Jfbowe schreef:
Hoi allen,
Ik ben net op iPhone tour geweest en ik denk ongeveer 10 verschillende telefoonwinkel binnen gelopen. Een aantal daarvan gaven aan, dat de 16GB sneller(snel) zal worden geleverd, en de 32/64 GB zullen ietwat later zijn.
Sommige hadden nog bepaalde modellen op voorraad, maar niet diegene die ik wil ( 32GB W).
Heb ook een vrij lang gesprek gehad met de manager van de vodafone Vestiging, hij zelf was er ook niet al te positief over. Vodafone verspreid de telefoons onder de winkels, waarbij de meesten naar R'dam gaan, omdat dat de drukste vestiging is.
Vodafone krijgt soms maar 4 pallets binnen; en ja in alle eerlijkheid, is dat weinig. Maar daar kan Vodafone zelf niet veel aan doen. Zij moeten ook maar hopen dat ze het van Apple krijgen aangeleverd en hoeveel etc.
Ik begrijp de frustraties onder ieder etc ( ik zelf behoor ook tot die groep) maar ik denk dat diegene die aan het begin van Okt hebben besteld, toch een lichtpuntje in de verte gaan zien. Eind oktober /1e week Nov zou je hem in principe moeten binnen hebben.
Ik zelf heb ook 2 oktober verlengd, rond 4 uur, heb echter nog NIKS gehoord van een eventuele leveringen.. ( Wat jammer is)
model: 32GB W
Bestaande klant+verlenging abbo
2 okt rond 4 uur.
Bedankt.....nu worden de files op het Prins Clausplein nog langer!!! 😄 😉
Limbo schreef:De procedure die je hebt gevolgd is dan inderdaad via de reparatieservice. Dan klopt het zeker wat je zegt.Stevie schreef:Limbo schreef:Ik zou toch echt opletten met zo'n houding in de winkel, het is een procedure van Vodafone dat je zaken moet afhandelen via het kanaal waar je besteld hebt, daar kunnen ze in de winkels niet aan doen. Je kunt met een defect toestel teruggaan en dat deze opgestuurd word naar Apple en dan wisselt Apple ze eventueel om of repareert het defect, maar normaalgesproken kun je IN de winkel zelf niet direct je toestel omruilen dat je via online of telefonisch gekocht hebt. Daarnaast zijn de voorraden in de winkel ook minimaal en vaak al besproken.*knip*
Ik was waarschijnlijk te snel door de bocht: ik heb mijn toestel daar afgegeven en de winkel zou zorgen voor reparatie of een nieuwe. Twee dagen erna kon ik in de winkel een nieuwe ophalen. Dat komt voor mij als klant op hetzelfde neer. Ik breng hem in de winkel en krijg in de winkel een nieuwe. Ik heb NIET direct een nieuwe gekregen bij het inleveren, dat snap ik heel goed, dat heeft ook met voorraad te maken.
@Stevie: Ik heb de voorwaarden-pdf op de website nagelezen (zowel de AV alsook die specifiek voor het iPhone abo) en kan deze webshop-kan-niet-terug-naar-winkel-voorwaarde nergens lezen (please, correct me if I'm wrong, heb heel snel doorgelezen), dus voor zover ik weet ben ik als klant niet gebonden aan "procedures" van Vodafone die ik niet heb geaccepteerd tijdens de koop in de webshop. Daarbij staan "procedures" die Vodafone eenzijdig oplegt nog steeds niet boven wettelijke regels en beslissingen. En ik vraag me af hoe een rechter of arbiter deze zaak zou beoordelen mocht iemand hem voorbrengen. Laat ik even heel gemeen wijzen op het feit dat Vodafone (en ook andere providers) in het verleden al voor verschillende "praktijken" op de vingers zijn getikt. Wat Vodafone aan procedures opstelt is niet per definitie rechtmatig.
Daarbij, de winkels mogen blijkbaar geheel zelf beslissen of ze bestaande klanten achteraan de rij aansluiten ten faveure van nieuwe klanten, dan mogen ze toch zeker ook zelf beleid maken m.b.t. het ruilen van toestellen, of niet lieve Stevie? 🙂 Het mes snijdt aan beide kanten lijkt me?
Pvdd schreef:Hi,
Aan: Stevie
Zo te horen wacht iedereen met smart op het overzicht van de bestellingen die jij nog voor ons zou gaan regelen.. Even een paar vragen:
Als Apple geen Iphones meer kan leveren omdat deze er simpelweg niet zijn daar kunnen providers als T-Mobile, Hi, Vodafone etc. dan ook niks aan doen. Maar dat Vodafone zichzelf als bedrijf zo in de problemen heeft gewerkt door de dramatische communicatie richting de klanten daar kan ik nog steeds niet bij.
- Wanneer komt dit overzicht?
- Hoeveel Iphones zijn er voor deze week besteld, vorige week wist je ook de aantallen te noemen?
- Gaan jullie in het vervolg wel met overzichten werken zoals in Duitsland?
Ik zal hier dan ook verder geen betoog gaan houden over het systeem wat Vodafone nu gebruikt maar duidelijk is wel dat er dingen moeten veranderen. Ik hoop daarbij dat er lering zal worden getrokken uit deze chaotische situatie zodat Vodafone hier in het vervolg in ieder geval beter op voorbereid zal zijn als nu het geval is. Denk daarbij aan het werken met overzichten, duidelijkheid richting de klanten, iedereen moet zijn orderstatus kunnen bekijken ongeacht of het een nieuwe of bestaande klant is, afwerken van bestellingen in logische volgorde, nouja je weet het allemaal wel ondertussen..
Hoop dat iedereen zijn Iphone allemaal snel krijgt, heb deze zelf op 4 oktober verlengd dus moet nog even geduld hebben..
Gr
matt schreef:Ik zou nooit mijn simkaart knippen. Daarnaast is de nanosim niet alleen kleiner, maar ook dunner, dus naast knippen zou je ook moeten gaan schuren. Geen goed idee lijkt me. Wat je beter kunt doen is een nanosim aanvragen bij de provider waar je nu bij zit. Tenminste ik begrijp dat je overstapt toch? Dan kun je tot de 19de de iPhone 5 gebruiken met een nanosim van je oude provider en daarna met de nanosim van VF.
Ik ben net gebeld en heb voor morgen een afspraak gemaakt voor het leveren van mijn iphone 😄 (zwart, 16 gb, nieuwe klant). Zou het dan eindelijk zo ver zijn.. 🙂
Helaas gaat mijn abonnement pas op 19 november in dus moet ik nog even wachten.. Of zijn er andere mogelijkheden? Knippen van huidige simkaart?
Igor schreef:Uit eigen initiatief maar even wat in elkaar gezet, als iedereen dit even in zou willen vullen ga ik kijken of ik een mooi overzichtje kan plaatsen over hoe het er nu voor staat.
Ik las vanmiddag op het tweakers forum dat op het iCulture forum een lijst is gemaakt over mensen met bestellingen, Wat ze besteld hebben en wanneer het geleverd word (of verwacht word). Dit gaat echter over bestellingen vanuit de online apple store. Maar is er niet zoiets te maken voor de vodafone klanten? Zodat er in ieder geval inzicht is wat er al wel geleverd is en wat niet? Aangezien die vraag heel vaak terug komt hier.
Zie hier het voorbeeld; http://bit.ly/iphone5orders
Er is al een poging gedaan voor een topic met hetzelfde principe, maar heeft iemand niet de mogelijkheid om een formulier of iets te maken waar dat dit makkelijk ingevuld kan worden waardoor wij ook zo'n lijst kunnen maken?
Bij het iCulture forum ging het mis dat iedereen de gegevens kon bewerken/verwijderen, dus word nu alles beheerd door 1 iemand. Maar hier moet je ook maar zin in hebben.
Iemand een idee? Stevie?
Igor schreef:Goed initiatief! Zo krijgen we in ieder geval een overzichtje
Ah, ik zie de reacties er al inkomen! Super dat jullie meewerken!
Als het goed is kunnen jullie HIER de voortgang van het formulier zien, even laten weten als het niet zo is, dan ga ik kijken of ik daar wat aan kan doen!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.