Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Dennis1983

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@stevie: Hoi Stevie kun jij me iets vertellen over de iphone 5 16gb white, zit deze bij de levering, want ik zie alleen maar mensen met black staan

.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Dennis1983 schreef:

@stevie: Hoi Stevie kun jij me iets vertellen over de iphone 5 16gb white, zit deze bij de levering, want ik zie alleen maar mensen met black staan

.
Hi Dennis,

Hoe de laatste levering is onderverdeeld kan ik je helaas niet vertellen.
Ik durf je dus niet te zeggen of er witte toestellen bij deze levering zaten.
Het is wel zo dat er meer mensen een zwarte 16GB hebben dan wit, dus op het moment dat we ze op voorraad hebben zal de wachttijd minder lang zijn dan mensen die een zwarte hebben besteld.


Dennis1983

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Thnx voor het antwoord Stevie!!!
Xii

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Iemand al een zwarte 64Gb versie in NL gezien? Ik zie diverse leveringen van 16Gb en een enkele 32Gb voorbij komen.
(zelf besteld via F&F ambasador op 27 september)
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Voor de zoveelste keer gebeld met de klantenservice..

En ja hoor, krijg nog steeds hetzelfde te horen "Pakket ligt klaar voor verzending" dit roepen ze al 2 weken, ik heb een 5000 nummer, maar ze controleren gewoon niet verder dan hun neus lang is.

Ik zeg dat ze al 5x geroept hebben dat die opgehaald zou worden door GLS en de dag erop bezorgd zou worden en dan zegt die ja dat zou wel moeten ja want hij ligt klaar voor verzending, maar er iets mee doen ho maar..

Woensdag ben ik 4 weken verder en heb nog steeds niks. Dit slaat gewoon helemaal nergens op, mensen die later besteld hebben die hebben hem nog eerder. 

Heb besteld op 26-9 via friends/family ambassadorshop. Ben er nu echt klaar mee met die bullsh!t, het is dat m'n abonnement al in is gegaan anders had ik hem geannuleerd, hele tijd dat vieze voorliegen om je aan het lijntje te houden.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
clockw1ze schreef:
Voor de zoveelste keer gebeld met de klantenservice..

En ja hoor, krijg nog steeds hetzelfde te horen "Pakket ligt klaar voor verzending" dit roepen ze al 2 weken, ik heb een 5000 nummer, maar ze controleren gewoon niet verder dan hun neus lang is.

Ik zeg dat ze al 5x geroept hebben dat die opgehaald zou worden door GLS en de dag erop bezorgd zou worden en dan zegt die ja dat zou wel moeten ja want hij ligt klaar voor verzending, maar er iets mee doen ho maar..
 
 
Heb je GLS al geprobeerd te bellen? Ik ben benieuwd wat zij zeggen na het checken op dat 5000 nummer. Ik belde vandaag met GLS en toen kon ze me vertellen hoe laat de iPhone was afgeleverd en wie er getekend had.
 
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jep al meerdere keren gebeld vorige week en vandaag en het 5000 nummer is bij hun gewoon nog steeds niet bekend.. Zijn er nog meer mensen van 26/9 en verlengt hebben die nog steeds niks hebben?
Waar ik zo kwaad om word is dat ik speciaal een mailtje krijg dat ik als 1 van de eerste kan bestellen via de f&f website, maar uiteindelijk krijg ik mijn toestel als 1 van de laatste lijkt t wel
Sonny

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
welke heb jij besteld?
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@clockw1ze.... ik heb ook de 26e besteld, gelijk toen ik dat mailtje kreeg.... maar ook nog steeds niks bekend, wel binnen 2 dagen abo omgezet etc... dat wel. (verlening) en heb een 16 GB White besteld....
Woensdag wordt t ook 4 weken bij mij....
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de 16 gb zwart besteld.
Ik vind het echt diep triest dat er nog meer mensen van 26/9 zijn die nog niks binnen hebben om dan vervolgens te lezen dat mensen die een week later ook via f&f verlengt hebben hem dan al binnen hebben.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
flieger schreef:
Besteldatum: 27 september
Toestel: iPhone 5 16GB Black
Abonnement: Friends & Family iPhone Altijd 55 (online besteld)
Bevestiging ontvangen: 27, 28 september en 18 oktober
Bevestiging van levering: 19 oktober
Levering: 22 oktober
 
Straks thuis eindelijk mijn iPhone 5 in handen!
 
Helaas blijkt na het uitpakken dat de luidspreker het niet doet van mijn splinternieuwe iPhone 5.

Wat is nu wijsheid? Moet ik de telefoon per se terugsturen of mag ik ook naar een Vodafone winkel en/of Apple Store om het toestel om te ruilen?
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wacht op de eerste melding van iemand die de iPhone 5 binnen heeft gekregen waarvan het scherm ondoorzichtig is! Dummy's in plaats van echte, om het opgelopen achterstand recht te trekken!
sab993s

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn verhaal is wel origineel denk ik:

Ik heb mijn iPhone5 op 26/9 besteld en vandaag de orderstatus maar eens telefonisch opgevraagd, ik kreeg een ordernummer door met de melding dat hij niet zeker wist of hij verzendklaar was.
De GLS gebeld en die verteld me dat het ordernummer bekend is, maar dat de postcode op het pakket 9999 is en dat het teruggestuurd is aan Vodafone.
Ik weer bellen met de orderstatus en na een gesprek van 10 min. moest ik maar met de klantenservice contact opnemen. Zo gezegd zo gedaan, daar werd ik uiteindelijk doorverbonden met Vodafone zakelijk terwijl het een prive telefoon is?
Weer klantenservice gebeld en nu kende ze mijn ordernummer niet en ging wat navragen en werd ik in de wacht gezet, maar ik kreeg het bandje met er zijn nog wachtende voor u dus ik werd weer doorverbonden en na een aantal minuten wachten ben ik er uit gegooid (was bijna 6 uur)

Morgen maar weer eens proberen...

Rudra

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Begin het langzamerhand echt asociaal te vinden..
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Rudra schreef:
Begin het langzamerhand echt asociaal te vinden..
Langzamerhand? Het is toch al asociaal. Ik ben inmiddels al 5 keer voorgelogen met het verhaaltje "GLS komt de iPhone morgen halen en de dag erna kunt u hem thuis verwachten". Tot nu toe nog helemaal niks binnen en bij GLS is niks bekend met bijbehorend 5000 nummer.

(26-9 F&F Verlenging 16GB zwart)
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Omdat ik mijn iPhone 5 zojuist heb ontvangen wil ik nog wel even de moeite nemen om jullie nog wat informatie te verschaffen over mijn ervaringen en wat ik weet. Al het onderstaande is uit eigen ervaring, ik heb zelf bij een callcenter gewerkt en weer hoe het er aan toe gaat. Ben zelfs supervisor geweest daar. 

Status van je bestelling opvragen
Het beste vind ik om het volgende Vodafone nummer te bellen: 0800 0200 043. Dit nummer is gratis en de wachttijden zijn minimaal, zo werd ik altijd binnen één minuut geholpen. 

Email gekregen over abbonementswijziging
Meestal wanneer je deze email hebt ontvangen betekent dat dat er een iPhone voor je is binnen gekomen in het warenhuis en aan jouw bestelling is gekoppelt, deze wordt dan spoedig aan aan je uitgeleverd.


  • GLS: bestaande klanten (verlenging)
  • Dynalogic: nieuwe klanten
Status van je bestelling opvragen ná bevestiging van verzending van pakket
Ik heb zelf de beste ervaring met het direct inwinnen bij informatie bij de koerier, GLS of Dynalogic dus. Hier vind je de telefoonnummers van beide partijen, je hebt echter om de status op te vragen bij hen wel wat meer nodig dan alleen je orderbevestiging van Vodafone.


  • GLS (alléén bestaande klanten): 024 648 80 20 (lokaal tarief)
  • Dynalogic (nieuwe klanten): 0900 39 62 564 (€0,45 euro per minuut)
Welke informatie heb ik nodig om mijn pakket bij de koerier te traceren?
Gezien mijn pakket met GLS is vestuurd ga ik deze methode uitleggen. Let er wel bij op dat Vodafone niks in haar systemen heeft staan als je order nog niet verwerkt is (ofwel een iPhone aan je bestelling is gekoppelt). Bel Vodafone op om te informeren naar de status van je bestelling, vraag hen vervolgens om een de volgende nummers:
 

  • 5000-nummer
  • Pakketnummer
Deze twee nummers zul je nodig hebben om de status van je bestelling direct bij te koerier op te vragen. Bel dan je koerier op het eerder vernoemde nummer.

Wat is een 5000-nummer?
Zoals op het afleveringsbewijs van mijn iPhone staat is het 5000-nummer het Vodafone ordernummer.

 
Wat is het pakketnummer?
Zodra je iPhone vanuit het warenhuis van Vodafone is verplaatst naar je koerier zal er een pakketnummer aan je bestelling gelinkt worden, deze heb je nodig om het pakket daadwerkelijk te traceren.
 
 
Ik ben niet thuis wanneer mijn bestelling wordt afgeleverd
Er zullen zich twee situaties kunnen voer doen in dit geval.
 

  • Je bent een bestaande klant 
In dit geval zal je bestelling óf bij de buren afgeleverd worden óf nogmaals op een ander tijdstip/dag aangeboden worden. Uit eerdere berichten heb ik vernomen dat het wel eens kan voorkomen dat de koerier beslist dat je het pakket zelf ergens moet ophalen wanneer het jou uitkomt.
 

  • Je bent een nieuwe klant
In dit geval zul je bij aflevering van je bestelling via je pinpas je bankrekeningnummer moeten verifiëren. Je moet daarom écht thuis wanneer je pakket wordt afgeleverd. De kans is groot dat de koerier je zal proberen te bellen om een afspraak te maken.
 
 
Rudra

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@clockw1ze ja jouw verhaal idd! Ben het daar ook zeker met je eens.. Dat kan echt niet.. Ik doelde meer op mezelf en een beetje in het algemeen.. Er zijn al meer dan 1800 posts.. Over mensen die zich ergeren aan de KS van Vodafone en ook ik hing vanmiddag aan de lijn zonder resultaat of duidelijkheid.. Heb al meerdere keren gevraagd of de 64Gb überhaupt wel geleverd is en ook aan@stevie maar een antwoord van zowel stevie of de KS kan ik op m'n buik schrijven want ze hebben geen idee.. En ondertussen heb ik wel vanaf de 1e van oktober "verlengd" en mijn ordernummer gekregen.. En dat was het laatste contact van Vodafone naar mij toe. En ik heb echt heel veel geduld maar dat begint nu langzaam op te raken.. Ik heb nog een week dan zijn ook mijn "4 weken " om en dan ben ik idd benieuwd of ik dan überhaupt wel iets te horen ga krijgen zoals@thijsio al zei.. Maar ik wacht gewoon af..

26 sept. Verlengd.
Gebeld door afdeling loyalty van Vodafone met een nieuwe aanbieding (10Gb) en zogenaamd iPhone 5 64Gb op voorraad m'n verlenging gecanceled en opnieuw ingevoerd op 1 okt. En tot op heden geen gehoor meer gehad..
Heb ook niemand gehoord over 64Gb.. Of ik zal eroverheen gekeken hebben, t zijn dan ook 95 pagina's..
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Jippie, vandaag iPhone 5, 16GB, black, online verlenging binnen gekregen. 26 september besteld. Afgegeven bij de buren.
Ik heb afgelopen week geen sms of email gehad. Volgens Stevie kon dit betekenen dat mijn telefoon al gereed voor verzending was gemaakt vóórdat de sms-batches eruit gingen, ze had gelijk!
 
Tip, als je niet thuis bent, hang een briefje aan de deur dat ze het pakketje bij de buren kunnen afgeven. (natuurlijk niet vermelden dat het om een telefoon gaat, anders krijgt de buurvrouw het dievengilde op bezoek)
 
Succes met wachten!
Benny_blanko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
HalloHallo Stevie, niemand kan mij iets vertellen over leveringen naar winkels. Lees dat er toestellen zijn binnen gekomen maar jullie winkels in het zuiden des lands hebben allemaal niet 1 Phone binnen gekregen. Krijgen mensen die telefonisch of vià site besteld hebben voorrang op mensen die hem in de winkel hebben gereserveerd? 
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt Sjoerd, voor heel veel mensen (waaronder ikzelf) heel nuttig denk ik!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic