Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Stevie

Je sms bom melding is altijd een leuk moment, staren naar een telefoonschermpje en en wensen dat er wat gebeurd.
Hoor dus graag wanneer de smsjes voor de witte iPhone verzending de deur uitgaat 🙂
RobertvdMeijden

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 
Stevie ???????
 
als je een sms hebt gehad vrijdag krijg je het dan zeker voor aanstaande vrijdag ??
bekkersjunior

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2 nov black 16 gb besteld, nieuwe klant nieuw nummer.
 
vandaag ontvangen!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
RobertvdMeijden schreef:


Stevie ???????

als je een sms hebt gehad vrijdag krijg je het dan zeker voor aanstaande vrijdag ??
We verwachten de toestellen binnen een week te kunnen uitleveren.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
bekkersjunior schreef:
2 nov black 16 gb besteld, nieuwe klant nieuw nummer.

vandaag ontvangen!
Ik neem aan 2 oktober, anders wil ik weten hoe je dat gedaan hebt :)!
En met mij heel veel anderen lijkt mij.
Frederick550

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie schreef:
Frederick550 schreef:
Stevie schreef:
Frederick550 schreef:
*knip*
 
Kun je zeggen wanneer die witte iphones gekoppeld zijn? 
 
Op het moment dat de toestellen gekoppeld worden krijgen de klanten die in deze batch erbij zitten sowieso een bevestiging.
Ik kan nu niet zeggen wanneer dit exact is, maar op het moment dat het gebeurd zal ik het melden en ontvangen deze klanten ook een bevestiging.
Ja snap ik, maar het is wel fijn voor ons om te weten wanneer die bevestigingen daadwerkelijk de deur uitgaan, dan kunnen we stoppen met hopen op een bevestiging 🙂
Dat snap ik, maar dat weet ik op dit moment nog niet. Dat wisten we van de zwarte ook niet vantevoren he wanneer weer smsjes werden gestuurd, dat communiceerde en communiceer ik op de dag zelf. Dus nog even afwachten.
Prima!
RobertvdMeijden

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Stevie dus niet hoe het in de sms stond en houd vf zich weer niet aan de afspraken en hou krijg je daar dan bericht over
RobertvdMeijden

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoe bedoelde ik
Al-Itejawi

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn iPhone vandaag gehaald in de Vodafone winkel in Beverwijk! Ze hadden er daar nog 1 liggen. Super! Het betreft een verlenging en ik had een order geplaatst op 5 oktober, maar die werd later geannuleerd.

Stevie, in alle opwinding ben ik het unboxing filmpje vergeten!
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Een preventieve vraag: stel de iPhone die "straks" geleverd wordt, is beschadigd. Dan moet hij dus retour... Is Vodafone - gezien de hele pleurus/chaos die ze veroorzaakt hebben - dan op zijn minst zo coulant de beschadigde telefoon in mijn bezit te laten en deze later in de toekomst, als de tekorten zijn weggewerkt, ZONDER gezeur te ruilen tegen een onbeschadigd exemplaar? Met andere woorden, kan de omwisseling dan op een later moment zodat ik DIRECT een nieuwe kan krijgen? Dit lijkt me het minimale dat ze kunnen doen, daar retourzendingen momenteel gewoon worden geannuleerd???
Anniek22

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Kan iemand mij misschien hier antwoord op geven. Ik heb op 4 oktober een verlenging gedaan (Iphone 5 zwart 16gb)
Nu heb ik afgelopen donderdag geen sms ontvangen maar een mail:

Bevestiging van leveringHome | Contact Beste klant, 
Het toestel dat je hebt gekozen bij je contractverlenging is verstuurd. Onderaan deze e-mail staan alle gegevens.Met dit nieuwe toestel kun je via het supersnelle en betrouwbare netwerk van Vodafone makkelijk het internet op, waar en wanneer je wilt.  Vodafone Smartphone SmartUpOp vodafone.nl/startup vind je informatie en tips & tricks voor je toestel:
Wij helpen je graag met het:

  • Instellen van internet
  • Overzetten van contacten
  • Instellen van je e-mailaccount
Op youtube.com/vodafonenl vind je veel handige instructievideo's van de Smartphone Crew.Stel je vragenDe Vodafone Smartphone Crew staat klaar om al je vragen over je smartphone en mobiel internet te beantwoorden.
Je kunt je vragen 24/7 stellen aan de Web Crew via Vodafone Twitter, Facebook en Hyves. Op het Vodafone forum kan je makkelijk informatie delen met andere smartphone gebruikers. Ga naar forum.vodafone.nl
 Je klantnummer: 3543*****
Order datum:  04-10-2012   
Mobiel nummerArtikelenAantaldatum
 
06 13 ******Apple iPhone 5 16 GB zwart125-10-2012
  
 Nanosim125-10-2012
 
 
Ik heb alleen tot op heden nog niks ontvangen? kan dit kloppen? die datum die er staat 25-10 is dat de verzenddatum?

Alvast bedankt en succes iedereen met het in ontvangst nemen van je Iphone!!!
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Bedankt Stevie voor de informatie mbt de witte variant.
Door de dagelijkse updates houdt ik het wachten beter vol 😉
 
JornZ

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Limbo: Nee ze doen helemaal niets voor je. Ik heb een iphone gekregen met een hardware defect en ben al de hele dag bezig met de klantenservice aan de telefoon en de webcare, het enige wat me verteld wordt is terug sturen en opnieuw bestellen. Dat laatste kan alleen helemaal niet nu omdat de bestellingen gestopt zijn. Omruilen kan schijnbaar niet geregeld worden, dus service van niks...
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Hee,
 
Ik zou na de apple store gaan. Heb via via gehoord dat deze hem zo omruilen!
Weet niet 100% zeker of dit ook werkt als je deze via Vodafone ontvangen hebt maar je kunt het natuurlijk proberen.
Het hardware defect is natuurlijk niet Vodafone's schuld, wel heb je gelijk dat de regeling mbt het inruilen voor een nieuwe iPhone niet klopt, dat vind ik zelf ook. raar dat je dan na een maand wachten weer achter in de rij aan kan sluiten... slaat nergens op.
Helaas is dit zeer wss door een hoge piet beslist en niet zomaar te veranderen...
Succes.... snap dat je hier ergvan baalt.
TevredenKlant

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren mijniPhone binnen gekregen. Vandaag geactiveerd. Wat blijkt!  SCHERM GEFECT!!  Een half scherm metstrepen. 
Meteen retourgestuurd en gevraagd om een herlevering. Ik ben een bestaande klant metverlenging. 
Stevie kun je me vertellen hoe nu verder? Krijg ik eebevestiging van Vodafone als ze hem ontvangen hebben? Of moet ik ook nog gaan bellen?  Dat ik wat langer moet wachten vindt ik niet erg. Als ik maar even weet wat deprocedure is nu?
Kika

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik hoop toch stiekem wel bij deze batch met witte iphones te zitten! 😉
29 sept, telefonisch besteld.. verlening vf abbo.
 
Zijn er nog veel mensen van de pre order die op een witte 16g zitten te wachten?
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Ligt het aan mij of zijn er in verhouding met het aantal leveringen hier al best wat verschillende defecten naar boven gekomen? Is de iPhone zonder Steve dan toch een zinkend schip?
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ik begin ook bang te worden dat ik dan uiteindelijk mijn iPhone ontvangt en er iets mis mee is, hope not!!!
en als je 29 sep besteld hebt... zul je wel snel aan de beurt zijn.
ik heb 2 okt wit 16Gb besteld ...
Al

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jij 2 Okt. 16 gb wit besteld? En al 'n sms of mail gehad? Ik heb nl. 4 okt. 16 gb wit besteld! Nog helemaal niks gehoord!!
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Al schreef:
Jij 2 Okt. 16 gb wit besteld? En al 'n sms of mail gehad? Ik heb nl. 4 okt. 16 gb wit besteld! Nog helemaal niks gehoord!!
Same here....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic