrekening! 😉 kwestie van een druk op de knop in het systeem en het is gewijzigd. Ik heb het ook laten doen, scheelt mij €15!
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo mensen,
 
Ik geef nu even mijn complete ervaring mbt levering wit 16gb.
 
 
26-9 besteld
online, verlening
26-9 orderbevestiging
28-9 abonnement omgezet
 
In de tussentijd geen mails/sms gehad, veelvuldig gebeld met KS.
Maandag KS: ja ik heb wel een 5000 nummer van gls, maar nog geen pakketnummer omdat u telefoon niet op vooraad is.
Woensdag KS: Helaas voor u nog geen telefoon, ik zei annuleer die handel maar, ben er klaar mee , wacht al 5 weken. hij zei ik zou gewoon even 5 á 10 werkdagen wachten, is er dan nog niets even terugbellen.
Gisteren: Briefje in de bus! GLS! bij buren afgeleverd. Yes eindelijk m'n Iphone!
Conclusie: VF KS weet totaal niet waar ze mee bezig zijn...ze staan je lekker vriendelijk te woordt met een limburgs accent, maar verstand van zaken ho maar!
 
Ik wilde de sim kaart erin doen....ik denk huh past niet....ik met gierende banden naar een VF winkel...blijkt hadden ze ipv van een Nano-sim een Mirco-sim opgestuurd....terwijl er duidelijk nano sim op orderbevestiging staat. ik dacht o jeej, weer een tijd wachten, maar de mederwerker pakte een nano sim, koppelde deze aan mijn telefoonnummer en voila, het werkt!
Conclusie: ik ga voortaan gewoon weer in de winkel bestellen, dan een zogenaamde Pre-order online en je 5 weken moet wachten.
 
Toestel werkt prima, geen beschadigingen!
 
Iedereen van de september groep die nog wacht....sus6....en er is hoop dat GLS ineens bij je op de stoep staat terwijl je geen mail,sms of bevestiging van de KS krijgt als je ze belt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic