Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Jfbowe schreef:
Waarom word mijn bericht verwijderd ?
Welk bericht is volgens jou verwijderd dan? Een paar pagina's terug staat nog een bericht van je in dit topic.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
chromeeh schreef:
Stevie, vraagje;

Als ik in het overzichtje kijk van Igor valt me op dat er helemaal geen witte phones zijn uitgeleverd? 😞
Dan zaten deze misschien niet bij de afgelopen levering.
Ik weet de inhoud van de leveringen namelijk niet.

Wees gerust, ik weet dat we witte iPhones hebben gehad dus die zullen we vast en zeker weer krijgen.
Zwarte worden echter vaker besteld, dus dat zie je meer en die komen vaker binnen.

clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie, is er echt niets uit te zoeken over de 26/9 groep? Het lijkt er echt op dat hier iets goed mis is..
Morgen ben ik 4 weken verder en de afgelopen 2weken heb ik alleen maar te horen gekregen elke keer dat ik belde dat hij klaar lag voor GLS en dat ik hem de dag erna kan verwachten.. Het begint er sterk op te lijken dat hier iets mis gaat maar de klantenservice wil niks uitzoeken die raken al geirriteerd als je het woordje iphone noemt..

Rineke3okt32GBb

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Stevie, mijn abonnement is ook geactiveerd op 15 oktober en daarbij zat geen telefoon gekoppeld en updates of sms'jes zijn daarna uitgebleven. Betekent dit nu, zoals MusicLife omschrijft, dat de order als afgewerkt staat? Durf de klantenservice al niet meer te bellen na alle forumberichten dat dit weinig zin heeft! Wat moet ik nu doen?

Ik hoor het graag van je. Alvast bedankt.
Groetjes Rineke
matt

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo mijn iphone 5 (zwart, 16gb, besteld op 26/9) is net netjes afgeleverd 🙂 Gister ben ik gebeld voor een leverafspraak, vanmorgen nog netjes een sms gehad met de levertijd en het klopte precies. Erg netjes! Nu moet ik nog wachten tot 19 november voordat mijn abonnement pas ingaat, haha dus mijn geduld wordt nog even op de proef gesteld..

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
clockw1ze schreef:
Stevie, is er echt niets uit te zoeken over de 26/9 groep? Het lijkt er echt op dat hier iets goed mis is..
Morgen ben ik 4 weken verder en de afgelopen 2weken heb ik alleen maar te horen gekregen elke keer dat ik belde dat hij klaar lag voor GLS en dat ik hem de dag erna kan verwachten.. Het begint er sterk op te lijken dat hier iets mis gaat maar de klantenservice wil niks uitzoeken die raken al geirriteerd als je het woordje iphone noemt..

Ik zal het nogmaals navragen, heb het doorgezet aan de desbetreffende afdeling. Ik weet echter niet of zij echt concreet iets kunnen zeggen over deze groep, behalve dat er nog orders openstaan o.i.d., maar we wachten nog even af.

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Rineke3okt32GBb schreef:
@Stevie, mijn abonnement is ook geactiveerd op 15 oktober en daarbij zat geen telefoon gekoppeld en updates of sms'jes zijn daarna uitgebleven. Betekent dit nu, zoals MusicLife omschrijft, dat de order als afgewerkt staat? Durf de klantenservice al niet meer te bellen na alle forumberichten dat dit weinig zin heeft! Wat moet ik nu doen?

Ik hoor het graag van je. Alvast bedankt.
Groetjes Rineke
Beste Rineke,

Ik kan helaas geen individuele orders nakijken. Sommige mensen krijgen geen sms berichten omdat hun order verwerkt werd ten tijde dat wij de smsen uitstuurden. Dan stonden de gegevens niet in het systeem waar wij onze informatie uit haalden en daardoor kregen deze klanten geen sms.

Hoe bedoel je dat op 15 oktober je abonnement geactiveerd is? Is het toen omgezet? Of ben je overgestapt o.i.d.?

Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
clockw1ze schreef:
Stevie, is er echt niets uit te zoeken over de 26/9 groep? Het lijkt er echt op dat hier iets goed mis is..
Morgen ben ik 4 weken verder en de afgelopen 2weken heb ik alleen maar te horen gekregen elke keer dat ik belde dat hij klaar lag voor GLS en dat ik hem de dag erna kan verwachten.. Het begint er sterk op te lijken dat hier iets mis gaat maar de klantenservice wil niks uitzoeken die raken al geirriteerd als je het woordje iphone noemt..

Ik zou het hogerop zoeken als de klantenservice je niet wilt helpen anders zit je over 10 weken nog steeds met hetzelfde.
 
Rineke3okt32GBb

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Rineke3okt32GBb schreef:
@Stevie, mijn abonnement is ook geactiveerd op 15 oktober en daarbij zat geen telefoon gekoppeld en updates of sms'jes zijn daarna uitgebleven. Betekent dit nu, zoals MusicLife omschrijft, dat de order als afgewerkt staat? Durf de klantenservice al niet meer te bellen na alle forumberichten dat dit weinig zin heeft! Wat moet ik nu doen?

Ik hoor het graag van je. Alvast bedankt.
Groetjes Rineke
Beste Rineke,

Ik kan helaas geen individuele orders nakijken. Sommige mensen krijgen geen sms berichten omdat hun order verwerkt werd ten tijde dat wij de smsen uitstuurden. Dan stonden de gegevens niet in het systeem waar wij onze informatie uit haalden en daardoor kregen deze klanten geen sms.

Hoe bedoel je dat op 15 oktober je abonnement geactiveerd is? Is het toen omgezet? Of ben je overgestapt o.i.d.?

Gr.

Stevie

Hoi Stevie,

Ik begrijp idd dat je geen individuele orders kunt bekijken, dan zou je helemaal je dag niet meer doorkomen. Dacht misschien weet je toevallig als je abonnement hebt afgesloten deze geactiveerd wordt zodra je telefoon binnen is bij Vodafone. En wat de reden dan is als je abonnement geactiveerd wordt zonder telefoon. Moet toch iemand een reden hebben om even mijn order erbij te pakken om deze te activeren
Ik heb op 3 oktober via de Vodafone site een verlenging van een jaar gedaan met een iPhone altijd 55 abo samen met een iPhone 32 GB black. Mijn abonnement is op de 15e geactiveerd. En kreeg daar ook netjes 2 bevestigingsemails van. En daarna niks vernomen. Nu heb ik vrede met een wachttijd van 5 of 6 weken hoor, zolang ze me niet hebben staan als afgewerkt zoals MusicLife schreef 😉

Groetjes Rineke
040Rob

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie,
 
Ik heb:
* Telefonisch besteld
* een iPhone zwart 16GB
* op 28/09 om 14:40 uur
* geen ontvangstbevestiging gehad (heb de eerste post daarover wel gelezen), maar
* van de KS gehoord dat ze mijn order niet kunnen vinden
* geen SMS gehad.
 
Mag ik aannemen dat VF mijn order niet (goed) heeft verwerkt?
Mr_Z

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie schreef:
chromeeh schreef:
Stevie, vraagje;
 
Als ik in het overzichtje kijk van Igor valt me op dat er helemaal geen witte phones zijn uitgeleverd? 😞
Dan zaten deze misschien niet bij de afgelopen levering.
Ik weet de inhoud van de leveringen namelijk niet.
 
Wees gerust, ik weet dat we witte iPhones hebben gehad dus die zullen we vast en zeker weer krijgen.
Zwarte worden echter vaker besteld, dus dat zie je meer en die komen vaker binnen.
 
De lijst is natuurlijk niet 100% representatief. Ik kan me voorstellen dat wanneer men de (witte/zwarte) iPhone heeft ontvangen verder niet meer naar het forum omkijkt en geen lijst invult. 😉
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
040Rob schreef:
Stevie,

Ik heb:
* Telefonisch besteld
* een iPhone zwart 16GB
* op 28/09 om 14:40 uur
* geen ontvangstbevestiging gehad (heb de eerste post daarover wel gelezen), maar
* van de KS gehoord dat ze mijn order niet kunnen vinden
* geen SMS gehad.

Mag ik aannemen dat VF mijn order niet (goed) heeft verwerkt?
Als je order niet teruggevonden kan worden en je geen orderbevestiging hebt gehad dan lijkt het erop dat het inderdaad niet helemaal goed gaat. Ik kan je helaas niet aangeven waar het fout is gegaan omdat ik niet kan terugzoeken in de daarvoor bestemde systemen. Maar probeer anders even contact op te nemen met web care via twitter of facebook.
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
stevie, heb al sinds vorige geen update gezien, betekent dat dat jullie al week niks binnen hebben gekregen?
Sanne-E

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Stevie
 
De orderdatum van mijn Iphone 5 16 gb is dinsdag 25-09-2012 (abonnements-verlenging). Ik was een van de gelukkigen die de telefoon direct al op vrijdag 28 september in ontvangst mocht nemen. Echter betrof het de zwarte in plaats van de witte. Na veelvuldig contact met jullie klantenservice en de order/status afdeling, heb ik mijn zwarte toestel retour verzonden naar Vodafone. Er werd mij telefonisch beloofd dat de herlevering direct zou worden ingezet en dat ik niet achteraan de rij zou komen van mensen die op hun toestel wacht. Aangezien ik namelijk mijn zwarte toestel retour had gestuurd, hadden jullie er weer eentje extra om uit te leveren! 
 
Meermaals is mij echt beloofd 'nee, mevrouw..uw herlevering zal bij de eerstvolgende voorraad van ons zitten'. Onder die voorwaarde heb ik mijn zwarte toestel namelijk terug gestuurd. 
 
Afgelopen week heb ik daarom wederom geregeld contact opgenomen met de klantenservice, mijn ervaringen:
- "Excuses dat u zo lang hebt moeten wachten, mevrouw uw order is op 15 oktober verzonden, het pakket zal uiterlijk donderdag 18 oktober bij u bezorgd worden".
- "Mevrouw, er staat geen herlevering bij mij in het systeem, ik verbind u door met sales. Echter, wij accepteren momenteel geen nieuwe orders, maar u zal in de toekomst toch opnieuw moeten bestellen."
- "Mevrouw uw pakket en ordernummer zijn: *********."  --> Daarmee heb ik GLS gebeld, bleek het om de oude gegevens te gaan van het pakket wat op 28 september al is afgeleverd.
-"Mevrouw, ik zie in het systeem een notitie staan van 15 oktpober, dat er een herlevering zal worden ingezet. Wanneer weet ik niet, kan best een paar weken duren. U heeft al wel een ordernummer."
 
Dit ordernummer is echter niet dezelfde als degene die ik voorheen had en wat ik me heb laten vertellen, is mijn herlevering dus pas op de 15e genoteerd als 'bestelling'....en sta ik dus helemaal achteraan in de rij van wachtende mensen!!
 
Ik vind dit echt ronduit bizar, jullie mensen hebben toch hetzelfde systeem voor zich? En eenieder geeft andere informatie door naar de klanten. 
 
Zo blij als ik op 28 september met jullie snelle service was, zo ontzettend teleurgesteld ben ik nu. 
 
Hoop dat jij me wat nadere toelichting kan geven, Stevie.
 
Vriendelijke groet,
 
Sanne
Ria1953

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Na mn bestelling van de Iphone op 2 oktober en de verwachte levertijd die steeds verder opliep , heb ik mn bestelling geannuleerd.
Vanmorgen bij Belcompany in haarlem de iphone 5 64 GB opgehaald !
Inderdaad moeilijk te verkrijgen maar ....wel gelukt dus.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
buubdaman schreef:
stevie, heb al sinds vorige geen update gezien, betekent dat dat jullie al week niks binnen hebben gekregen?
Tot nu toe nog geen bevestiging gekregen van levering.
Dus naar mijn idee nog niet nee....
henkslot

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@ Stevie
 
Hi Stevie,
 
aan jouw korte antwoorden van vandaag merk ik dat je ofwel niet je dag hebt danwel dat je ook een beetje moe begint te worden van al die problemen waaraan je nu al wekenlang wordt blootgesteld. Kan me goed voorstellen dat je daar een beetje depri van wordt. Heb ik eigenlijk ook als ik me door al die posts heen worstel. 
Ik heb al eeder gezegd dat ik respect voor je hebt hoe je je er doorheen slaat. Ik denk dat dat andersom ook wel geldt voor de meeste mensen die zoeken naar relevante updates of antwoorden op vragen. 
 
Dat die specifieke vragen meteen worden beantwoord, is denk ik alleen maar goed. Ik check dagelijks even snel het forum om te kijken of er nog wat relevants te melden is mbt aanleveringen, verschepingen, etc. Die komen nu eigenlijk een beetje ad-hoc.
Is het een idee om voortaan dagelijks (bijv. om 15.00u) een post op het forum te plaatsen met de laatste informatie? Dan hoef ik (en met mij wellicht vele anderen) zich niet door al andere posts heen te worstelen (met het risico van een ernstige behoefte aan Prozac) en weet iedereen waar hij/zij aan toe is (ook als er niets te melden is....). Het zou jou bovendien een heleboel vragen kunnen schelen en dus je kunnen behoeden voor een drankprobleem (geintje) 😄  Drinken we dat glas wel een keer samen als die Iphone 5 ellende achter de rug is.......;)
 
Groetjes, Henk
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
henkslot schreef:
@ Stevie

Hi Stevie,

aan jouw korte antwoorden van vandaag merk ik dat je ofwel niet je dag hebt danwel dat je ook een beetje moe begint te worden van al die problemen waaraan je nu al wekenlang wordt blootgesteld. Kan me goed voorstellen dat je daar een beetje depri van wordt. Heb ik eigenlijk ook als ik me door al die posts heen worstel.
Ik heb al eeder gezegd dat ik respect voor je hebt hoe je je er doorheen slaat. Ik denk dat dat andersom ook wel geldt voor de meeste mensen die zoeken naar relevante updates of antwoorden op vragen.

Dat die specifieke vragen meteen worden beantwoord, is denk ik alleen maar goed. Ik check dagelijks even snel het forum om te kijken of er nog wat relevants te melden is mbt aanleveringen, verschepingen, etc. Die komen nu eigenlijk een beetje ad-hoc.
Is het een idee om voortaan dagelijks (bijv. om 15.00u) een post op het forum te plaatsen met de laatste informatie? Dan hoef ik (en met mij wellicht vele anderen) zich niet door al andere posts heen te worstelen (met het risico van een ernstige behoefte aan Prozac) en weet iedereen waar hij/zij aan toe is (ook als er niets te melden is....). Het zou jou bovendien een heleboel vragen kunnen schelen en dus je kunnen behoeden voor een drankprobleem (geintje) 😄 Drinken we dat glas wel een keer samen als die Iphone 5 ellende achter de rug is.......;)

Groetjes, Henk
Hi Henk,

De antwoorden worden korter naar mate ik minder informatie heb om te delen.
De situatie is momenteel ongewijzigd, er lopen achter de schermen wat onderzoeken en er liggen een aantal vragen.
Daarop ben ik aan het wachten.
Daarnaast ben ik inderdaad vandaag thuis aan het werken, aangezien ik niet 100% topfit ben, maar dat mag niet in de weg staan van goede antwoorden.

Ik voeg updates trouwens niet enkel aan het einde van het topic toe, maar ook in de allereerste post op de voorpagina.
Hier kun je dus ook altijd mijn updates terugvinden!
Het is moeilijk om dit dagelijks om 15:00 uur te doen, soms is er namelijk geen update, soms moet deze zo snel mogelijk eruit etc.
Maar zoals ik zeg, het makkelijkste is te kijken naar de eerste post, daar komen de updates bij elkaar.

En op het moment dat iedereen zijn iPhone 5 heeft knal ik hier een hele grote fles champagne open!
henkslot

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

 
En op het moment dat iedereen zijn iPhone 5 heeft knal ik hier een hele grote fles champagne open!
 
Ik zie de uitnodiging graag tegemoet! Om meerdere redenen 😄
 
Beterschap!
MBodbijl

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En op het moment dat iedereen zijn iPhone 5 heeft knal ik hier een hele grote fles champagne open!
Gr.
Stevie"
 
31/12 - 1/1 drinken we allemaal champagne toch 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic