buubdaman schreef:
Precies, ik vind ook dat de verkoopkanalen iets is wat klanten niks aangaat. Als vodafone er intern een rommeltje van wilt maken fine, maar daar hebben wij als klant niets mee te maken. Ik vind sowieso dat providers er een handje van hebben klanten op te zadelen met eigen interne problemen. Denk dat jouw houding terecht is en dat het schort aan de houding van de vodafone winkels.. But thats just my humble opinion
Tomvantreeck schreef:Hier was ik ook benieuwd naar, even teruggelezen in zijn berichten.
geluksvogel die stefan;)
bestaande vodafone klant?
verlenging?
welke iphone?
ciao
MusicLife schreef:Dat snap ik heel goed hoor... ik kom misschien kort-door-de-bocht en lomp over, maar ik denk toch wel redelijk over dingen na voordat ik schrijf en/of handel... Ik vind alleen dat je "relaties" en de daarbij behorende gedragingen duidelijk moet kunnen scheiden. Ik werk zelf bij een groot bedrijf en weet hoe log burocratie kan zijn... maar dat is in mijn hoedanigheid als werknemer, waarin ik zelf moet zwemmen als een idioot om al het werk gedaan te krijgen (zieligheidsmomentje). Ik kan niet verwachten dat mijn klanten dan medelijden met mij hebben. Ze verwachten gewoon bepaalde service binnen een bepaald tijdsbestek. Als ik in de Vodafone-winkel sta, ben ik daar in de hoedanigheid van klant, en dan is die ene verkoper (die net de pech heeft vriendelijk op mij af te stappen) voor mij gewoon VODAFONE... Dat hij een mens is en respectabel bejegend moet worden staat bij mij op de eerste plaats. Heeeeeel erg snel daarna komt bij mij echter dat hij een vertegenwoordiger is van het bedrijf waarmee ik een probleem heb... En ongeacht zijn loon, ik heb geen boodschap aan "hoe zielig" hij dan is... Hij hoort mijn probleem op te lossen, als zijn loon niet voldoende is moet hij een nieuwe uitdaging zoeken. Hij vertegenwoordigt Vodafone en ik ben klant. Hoe hij dat dan intern met de achterban oplost is wederom geen probleem van mij. Ik betaal inclusief abo meer dan 1000 euro voor de iPhone, dan kan iedereen hoog en laag springen, dan wil ik een fatsoenlijke behandeling. En niet van het kastje naar de muur worden gestuurd; het is verdikkeme geen prepaid gsm'tje bij de Kruidvat!@Limbo
Pas op dat je niet te agressief wordt in de winkel, ik vind dat je gelijk hebt maar een medewerker van Vodafone werkt ook alleen maar voor een mager loontje en heeft ook totaal geen invloed op wat Vodafone hem/haar opdraagt. Ik denk echt dat de bureaucratie binnen Vodafone het grote probleem is, niemand weet echt welke afspraken er zijn, het staat nergens vastgelegd, en niemand weet waar die afspraken/procedures nou daadwerkelijk vandaan komen. Als het je echt te bont wordt hun je eventueel je heil gaan zoeken in TROS Radar, de consumentenbond of de kantonrechter.
MartV schreef:
@ Stefan1988: Wanneer heb je jouw iPhone 5 besteld? Ben je, net als ik, een nieuwe klant (vanwege je nummerbehoud)?
Ik heb zelf op 3 oktober mijn bestelling geplaatst voor de zwarte 16gb iPhone, nieuw abonnement met nummerbehoud.
- Welk toestel heb jij besteld?
- Wanneer heb je besteld?
- Heb jij wel een bevestiging mail ontvangen? Ik namelijk, tot op de dag van vandaag, niet.
Veel plezier met je toestel.
Hallo Mart,
Heb op 2 oktober besteld, rond 17:30. (had diezelfde een bevestiging binnen, ongeveer 10min na mijn bestelling)
Ben inderdaad een nieuwe klant (kom van t-mobile af) en heb nummerbehoud aangevraagd.
En heb de 16GB Zwart besteld.
Heb wel besteld via Friends and Family, maar ik weet niet of dat anders werkt dan gewoon online?
Igor schreef:Hoi Igor,Tomvantreeck schreef:Hier was ik ook benieuwd naar, even teruggelezen in zijn berichten.
geluksvogel die stefan;)
verlenging?
welke iphone?
ciao
Nieuw abbo i.c.m. nummerbehoud. Via f&f
iPhone 16GB Zwart
2 oktober rond 17:30.
Ben benieuwd, ik heb hetzelfde besteld om 17:45. Ook nummerbehoud en zwart 16GB.
MusicLife schreef:buubdaman schreef:Precies, ik vind ook dat de verkoopkanalen iets is wat klanten niks aangaat. Als vodafone er intern een rommeltje van wilt maken fine, maar daar hebben wij als klant niets mee te maken. Ik vind sowieso dat providers er een handje van hebben klanten op te zadelen met eigen interne problemen. Denk dat jouw houding terecht is en dat het schort aan de houding van de vodafone winkels.. But thats just my humble opinion
Mensen, ik ben het helemaal met jullie eens. Het lijkt alleen allemaal makkelijker dan dat het daadwerkelijk is. Dankzij de bureaucratie die in grote bedrijven heerst is het heel erg lastig om grote wijzigingen toe te passen binnen de manier van werken van zo'n bedrijf.
Het probleem ligt er ook bij dat Vodafone nu op dit moment een bepaald systeem gebruikt, en wil zij haar procedures op de schop gaan nemen dan zullen ze bepaalde elementen uit de systeem waarschijnlijk geheel moeten herschrijven. Als ze dat nu zullen doen, dan zou het nog een grotere bende worden dan dat het momenteel al is.
Ik ben het volledig eens met het feit dat een klant niet de dupe mag worden van interne rommeltjes, want dat zijn het in feite gewoon. Zeker niet als in de voorwaarden niet eens wat terug te vinden valt over die ''defect-regeling'' (aldus een andere gebruiker op het forum). Voor mij is het niet meer dan normaal dat een klant ook met zijn product terecht kan bij een Vodafone winkel. Die verkoopkanalen zouden er eigenlijk niet eens toe moeten doen.
@Jamie
Ik hoop dat je ons op de hoogte kunt houden van hoe jij dit probeert uiteindelijk weet op te lossen met Vodafone. Ik zal me maar eens beraden op een eventuele oplossing voor je, vaak is het dingen op de juiste manier bespreken met de juiste personen. En dan kun je gebruik maken van callcenter regels, want eentje daarvan is dat de klant altijd zelf moet ophangen. Het lijkt me duidelijk dat er bij jou écht wat mis is gegaan. Ook worden in een callcenter (als het goed is) alle telefoontjes gelogd, vraag de persoon waarmee je spreekt om terug te kijken in de geschiedenis zodat hij kan zien dat dit een groot issue is. Een manager zal niet snel aan de lijn komen, maar als jij de juiste woorden gebruikt kun je misschien als nog in contact komen met een van hen.
@Limbo
Pas op dat je niet te agressief wordt in de winkel, ik vind dat je gelijk hebt maar een medewerker van Vodafone werkt ook alleen maar voor een mager loontje en heeft ook totaal geen invloed op wat Vodafone hem/haar opdraagt. Ik denk echt dat de bureaucratie binnen Vodafone het grote probleem is, niemand weet echt welke afspraken er zijn, het staat nergens vastgelegd, en niemand weet waar die afspraken/procedures nou daadwerkelijk vandaan komen. Als het je echt te bont wordt hun je eventueel je heil gaan zoeken in TROS Radar, de consumentenbond of de kantonrechter.
Stevie is slechts een werkneemster van Vodafone, de community manager. Ik heb ongeveer diezelfde taak gehad bij een ander bedrijf en ik weet gewoon dat Stevie ons bepaalde informatie niet mag geven omdat dat voor onrust kan zorgen. Dat wordt bepaald door mensen die boven haar staan. Hoe graag ze het ook zou willen, zij is wel het gezicht voor Vodafone en ze moet Vodafone in een positief daglicht proberen te stellen. Nu zeker nadat blijkbaar ook Nu.nl kijkt op het forum. Echter wat jullie niet moeten vergeten is dat Stevie niet de oorzaak is van al deze tralala maar dat dat komt van hogerop binnen Vodafone, zij kan de problemen doorsturen maar het hoge management is waarschijnlijk niet bereid grote veranderingen door te voeren voordat de rust is wedergekeerd. Nu grote veranderingen maken in interne procedures zal voor nog véél meer drama zorgen. Dat is zeker, dat heb je nou eenmaal bij zo'n groot bedrijf.
Ja het is waar dat bij een klantenservice de klanten ''zoet'' worden gehouden met onzin, dat weet ik dus nogmaals uit eigen ervaring. Maar soms is er gewoon nog geen antwoord op een vraag, en dan kun je niks anders doen dan afwachten. Dit is frustrerend voor zowel de klant als de callcenter agent omdat beiden geen antwoord hebben. Wacht nog een poos op je iPhone, en als het echt te bont wordt kom dan pas écht in actie.
Tsja,
Hoe slecht de de procedures of systemen van bedrijven ook mogen zijn.......je neemt 90% van de ontevredenheid weg en creëert een stukje begrip door eerlijk, open en duidelijk te communiceren. Simple as that. Maar dan zouden communicatie experts geen werk meer hebben als ze niet alles recht moeten lullen wat krom is. 😉
Daarnaast is er altijd de vrije keuze om naar een andere aanbieder over te stappen. Dat is de enige stap die bedrijven ECHT niet leuk vinden.
Stefan1988 schreef:Haha, je maakt het wachten alleen maar moeilijker voor me. Ach, de hoop zit er goed in, dus hopen dat het niet al te lang meer gaat duren.Igor schreef:Hoi Igor,Tomvantreeck schreef:Hier was ik ook benieuwd naar, even teruggelezen in zijn berichten.
geluksvogel die stefan;)
verlenging?
welke iphone?
ciao
iPhone 16GB Zwart
Ben benieuwd, ik heb hetzelfde besteld om 17:45. Ook nummerbehoud en zwart 16GB.
Dan neem ik aan dat het bij jou nu ook niet lang meer duurt 😄
Ik kreeg gisteren een mailtje dat ze bezig gingen met mijn nummerbehoud.
En vanochtend kreeg ik daar een smsje van. (bevestiging)
2 uur na dat smsje kreeg ik een volgend smsje met dat het nummerbehoud door T-Mobile was goedgekeurd.
Uurtje later had ik dus dynalogic al aan de lijn om een afspraak te maken! 😄
Igor schreef:Dankjewel!Stefan1988 schreef:Haha, je maakt het wachten alleen maar moeilijker voor me. Ach, de hoop zit er goed in, dus hopen dat het niet al te lang meer gaat duren.Igor schreef:Hoi Igor,Tomvantreeck schreef:Hier was ik ook benieuwd naar, even teruggelezen in zijn berichten.
geluksvogel die stefan;)
verlenging?
welke iphone?
ciao
iPhone 16GB Zwart
Dan neem ik aan dat het bij jou nu ook niet lang meer duurt 😄
Ik kreeg gisteren een mailtje dat ze bezig gingen met mijn nummerbehoud.
En vanochtend kreeg ik daar een smsje van. (bevestiging)
2 uur na dat smsje kreeg ik een volgend smsje met dat het nummerbehoud door T-Mobile was goedgekeurd.
Uurtje later had ik dus dynalogic al aan de lijn om een afspraak te maken! 😄
Veel plezier met je toestel in elk geval!
MartV schreef:
Hi Stefan,
Ja ik heb ook via F&F besteld. Via telefonische benadering van de KS werd ik gek. Elke keer weer een ander verhaal. Nu via FB opnieuw contact gezocht en daar netjes en duidelijk antwoord, alhoewel ik huiverig ben, want vertrouwen heb ik niet echt in Vodafone.
Ook heb ik nooit een bevestiging ontvangen in mijn e-mail. Wel een bestelnummer na, succesvol, te hebben betaald via iDeal.
Er zit niks anders op dan te wachten, maar qua communicatie kan er een hoop verbeterd worden bij Vodafone (but what's new). Ik was, overigens, een dag laten dan jij met bestellen. Raar dat jij binnen 10 minuten een bevestiging ontvangt na je bestelling en ik maar moet afwachten of het allemaal goed gaat.
Ja inderdaad wel raar dat jij geen bevestiging email hebt ontvangen.
Echter het was in de periode wel heel erg druk in het systeem van vodafone 😛
Wellicht dat het daar wat mee te maken heeft! Hoop dat je snel wat meer te horen krijgt! 😉
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.