Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
chromeeh

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
M92 schreef:
stevie bedoel je daarmee dat er al een paar witte telefoons binnen zijn die nog aan mensen moeten worden toegewezen?
ik heb op 1 oktober een 16 GB white besteld, ik mag hopen dat ik dan als een van de eerste aan de beurt ben?
Dat ga ik niet hopen 😉
Aangezien er ook nog mensen van eind september zijn (waaronder ik zelf) die een white 16 moeten ontvangen...
 
Frederick550

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie, kun je anders niet zorgen dat de mensen die wit besteld hebben kunnen omwisselen naar zwart zonder dat hun order geannulleerd wordt en ze helemaal achter in de rij komen? Ik heb liever nu een zwarte dan over twee weken een witte..
Valinor

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Frederick550 schreef:
Stevie, kun je anders niet zorgen dat de mensen die wit besteld hebben kunnen omwisselen naar zwart zonder dat hun order geannulleerd wordt en ze helemaal achter in de rij komen? Ik heb liever nu een zwarte dan over twee weken een witte..
Inderdaad, vind witte mooier maar een zwarte vind ik ook wel strak. Deel van de reden dat ik wit heb gekozen is omdat ik verwachtte dat minder mensen die zouden bestellen en ze dus sneller leverbaar zouden zijn...
Frederick550

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Valinor schreef:
Frederick550 schreef:
Stevie, kun je anders niet zorgen dat de mensen die wit besteld hebben kunnen omwisselen naar zwart zonder dat hun order geannulleerd wordt en ze helemaal achter in de rij komen? Ik heb liever nu een zwarte dan over twee weken een witte..
Inderdaad, vind witte mooier maar een zwarte vind ik ook wel strak. Deel van de reden dat ik wit heb gekozen is omdat ik verwachtte dat minder mensen die zouden bestellen en ze dus sneller leverbaar zouden zijn...
Ja klopt, precies hetzelfde hier!
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik wil gewoon de witte die ik besteld heb 2-10.
Vodafone is (bijna) rond met het leveren van de zwarte 16GB toestellen besteld t/m 1okt. + vele andere toestellen.
Heeft dus ongeveer een maand geduurd, zit nu ook op een maand dus ga er vanuit dat Vodafone deze week de witte 16GB gaat leveren.
diotav

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vanmorgen met zowel GLS als met Vodafone aan de lijn gehangen om het afleveradres te wijzigen. Blijkbaar is dit onmogelijk? Tenminste, Vodafone geeft aan deze pas te kunnen wijzigen als GLS een 5000-nummer heeft. Gezien ik verleng moet ik dus elke dag met Vodafone gaan bellen om te kijken of er een 5000-nummer is?!
 
Ik wil gewoon het afleveradres wijzigen omdat ik de hele week afwezig ben op het vaste adres.
Bananacupcake

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb net 1 uur en 43 minuten met de klantenservice aan de lijn gehangen, en nogsteeds geen gepaste oplossing.
Nog nooit in mijn leven heb ik zo het gevoel gehad totaal in de zeik genomen te worden.

Mijn verhaal:

Drie maanden geleden op 25 Juli mijn abonnement verlengd, ik was al 4 jaar een trouwe Vodafone klant en ik vond het tijd voor een iPhone 4s. Het bestellen verliep soepel en na 1,5 week kreeg ik een iPhone 4S thuisgestuurd. Hij bleek defect, een hard storend rammeltje dat je bij uit het uit de broekzak halen al hoorde. Ik bellen, "ga maar even naar de Vodafone winkel" was het antwoord. Dat deed ik dus, en daar werd ik tot mijn grootste verbazing voor gek verklaard, letterlijk. Nadat ik om een leidinggevende had gevraagd kreeg ik het antwoord dat een Appleproduct op het moment dat de verpakking geopend is geen enkele garantie meer heeft, en dat ik pech had.

"Deal with it" was het antwoord. Mijn figuurlijke klomp brak, en natuurlijk was dit de grootste flauwekul ooit, je hebt 8 dagen de tijd om een koop te ontbinden. Ik de klantenservice weer bellen en we kwamen tot de conclusie dat ik het toestel mocht opsturen en een nieuwe zou ontvangen.

Zo gezegd, zo gedaan. Opgestuurd, maar 1,5 week later nogsteeds geen nieuws. Geen aankomstbevestiging, niks.
Ik weer bellen, met als uitkomst een bevredigend antwoord "Hij is gisteren verstuurd". Één week later, nog geen toestel ontvangen, ik weer bellen "Sorry meneer, maar uw order is nog niet eens verwerkt", m'n klompen waren al stuk, dus daar had ik mazzel mee.
En zo hebben we nog een paar dagen / weken aangesukkeld totdat ik mijn nieuwe toestel ontving.
Althans dat dacht ik, want dit toestel bleek zwaar gebruikt te zijn: krasjes, deukjes en een half loslatend folietje op het scherm. Ik weer bellen, het terugstuur-ritueel weer in de herhaling.

Dit keer zal alles wel goed gaan toch? Maar nee, weer een tijd lang radiostilte en een exacte kopie van alinea drie.
We zijn nu inmiddels 2 maanden verder en ik krijg weer een Iphone 4S thuisgestuurd, GEBRUIKT.
Ik was aan het wachten op Frans Bauer die mij met z'n "blije bakkes" even kwam vertellen dat ik in Bananasplit zat, maar helaas.
 
Dit is dus de derde keer dat ik een toestel heb ontvangen dat niet deugt. Ik dit keer bellen met de afdeling Loyalty (á 45cent per gesprek). Daar kreeg ik een aardige kerel aan de lijn, D. is zijn naam. Weet u wat meneer, om al deze ellende op te lossen krijgt u een iPhone 5 bij hetzelfde abonnement.
Wat een topoplossing! Helemaal in mijn nopjes, al had ik wel al een hoesje van 25 euro gekocht voor m'n 4S, maar die nemen we voor lief. 

Mijn zaak zou inmiddels bij het Special Services Team in behandeling zijn, omdat het inmiddels wel een uitzonderlijk geval was. Ik zou voorrang hebben, en als één van de eerste mijn toestel krijgen.
Na 2 weken (we zitten nu al in Oktober) toch maar eens bellen wat de status is. 😧 Meneer, we hebben moeite met leveren maar hij komt er aan hoor! Er zit niks anders op dan wachten, Enfin, so be it!
 
Afgelopen zaterdag: mijn nichtje die haar toestel de 29e van September heeft besteld krijgt haar iPhone 5 16GB white binnen, exact dezelfde die ik zou krijgen. WAT, hoe dan? Ik zat toch bij het SST? Had ik geen voorrang? Ik meteen bellen, en kreeg wederom een heel vriendelijk meisje aan de lijn, we noemen haar L, en haar naam rijmt op kaura.
"O meneer, wat vervelend.. dit is echt niet de bedoeling, dit moet opgelost worden. Ik weet trouwens niet waar D. dit vandaan haalt, het lijkt er op alsof hij u aan het lijntje heeft gehouden, het ziet er niet naar uit dat ie iets voor u doet" (Ik wist niet dat collega's zo over elkaar mochten praten, maar oké.) "Ik ga direct voor u aan de slag en bel u maandag tussen half 1 en 1 terug." Weet je het zeker L? Deze toezegging is me al zo vaak gedaan, en als jullie het druk hebben mogen jullie niet extern bellen. "Ja meneer, 100% zeker, ik beloof het u.. Ik heb ook tijd voor administratie"
 
Ik had het eigenlijk al kunnen weten, maar inderdaad om half 2 nog geen telefoontje. Wederom de afdeling Loyalty bellen, maar nee L. was druk (ze was de afspraak gewoon vergeten en heeft de ballen niet om er voor uit te komen) en kon me niet te woord staan.
Één uur en 43 minuten aan de lijn gehangen, minimaal 5 verschillende mensen met 5 verschillende oplossingen (geen oplossingen). "Ja we kunnen uw abonnement wel annuleren?" Ja topidee meid! Sorry meneer, dit kan ik u bieden, en anders verbreek ik dit gesprek. Er werd zelfs beweerd dat er helemaal geen afspraak in het systeem zou staan en D. zou ontkennen ooit een afspraak gemaakt te hebben.

Ik word eindelijk doorverboden met D. "Er zit niks anders op dan te wachten, SST levert geen losse toestellen uit, alleen als daar een abonnement bij zit". Maar ik wacht al 3 maanden? "Ja het spijt me, ik kan niks voor u doen, u zult moeten wachten" Ja en hoe lang dan? "Kan ik niks over zeggen" Dus het zou nog maanden kunnen duren? "Dat zou inderdaad kunnen".

HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN OM EEN IPHONE 5 VAN DE STAPEL TE PAKKEN, ER EEN POSTZEGEL OP TE PLAKKEN EN MIJN ADRES ER OP TE ZETTEN?
 
Ik zit inmiddels met mijn handen in het haar, en heb het gevoel dat ik totaal niet serieus genomen wordt en ik heb dus geen idee hoe lang het duurt voordat m'n toestel daadwerkelijk hier is. Mijn HTC Desire HD's uit/aan-knop heeft het inmiddels ook begeven dus ik moet met de kracht van duizend zonnen dat ding aan en uit meppen, wel even fijn na zo'n gesprek van 1 uur en 43 minuten.

3 maanden geduld heeft me tot nu toe niks opgelevert, what's next?
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MaartenW schreef:
Ik wil gewoon de witte die ik besteld heb 2-10.
Vodafone is (bijna) rond met het leveren van de zwarte 16GB toestellen besteld t/m 1okt. + vele andere toestellen.
Heeft dus ongeveer een maand geduurd, zit nu ook op een maand dus ga er vanuit dat Vodafone deze week de witte 16GB gaat leveren.
ergens vanuitgaan gaat niet lukken bij deze situatie....ik wacht al sinds 26-9.
maargoed ik hoop toch echt wel dat t deze week gaat gebeuren...anders sturen ze maar een zwarte...ga niet nog eens weken zitten wachten..
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
diotav schreef:
Vanmorgen met zowel GLS als met Vodafone aan de lijn gehangen om het afleveradres te wijzigen. Blijkbaar is dit onmogelijk? Tenminste, Vodafone geeft aan deze pas te kunnen wijzigen als GLS een 5000-nummer heeft. Gezien ik verleng moet ik dus elke dag met Vodafone gaan bellen om te kijken of er een 5000-nummer is?!
 
Ik wil gewoon het afleveradres wijzigen omdat ik de hele week afwezig ben op het vaste adres.
Dit kan de klantenservice zeker weten wel. Ze hebben mijn adres ook gewoon gewijzigd terwijl hij nog niet verstuurd was...
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Ik heb net met GLS aan de lijn gehangen, omdat Vodafone vanwege de storing geen inzicht heeft in de 5000 nummers.
GLS medewerker zocht op postcode + huisnummer, maar zag de zending niet in het systeem staan. Deze week is nog lang niet voorbij, dus we wachten af, maar nu met die Vodafone storing zegt mijn 6e zintuig me dat er vast weer dingen krom gaan lopen Vrouw Boos
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Al-Itejawi schreef:
Dat bedoelde ik:p. Ik krijg namelijk bovenop mijn korting van mijn klantwaarde ook nog extra hardware korting (van rond de €100). De dame (ik benoem haar naam niet) zei dat ik mijn abonnement maar in de winkel moest verlengen, want het kan via telesales nog lang duren. Kan ik dit ook regelen in een BC?
Normaal gesproken liggen de aanbiedingen erg dicht bij elkaar.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Frederick550 schreef:
Stevie, kun je anders niet zorgen dat de mensen die wit besteld hebben kunnen omwisselen naar zwart zonder dat hun order geannulleerd wordt en ze helemaal achter in de rij komen? Ik heb liever nu een zwarte dan over twee weken een witte..
Dat is helaas niet mogelijk nee.
HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bananacupcake schreef:
Ik heb net 1 uur en 43 minuten met de klantenservice aan de lijn gehangen, en nogsteeds geen gepaste oplossing.
Nog nooit in mijn leven heb ik zo het gevoel gehad totaal in de zeik genomen te worden.

 
Ik zit inmiddels met mijn handen in het haar, en heb het gevoel dat ik totaal niet serieus genomen wordt en ik heb dus geen idee hoe lang het duurt voordat m'n toestel daadwerkelijk hier is. Mijn HTC Desire HD's uit/aan-knop heeft het inmiddels ook begeven dus ik moet met de kracht van duizend zonnen dat ding aan en uit meppen, wel even fijn na zo'n gesprek van 1 uur en 43 minuten.

3 maanden geduld heeft me tot nu toe niks opgelevert, what's next?
 
Ik lees hier duidelijk een verhaal van iemand die spijt heeft van de aanschaf van zijn Iphone 4s en nu iedereen de schuld gaat geven dat hij nog steeds geen Iphone 5 heeft gekregen. Als ik medewerker van KS was geweest had je genoegen kunnen nemen met een nieuwe 4s welke volgens mij gewoon op voorraad liggen bij Vodafone.
 
Voor nu zit er niets anders op dan wachten tot je aan de beurt bent!
 
Sage

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Het is wel makkelijk om te roepen "stuur maar een zwarte". Maar van de zwarte zijn er ook niet veel en daar zitten mensen ook op te wachten.
Al-Itejawi

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat je ook doet, wijzig je order nu niet naar een andere kleur. Dat heb ik ook gedaan (wat overigens niet mijn eigen fout was) en nu kan ik geen order meer plaatsen. 
Chris117

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb op 10 oktober in de Vodafone Winkel in Sneek de iPhone 5 bestelt.
 
Hoe zit het precies met de leveringen naar de winkels? 
diotav

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@clockw1ze Erg vreemd. Ik snap überhaupt niet dat ik op voorhand niet weet wanneer ik een koerier moet verwachten.
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Stevie

Update mbt 16GB wit
Gaat em niet meer worden vandaag denk ik.....?
Al

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had vandaag ook nog graag 'n update gekregen van de iphone5 wit 16 gb! Beetje jammer dit!!!
MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hey ik zie dat mensen vandaag al wat hebben ontvangen, top gefeliciteerd mensen.. hoop dat t al het wachten toch waard was.
 
Ik heb ook de sms ontvangen dat ik mijn toestel (32gb white) binnen een week zou krijgen en heb zaterdag de omgezette orderbevestiging gekregen met alle gegevens. Er lijkt ook een nummer bij het toestel te staan dus zal wel artikelnr zijn.
 
Had stiekem hoop dat hij ook vandaag zou komen maar nog even (on)geduldig wachten;). Vind ik niet erg maar door alle beloftes en nu storing blijf ik toch huiverig, zeker nu mensen vandaag al wat hebben ontvangen.
 
Ik blijf vertrouwen houden dat ik hem deze week dan eindelijk mag ontvangen.. Al die shizzle om een telefoontje hahaha 
Anyway er zijn dus wel wat witte binnengekomen aangezien de mijne wel komt, maar ja das een 32 gb dus denk dat er juist geen 16 gb's bij deze levering zaten.
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic