Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
flieger schreef:
Besteldatum: 27 september
Toestel: iPhone 5 16GB Black
Abonnement: Friends & Family iPhone Altijd 55 (verlenging)
Bevestiging ontvangen: 27, 28 september en 18 oktober
Bevestiging van levering: 19 oktober
Levering: 22 oktober
 
iPhone defect bij ontvangst.
 
Retour gestuurd: 23 oktober
Zelf de klantenservice gebeld en de bevestiging ontvangen dat het toestel ontvangen is: 25 oktober
 

En nu heb ik geen idee wanneer ik een nieuwe iPhone 5 geleverd zal krijgen...
  
 
Ik heb nog een e-mail naar de klantenservice gestuurd en heb zojuist keurig vernomen dat de verzendkosten van mijn retourzending gecrediteerd zullen worden. Hulde voor deze service! Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
--
x0xlaura

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
chromeeh schreef:
Aranka schreef:
Vanmorgen ontving ik opeens zonder sms'je of e-mail mijn nieuwe iPhone!
Leuke verrassing dus!
Heb 3 oktober telefonisch verlengd met een witte iPhone 16 gb
Houd dus hoop mensen, misschien worden jullie ook nog wel verrast!
 
Apart.... Heb op de 29e september een witte 16gb online besteld, maar nog niets ontvangen 😞
Ja best apart ik heb 1 oktober ook verlengt alleen online met een witte iPhone 16 gb 😞 
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
x0xlaura schreef:
chromeeh schreef:
Aranka schreef:
Vanmorgen ontving ik opeens zonder sms'je of e-mail mijn nieuwe iPhone!
Leuke verrassing dus!
Heb 3 oktober telefonisch verlengd met een witte iPhone 16 gb
Houd dus hoop mensen, misschien worden jullie ook nog wel verrast!
 
Apart.... Heb op de 29e september een witte 16gb online besteld, maar nog niets ontvangen 😞
Ja best apart ik heb 1 oktober ook verlengt alleen online met een witte iPhone 16 gb 😞 
Idd, zo te lezen hadden we beter kunnen bellen Ipv online..volgende x ga ik zowieso naar de winkel! Online is 3x niks..
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ik heb telefonisch besteld 2 okt.. wit 16GB
Ook nog niks vernomen hoor? ookal heb ik iets later besteld.
Denk dat we hem in de loop van volgende week binnen hebben..
RosesAreRed

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bizar, ik heb 1 oktober telefonisch verlengd, 16 GB wit, nog steeds niets.
RosesAreRed

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben er helemaal maar dan ook helemaal klaar mee.....
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
troyin_iPhone5 schreef:


JimMorrisStolk schreef:
Mijn order staat sinds gisteren ineens op 'Order Afgerond', laatst gewijzigd op 27-09-2012 terwijl ik nog niets heb ontvangen. Is dat normaal?

Stevie schreef:
Had je vrijdag een smsje ontvangen of niet?
Voor zover ik weet zat je in de testgroep van de bestellers voor 01-10-2012 en heb ik kunnen aangeven dat jullie je toestel snel ontvangen. Dit zou een teken zijn dat het in werking is gezet en het toestel onderweg is.


Stevie,
Ik kan je vertellen dat de sms van afgelopen vrijdag,

[ Beste klant, goed nieuws! Wij hebben voorraad vauit Apple ontvangen en jouw iPhone zit hier ook bij. Wij verwachten dat je iPhone 5 binnen een week uitgeleverd kan worden. Je hoeft zelf geen actie te ondernemen. Met vriendelijke groet, Vodafone ]

helemaal niets zegd. En je hoeft geen actie te ondernemen is ook niet waar. Ik heb wel actie ondernomen. Maandag gebeld toen werd er gezegd hij is zaterdag naar GLS verstuurd. Dus hij komt gauw bij u binnen. Ik blij!

Dinsdag weer gebeld (was wat overdreven om meteen de dag erna te bellen) en toen bleek dat hij helemaal niet naar GLS verstuurd is.
Loyalty afdeling gebeld. En die kwam er na bellen met order status, achter dat de order handmatig moet doorgevoerd worden. En de persoon van die afdeling die mij de verlenging had aangeboden zou dat vandaag regelen en mij daar over bellen.

Dat is gebeurd en wat blijkt er is helemaal geen iPhone 5 aan mij order gekoppeld sterker nog ik moet gewoon nog wachten op een volgende levering. Waarvan onbekend is wanneer die komt en of daar iPhone 5's black 32gb tussen zitten.

Conclusie, voor iedereen die de zojuist genoemde sms van afgelopen vrijdag heeft ontvangen. Kan er niet vanuit gaan dat zij hun bestelde iPhone 5 deze week krijgen.

Ik weet Stevie dat jij ontzettend je best en dat waardeert iedereen ook ik. Maar helaas is dit een feit. En ook als ik de enige ben waarbij de sms niets zegt dan is dat nog een feit dat een situatie als deze echt niet door de beugel kan.

p.s. ik ben de loyalty afdeling heel dankbaar en ik ga niet bij Vodafone weg. Maar ik vind het zo zonde en eigenlijk voor zo'n goed lopend groot bedrijf niet nodig dat er situaties als deze plaatsvinden. Het komt de naam van het bedrijf niet ten goede.




Mensen die vrijdag een sms hebben gekregen krijgen 100% zeker een toestel. Er worden as we speak zaken hiervoor verwerkt. Dat is iets wat ik zeker weet en waarbij ik betrokken ben, klantenservice ziet enkel zaken wanneer deze definitief zijn in systemen.
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Stevie,
 
ik heb nog steeds niets gehoord van de winkel in Heerlen. Dit terwijl er toestellen naar de winkels zijn gegaan. Is er al iets bekend wanneer er iPhones beschikbaar zullen zijn in de winkels?
 
Mvg,
 
Rik
RosesAreRed

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie, hoe kan het dat iemand die later heeft besteld op dezelfde wijze, telefonisch verlengen, het toestel nu gaat krijgen en ik nog niets heb gehoord? Het gaat ook om hetzelfde toestel namelijk de 16GB Wit. Ik begin het gevoel te krijgen dat er iets mis gaat met mijn bestelling.
M92

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie,
 
Die onduidelijk begint nu toch wel een beetje vervelend te worden.
Hoe is het nu mogelijk dat iemand die 3 oktober een witte iphone 16GB heeft besteld, die al binnen heeft en er mensen die 
zelfs in septemper besteld hebben hem nog niet hebben?? Zelf heb ik de iphone 1 oktober besteld, ook een witte 16GB. 
 
Wanneer krijgen we duidelijkheid over de witte toestellen? 
hoeveel zijn er binnen gekomen?
waar/welke datum zijn jullie met uitleveren?
zijn we er zeker van dat er bij de volgende levering witte iphones zitten?
 
Ga bijna mijn 5e week wachten in en ik vind het wel weer mooi geweest nu.. 
RosesAreRed

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik sluit mij volledig bij deze vraagstelling aan. Er is geen sprake van verschillende kanalen. Immers heb ik ook telefonisch verlengd. Mijn geduld raakt ook op.
M92 schreef:
Beste Stevie,
 
Die onduidelijk begint nu toch wel een beetje vervelend te worden.
Hoe is het nu mogelijk dat iemand die 3 oktober een witte iphone 16GB heeft besteld, die al binnen heeft en er mensen die 
zelfs in septemper besteld hebben hem nog niet hebben?? Zelf heb ik de iphone 1 oktober besteld, ook een witte 16GB. 
 
Wanneer krijgen we duidelijkheid over de witte toestellen? 
hoeveel zijn er binnen gekomen?
waar/welke datum zijn jullie met uitleveren?
zijn we er zeker van dat er bij de volgende levering witte iphones zitten?
 
Ga bijna mijn 5e week wachten in en ik vind het wel weer mooi geweest nu.. 
 
Amber

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jippie!!!! Kreeg net een telefoontje dat mijn iPhone thuis afgeleverd is!!! I'm happy, i'm happy!
 
zwart
16gb
03-10-12 besteld tel verlening
 @Stevie, bedankt voor alle info en goede zorgen, je bent een TOPPERRRR
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb zojuist weer maar eens met de ks gebeld en ze kunnen niet beloven dat de eerst bestelde klanten ook bij de volgende levering witte hun toestel krijgen, omdat alles door elkaar geschud is.
dit had ik ook wel in de gaten...anders had ik allang moeten hebben 26 sept besteld.
 @stevie: kan jij er nu alvast voor zorgen mochten er witte binnenkomen dat dan iig de september groep deze als eerste ontvangen.?
anders zijn ze straks alweer toegekend aan nieuwe abonees die 10 okt. Besteld hebben.....
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Amber schreef:
Jippie!!!! Kreeg net een telefoontje dat mijn iPhone thuis afgeleverd is!!! I'm happy, i'm happy!

zwart
16gb
03-10-12 besteld tel verlening
@Stevie, bedankt voor alle info en goede zorgen, je bent een TOPPERRRR
Dankjewel 🙂

Misschien kun je nog een unboxing video maken 😉
Leuke prijzen te winnen!
Amber

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Owja goed dat je het zegt, ga ik doen!
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Stevie schreef:
troyin_iPhone5 schreef:
 
 
JimMorrisStolk schreef:
Mijn order staat sinds gisteren ineens op 'Order Afgerond', laatst gewijzigd op 27-09-2012 terwijl ik nog niets heb ontvangen. Is dat normaal?
 
Stevie schreef:
Had je vrijdag een smsje ontvangen of niet?
Voor zover ik weet zat je in de testgroep van de bestellers voor 01-10-2012 en heb ik kunnen aangeven dat jullie je toestel snel ontvangen. Dit zou een teken zijn dat het in werking is gezet en het toestel onderweg is.
 

Stevie,
Ik kan je vertellen dat de sms van afgelopen vrijdag,
 
[ Beste klant, goed nieuws! Wij hebben voorraad vauit Apple ontvangen en jouw iPhone zit hier ook bij. Wij verwachten dat je iPhone 5 binnen een week uitgeleverd kan worden. Je hoeft zelf geen actie te ondernemen. Met vriendelijke groet, Vodafone ]
 
helemaal niets zegd. En je hoeft geen actie te ondernemen is ook niet waar. Ik heb wel actie ondernomen. Maandag gebeld toen werd er gezegd hij is zaterdag naar GLS verstuurd. Dus hij komt gauw bij u binnen. Ik blij!
 
Dinsdag weer gebeld (was wat overdreven om meteen de dag erna te bellen) en toen bleek dat hij helemaal niet naar GLS verstuurd is.
Loyalty afdeling gebeld. En die kwam er na bellen met order status, achter dat de order handmatig moet doorgevoerd worden. En de persoon van die afdeling die mij de verlenging had aangeboden zou dat vandaag regelen en mij daar over bellen.
 
Dat is gebeurd en wat blijkt er is helemaal geen iPhone 5 aan mij order gekoppeld sterker nog ik moet gewoon nog wachten op een volgende levering. Waarvan onbekend is wanneer die komt en of daar iPhone 5's black 32gb tussen zitten. 
 
Conclusie, voor iedereen die de zojuist genoemde sms van afgelopen vrijdag heeft ontvangen. Kan er niet vanuit gaan dat zij hun bestelde iPhone 5 deze week krijgen.
 
Ik weet Stevie dat jij ontzettend je best en dat waardeert iedereen ook ik. Maar helaas is dit een feit. En ook als ik de enige ben waarbij de sms niets zegt dan is dat nog een feit dat een situatie als deze echt niet door de beugel kan.
 
p.s. ik ben de loyalty afdeling heel dankbaar en ik ga niet bij Vodafone weg. Maar ik vind het zo zonde en eigenlijk voor zo'n goed lopend groot bedrijf niet nodig dat er situaties als deze plaatsvinden. Het komt de naam van het bedrijf niet ten goede.
 
 
 
 
Mensen die vrijdag een sms hebben gekregen krijgen 100% zeker een toestel. Er worden as we speak zaken hiervoor verwerkt. Dat is iets wat ik zeker weet en waarbij ik betrokken ben, klantenservice ziet enkel zaken wanneer deze definitief zijn in systemen.
 
Stievie je had ook gelezen dat ik blij ben met jou toch?

 
Ik zou niets liever willen dan er vanuit gaan dat het echt zo is wat jij met zekerheid weet en gedeeld hebt. Maar er is echt geen iPhone 5 gekoppeld aan mij order. Ik zit er niet bij deze keer. Het is uitgezocht voor me. En ik lijk wel een klein kind zo graag ik die iPhone 5 wil haha.
 
Mooie groet
 
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Sorry ik had even de tekst weg moeten halen nu is het een lap tekst geworden.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
rikclaessens schreef:
Hoi Stevie,

ik heb nog steeds niets gehoord van de winkel in Heerlen. Dit terwijl er toestellen naar de winkels zijn gegaan. Is er al iets bekend wanneer er iPhones beschikbaar zullen zijn in de winkels?

Mvg,

Rik
Wij kunnen niks zeggen over de beschikbaarheid bij winkels. Ik kan hun voorraad niet inzien, dus ook niet zeggen waarom je bijvoorbeeld nog niets gehoord hebt van de winkel. Je kunt beter even langsgaan in de winkel...
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
M92 schreef:
Beste Stevie,

Die onduidelijk begint nu toch wel een beetje vervelend te worden.
Hoe is het nu mogelijk dat iemand die 3 oktober een witte iphone 16GB heeft besteld, die al binnen heeft en er mensen die
zelfs in septemper besteld hebben hem nog niet hebben?? Zelf heb ik de iphone 1 oktober besteld, ook een witte 16GB.

Wanneer krijgen we duidelijkheid over de witte toestellen?
hoeveel zijn er binnen gekomen?
waar/welke datum zijn jullie met uitleveren?
zijn we er zeker van dat er bij de volgende levering witte iphones zitten?

Ga bijna mijn 5e week wachten in en ik vind het wel weer mooi geweest nu..
Vraag 1: er zijn witte toestellen binnen, die worden verwerkt, meer weet ik momenteel niet. Wanneer deze worden uitgeleverd zullen jullie een sms krijgen. Wanneer deze sms verstuurd gaat worden kan ik momenteel ook nog niet concreet zeggen, maar net zoals bij de zwarte toestellen, zodra er meer bekend is komt er een update en horen jullie ook of we smsjes gaan sturen of niet.

vraag 2: ik kan geen concrete aantallen noemen

vraag 3: dit is afhankelijk van het kanaal waarin je besteld hebt, dus in het ene kanaal kunnen we al verder zijn dan het andere.

vraag 4: nee, wij zijn afhankelijk van de voorraad die we krijgen, ik kan nu niet met zekerheid zeggen dat er witte bij de volgende levering zitten.

Zodra ik meer weet horen jullie het.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic