Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
buubdaman schreef: 
Precies, ik vind ook dat de verkoopkanalen iets is wat klanten niks aangaat. Als vodafone er intern een rommeltje van wilt maken fine, maar daar hebben wij als klant niets mee te maken. Ik vind sowieso dat providers er een handje van hebben klanten op te zadelen met eigen interne problemen. Denk dat jouw houding terecht is en dat het schort aan de houding van de vodafone winkels.. But thats just my humble opinion
 
Mensen, ik ben het helemaal met jullie eens. Het lijkt alleen allemaal makkelijker dan dat het daadwerkelijk is. Dankzij de bureaucratie die in grote bedrijven heerst is het heel erg lastig om grote wijzigingen toe te passen binnen de manier van werken van zo'n bedrijf.

 
Het probleem ligt er ook bij dat Vodafone nu op dit moment een bepaald systeem gebruikt, en wil zij haar procedures op de schop gaan nemen dan zullen ze bepaalde elementen uit de systeem waarschijnlijk geheel moeten herschrijven. Als ze dat nu zullen doen, dan zou het nog een grotere bende worden dan dat het momenteel al is.

Ik ben het volledig eens met het feit dat een klant niet de dupe mag worden van interne rommeltjes, want dat zijn het in feite gewoon. Zeker niet als in de voorwaarden niet eens wat terug te vinden valt over die ''defect-regeling'' (aldus een andere gebruiker op het forum).  Voor mij is het niet meer dan normaal dat een klant ook met zijn product terecht kan bij een Vodafone winkel. Die verkoopkanalen zouden er eigenlijk niet eens toe moeten doen.

@Jamie
Ik hoop dat je ons op de hoogte kunt houden van hoe jij dit probeert uiteindelijk weet op te lossen met Vodafone. Ik zal me maar eens beraden op een eventuele oplossing voor je, vaak is het dingen op de juiste manier bespreken met de juiste personen. En dan kun je gebruik maken van callcenter regels, want eentje daarvan is dat de klant altijd zelf moet ophangen. Het lijkt me duidelijk dat er bij jou écht wat mis is gegaan. Ook worden in een callcenter (als het goed is) alle telefoontjes gelogd, vraag de persoon waarmee je spreekt om terug te kijken in de geschiedenis zodat hij kan zien dat dit een groot issue is. Een manager zal niet snel aan de lijn komen, maar als jij de juiste woorden gebruikt kun je misschien als nog in contact komen met een van hen. 

 
@Limbo
Pas op dat je niet te agressief wordt in de winkel, ik vind dat je gelijk hebt maar een medewerker van Vodafone werkt ook alleen maar voor een mager loontje en heeft ook totaal geen invloed op wat Vodafone hem/haar opdraagt. Ik denk echt dat de bureaucratie binnen Vodafone het grote probleem is, niemand weet echt welke afspraken er zijn, het staat nergens vastgelegd, en niemand weet waar die afspraken/procedures nou daadwerkelijk vandaan komen. Als het je echt te bont wordt hun je eventueel je heil gaan zoeken in TROS Radar, de consumentenbond of de kantonrechter.

Stevie is slechts een werkneemster van Vodafone, de community manager. Ik heb ongeveer diezelfde taak gehad bij een ander bedrijf en ik weet gewoon dat Stevie ons bepaalde informatie niet mag geven omdat dat voor onrust kan zorgen. Dat wordt bepaald door mensen die boven haar staan. Hoe graag ze het ook zou willen, zij is wel het gezicht voor Vodafone en ze moet Vodafone in een positief daglicht proberen te stellen. Nu zeker nadat blijkbaar ook Nu.nl kijkt op het forum. Echter wat jullie niet moeten vergeten is dat Stevie niet de oorzaak is van al deze tralala maar dat dat komt van hogerop binnen Vodafone, zij kan de problemen doorsturen maar het hoge management is waarschijnlijk niet bereid grote veranderingen door te voeren voordat de rust is wedergekeerd. Nu grote veranderingen maken in interne procedures zal voor nog véél meer drama zorgen. Dat is zeker, dat heb je nou eenmaal bij zo'n groot bedrijf.

Ja het is waar dat bij een klantenservice de klanten ''zoet'' worden gehouden met onzin, dat weet ik dus nogmaals uit eigen ervaring. Maar soms is er gewoon nog geen antwoord op een vraag, en dan kun je niks anders doen dan afwachten. Dit is frustrerend voor zowel de klant als de callcenter agent omdat beiden geen antwoord hebben. Wacht nog een poos op je iPhone, en als het echt te bont wordt kom dan pas écht in actie.

Verder wil ik nogmaals mijn eerder gepostte bericht hier beneden herhalen:

Omdat ik mijn iPhone 5 zojuist heb ontvangen wil ik nog wel even de moeite nemen om jullie nog wat informatie te verschaffen over mijn ervaringen en wat ik weet. Al het onderstaande is uit eigen ervaring, ik heb zelf bij een callcenter gewerkt en weer hoe het er aan toe gaat. Ben zelfs supervisor geweest daar. 

Status van je bestelling opvragen
Het beste vind ik om het volgende Vodafone nummer te bellen: 0800 0200 043. Dit nummer is gratis en de wachttijden zijn minimaal, zo werd ik altijd binnen één minuut geholpen. 

Email gekregen over abbonementswijziging
Meestal wanneer je deze email hebt ontvangen betekent dat dat er een iPhone voor je is binnen gekomen in het warenhuis en aan jouw bestelling is gekoppelt, deze wordt dan spoedig aan aan je uitgeleverd.


  • GLS: bestaande klanten (verlenging)
  • Dynalogic: nieuwe klanten
Status van je bestelling opvragen ná bevestiging van verzending van pakket
Ik heb zelf de beste ervaring met het direct inwinnen bij informatie bij de koerier, GLS of Dynalogic dus. Hier vind je de telefoonnummers van beide partijen, je hebt echter om de status op te vragen bij hen wel wat meer nodig dan alleen je orderbevestiging van Vodafone.


  • GLS (alléén bestaande klanten): 024 648 80 20 (lokaal tarief)
  • Dynalogic (nieuwe klanten): 0900 39 62 564 (€0,45 euro per minuut)
Welke informatie heb ik nodig om mijn pakket bij de koerier te traceren?
Gezien mijn pakket met GLS is vestuurd ga ik deze methode uitleggen. Let er wel bij op dat Vodafone niks in haar systemen heeft staan als je order nog niet verwerkt is (ofwel een iPhone aan je bestelling is gekoppelt). Bel Vodafone op om te informeren naar de status van je bestelling, vraag hen vervolgens om een de volgende nummers:
 

  • 5000-nummer
  • Pakketnummer
Deze twee nummers zul je nodig hebben om de status van je bestelling direct bij te koerier op te vragen. Bel dan je koerier op het eerder vernoemde nummer.

Wat is een 5000-nummer?
Zoals op het afleveringsbewijs van mijn iPhone staat is het 5000-nummer het Vodafone ordernummer.

 
Wat is het pakketnummer?
Zodra je iPhone vanuit het warenhuis van Vodafone is verplaatst naar je koerier zal er een pakketnummer aan je bestelling gelinkt worden, deze heb je nodig om het pakket daadwerkelijk te traceren.
 
 
Ik ben niet thuis wanneer mijn bestelling wordt afgeleverd
Er zullen zich twee situaties kunnen voer doen in dit geval.
 

  • Je bent een bestaande klant 
In dit geval zal je bestelling óf bij de buren afgeleverd worden óf nogmaals op een ander tijdstip/dag aangeboden worden. Uit eerdere berichten heb ik vernomen dat het wel eens kan voorkomen dat de koerier beslist dat je het pakket zelf ergens moet ophalen wanneer het jou uitkomt.
 

  • Je bent een nieuwe klant
In dit geval zul je bij aflevering van je bestelling via je pinpas je bankrekeningnummer moeten verifiëren. Je moet daarom écht thuis wanneer je pakket wordt afgeleverd. De kans is groot dat de koerier je zal proberen te bellen om een afspraak te maken.
 
 
 
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
geluksvogel die stefan;)
 
 
bestaande vodafone klant?
verlenging?
welke iphone?
 
ciao
Frederick550

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Is er iets bekend over een eventuele levering deze week?
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Tomvantreeck schreef:
geluksvogel die stefan;)
 
 
bestaande vodafone klant?
verlenging?
welke iphone?
 
ciao
Hier was ik ook benieuwd naar, even teruggelezen in zijn berichten.

Nieuw abbo i.c.m. nummerbehoud. Via f&f
iPhone 16GB Zwart
2 oktober rond 17:30.

Ben benieuwd, ik heb hetzelfde besteld om 17:45. Ook nummerbehoud en zwart 16GB.
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
ik heb net weer eens met de KS gebeld, deze vertelde dat er nog geen levering binnen is gekomen van deze week...
Verder zei ze dat ze nog de de 28-29 sep. groep aan het verwerken zijn. ik (2 okt. besteld) wacht nu 3 weken. de mevr. aan de telefoon vertelde dat ik hem deze week of maximaal volgende week zou ontvangen... Hope so....
 
 
Succes allemaal;)
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
hee.
 
en is je nummerbehoud goedgekeurd of doorgevoerd?
als dit het geval is kun je hem wss ook snel verwachten..
 
MartV

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Stefan1988: Wanneer heb je jouw iPhone 5 besteld? Ben je, net als ik, een nieuwe klant (vanwege je nummerbehoud)?
 
Ik heb zelf op 3 oktober mijn bestelling geplaatst voor de zwarte 16gb iPhone, nieuw abonnement met nummerbehoud.
 
- Welk toestel heb jij besteld?
- Wanneer heb je besteld?
- Heb jij wel een bevestiging mail ontvangen? Ik namelijk, tot op de dag van vandaag, niet.
 
Veel plezier met je toestel.
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
MusicLife schreef:
@Limbo
Pas op dat je niet te agressief wordt in de winkel, ik vind dat je gelijk hebt maar een medewerker van Vodafone werkt ook alleen maar voor een mager loontje en heeft ook totaal geen invloed op wat Vodafone hem/haar opdraagt. Ik denk echt dat de bureaucratie binnen Vodafone het grote probleem is, niemand weet echt welke afspraken er zijn, het staat nergens vastgelegd, en niemand weet waar die afspraken/procedures nou daadwerkelijk vandaan komen. Als het je echt te bont wordt hun je eventueel je heil gaan zoeken in TROS Radar, de consumentenbond of de kantonrechter.
Dat snap ik heel goed hoor... ik kom misschien kort-door-de-bocht en lomp over, maar ik denk toch wel redelijk over dingen na voordat ik schrijf en/of handel... Ik vind alleen dat je "relaties" en de daarbij behorende gedragingen duidelijk moet kunnen scheiden. Ik werk zelf bij een groot bedrijf en weet hoe log burocratie kan zijn... maar dat is in mijn hoedanigheid als werknemer, waarin ik zelf moet zwemmen als een idioot om al het werk gedaan te krijgen (zieligheidsmomentje). Ik kan niet verwachten dat mijn klanten dan medelijden met mij hebben. Ze verwachten gewoon bepaalde service binnen een bepaald tijdsbestek. Als ik in de Vodafone-winkel sta, ben ik daar in de hoedanigheid van klant, en dan is die ene verkoper (die net de pech heeft vriendelijk op mij af te stappen) voor mij gewoon VODAFONE... Dat hij een mens is en respectabel bejegend moet worden staat bij mij op de eerste plaats. Heeeeeel erg snel daarna komt bij mij echter dat hij een vertegenwoordiger is van het bedrijf waarmee ik een probleem heb... En ongeacht zijn loon, ik heb geen boodschap aan "hoe zielig" hij dan is... Hij hoort mijn probleem op te lossen, als zijn loon niet voldoende is moet hij een nieuwe uitdaging zoeken. Hij vertegenwoordigt Vodafone en ik ben klant. Hoe hij dat dan intern met de achterban oplost is wederom geen probleem van mij. Ik betaal inclusief abo meer dan 1000 euro voor de iPhone, dan kan iedereen hoog en laag springen, dan wil ik een fatsoenlijke behandeling. En niet van het kastje naar de muur worden gestuurd; het is verdikkeme geen prepaid gsm'tje bij de Kruidvat!
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Nee, ik heb helaas nog niets gehoord na mijn 2 orderbevestigingen (op dezelfde tijd direct na bestellen) en een mail dat het lang ging duren.

Hopen dat ik ook een keertie blij word gemaakt met een nummerbehoud smsje/mailtje!
matt

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben net gebeld en heb voor morgen een afspraak gemaakt voor het leveren van mijn iphone 😄 (zwart, 16 gb, nieuwe klant). Zou het dan eindelijk zo ver zijn.. 🙂

Helaas gaat mijn abonnement pas op 19 november in dus moet ik nog even wachten.. Of zijn er andere mogelijkheden? Knippen van huidige simkaart?
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MartV schreef:
@ Stefan1988: Wanneer heb je jouw iPhone 5 besteld? Ben je, net als ik, een nieuwe klant (vanwege je nummerbehoud)?
 
Ik heb zelf op 3 oktober mijn bestelling geplaatst voor de zwarte 16gb iPhone, nieuw abonnement met nummerbehoud.
 
- Welk toestel heb jij besteld?
- Wanneer heb je besteld?
- Heb jij wel een bevestiging mail ontvangen? Ik namelijk, tot op de dag van vandaag, niet.
 
Veel plezier met je toestel.
Hallo Mart,
Heb op 2 oktober besteld, rond 17:30. (had diezelfde een bevestiging binnen, ongeveer 10min na mijn bestelling)
Ben inderdaad een nieuwe klant (kom van t-mobile af) en heb nummerbehoud aangevraagd.
En heb de 16GB Zwart besteld.
Heb wel besteld via Friends and Family, maar ik weet niet of dat anders werkt dan gewoon online?
 
 
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Igor schreef:
Tomvantreeck schreef:
geluksvogel die stefan;)
 
 
bestaande vodafone klant?
verlenging?
welke iphone?
 
ciao
Hier was ik ook benieuwd naar, even teruggelezen in zijn berichten.

Nieuw abbo i.c.m. nummerbehoud. Via f&f
iPhone 16GB Zwart
2 oktober rond 17:30.

Ben benieuwd, ik heb hetzelfde besteld om 17:45. Ook nummerbehoud en zwart 16GB.
Hoi Igor,
 
Dan neem ik aan dat het bij jou nu ook niet lang meer duurt 😄
Ik kreeg gisteren een mailtje dat ze bezig gingen met mijn nummerbehoud.
En vanochtend kreeg ik daar een smsje van. (bevestiging)
2 uur na dat smsje kreeg ik een volgend smsje met dat het nummerbehoud door T-Mobile was goedgekeurd.

Uurtje later had ik dus dynalogic al aan de lijn om een afspraak te maken! 😄
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
MusicLife schreef:
buubdaman schreef: 
Precies, ik vind ook dat de verkoopkanalen iets is wat klanten niks aangaat. Als vodafone er intern een rommeltje van wilt maken fine, maar daar hebben wij als klant niets mee te maken. Ik vind sowieso dat providers er een handje van hebben klanten op te zadelen met eigen interne problemen. Denk dat jouw houding terecht is en dat het schort aan de houding van de vodafone winkels.. But thats just my humble opinion
 
Mensen, ik ben het helemaal met jullie eens. Het lijkt alleen allemaal makkelijker dan dat het daadwerkelijk is. Dankzij de bureaucratie die in grote bedrijven heerst is het heel erg lastig om grote wijzigingen toe te passen binnen de manier van werken van zo'n bedrijf.

 
Het probleem ligt er ook bij dat Vodafone nu op dit moment een bepaald systeem gebruikt, en wil zij haar procedures op de schop gaan nemen dan zullen ze bepaalde elementen uit de systeem waarschijnlijk geheel moeten herschrijven. Als ze dat nu zullen doen, dan zou het nog een grotere bende worden dan dat het momenteel al is.

Ik ben het volledig eens met het feit dat een klant niet de dupe mag worden van interne rommeltjes, want dat zijn het in feite gewoon. Zeker niet als in de voorwaarden niet eens wat terug te vinden valt over die ''defect-regeling'' (aldus een andere gebruiker op het forum).  Voor mij is het niet meer dan normaal dat een klant ook met zijn product terecht kan bij een Vodafone winkel. Die verkoopkanalen zouden er eigenlijk niet eens toe moeten doen.

@Jamie
Ik hoop dat je ons op de hoogte kunt houden van hoe jij dit probeert uiteindelijk weet op te lossen met Vodafone. Ik zal me maar eens beraden op een eventuele oplossing voor je, vaak is het dingen op de juiste manier bespreken met de juiste personen. En dan kun je gebruik maken van callcenter regels, want eentje daarvan is dat de klant altijd zelf moet ophangen. Het lijkt me duidelijk dat er bij jou écht wat mis is gegaan. Ook worden in een callcenter (als het goed is) alle telefoontjes gelogd, vraag de persoon waarmee je spreekt om terug te kijken in de geschiedenis zodat hij kan zien dat dit een groot issue is. Een manager zal niet snel aan de lijn komen, maar als jij de juiste woorden gebruikt kun je misschien als nog in contact komen met een van hen. 

 
@Limbo
Pas op dat je niet te agressief wordt in de winkel, ik vind dat je gelijk hebt maar een medewerker van Vodafone werkt ook alleen maar voor een mager loontje en heeft ook totaal geen invloed op wat Vodafone hem/haar opdraagt. Ik denk echt dat de bureaucratie binnen Vodafone het grote probleem is, niemand weet echt welke afspraken er zijn, het staat nergens vastgelegd, en niemand weet waar die afspraken/procedures nou daadwerkelijk vandaan komen. Als het je echt te bont wordt hun je eventueel je heil gaan zoeken in TROS Radar, de consumentenbond of de kantonrechter.

Stevie is slechts een werkneemster van Vodafone, de community manager. Ik heb ongeveer diezelfde taak gehad bij een ander bedrijf en ik weet gewoon dat Stevie ons bepaalde informatie niet mag geven omdat dat voor onrust kan zorgen. Dat wordt bepaald door mensen die boven haar staan. Hoe graag ze het ook zou willen, zij is wel het gezicht voor Vodafone en ze moet Vodafone in een positief daglicht proberen te stellen. Nu zeker nadat blijkbaar ook Nu.nl kijkt op het forum. Echter wat jullie niet moeten vergeten is dat Stevie niet de oorzaak is van al deze tralala maar dat dat komt van hogerop binnen Vodafone, zij kan de problemen doorsturen maar het hoge management is waarschijnlijk niet bereid grote veranderingen door te voeren voordat de rust is wedergekeerd. Nu grote veranderingen maken in interne procedures zal voor nog véél meer drama zorgen. Dat is zeker, dat heb je nou eenmaal bij zo'n groot bedrijf.

Ja het is waar dat bij een klantenservice de klanten ''zoet'' worden gehouden met onzin, dat weet ik dus nogmaals uit eigen ervaring. Maar soms is er gewoon nog geen antwoord op een vraag, en dan kun je niks anders doen dan afwachten. Dit is frustrerend voor zowel de klant als de callcenter agent omdat beiden geen antwoord hebben. Wacht nog een poos op je iPhone, en als het echt te bont wordt kom dan pas écht in actie.

 
 
Tsja,
Hoe slecht de de procedures of systemen van bedrijven ook mogen zijn.......je neemt 90% van de ontevredenheid weg en creëert een stukje begrip door eerlijk, open en duidelijk te communiceren. Simple as that. Maar dan zouden communicatie experts geen werk meer hebben als ze niet alles recht moeten lullen wat krom is. 😉
 
Daarnaast is er altijd de vrije keuze om naar een andere aanbieder over te stappen. Dat is de enige stap die bedrijven ECHT niet leuk vinden.
 
 
 
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Stefan1988 schreef:
Igor schreef:
Tomvantreeck schreef:
geluksvogel die stefan;)
 
 
bestaande vodafone klant?
verlenging?
welke iphone?
 
ciao
Hier was ik ook benieuwd naar, even teruggelezen in zijn berichten.

Nieuw abbo i.c.m. nummerbehoud. Via f&f
iPhone 16GB Zwart
2 oktober rond 17:30.

Ben benieuwd, ik heb hetzelfde besteld om 17:45. Ook nummerbehoud en zwart 16GB.
Hoi Igor,
 
Dan neem ik aan dat het bij jou nu ook niet lang meer duurt 😄
Ik kreeg gisteren een mailtje dat ze bezig gingen met mijn nummerbehoud.
En vanochtend kreeg ik daar een smsje van. (bevestiging)
2 uur na dat smsje kreeg ik een volgend smsje met dat het nummerbehoud door T-Mobile was goedgekeurd.

Uurtje later had ik dus dynalogic al aan de lijn om een afspraak te maken! 😄
Haha, je maakt het wachten alleen maar moeilijker voor me. Ach, de hoop zit er goed in, dus hopen dat het niet al te lang meer gaat duren. 

Veel plezier met je toestel in elk geval!
MartV

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Stefan,
 
Ja ik heb ook via F&F besteld. Via telefonische benadering van de KS werd ik gek. Elke keer weer een ander verhaal. Nu via FB opnieuw contact gezocht en daar netjes en duidelijk antwoord, alhoewel ik huiverig ben, want vertrouwen heb ik niet echt in Vodafone.
 
Ook heb ik nooit een bevestiging ontvangen in mijn e-mail. Wel een bestelnummer na, succesvol, te hebben betaald via iDeal.
 
Er zit niks anders op dan te wachten, maar qua communicatie kan er een hoop verbeterd worden bij Vodafone (but what's new). Ik was, overigens, een dag laten dan jij met bestellen. Raar dat jij binnen 10 minuten een bevestiging ontvangt na je bestelling en ik maar moet afwachten of het allemaal goed gaat.
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Igor schreef:
Stefan1988 schreef:
Igor schreef:
Tomvantreeck schreef:
geluksvogel die stefan;)
 
 
bestaande vodafone klant?
verlenging?
welke iphone?
 
ciao
Hier was ik ook benieuwd naar, even teruggelezen in zijn berichten.

Nieuw abbo i.c.m. nummerbehoud. Via f&f
iPhone 16GB Zwart
2 oktober rond 17:30.

Ben benieuwd, ik heb hetzelfde besteld om 17:45. Ook nummerbehoud en zwart 16GB.
Hoi Igor,
 
Dan neem ik aan dat het bij jou nu ook niet lang meer duurt 😄
Ik kreeg gisteren een mailtje dat ze bezig gingen met mijn nummerbehoud.
En vanochtend kreeg ik daar een smsje van. (bevestiging)
2 uur na dat smsje kreeg ik een volgend smsje met dat het nummerbehoud door T-Mobile was goedgekeurd.

Uurtje later had ik dus dynalogic al aan de lijn om een afspraak te maken! 😄
Haha, je maakt het wachten alleen maar moeilijker voor me. Ach, de hoop zit er goed in, dus hopen dat het niet al te lang meer gaat duren. 

Veel plezier met je toestel in elk geval!
Dankjewel!

Hou de hoop er in! Het komt goed 😉
Muurtegel

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zijn er nog meer mensen die de 26e of de 27e besteld hebben en nog niets ontvangen hebben? Ik zie steeds meer berichten voorbij komen van mensen die dagen later besteld hebben en hun telefoon binnen krijgen, maar ik heb de 27e besteld en nog niets gezien of gehoord.
 
Hopelijk ben ik niet de enige, want dan gaat er iets niet goed lijkt me.
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MartV schreef:
Hi Stefan,
 
Ja ik heb ook via F&F besteld. Via telefonische benadering van de KS werd ik gek. Elke keer weer een ander verhaal. Nu via FB opnieuw contact gezocht en daar netjes en duidelijk antwoord, alhoewel ik huiverig ben, want vertrouwen heb ik niet echt in Vodafone.
 
Ook heb ik nooit een bevestiging ontvangen in mijn e-mail. Wel een bestelnummer na, succesvol, te hebben betaald via iDeal.
 
Er zit niks anders op dan te wachten, maar qua communicatie kan er een hoop verbeterd worden bij Vodafone (but what's new). Ik was, overigens, een dag laten dan jij met bestellen. Raar dat jij binnen 10 minuten een bevestiging ontvangt na je bestelling en ik maar moet afwachten of het allemaal goed gaat.

Ja inderdaad wel raar dat jij geen bevestiging email hebt ontvangen.
Echter het was in de periode wel heel erg druk in het systeem van vodafone 😛
Wellicht dat het daar wat mee te maken heeft! Hoop dat je snel wat meer te horen krijgt! 😉
 
Thrust

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie eigenlijk weinig berichten over de 32gb versies die worden uitgeleverd. Alleen maar 16gb.
Wie van jullie heeft al een 32gb iPhone 5 binnengekregen? Welke datum heb je die besteld en wanneer ontvangen? en welke kleur is die?
 
Zelf heb ik een 32gb black besteld op 2 oktober. Tot nu toe 2 smsjes dat het allemaal lang duurt.
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bel ik klantenservice, over hoe het zit met iphone5, die ik besteld heb via verlenging, vraag die knakker om het ordernummer, Die Wordt Niet Gegeven, is mij al weken geleden vertelt, dat die gekoppeld wordt aan de telefoon die dan beschikbaar is, kluns! Zal even informeren mijnheer, hoe het zit. Minuten later , bedankt voor het wachten mijnheer , maar ik weet alleen dat er niet genoeg iPhone 5 binnenkomen en op uw vraag waarom andere die later bestelt hebben hem wel al hebben kan ik geen antwoord geven. Einde verhaal , dus minimaal 4 weken is gelul...... Wat binnen komt wordt gewoon uitgedeeld! Er veranderd dus Helemaal Niets t.o.v de klachten die hieromtrent zijn gedeponeerd op het Forum! Het wordt tijd dat Harry Oldenhoven Directeur Klantenservice eens uit zijn luie stoel komt en actie onderneemt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic