Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Rudra schreef:
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHA

HIJ IS BINNEN!!!!!! Ik heb m !!

HAHAHAHAHA ben zo blij... Wauw voel me net een kind..

Ben rondjes op m'n hoofd aan t draaien hoor@stevie
Hahahaha filmen die handel, ik wil dat zien!!!!

Super dat je hem hebt!
wbtje

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik wil bestellen heheheh ahhhhh enig vooruitzicht hierin stevie?
chromeeh

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Stevie, nu de 16gb black info binnen gehakt is / wordt;
Wat zijn de vooruitzichten voor de 16gb white bestellers? 🙂
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@valinor, Hahaha KPN die bevoegd zijn om je gelijk te helpen, ik heb er
negen!! maanden er over gedaan om mijn internetabonnement bij KPN
te beëindigen! Van hot naar her werd ik gestuurd, gek werd ik ervan!
Ik wil hiermee zeggen dat het gras bij de buurman niet altijd groener is.
kanniet

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Stevie,
 
kan je nog antwoord op mijn vraag geven:
- 29 september verlenging abo in MTC winkel met iphone 5 32 zwart, nog niets ontvangen, er is volgens de winkel wel een order geplaatst, abo is al wel dor VF omgezet
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
wbtje schreef:
ik wil bestellen heheheh ahhhhh enig vooruitzicht hierin stevie?
nog niet, zodra dat er is laat ik het zeker weten!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
chromeeh schreef:
@Stevie, nu de 16gb black info binnen gehakt is / wordt;
Wat zijn de vooruitzichten voor de 16gb white bestellers? 🙂
Op dit moment nog geen info, door storing van gisteren kunnen bepaalde rapportages niet gedraaid worden, dus ik ben nog aan het wachten.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
kanniet schreef:
@Stevie,

kan je nog antwoord op mijn vraag geven:
- 29 september verlenging abo in MTC winkel met iphone 5 32 zwart, nog niets ontvangen, er is volgens de winkel wel een order geplaatst, abo is al wel dor VF omgezet
Dit kan ik helaas niet nakijken, dat is via een extern kanaal gegaan dus als ik het goed begrijp?
Zij zouden dan jouw order in die winkel toch moeten kunnen nakijken? ZIj hebben deze immers voor je geplaatst.

kanniet

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ze kunnen alleen nagaan dat de bestelling geplaatst is bij VF, ik neem aan dat VF toch ook inzicht heeft in externe bestellingen van telefoons, het abonnement is namelijk wel veranderd! Dan verwacht ik ook een status van de levering, dit gaat echt te lang duren.
Daarbij was de vraag of er nu een prioriteit uitgaat naar VF winkels etc versus externen, ook al heeft een externe eerder besteld.
marijn21

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@stevie
 
Vrijdag sms gehad dat mijn iphone deze week geleverd wordt.
Hoe kan ik er achter komen op welke dag de levering zal plaats vinden?
 
Heb geen ordernummer.
 
Gr marijn
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
kimh schreef:
Beste heer,mevrouw,

Hierbij wil ik u een klacht toezenden over de manier waarop ik als klant in de afgelopen tijd ben behandeld.

1e gesprek
Begin oktober heb ik bij een collega een verlenging met Iphone 5 afgesloten. (3 oktober)
Deze collega heeft nadrukkelijk aangegeven dat de telefoon binnen 10 werkdagen bij mij zou worden bezorgd en dat ik binnen 48 uur op mijn e-mail een bevestiging hiervan zou krijgen.

*Knip*


Ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent omdat je abonnement al is ingegaan terwijl je je toestel nog altijd niet gekregen hebt. Zoals je misschien in het forumtopic gezien hebt is de iPhone 5 mega populair waardoor er over de hele wereld tekorten zijn ontstaan. Zelfs Apple kon ze een aantal weken niet meer uitleveren en hebben de verkoop stopgezet. Het is begrijpelijk dat het frustrerend is als er wordt aangegeven dat het toestel binnen 10 werkdagen uitgeleverd zal worden, echter op het moment van het 1e gesprek was dat ook de verwachte levertijd die wij (en mijn collega's van de klantenservice) op dat moment hadden. Later is dit bijgesteld en bleek het dus langer te worden dan we hadden verwacht.

Ik zou het vervelend vinden als je hierdoor je abonnement zou beeindigen. Uiteraard is het wel mogelijk zoals je zelf al aangeeft, maar nu de iPhones weer uitgeleverd beginnen te worden zou het goed kunnen zijn dat je je toestel al relatief snel in huis zal hebben. Indien je dit wilt mag je me bij wijze van uitzondering een privéberichtje sturen met je naam, adres, 06 nummer, klantnummer, geboorte datum, laatste 4 cijfers rekeningnummer en je ordernummer. Ik kan dan informatie voor je inwinnen en dan komen we er samen wel uit wat betreft verlengen, opzeggen of toch nog even afwachten 🙂
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ken je dat (vast wel) je hebt de sms binnen gekregen afgelopen vrijdag. En dan is het weer maandag en kun je gewoon niet wachten tot GLS aan je deur komt. 
 
Stiekem omdat je jezelf niet meer in bedwang kan houden ga je toch even bellen met GLS. Vriendelijke medewerkster kon nog niks vinden toen zij zocht op mijn postcode en huisnummer. 
 
Dan toch even met KS bellen. Hij is verstuurd afgelopen zaterdag naar GLS. En er komt een mail zodra het pakketje bij GLS is. 
 
Oh dus toch nog wel een mail.
 
Enfin ik las net dat Clockw1ze, ook wonende in Amsterdam, vandaag eindelijk de iphone5 geleverd krijgt. hmmmz ik hoop dat ik ook vanavond kan gaan slapen met het nieuwespeeltje naast me op het nachtkastje.

 
P.S. unboxing vid. ga ik zeker doen Stevie
a-dekroon

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
hey stevie!!!
 
een vraag zoals ik eerder aangaf  dat ik vrijdag een sms heb ontvangen met  beste klant, goed nieuws! wij hebben voorraad ontvangen en jouw iphone zit hier ook bij. wij verwachten dat je iphone 5 binnen een week uitgeleverd kan worden. je hoeft zelf geen actie te ondernemen. met vriendelijke groet vodafone.
 
dus ik net bellen naar de ks en kreeg ik te horen dat de iphone nog niet uitgeleverd is aan vodafone vanuit apple ik zo ja maar ik heb vrijdag de sms gekregen dat me iphone binnen is gekomen en dat de iphone aan mij gekoppeld is zei ze ja dt klopt maar iphone moet die levering nog krijgen en wij hebben alvast de een sms gestuurd
 
mijn vraag is stevie is dit waar???    moet de iphone 5 nog geleverd worden aan jullie van apple??? en krijgen jullie deze week pas de telefoon binnen voor de mensen die afgelopen vrijdag een sms heb gekregen.
 
want ik lees namelijk uit mijn sms dat er degelijk leverinbg is gekomen en dat jullie die al hebben en dat ik mijn iphone deze week verwacht en waarom verzint die van de ks  verhalen en zeggen gewoon niet eerlijk antwoord???
 
wordt er nu moe van het gelieg heb veel geduld maaaar dit vind ik op oorlog slaan. desnoods kom ik me iphone in maastricht halen ik woon er tog niet zo ver vanaf:p
dAVYYY

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
lol!!!!
 
k zit lkkr blij thuis haha

heb op 8-10 besteld verlenging via de site
diezelfde dag 2 mails gehad met orderbevestiging
niks geen sms of iets gehad en net de gls aan de deur 😄
dus k heppum!

succes allemaal 😉
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
a-dekroon schreef:

hey stevie!!!

een vraag zoals ik eerder aangaf dat ik vrijdag een sms heb ontvangen met beste klant, goed nieuws! wij hebben voorraad ontvangen en jouw iphone zit hier ook bij. wij verwachten dat je iphone 5 binnen een week uitgeleverd kan worden. je hoeft zelf geen actie te ondernemen. met vriendelijke groet vodafone.

dus ik net bellen naar de ks en kreeg ik te horen dat de iphone nog niet uitgeleverd is aan vodafone vanuit apple ik zo ja maar ik heb vrijdag de sms gekregen dat me iphone binnen is gekomen en dat de iphone aan mij gekoppeld is zei ze ja dt klopt maar iphone moet die levering nog krijgen en wij hebben alvast de een sms gestuurd

mijn vraag is stevie is dit waar??? moet de iphone 5 nog geleverd worden aan jullie van apple??? en krijgen jullie deze week pas de telefoon binnen voor de mensen die afgelopen vrijdag een sms heb gekregen.

want ik lees namelijk uit mijn sms dat er degelijk leverinbg is gekomen en dat jullie die al hebben en dat ik mijn iphone deze week verwacht en waarom verzint die van de ks verhalen en zeggen gewoon niet eerlijk antwoord???

wordt er nu moe van het gelieg heb veel geduld maaaar dit vind ik op oorlog slaan. desnoods kom ik me iphone in maastricht halen ik woon er tog niet zo ver vanaf:p
Wij hebben vorige week een levering ontvangen, zijn toen toestellen gaan alloceren en aan de hand daarvan hebben we sms berichten uitgestuurd. Deze orders zijn vrijdag en dit weekend door het systeem gegaan, en dat zal vandaag doorgaan (kleine vertraging door storing gisteren in systemen, dus kunnen nu niet zien hoeveel orders wel al en nog niet zijn verwerkt). Deze toestellen zullen vervolgens dus worden uitgeleverd. Deze week krijgen we weer een nieuwe levering, maar dat is weer voor een nieuwe groep mensen...
Als je een sms hebt gekregen dan is er al een toestel voor je en krijg je dat z.s.m.

Ik zou niet naar Maastricht komen, beetje zonde, hier liggen er geen.
Ik heb er ook geen.... haha
kanniet

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kom op zeg, het kan toch niet zo zijn dat personen die 2 weken later bestellen deze eerder geleverd krijgen, via VF danwel extern!
dAVYYY

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
kanniet schreef:
Kom op zeg, het kan toch niet zo zijn dat personen die 2 weken later bestellen deze eerder geleverd krijgen, via VF danwel extern!
heheh toch wel..

sorry 😉
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
kanniet schreef:
Kom op zeg, het kan toch niet zo zijn dat personen die 2 weken later bestellen deze eerder geleverd krijgen, via VF danwel extern!
Wanneer heb je besteld?
Externe kanalen krijgen hun eigen voorraad, als zij dus minder bestellingen bijvoorbeeld hebben kunnen ze sneller uitleveren.
marijn21

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
a-dekroon schreef:
 
hey stevie!!!
 
een vraag zoals ik eerder aangaf  dat ik vrijdag een sms heb ontvangen met  beste klant, goed nieuws! wij hebben voorraad ontvangen en jouw iphone zit hier ook bij. wij verwachten dat je iphone 5 binnen een week uitgeleverd kan worden. je hoeft zelf geen actie te ondernemen. met vriendelijke groet vodafone.
 
dus ik net bellen naar de ks en kreeg ik te horen dat de iphone nog niet uitgeleverd is aan vodafone vanuit apple ik zo ja maar ik heb vrijdag de sms gekregen dat me iphone binnen is gekomen en dat de iphone aan mij gekoppeld is zei ze ja dt klopt maar iphone moet die levering nog krijgen en wij hebben alvast de een sms gestuurd
 
mijn vraag is stevie is dit waar???    moet de iphone 5 nog geleverd worden aan jullie van apple??? en krijgen jullie deze week pas de telefoon binnen voor de mensen die afgelopen vrijdag een sms heb gekregen.
 
want ik lees namelijk uit mijn sms dat er degelijk leverinbg is gekomen en dat jullie die al hebben en dat ik mijn iphone deze week verwacht en waarom verzint die van de ks  verhalen en zeggen gewoon niet eerlijk antwoord???
 
wordt er nu moe van het gelieg heb veel geduld maaaar dit vind ik op oorlog slaan. desnoods kom ik me iphone in maastricht halen ik woon er tog niet zo ver vanaf
Wij hebben vorige week een levering ontvangen, zijn toen toestellen gaan alloceren en aan de hand daarvan hebben we sms berichten uitgestuurd. Deze orders zijn vrijdag en dit weekend door het systeem gegaan, en dat zal vandaag doorgaan (kleine vertraging door storing gisteren in systemen, dus kunnen nu niet zien hoeveel orders wel al en nog niet zijn verwerkt). Deze toestellen zullen vervolgens dus worden uitgeleverd. Deze week krijgen we weer een nieuwe levering, maar dat is weer voor een nieuwe groep mensen...
Als je een sms hebt gekregen dan is er al een toestel voor je en krijg je dat z.s.m.
 
Ik zou niet naar Maastricht komen, beetje zonde, hier liggen er geen.
Ik heb er ook geen.... haha
Gr.

Stevie

Community Manager
 

Hier zelfde verhaal....
Net met de ks gebeld en die zeiden dat er nog geen telefoon gekoppelt was.
Wel vrijdag een smsje gehad.
 
Ze hoopte dan ook dat mijn telefoon bij de nieuwe lading zou zitten die deze week kwam, maar dit wist ze ook niet zeker.
 
Stevie jij geeft net aan dat de nieuwe iphones die deze week binnen gaan komen, weer voor een nieuwe groep mensen zijn... Maar waar is dan mijn iphone..
 
Wordt behoorlijk moe van vodafone, niks klopt van wat er gezegt wordt......
 
 
Al-Itejawi

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan de Belcompany mij dezelfde korting geven als de telesales? Wel toch, ervan uitgaande dat de BC een dochterbedrijf is van de KPN?

@Stevie: kun jij mij misschien hier wat meer over vertellen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic