Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Besteldatum: 27 september
Toestel: iPhone 5 16GB Black
Abonnement: Friends & Family iPhone Altijd 55 (verlenging)
Bevestiging ontvangen: 27, 28 september en 18 oktober
Bevestiging van levering: 19 oktober
Levering: 22 oktober
 
iPhone defect bij ontvangst.
 
Retour gestuurd: 23 oktober
Zelf de klantenservice gebeld en de bevestiging ontvangen dat het toestel ontvangen is: 25 oktober
 

En nu heb ik geen idee wanneer ik een nieuwe iPhone 5 geleverd zal krijgen...
 
r_botman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ook afgelopen vrijdag SMS ontvangen met bericht van levering iphone 5 zwart 64G de komende week. Net gebeld naar klantenservice of ze aan kunnen geven wanneer hij geleverd gaat worden. Staat er niets in het systeem.
 
Onbegrijpelijk!
vlemee

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@stevie,
 
Hoe kan het nu dat ik bericht heb ontvangen van VF dat ze mijn toestel binnen hebben en dat ze verwachten dat ze deze week uitgeleverd gaan worden. Ik had VF gevraagd om het 5000 nummer van GLS, zodat ik weet wanneer en hoe laat ze eventueel komen. Maar zij kunnen mij geen nummer geven, want dat is nog niet bekend, hoe zit dit nu?
Al

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er onderhand helemaal klaar mee! We gaan week 5 in! Nog niks gehoord, gekregen.
Ongelofelijk!!
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
vlemee schreef:
@stevie,
 
Hoe kan het nu dat ik bericht heb ontvangen van VF dat ze mijn toestel binnen hebben en dat ze verwachten dat ze deze week uitgeleverd gaan worden. Ik had VF gevraagd om het 5000 nummer van GLS, zodat ik weet wanneer en hoe laat ze eventueel komen. Maar zij kunnen mij geen nummer geven, want dat is nog niet bekend, hoe zit dit nu?
Ik heb vanochtend ook gebeld met de KS. Toen ik iPhone 5 zei begon hij gelijk een standaard verhaal af te steken met "lange levering", "vertraging" etc. Ik onderbrak hem en ging er gelijk overheen... je moet duidelijk laten merken dat je weet waar je over praat, dat je dominant bent in het gesprek, anders schepen ze je af. Eerst kon hij niets vinden... ik bleef aandringen dat ik een SMS had gehad. Na lang (zeker 2 minuten) zoeken kwam hij erachter dat de iPhone ERGENS tussen Vodafone en de koerier inzat en daarom nog geen 5000 nummer beschikbaar was. Afwachten dus... maar ik blijf erbovenop.
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
flieger schreef:
Besteldatum: 27 september
Toestel: iPhone 5 16GB Black
Abonnement: Friends & Family iPhone Altijd 55
Bevestiging ontvangen: 27, 28 september en 18 oktober
Bevestiging van levering: 19 oktober
Levering: 22 oktober
 
iPhone defect bij ontvangst.
 
Retour gestuurd: 23 oktober
Zelf de klantenservice gebeld en de bevestiging ontvangen dat het toestel ontvangen is: 25 oktober
 

En nu heb ik geen idee wanneer ik een nieuwe iPhone 5 geleverd zal krijgen...
 
Had je verlengt of was je overstap van andere provider? In het laatste geval wordt je order geannuleerd namelijk.
thejackel

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zowel ik als mijn vriendin hebben de  29ste een iPhone 5 besteld (telefonisch) en beiden hebben we nog steeds niks. Er zijn veel fouten gemaakt bij VF in de verwerking van gegevens zoals bankrekening nummer en simkaart nummer waardoor de orders lang zijn blijven liggen. Ondertussen is alles al een tijd geregeld en is het nummerbehoud van beiden al een tijdje akkoord. Zaterdag gebeld met de KS en daar vertelden ze me dat het toestel van mijn vriendin onderweg zou zijn (16 gb zwart), ze had 3x een mail ontvangen dat haar bestelling onderweg zou zijn naar het distributiecentrum. Ik heb helaas nog geen mail gehad dat het  toestel onderweg zou zijn. KS vertelde dat hert toestel van mijn vriendin deze week in haar bezit zou zijn en dat de mijne deze week ook zou komen als het goed is.
 
Vandaag heeft mijn vriendin wederom (15e keer) contact gehad met de KS en daar werd nu weer verteld dat er geen toestel voor haar was en dat er voor mij ook nog niks zou zijn. Dit zou komen omdat het nummerbehoud nog maar dik anderhlve week goed is gekeurd door toe doen van fouten van VF met invoeren van de gegevens, Het gekke is, is dat mijn zwager vandaag een akkoord heeft gehad van nummerbehoud (per sms) en dat hij 5 min later gebeld werd voor de levering. Verhaald van de KS medewerker is dus wederom bull**bleep**. Ook ontkende de KS medewerker dat er afgelopen vrijdag een levering Iphones was binnen gekomen bij de KS.
 
Ik baal echt van de overstap naar VF, want zo slecht als dit ben ik nog nooit behandeld bij een provider. Iedereen spreekt elkaar tegen en er word niks geregeld. Het enige dat VF doet is fout na fout maken en veel beloven en niets nakomen.  Ben eigenlijk best wel klaar met VF. Gisteren op verzoek van Stevie een PB gestuurd (bestelling geplaatst voor 1 oktober), maar ook dit heeft tot op heden niets op geleverd. Krijg de indruk dat we de dupe zijn van de fouten van VF dat we lekker achteraan zijn geplaatst omdat men niet in staat is om gegevens juist in te voeren in het systeem. Toch triest dat men anno 2012 niet fatsoenlijk kan typen enz.
 
Hopelijk word de boel nu eens snel geregeld al heb ik nu al  spijt van mijn overstap..
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Is Stevie soms ziek vandaag? Of zit ze in een vergadering over de levering van de witte iphones? 😉
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
vrofi schreef:
flieger schreef:
Besteldatum: 27 september
Toestel: iPhone 5 16GB Black
Abonnement: Friends & Family iPhone Altijd 55 (verlenging)
Bevestiging ontvangen: 27, 28 september en 18 oktober
Bevestiging van levering: 19 oktober
Levering: 22 oktober
 
iPhone defect bij ontvangst.
 
Retour gestuurd: 23 oktober
Zelf de klantenservice gebeld en de bevestiging ontvangen dat het toestel ontvangen is: 25 oktober
 

En nu heb ik geen idee wanneer ik een nieuwe iPhone 5 geleverd zal krijgen...
 
Had je verlengt of was je overstap van andere provider? In het laatste geval wordt je order geannuleerd namelijk.
 
 
Stom, ik pas mijn bericht aan. Het betreft een verlenging. Na retournering is mijn order dus niet automatisch geannuleerd. Ik hoor wel 'snel' een nieuw toestel te krijgen. 
 
Volgende keer ga ik direct naar de Apple Store in Amsterdam.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
thejackel schreef:
Zowel ik als mijn vriendin hebben de 29ste een iPhone 5 besteld (telefonisch) en beiden hebben we nog steeds niks. Er zijn veel fouten gemaakt bij VF in de verwerking van gegevens zoals bankrekening nummer en simkaart nummer waardoor de orders lang zijn blijven liggen. Ondertussen is alles al een tijd geregeld en is het nummerbehoud van beiden al een tijdje akkoord. Zaterdag gebeld met de KS en daar vertelden ze me dat het toestel van mijn vriendin onderweg zou zijn (16 gb zwart), ze had 3x een mail ontvangen dat haar bestelling onderweg zou zijn naar het distributiecentrum. Ik heb helaas nog geen mail gehad dat het toestel onderweg zou zijn. KS vertelde dat hert toestel van mijn vriendin deze week in haar bezit zou zijn en dat de mijne deze week ook zou komen als het goed is.

Vandaag heeft mijn vriendin wederom (15e keer) contact gehad met de KS en daar werd nu weer verteld dat er geen toestel voor haar was en dat er voor mij ook nog niks zou zijn. Dit zou komen omdat het nummerbehoud nog maar dik anderhlve week goed is gekeurd door toe doen van fouten van VF met invoeren van de gegevens, Het gekke is, is dat mijn zwager vandaag een akkoord heeft gehad van nummerbehoud (per sms) en dat hij 5 min later gebeld werd voor de levering. Verhaald van de KS medewerker is dus wederom bull**bleep**. Ook ontkende de KS medewerker dat er afgelopen vrijdag een levering Iphones was binnen gekomen bij de KS.

Ik baal echt van de overstap naar VF, want zo slecht als dit ben ik nog nooit behandeld bij een provider. Iedereen spreekt elkaar tegen en er word niks geregeld. Het enige dat VF doet is fout na fout maken en veel beloven en niets nakomen. Ben eigenlijk best wel klaar met VF. Gisteren op verzoek van Stevie een PB gestuurd (bestelling geplaatst voor 1 oktober), maar ook dit heeft tot op heden niets op geleverd. Krijg de indruk dat we de dupe zijn van de fouten van VF dat we lekker achteraan zijn geplaatst omdat men niet in staat is om gegevens juist in te voeren in het systeem. Toch triest dat men anno 2012 niet fatsoenlijk kan typen enz.

Hopelijk word de boel nu eens snel geregeld al heb ik nu al spijt van mijn overstap..
Hey,

Ik heb je gegevens inderdaad ontvangen gisteren en intern doorgezet zoals aangegeven in mijn bericht op het forum. Je zegt tot op heden heeft het niets opgeleverd, we zijn echter nog geen 24 uur verder, je moet ons wel ook even de tijd gunnen om het één en ander uit te kunnen zoeken. We zijn druk bezig met het nakijken van de orders van de mensen die mij gisteren hebben gecontacteerd en nog een aantal anderen. Ik zal hier op zeer korte termijn een update over plaatsen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
tiggelmania schreef:
Is Stevie soms ziek vandaag? Of zit ze in een vergadering over de levering van de witte iphones? 😉
Ziek? Ik heb geen tijd om ziek te zijn haha....gewoon doorgaan totdat we omvallen.
Ik zit niet in vergadering over de witte iPhones, maar laat ik het zo zeggen, mijn toetsenbord slijt al aardig :).
Zit erbovenop om info te krijgen, ook al zie je me misschien niet direct veel online, offline ben ik druk bezig voor jullie!
thejackel

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie schreef:
Hey,
 
Ik heb je gegevens inderdaad ontvangen gisteren en intern doorgezet zoals aangegeven in mijn bericht op het forum. Je zegt tot op heden heeft het niets opgeleverd, we zijn echter nog geen 24 uur verder, je moet ons wel ook even de tijd gunnen om het één en ander uit te kunnen zoeken. We zijn druk bezig met het nakijken van de orders van de mensen die mij gisteren hebben gecontacteerd en nog een aantal anderen. Ik zal hier op zeer korte termijn een update over plaatsen.
Bedankt voor je reactie Stevie. Hopelijk word ik positief verrast. Hopelijk zullen we ons toestel nu snel ontvangen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Op mijn verzoek hebben gisteren een aantal mensen mij hun gegevens doorgestuurd, dit i.v.m. het bestellen van een zwart toestel voor 01-10-2012 en nog niets te hebben gehoord.
Door jullie orders na te kijken en nog een aantal anderen hebben we ontdekt dat deze order al op afgesloten staan, zonder dat er een toestel aan is toegekend.
In ons systeem zijn deze orders dus afgesloten, maar ze zijn niet doorgezet naar het volgende systeem waar daadwerkelijk het toestel aan de order word gekoppeld en dat ervoor zorgt dat het naar GLS gaat en uiteindelijk word uitgeleverd bij jullie thuis.

Wat zijn we dus nu aan het doen? Alle orders worden apart nagekeken en onderzocht wat de status precies is.
Sommige zullen binnen korte tijd worden uitgeleverd, anderen moeten verder worden onderzocht.

Ik kan echter geen individuele informatie gaan verschaffen, dan zou ik namelijk honderden orders moeten gaan doorzetten en doorlopen.
Excuses hiervoor.
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
petje af, dat je hier zo veel mee bezig bent.
Je moet het maar kunnen, zou onderhand ook wel stront ziek worden van al het gezeur vanuit costumers..
telkens de zelfde vragen beantwoorden ect.
Wel is dit natuurlijk je werk maartoch ik zou het niet kunnen 😉
Ben blij dat je wekelijks met updates komt anders zou ik helemaal bad gaan:P
 
 
 
Al

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tuurlijk!!!! Weer 't volgende probleem! Echt ongelofelijk!!
maxevw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
vlemee schreef:
@stevie,
 
Hoe kan het nu dat ik bericht heb ontvangen van VF dat ze mijn toestel binnen hebben en dat ze verwachten dat ze deze week uitgeleverd gaan worden. Ik had VF gevraagd om het 5000 nummer van GLS, zodat ik weet wanneer en hoe laat ze eventueel komen. Maar zij kunnen mij geen nummer geven, want dat is nog niet bekend, hoe zit dit nu?
Ik heb vanochtend ook gebeld met de KS. Toen ik iPhone 5 zei begon hij gelijk een standaard verhaal af te steken met "lange levering", "vertraging" etc. Ik onderbrak hem en ging er gelijk overheen... je moet duidelijk laten merken dat je weet waar je over praat, dat je dominant bent in het gesprek, anders schepen ze je af. Eerst kon hij niets vinden... ik bleef aandringen dat ik een SMS had gehad. Na lang (zeker 2 minuten) zoeken kwam hij erachter dat de iPhone ERGENS tussen Vodafone en de koerier inzat en daarom nog geen 5000 nummer beschikbaar was. Afwachten dus... maar ik blijf erbovenop.
5 oktober contractverlenging, telefonisch, afgelopen vrijdag sms gekregenLaat ik daarnet nou precies hetzelfde mee maken: lange levertijd, nog geen toestellen binnen. De medewerkster heeft lang gezocht maar kwam toch met de leveringsproblemen en geen 5000 nummer.Omdat ze haar verhaal tot drie keer toe wijzigde heb ik het gesprek maar beeindigd. Ik heb geen zin om me te druk te maken. Afwachten maar deze week......
wbtje

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hmm kan hem wel online verlengen maar niet telefonisch wat is daar de bedoeling van stevie?
littlone

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vrijdag een sms gehad dat mijn iphone binnen is en binnen een week uitgeleverd wordt. 
Nu contact gehad met klantenservice omdat ik nog geen referentienummer en 5000 nummer heb ontvangen. Referentienummer is ondertussen boven water. Maar 5000 nummer niet omdat: 
 
Ik kan zien dat de order op 5 oktober bij ons is binnengekomen. Dit is allemaal in orde. Jouw iPhone is alleen op dit moment niet op voorraad. Hierdoor staat je bestelling in de wacht. Omdat we niet precies weten wanneer de nieuwe voorraad weer binnenkomt en hoeveel iPhones hier bij zullen zitten, is het lastig om aan te geven wanneer je de levering kunt verwachten. Wel is het zo dat zodra het toestel van jouw order binnenkomt deze automatisch direct wordt geboekt en verstuurd. Hierdoor komt je pakket er zo spoedig mogelijk aan. Een 5000 nummer is hierdoor nog niet bekend.
 
Dus ik dacht HUH? Hoe kan dat nou weer, ze sturen me toch geen sms als er niks binnen is gekomen hoop ik!!
 
Sorry hiervoor. Ik kan deze sms ook even niet terugvinden. Wel kan ik je order helemaal bekijken. Hier kan ik duidelijk zien dat deze nog in de wacht staat en er nog geen toestel is geboekt. Op dit moment is dit nog niet mogelijk.
 
 
 
 
JornZ

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum.
 
Ik heb gisteravond de iPhone 5 zwart 16gb geleverd gekregen, bij een nieuw abo met nummerportering. Alleen deze heeft duidelijk een hardwarematig defect, daar de telefoon om de zoveel minuten willekeurig reboot en het scherm om de zoveel seconde eventjes niet meer reageert (bevriest). Al tweemaal hersteld met iTunes (als nieuwe telefoon) maar het probleem blijft. De diagnose bestanden in de telefoon geven een panic aan door CRC errors, waardoor hij dus reboot. Even googlen leert dat dit door hardware defecten zoals o.a. slecht/kapot geheugen veroorzaakt wordt.
 
Nou heb ik contact gehad met de KS en werd mij verteld om de telefoon retour te sturen met de opmerking erbij te noteren dat het geen annulering betreft. Echter ik ben bang dat dit gezien de huidige toestand bij VF rondom de iPhones natuurlijk helemaal fout gaat lopen, omdat normaal als je een defect retour stuurt de hele boel geannuleerd wordt (dit staat ook duidelijk op het formulier).
 
Heeft iemand nog een advies voor me om te zorgen dat dit goed gaat, Stevie wellicht?
wbtje

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
langssturen met een nieuwe telefoon en dan pas oude inleveren zou ik zeggen!!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic