Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Jfbowe

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi allen,

Ik ben net op iPhone tour geweest en ik denk ongeveer 10 verschillende telefoonwinkel binnen gelopen. Een aantal daarvan gaven aan, dat de 16GB sneller(snel) zal worden geleverd, en de 32/64 GB zullen ietwat later zijn.

Sommige hadden nog bepaalde modellen op voorraad, maar niet diegene die ik wil ( 32GB W).
Heb ook een vrij lang gesprek gehad met de manager van de vodafone Vestiging, hij zelf was er ook niet al te positief over. Vodafone verspreid de telefoons onder de winkels, waarbij de meesten naar R'dam gaan, omdat dat de drukste vestiging is.

Vodafone krijgt soms maar 4 pallets binnen; en ja in alle eerlijkheid, is dat weinig. Maar daar kan Vodafone zelf niet veel aan doen. Zij moeten ook maar hopen dat ze het van Apple krijgen aangeleverd en hoeveel etc.

Ik begrijp de frustraties onder ieder etc ( ik zelf behoor ook tot die groep) maar ik denk dat diegene die aan het begin van Okt hebben besteld, toch een lichtpuntje in de verte gaan zien. Eind oktober /1e week Nov zou je hem in principe moeten binnen hebben.

Ik zelf heb ook 2 oktober verlengd, rond 4 uur, heb echter nog NIKS gehoord van een eventuele leveringen.. ( Wat jammer is)

model: 32GB W
Bestaande klant+verlenging abbo
2 okt rond 4 uur.
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Jfbowe schreef:
Hoi allen,

Ik ben net op iPhone tour geweest en ik denk ongeveer 10 verschillende telefoonwinkel binnen gelopen. Een aantal daarvan gaven aan, dat de 16GB sneller(snel) zal worden geleverd, en de 32/64 GB zullen ietwat later zijn.

Sommige hadden nog bepaalde modellen op voorraad, maar niet diegene die ik wil ( 32GB W).
Heb ook een vrij lang gesprek gehad met de manager van de vodafone Vestiging, hij zelf was er ook niet al te positief over. Vodafone verspreid de telefoons onder de winkels, waarbij de meesten naar R'dam gaan, omdat dat de drukste vestiging is.

Vodafone krijgt soms maar 4 pallets binnen; en ja in alle eerlijkheid, is dat weinig. Maar daar kan Vodafone zelf niet veel aan doen. Zij moeten ook maar hopen dat ze het van Apple krijgen aangeleverd en hoeveel etc.

Ik begrijp de frustraties onder ieder etc ( ik zelf behoor ook tot die groep) maar ik denk dat diegene die aan het begin van Okt hebben besteld, toch een lichtpuntje in de verte gaan zien. Eind oktober /1e week Nov zou je hem in principe moeten binnen hebben.

Ik zelf heb ook 2 oktober verlengd, rond 4 uur, heb echter nog NIKS gehoord van een eventuele leveringen.. ( Wat jammer is)

model: 32GB W
Bestaande klant+verlenging abbo
2 okt rond 4 uur.
Bedankt.....nu worden de files op het Prins Clausplein nog langer!!! 😄 😉
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Limbo schreef:
Stevie schreef:
Limbo schreef:
*knip*
Ik zou toch echt opletten met zo'n houding in de winkel, het is een procedure van Vodafone dat je zaken moet afhandelen via het kanaal waar je besteld hebt, daar kunnen ze in de winkels niet aan doen. Je kunt met een defect toestel teruggaan en dat deze opgestuurd word naar Apple en dan wisselt Apple ze eventueel om of repareert het defect, maar normaalgesproken kun je IN de winkel zelf niet direct je toestel omruilen dat je via online of telefonisch gekocht hebt. Daarnaast zijn de voorraden in de winkel ook minimaal en vaak al besproken.

Ik was waarschijnlijk te snel door de bocht: ik heb mijn toestel daar afgegeven en de winkel zou zorgen voor reparatie of een nieuwe. Twee dagen erna kon ik in de winkel een nieuwe ophalen. Dat komt voor mij als klant op hetzelfde neer. Ik breng hem in de winkel en krijg in de winkel een nieuwe. Ik heb NIET direct een nieuwe gekregen bij het inleveren, dat snap ik heel goed, dat heeft ook met voorraad te maken.
@Stevie: Ik heb de voorwaarden-pdf op de website nagelezen (zowel de AV alsook die specifiek voor het iPhone abo) en kan deze webshop-kan-niet-terug-naar-winkel-voorwaarde nergens lezen (please, correct me if I'm wrong, heb heel snel doorgelezen), dus voor zover ik weet ben ik als klant niet gebonden aan "procedures" van Vodafone die ik niet heb geaccepteerd tijdens de koop in de webshop. Daarbij staan "procedures" die Vodafone eenzijdig oplegt nog steeds niet boven wettelijke regels en beslissingen. En ik vraag me af hoe een rechter of arbiter deze zaak zou beoordelen mocht iemand hem voorbrengen. Laat ik even heel gemeen wijzen op het feit dat Vodafone (en ook andere providers) in het verleden al voor verschillende "praktijken" op de vingers zijn getikt. Wat Vodafone aan procedures opstelt is niet per definitie rechtmatig.

Daarbij, de winkels mogen blijkbaar geheel zelf beslissen of ze bestaande klanten achteraan de rij aansluiten ten faveure van nieuwe klanten, dan mogen ze toch zeker ook zelf beleid maken m.b.t. het ruilen van toestellen, of niet lieve Stevie? 🙂 Het mes snijdt aan beide kanten lijkt me?
De procedure die je hebt gevolgd is dan inderdaad via de reparatieservice. Dan klopt het zeker wat je zegt.

Vodafone stimuleert het zeker niet dat bepaalde klanten worden voorgetrokken, dit is geen beleid wat wij actief voeren.
En dankjewel, dat je me lief noemt 😉
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Pvdd schreef:

Aan: Stevie

Zo te horen wacht iedereen met smart op het overzicht van de bestellingen die jij nog voor ons zou gaan regelen.. Even een paar vragen:


  • Wanneer komt dit overzicht?
  • Hoeveel Iphones zijn er voor deze week besteld, vorige week wist je ook de aantallen te noemen?
  • Gaan jullie in het vervolg wel met overzichten werken zoals in Duitsland?
Als Apple geen Iphones meer kan leveren omdat deze er simpelweg niet zijn daar kunnen providers als T-Mobile, Hi, Vodafone etc. dan ook niks aan doen. Maar dat Vodafone zichzelf als bedrijf zo in de problemen heeft gewerkt door de dramatische communicatie richting de klanten daar kan ik nog steeds niet bij.

Ik zal hier dan ook verder geen betoog gaan houden over het systeem wat Vodafone nu gebruikt maar duidelijk is wel dat er dingen moeten veranderen. Ik hoop daarbij dat er lering zal worden getrokken uit deze chaotische situatie zodat Vodafone hier in het vervolg in ieder geval beter op voorbereid zal zijn als nu het geval is. Denk daarbij aan het werken met overzichten, duidelijkheid richting de klanten, iedereen moet zijn orderstatus kunnen bekijken ongeacht of het een nieuwe of bestaande klant is, afwerken van bestellingen in logische volgorde, nouja je weet het allemaal wel ondertussen..


Hoop dat iedereen zijn Iphone allemaal snel krijgt, heb deze zelf op 4 oktober verlengd dus moet nog even geduld hebben..

Gr

Hi,

Zoals ik al eerder aangaf, dat overzicht is niet zo makkelijk te maken als verwacht omdat we rekening moeten houden met verschillende kanalen, leveringen waar we niet 100% van zeker zijn wanneer deze komen en om hoeveel stuks het gaat etc.
Aantallen kan ik helaas niet meer doorgeven.
In de toekomst willen we zeker duidelijkere overzichten kunnen geven, maar er spelen vele factoren mee op dit moment waardoor het niet mogelijk is helaas.
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het gaat om de juistheid van afhandelen van de bestaande orders! Daar klopt geen kloten van en nog steeds niet! Als de Directeur klantenservice uit eten gaat en de tafel naast hem wordt eerder bedient terwijl die mensen 20 min later komen zegt hij dan , "nee hoor is niet erg, help die mensen eerst maar"! Gelul!
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Vandaag is het voor mijn 3 weken geleden, ben benieuwd of ik in 4 weken tijd mijn iPhone 32GB binnen heb.
Had alleen toen ik mijn abbo verlengde een mailtije gekregen met "beste klant enz."., verder had ik een ordernummer van mijn verlenging een 1600 nummer. Vorige week een mailtje gestuurd, hierop kreeg na 3 werkdagen antwoord en een ordernummer 824.... en de melding dat er een storing was zodat er geen orderbevestigingen verstuurd werden. Verder valt mij op dat weer diegene die overstappen allemaal zijn iPhone krijgen en die verlengen niet of minder, plus dat er nu niet meer of 3-4 weken gesproken wordt maar over minimaal 4 weken? 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
matt schreef:
Ik ben net gebeld en heb voor morgen een afspraak gemaakt voor het leveren van mijn iphone 😄 (zwart, 16 gb, nieuwe klant). Zou het dan eindelijk zo ver zijn.. 🙂

Helaas gaat mijn abonnement pas op 19 november in dus moet ik nog even wachten.. Of zijn er andere mogelijkheden? Knippen van huidige simkaart?
Ik zou nooit mijn simkaart knippen. Daarnaast is de nanosim niet alleen kleiner, maar ook dunner, dus naast knippen zou je ook moeten gaan schuren. Geen goed idee lijkt me. Wat je beter kunt doen is een nanosim aanvragen bij de provider waar je nu bij zit. Tenminste ik begrijp dat je overstapt toch? Dan kun je tot de 19de de iPhone 5 gebruiken met een nanosim van je oude provider en daarna met de nanosim van VF.
ShadiErfani

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo iedereen,
 
Ik zit met een BURNING QUESTION!

 
Ik heb  mijn iPhone 5 16 GB WIT op 29 September om 00:22 uur besteld.
Ik heb direct na mijn bestelling 2 mailtjes ontvangen. Eén daarvan was de orderbevestiging met het ordernummer erin. Het andere mailtje was van de klantenservice over hoe blij ze zijn dat ik weer voor vodafone heb gekozen. 
 
Sind die twee mailtjes heb ik niks meer vernomen!
Mijn telefoon is 8 weken geleden gestolen, en ik ben dus niet telefonisch bereikbaar omdat ik het zinloos vond om voor die 8 weken een telefoon aan te schaffen. Dus sms'jes van vodafone ontvang ik niet. Ik heb dit gemeld bij de klantenservice maar tot de dag van vandaag nog steeds geen mailtje gehad. GEWOON HELEMAAL NIKS! Geeneens een informatief mailtje met de status van de orders.
 
Nu zie ik dat mensen die in oktober besteld hebben, hun telefoon al hebben mogen ontvangen. Ik snap er helemaal niks meer van.
En ik begin er schijt ziek van te worden dat mij helemaal niks wordt verteld. De levertijd snap ik. Maar dat ik vervolgens pontificaal word genegeerd alsof ik niks ben, dat is wat ik schandalig vind!
 
Er is mij een telefoon beloofd die nog geeneens bestond. Ik wacht nu al bijna 4 weken. 
 
Hoe ziet de levering er van deze week uit?
En wanneer kan ik mijn telefoon verwachten?
 
Een antwoord vind ik toch hoognoodzakelijk op zijn plaats.
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Ik las vanmiddag op het tweakers forum dat op het iCulture forum een lijst is gemaakt over mensen met bestellingen, Wat ze besteld hebben en wanneer het geleverd word (of verwacht word). Dit gaat echter over bestellingen vanuit de online apple store. Maar is er niet zoiets te maken voor de vodafone klanten? Zodat er in ieder geval inzicht is wat er al wel geleverd is en wat niet? Aangezien die vraag heel vaak terug komt hier.

Zie hier het voorbeeld; http://bit.ly/iphone5orders

Er is al een poging gedaan voor een topic met hetzelfde principe, maar heeft iemand niet de mogelijkheid om een formulier of iets te maken waar dat dit makkelijk ingevuld kan worden waardoor wij ook zo'n lijst kunnen maken?

Bij het iCulture forum ging het mis dat iedereen de gegevens kon bewerken/verwijderen, dus word nu alles beheerd door 1 iemand. Maar hier moet je ook maar zin in hebben.

Iemand een idee? Stevie?
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@Thrust

Ik ook 2 oktober verlengd met iPhone5 32gb zwart, zakelijke klant. Ik heb geen order nummer ontvangen. Wel de dag erna orderbevestiging via de mail. 2 sorry smsjes en verder niks vernomen.
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
En dan nog stug vol houden! Haha , weer een Nieuwe Klant Snel geholpen.
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Igor schreef:
Ik las vanmiddag op het tweakers forum dat op het iCulture forum een lijst is gemaakt over mensen met bestellingen, Wat ze besteld hebben en wanneer het geleverd word (of verwacht word). Dit gaat echter over bestellingen vanuit de online apple store. Maar is er niet zoiets te maken voor de vodafone klanten? Zodat er in ieder geval inzicht is wat er al wel geleverd is en wat niet? Aangezien die vraag heel vaak terug komt hier.

Zie hier het voorbeeld; http://bit.ly/iphone5orders

Er is al een poging gedaan voor een topic met hetzelfde principe, maar heeft iemand niet de mogelijkheid om een formulier of iets te maken waar dat dit makkelijk ingevuld kan worden waardoor wij ook zo'n lijst kunnen maken?

Bij het iCulture forum ging het mis dat iedereen de gegevens kon bewerken/verwijderen, dus word nu alles beheerd door 1 iemand. Maar hier moet je ook maar zin in hebben.

Iemand een idee? Stevie?
Uit eigen initiatief maar even wat in elkaar gezet, als iedereen dit even in zou willen vullen ga ik kijken of ik een mooi overzichtje kan plaatsen over hoe het er nu voor staat.

Link: https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?fromEmail=true&formkey=dEQ0aE12azZzeGpNN1B6blc1MU1TQWc6MQ
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ingevuld!
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Ah, ik zie de reacties er al inkomen! Super dat jullie meewerken!

Als het goed is kunnen jullie HIER de voortgang van het formulier zien, even laten weten als het niet zo is, dan ga ik kijken of ik daar wat aan kan doen!

Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Igor, goed bezig man!!
 
Uiteraad ff ingevuld 😉
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Trouwens, net ff naar de phonehouse geweest, even een hoesje alvast opgehaald voor de iphone.
Haha, kwam daar binnen, eerste woordje wat ik daar hoorde was iphone 5 blabla.
Lijkt wel of de hele smartphone wereld op dit moment alleen maar uit de iphone 5 bestaat 😛

Kwam ff met 1 van de verkopers aan de praat, die had het erover dat vodafone volgende week een nieuwe levering verwacht?
Ik begon nog net niet te lachen 😛
Maja. ik ga daar donderdag nog ff naartoe om mijn huidige t-mobile sim tot nanosim te laten maken. (Gratis :S)
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mooie tool!
farhaa

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Was gister trouwens in de stad en ben voor de grap vodafone nieuwendijk in gestapt. En die hebben 64 GB nog wel op voorraad!! Mevrouw heeft trouwens al haar frusraties deruit gegooid bij me over de iphone 5 hahahaha
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Igor schreef:
Ah, ik zie de reacties er al inkomen! Super dat jullie meewerken!

Als het goed is kunnen jullie HIER de voortgang van het formulier zien, even laten weten als het niet zo is, dan ga ik kijken of ik daar wat aan kan doen!

Goed initiatief! Zo krijgen we in ieder geval een overzichtje

Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Heel fijn dat iedereen meewerkt! 

Voor de mensen die meer inzicht willen over de iPhone 5 bestellingen bij vodafone, vul dit formulier in.

Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid!

Igor
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic