Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
littlone

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En het grappige is, dat gisteren een andere klantenservice medewerker dit zei:
 
Ik zie dat het gaat om een Iphone 5 hier zit een langere levertijd op. Ik verwacht dat je eind deze week je toestel gaat ontvangen.
Ik heb als compensatie 1 maand abonnement kosten gecrediteerd.
 
P.S. Ik heb op vodafone chat met klantenservice medewerkers gesproken.
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
JornZ schreef:
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum.
 
Ik heb gisteravond de iPhone 5 zwart 16gb geleverd gekregen, bij een nieuw abo met nummerportering. Alleen deze heeft duidelijk een hardwarematig defect, daar de telefoon om de zoveel minuten willekeurig reboot en het scherm om de zoveel seconde eventjes niet meer reageert (bevriest). Al tweemaal hersteld met iTunes (als nieuwe telefoon) maar het probleem blijft. De diagnose bestanden in de telefoon geven een panic aan door CRC errors, waardoor hij dus reboot. Even googlen leert dat dit door hardware defecten zoals o.a. slecht/kapot geheugen veroorzaakt wordt.
 
Nou heb ik contact gehad met de KS en werd mij verteld om de telefoon retour te sturen met de opmerking erbij te noteren dat het geen annulering betreft. Echter ik ben bang dat dit gezien de huidige toestand bij VF rondom de iPhones natuurlijk helemaal fout gaat lopen, omdat normaal als je een defect retour stuurt de hele boel geannuleerd wordt (dit staat ook duidelijk op het formulier).
 
Heeft iemand nog een advies voor me om te zorgen dat dit goed gaat, Stevie wellicht?
Ik had ook op het retour formulier aangegeven dat het "geen annulering" betreft, maar guess what; werd gewoon geannuleerd. Als je de mogelijkheid hebt om naar de Apple Store te gaan zou ik dat proberen. Anders een belletje naar Apple wagen?
jm-wijnholds

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het wordt steeds leuke. Rond 3 oktober heb ik een bestelling geplaatst (verlenging) iphone 5 16 gb Black.
 
Ik heb hier nooit een orderbevestiging van ontvangen, maar na veelvuldig bellen met de KS leek het wel goed te zijn gegaan. Na lang wachten krijg ik afgelopen vrijdag een sms met daarin het bericht dat deze week mijn iPhone geleverd gaat worden. Op dit forum lees ik dat je het 5000-nummer via de KS kunt opvragen. Net contact gehad en daar wordt tot mijn verbazing het volgende gemeld:
 
"Dankjewel voor het wachten. Ik zie op dit moment nog geen verandering bij je bestelling. Deze staat op dit moment nog steeds in de wacht. Je geeft aan dat je een sms hebt ontvangen dat de iPhone geleverd gaat worden. Ik zou je graag mijn excuses willen aanbieden voor de verwarring die dit met zich mee brengt. Op dit moment kan ik nog niet zien dat jouw iPhone is geboekt en spoedig wordt verstuurd. Hierdoor is de levering toch nog even afwachten."
 @Steve Hoe kan dit? Ik vind het niet erg als ik moet wachten op de levering van mijn iPhone, maar ik baal wel steeds van die miscommunicatie. Hoe kom ik er nou achter of mijn iPhone deze wel of niet geleverd gaat worden.
 
Dennis1983

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Stevie, Ik weet dat jullie nu bezig zijn met de zwarte orders na te kijken maar ik snap er nu helemaal niks meer van en zou je me kunnen helpen want de mensen aan de ks heb ik sorry dat ik het moet zeggen totaal geen vertrouwen meer in, jij bent de enigste volgens mij binnen vodafone wat zg nog echt moeite doet en wilt doen.
Mijn vraag is nu wat vind jij hiervan?
 
Vrijdag    28-09 om 9:30u via 1200 verlenging twee jaar met iphone 5 16gb wit (toezegging binnen een week je toestel in huis)
Maandag 01-10 sms dat mijn iphone omstreeks woensdag 03-10 geleverd zou worden en tot op heden uiteraard nog niks.
Meerdere keren met ks gebeld, order kwijt, order niet goed in systeem, fout bedrag wat ik zou moeten bijbetalen voor het toestel, geen orderbevestiging, gisteren met 0900-0603 gebeld krijg ik te horen dat er aan mij nog geen toestel is toegekend en dat alle 2000stuks al vergeven zijn, dit kan toch gewoon niet??!!!
Zou jij please eens kunnen kijken hierna?
 
Groeten Dennis
 
 
ejay

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie volgens mij is dit ook het geval met mijn huidige bestelling er staat bij mij momenteel: 
 
Orderdatum:01-10-2012
 
Orderstatus:
Order Afgerond
 
Laatst gewijzigd: 01-10-2012 13:30:29
 
Dit terwijl er nog geen toestel is afgeleverd.
 
Product 
iPhone 5 32GB Black
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie schreef:
Hi allemaal,
 
Op mijn verzoek hebben gisteren een aantal mensen mij hun gegevens doorgestuurd, dit i.v.m. het bestellen van een zwart toestel voor 01-10-2012 en nog niets te hebben gehoord.
Door jullie orders na te kijken en nog een aantal anderen hebben we ontdekt dat deze order al op afgesloten staan, zonder dat er een toestel aan is toegekend.
In ons systeem zijn deze orders dus afgesloten, maar ze zijn niet doorgezet naar het volgende systeem waar daadwerkelijk het toestel aan de order word gekoppeld en dat ervoor zorgt dat het naar GLS gaat en uiteindelijk word uitgeleverd bij jullie thuis.
 
Wat zijn we dus nu aan het doen? Alle orders worden apart nagekeken en onderzocht wat de status precies is.
Sommige zullen binnen korte tijd worden uitgeleverd, anderen moeten verder worden onderzocht.
 
Ik kan echter geen individuele informatie gaan verschaffen, dan zou ik namelijk honderden orders moeten gaan doorzetten en doorlopen.
Excuses hiervoor.
 @stevie 
het betfreft bij mij wel een witte,maar mijn order staat al wekenlang op afegrond....is het hierdoor bij mij foutgegaan en blijft het dan foutgaan als er nieuwe witte binnennkomen?
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ejay schreef:
Stevie volgens mij is dit ook het geval met mijn huidige bestelling er staat bij mij momenteel: 
 
Orderdatum:01-10-2012
 
Orderstatus:
Order Afgerond
 
Laatst gewijzigd: 01-10-2012 13:30:29
 
Dit terwijl er nog geen toestel is afgeleverd.
Bij mij dus ook, en de ks medewerkers snappen dr ook niks van...en ik moet maar wachten....let op straks een lading witte eruit en we zitten er weer niet bij.....
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
jm-wijnholds schreef:
Het wordt steeds leuke. Rond 3 oktober heb ik een bestelling geplaatst (verlenging) iphone 5 16 gb Black.

Ik heb hier nooit een orderbevestiging van ontvangen, maar na veelvuldig bellen met de KS leek het wel goed te zijn gegaan. Na lang wachten krijg ik afgelopen vrijdag een sms met daarin het bericht dat deze week mijn iPhone geleverd gaat worden. Op dit forum lees ik dat je het 5000-nummer via de KS kunt opvragen. Net contact gehad en daar wordt tot mijn verbazing het volgende gemeld:

"Dankjewel voor het wachten. Ik zie op dit moment nog geen verandering bij je bestelling. Deze staat op dit moment nog steeds in de wacht. Je geeft aan dat je een sms hebt ontvangen dat de iPhone geleverd gaat worden. Ik zou je graag mijn excuses willen aanbieden voor de verwarring die dit met zich mee brengt. Op dit moment kan ik nog niet zien dat jouw iPhone is geboekt en spoedig wordt verstuurd. Hierdoor is de levering toch nog even afwachten."
@Steve Hoe kan dit? Ik vind het niet erg als ik moet wachten op de levering van mijn iPhone, maar ik baal wel steeds van die miscommunicatie. Hoe kom ik er nou achter of mijn iPhone deze wel of niet geleverd gaat worden.

Als je een smsje hebt ontvangen is er een toestel voor jou gekoppeld. Anders had je de sms niet ontvangen. Welke dag het toestel geleverd gaat worden kunnen we inderdaad niet aangeven, dat is ook afhankelijk van GLS. Als ze geen 5000-nummer kunnen vinden bijvoorbeeld dan kan dat komen omdat het toestel dan nog tussen VF en GLS hangt.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Dennis1983 schreef:
@ Stevie, Ik weet dat jullie nu bezig zijn met de zwarte orders na te kijken maar ik snap er nu helemaal niks meer van en zou je me kunnen helpen want de mensen aan de ks heb ik sorry dat ik het moet zeggen totaal geen vertrouwen meer in, jij bent de enigste volgens mij binnen vodafone wat zg nog echt moeite doet en wilt doen.
Mijn vraag is nu wat vind jij hiervan?

Vrijdag 28-09 om 9:30u via 1200 verlenging twee jaar met iphone 5 16gb wit (toezegging binnen een week je toestel in huis)
Maandag 01-10 sms dat mijn iphone omstreeks woensdag 03-10 geleverd zou worden en tot op heden uiteraard nog niks.
Meerdere keren met ks gebeld, order kwijt, order niet goed in systeem, fout bedrag wat ik zou moeten bijbetalen voor het toestel, geen orderbevestiging, gisteren met 0900-0603 gebeld krijg ik te horen dat er aan mij nog geen toestel is toegekend en dat alle 2000stuks al vergeven zijn, dit kan toch gewoon niet??!!!
Zou jij please eens kunnen kijken hierna?

Groeten Dennis


Hi Dennis,

Er zijn tot nu toe geen witte toestellen uitgeleverd van de levering van afgelopen week. Daarnaast waren er dat er sowieso geen 2000. Dit aantal klopt niet en ik durf ook niet te zeggen waar dit vandaag komt. Ik kan echter niet jouw individuele order nakijken, dit omdat ik de systemen niet heb en het intern moet doorzetten naar afdelingen die al druk bezig zijn met alle orders en ten tweede dan zou ik dat voor iedereen moeten doen en daar is helaas geen beginnen aan. Ik geef jullie alle algemene informatie die ik heb, zo ook over de witte toestellen. Hopelijk krijg ik daar snel een update voor.
jm-wijnholds

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor je snelle reactie! Kun jij dit voor mij wel achterhalen?
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net weer gebeld met ks.
zelfde verhaal...
maar deze mvr kon een gegeven naar voren halen: 5 okt hardware verstuurd.
hardware verstuurd? Dat had ik hem allang moeten hebben?
toen kreeg ik ook eindelijk gls 5000 nummer....
maar waarom order op afgerond stond weet ze niet....zijn geen 16 gb white op voorraad...nja zover was ik zelf al wel....
moest nog maar weer een weekje afwachten...dat wordt week 6 straks!
26-9 besteld.
 @stevie wat moeten we hier nu mee?
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie schreef:
jm-wijnholds schreef:
Het wordt steeds leuke. Rond 3 oktober heb ik een bestelling geplaatst (verlenging) iphone 5 16 gb Black.
 
Ik heb hier nooit een orderbevestiging van ontvangen, maar na veelvuldig bellen met de KS leek het wel goed te zijn gegaan. Na lang wachten krijg ik afgelopen vrijdag een sms met daarin het bericht dat deze week mijn iPhone geleverd gaat worden. Op dit forum lees ik dat je het 5000-nummer via de KS kunt opvragen. Net contact gehad en daar wordt tot mijn verbazing het volgende gemeld:
 
"Dankjewel voor het wachten. Ik zie op dit moment nog geen verandering bij je bestelling. Deze staat op dit moment nog steeds in de wacht. Je geeft aan dat je een sms hebt ontvangen dat de iPhone geleverd gaat worden. Ik zou je graag mijn excuses willen aanbieden voor de verwarring die dit met zich mee brengt. Op dit moment kan ik nog niet zien dat jouw iPhone is geboekt en spoedig wordt verstuurd. Hierdoor is de levering toch nog even afwachten."
 @Steve Hoe kan dit? Ik vind het niet erg als ik moet wachten op de levering van mijn iPhone, maar ik baal wel steeds van die miscommunicatie. Hoe kom ik er nou achter of mijn iPhone deze wel of niet geleverd gaat worden.
 
Als je een smsje hebt ontvangen is er een toestel voor jou gekoppeld. Anders had je de sms niet ontvangen. Welke dag het toestel geleverd gaat worden kunnen we inderdaad niet aangeven, dat is ook afhankelijk van GLS. Als ze geen 5000-nummer kunnen vinden bijvoorbeeld dan kan dat komen omdat het toestel dan nog tussen VF en GLS hangt.
 
 
 @stevie
 
hoe kan het dan dat ik mijn 5000 nummer wel heb gekregen maar de telefoon bij  vf nog niet binnen is?
p
 
MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Vind het wel weer ernstig om te lezen dat zoveel mensen de sms hebben gehad, dan bellen en weer hetzelfde standaard riedeltje te horen krijgen hoor.. ik durf niet eens te bellen maar je zou toch mogen verwachten dat als je een sms krijgt dat je toestel binnen is dat ook zo is.
 
Ik verwonder me nog enkel, maar vind het wel echt bizar dat Stevie en de KS zichzelf zo tegen spreken. Niets ten nadele van Stevie die heeft in mijn optiek enorm veel kredits en doet echt wat voor je maar het maakt mensen wel weer enorm boos dat er weer zoveel gezegd wordt, beloofd wordt, en je dus eigenlijk niet eens meer mag uitgaan van wat er in een sms van Vodafone zelf staat.
 
Wat een drama dit allemaal zeg na alles wat er gebeurd is. Apple met zijn mooie marketing trucs en hype makerij. Tis dat ik al Iphone gewend ben maar na al deze bullsheize weet ik niet zeker of ik over 2 jaar wel weer deze shizzle inga... S3 mss toch beter geweest voor je stresslevel. And i hate the fact that we all get worked up over a phone.. Its just a freakin phone!
 
Heb vanochtend weer een mail gehad dat mijn abbo al vanaf 2 okt om is gezet.. zonder me tel.. Stevie kan ik hier nog wat mee? Ik meende dat hij pas omgezet werd bij ontvangst telefoon?
Zoutedrop

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist mijn iPhone 5 ontvangen. Blij uiteraard. Tot ik m uitpakte.
 
Er zit een pit in het aluminium. Vreselijk.
 
Ik wil dus een ombeschadigde versie. Hoe ruil ik dit om ?
 
Ik heb er geen trek in om dat ding retour te sturen en ben van mening dat ik m gewoon in een vodafone winkel om moet kunnen ruilen.
 
Omdat mijn nummer nog niet is omgezet kan ik de klantenservice hier niet over bereiken, en ik kan geen Myvodafaone aanmaken. Erg Irritant.
Derhalve post ik mijn probleem op dit forum
 
Gaarne advies please.
 
Ik heb in principe 7 dagen !
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
jm-wijnholds schreef:
Dank je wel voor je snelle reactie! Kun jij dit voor mij wel achterhalen?
Helaas kan ik geen individuele orders nakijken, anders had ik dit graag gedaan.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
MichaelIP5 schreef:
Vind het wel weer ernstig om te lezen dat zoveel mensen de sms hebben gehad, dan bellen en weer hetzelfde standaard riedeltje te horen krijgen hoor.. ik durf niet eens te bellen maar je zou toch mogen verwachten dat als je een sms krijgt dat je toestel binnen is dat ook zo is.

Ik verwonder me nog enkel, maar vind het wel echt bizar dat Stevie en de KS zichzelf zo tegen spreken. Niets ten nadele van Stevie die heeft in mijn optiek enorm veel kredits en doet echt wat voor je maar het maakt mensen wel weer enorm boos dat er weer zoveel gezegd wordt, beloofd wordt, en je dus eigenlijk niet eens meer mag uitgaan van wat er in een sms van Vodafone zelf staat.

Wat een drama dit allemaal zeg na alles wat er gebeurd is. Apple met zijn mooie marketing trucs en hype makerij. Tis dat ik al Iphone gewend ben maar na al deze bullsheize weet ik niet zeker of ik over 2 jaar wel weer deze shizzle inga... S3 mss toch beter geweest voor je stresslevel. And i hate the fact that we all get worked up over a phone.. Its just a freakin phone!

Heb vanochtend weer een mail gehad dat mijn abbo al vanaf 2 okt om is gezet.. zonder me tel.. Stevie kan ik hier nog wat mee? Ik meende dat hij pas omgezet werd bij ontvangst telefoon?
Abonnement is denkelijk omgezet omdat je order volledig verwerkt is. Toestel dus misschien onderweg? Je had die sms toch ook gekregen? Dan krijg je binnen een week het toestel naar alle verwachtingen.
Ideception5

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Lachwekkend. Ik heb ook een sms gehad dat ik mijn toestel binnen 5 dagen mag ontvangen. Dat terwijl ik 4 dagen daarvoor de order had geanuleerd. Het is dus wederom een zooitje en nu moet ik maar afwachten dat mijn annulering/opzegging wel goed is doorgekomen want na bellen met de KS is duidelijk dat ze voor de 10000000000x niks in het systeem kunnen vinden. Vraagje aan de VF experts... werken jullie met systemen uit de Flintstones tijdperk. Niemand maar dan ook niemand weet wat bij jullie en compensatie heeft VF nog nooit van gehoord. 
MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik snap je reactie Stevie, enkel kan ik me beter voorhouden dat dit niet zo is want.. well you know.
 
Ik heb de sms gehad idd, maar zoals velen vertellen hier zegt KS heel wat anders.
Als ik ordernr intik staat er nog steeds niets nieuws (RIS nr?) 
 
AH well ik zie t wel. Ga iig niet bellen, daar wordt je enkel moedeloos van zoals ik lees.
 
Stevie your still the greatest.. Als Voda t zonder jou moest doen dan waren er denk ik heeeeele andere berichten hier te lezen.
Ik hoop dat ik van de week weer een geheel positief berichtje kan tikken hiero. 
 
 
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mijn tegoed staat ook nog steeds op een Sim Only dus ik verwacht mijn telefoon nog lang niet, er vanuit gaande dat je abbo pas omgezet wordt op het moment dat er een telefoon voor je is.
Blijf nog steeds hopen dat ik deze week ook tot de gelukkigen ga horen die bestookt worden met sms-jes van Vodafone dat mijn telefoon geleverd gaat worden....:D
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Stevie

Nog steeds druk aan het sporen naar de witte 16GB toestellen 😉
Keep up the good work mss. Holmes 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic