Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist een mailtje gekregen dat mijn nummerbehoud etc in gang is gezet met daarin nogmaals de bevestiging van mijn ordernummer etc 😄

Misschien vandaag geen levering van de iphone, maar wel een teken van leven 😄
(en daar ben ik op dit moment ook al blij mee:p)
berend17

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wacht nu bijna 4 weken, echt hatelijk! 28-9 besteld en nog niets. Echt SCHANDALIG STEVIE!
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
berend17 schreef:
Wacht nu bijna 4 weken, echt hatelijk! 28-9 besteld en nog niets. Echt SCHANDALIG STEVIE!
Je staat redelijk vooraan in de lijst als het goed is, ik heb ook op die datum besteld. Mag ik vragen hoe laat jij je bestelling hebt geplaatst?
Ik heb namelijk ook op de 28ste besteld en die van mij is onderweg nu.
Merlin007

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb op 2 okt om 16:38 (Iphone 5 16 GB zwart) besteld en krijg ook van Dynalogics te horen dat ze momenteel mijn nummerbehoud niet inbehandeling kunnen nemen tot er een iphone beschikbaar is.
 
 
 
Hartelijk dank voor uw e-mail. Uit controle is gebleken dat wij momenteel uw toestel niet op voorraad hebben. Zodra uw toestel op voorraad is, zullen wij uw nummerbehoud aanvragen. Zodra uw nummerbehoud dan goedgekeurd is, zullen wij contact met u opnemen om een leverafspraak in te plannen.
Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groeten,
Best regards,

wbtje

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
weet je wat ik niet snap. Er moet toch een database zijn met de bestellingen. een overzicht of wat dan ook waarin staat hoeveel leveringen er nog in backorder staat en wie welk nrtje op de lijst heeft. Vodafone moet kunnen zeggen nog 200 leveringen en dan zijn we uit de back orders......
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
chromeeh schreef:
Stevie schreef:
Hi allemaal,
 
"Ik zie een aantal mensen die het toestel zeer snel zullen krijgen, dus wil ik nog even iets bij jullie onder de aandacht brengen:
 
De Vodafone iPhone 5 Unboxing Challenge!!!
 
Krijg jij je iPhone en kun je niet wachten om hem open te maken, zorg dan wel dat je eerst een camera hebt klaargezet.
Film hoe jij je iPhone 5 uitpakt en voor het eerst aanschouwt en toont, want je kunt er erg leuke prijzen mee winnen, die je NATUURLIJK kunt gebruiken in combinatie met jouw nieuwste speeltje :).
 
Ga dus naar het topic van de unboxing challenge (klik hier) en lees door hoe jij kunt meedoen!
Er moet toch wel minimaal één iemand zijn die mij gelukkig maakt met een origineel filmpje van zijn/haar iPhone 5?
 
Ben benieuwd!! "
 
Wie niet waagt wie niet wint... 😄
 
Ik pak liever iets anders uit.....maar dat zou ik dan niet op YouTube zetten....:D;)
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
berend17 schreef:
Wacht nu bijna 4 weken, echt hatelijk! 28-9 besteld en nog niets. Echt SCHANDALIG STEVIE!
We hebben vanaf het begin al vermeld dat er gemiddeld een levertijd is ontstaan van gemiddeld 4 weken.
Helaas is er gezien de beperkte voorraad weinig aan te doen op dit moment.
Wij doen onze best om zo snel mogelijk de orders uit te leveren die nu nog in de wacht staan in onze systemen.
So bear with us...
Rineke3okt32GBb

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Voor degene die al niet zo blij waren:

Levertijd Apple iPhone 5 loopt op tot vijf weken
20-10-2012 - Providers, winkels en zelfs de officiële Apple Store krijgt de Apple iPhone 5 niet aangesleept. De hoeveelheden iPhone 5 toestellen die binnenkomen zijn te klein om aan de grote vraagt te voldoen.

Door: Tim Wijkman - De levertijd van de nieuwe Apple iPhone 5 is opgelopen tot circa 5 weken. Door de grote wereldwijde vraag naar het toestel, moet Apple de beschikbare modellen uitsmeren over alle landen. Hierdoor komen maar mondjesmaat nieuwe leveringen in Nederland binnen. Bij providers ligt de gemiddelde levertijd ondertussen op 5 weken. In de Apple Store moeten klanten drie tot vier weken wachten voordat Apple het toestel kan leveren.

Levertijden Apple iPhone 5 lopen verder op

(Deze cijfers a.u.b. niet meet op forum publiceren) Vodafone ontving een beperkt aantal toestellen, waardoor de levertijd oploopt en Vodafone veel klanten teleur moet stellen dat de levering nog even op zich laat wachten. De volgende levering wordt pas over anderhalve week verwacht, zo meldt Vodafone.

Ook bij andere providers is een vergelijkbare situatie zichtbaar. T-Mobile geeft geen specifieke cijfers vrij en geeft aan individuele klanten persoonlijk op de hoogte te houden van de levertijden. Ook KPN en KPN dochters Hi, Telfort en MTV Mobile krijgen de Apple iPhone 5 niet aangesleept.

Tot nu toe is ieder jaar na de introductie van een nieuw model iPhone een levertijd van 3 tot 4 weken ontstaan. Dit jaar worden de leveringen extra vertraagd door productieproblemen en de nog grotere vraag dan voorheen. Door de oplopende levertijden is Apple ondertussen ook al afgestraft op de beurs. Beleggers zijn bang dat de lange levertijden de omzet- en winstkansen van Apple negatief beïnvloeden.

Bron: Nu.nl en iPhoneclub

Zelf verlengd op 3 okt iPhone 32GB zwart, tot nu toe alleen orderbevestiging. Heb ook geen haast maar ben wel nieuwsgierig.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
MusicLife schreef:
berend17 schreef:
Wacht nu bijna 4 weken, echt hatelijk! 28-9 besteld en nog niets. Echt SCHANDALIG STEVIE!
Je staat redelijk vooraan in de lijst als het goed is, ik heb ook op die datum besteld. Mag ik vragen hoe laat jij je bestelling hebt geplaatst?
Ik heb namelijk ook op de 28ste besteld en die van mij is onderweg nu.
Mooie signature!
LOL

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Stevie:S je bedoelt: bear with us... 😄
anders wordt het wachten wel heel leuk...
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Besteldatum: 27 september
Toestel: iPhone 5 16GB Black
Abonnement: Friends & Family iPhone Altijd 55
Bevestiging ontvangen: 27, 28 september en 18 oktober
Bevestiging van levering: 19 oktober
Levering: 22 oktober
 
Straks thuis eindelijk mijn iPhone 5 in handen!
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
MusicLife schreef:
Hey Clockw1ze,
Dat vind ik echt heel erg raar, ben jij iemand van het eerste uur? Dus de 26/09 groep? Vodafone kan jou inderdaad het pakketnummer geven mits het order verwerkt is. Volgensmij krijg je een 5000 nummers wanneer je telefoon binnen is bij Vodafone, en het pakketnummer wanneer deze bij GLS ligt. 

Als je de klantenservice van Vodafone even voorlegt dat je een 5000 nummers hebt maar dat deze niet herkend wordt door GLS, en ze vervolgens vraagt of ze een pakketnummer hebben voor je (dat is een 14-cijferig nummer). Dan kun je even contact opnemen met GLS.

Deze beide nummers zijn als het goed is niet voor ons als consumenten via de website van GLS op te zoeken, en zijn dus alleen te traceren via het eerder genoemde telefoonnummer.

Ook maakt GLS géén afspraken voor leveringen, ze leveren het gewoon af. Berichten dat ze bellen voor een afspraak kloppen niet aldus een GLS medewerker. Dat gebeurt veelal alleen wanneer het pakket niet afgeleverd kan worden, soms wordt het ook bij de buren afgeleverd, dit kan als het goed is alleen bij een verlenging. Bij een nieuw contract moet er zoals ik gehoord heb namelijk via een kleine transactie via pinpas het rekeningnummer geverifieerd worden. Stevie, kun je dit even bevestigen voor me?

Groetjes,
Sjoerd
Dit klopt inderdaad. Had een mailtje gehad dat ik vervroegd mijn abonnement kon verlengen via de ambassadorshop friends en family. Ik ga het is proberen wat je hierboven noemt, want ik vind t raar dat ik wel een 5000 nummer heb maar dat hij nog steeds niet is geleverd. Terwijl je volgens mij alleen het 5000 nummer krijgt als er een telefoon voor je klaarligt...

groetjes Jamie.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
LOL schreef:
@Stevie:S je bedoelt: bear with us... 😄
anders wordt het wachten wel heel leuk...
juist 🙂 haha...
te snel met mijn antwoord...
leuke was dat ik bear had, en toen zoiets had van nee ziet raar uit.
zie je nooit twijfelen aan eerste instinct 😉
bekkersjunior

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jfbowe schreef:
Zijn er trouwens al mensen die 2 oktober besteld hebben, hun iPhone al binnen hebben?
 
2 oktober rond 20.00
16 gb zwart
F&F geen nummerbehoud
nog niets......
Jfbowe

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nog een vraagje trouwens,
 
Het enigste mailtje wat ik van Vodafone heb ontvangen, m.b.t de verlenging van me abbo is:
 
Beste klant,
Wat fijn dat je weer voor ons hebt gekozen! We hebben de contractverlenging goed ontvangen en in behandeling genomen. Nog even geduld en dan ben je in het bezit van de nieuwste iPhone.
De iPhone 5 is nieuw in ons assortiment en wij ontvangen slechts een beperkte voorraad van Apple. Zodra de voorraad binnen is, beginnen we met uitleveren. Via sms houden we je regelmatig op de hoogte van de status van je bestelling.
Kijk voor actuele status updates ook op het Vodafone Forum. 
Hoe activeer ik mijn Nano Sim?
Binnenkort krijg je een Nano Sim. De pincode van deze nieuwe simkaart is standaard '0000'. Sla eerst je contactgegevens veilig online op via Contacten Backup. De gegevens op je oude simkaart gaan namelijk verloren, zodra de nieuwe simkaart is geactiveerd. Ga naar www.vodafone.nl/contacten voor meer informatie of download de app via de appstore. Bel daarna onze klantenservice: 0800-1258, om de Nano Sim te laten activeren. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur.
Heb je nog vragen? In het onderdeel Klantenservice van vodafone.nl vind je het antwoord op specifieke vragen over bestellingen en algemene vragen over producten of diensten van Vodafone.
Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice
______________________________
 
 
Had ik nog andere mails hebben moeten ontvangen of .. ?
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bekkersjunior schreef:
Jfbowe schreef:
Zijn er trouwens al mensen die 2 oktober besteld hebben, hun iPhone al binnen hebben?
 
2 oktober rond 20.00
16 gb zwart
F&F geen nummerbehoud
nog niets......
Nope, ook nog niets binnen!
Ook F&F (incl nummerbehoud) en 2 uur eerder besteld dan jou ongeveer.
Wel vanmiddag een mail gehad mbt mijn nummerbehoud,
 
Voor de rest heb 2x bevestiging van mijn bestelling gehad, 1x een orderbevestiging. En daarna nog 2x een mail met status updates. 
 
Maar heb ik al wel gezien dat mensen van dezelfde datum hem al wel binnen hebben.
Jfbowe

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Stefan1988,

Dan vond ik dus ook zo vreemd, dat er mensen die hem op dezelfde dag als ons besteld hebben al binnen hebben. Las zelfs hier op het forum dat er iemand was, die had hem 4 okt besteld en heeft hem al binnen (!).

Ik bedoel er moet toch een of ander excel bestand zijn daar bij vodafone, waar ze kunnen bijhouden hoeveel mensen nog een order hebben openstaan ...
RB007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook:
 
2 oktober rond 20.00
16 gb zwart
F&F met nummerbehoud (KPN)
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jfbowe schreef:
@Stefan1988,

Dan vond ik dus ook zo vreemd, dat er mensen die hem op dezelfde dag als ons besteld hebben al binnen hebben. Las zelfs hier op het forum dat er iemand was, die had hem 4 okt besteld en heeft hem al binnen (!).

Ik bedoel er moet toch een of ander excel bestand zijn daar bij vodafone, waar ze kunnen bijhouden hoeveel mensen nog een order hebben openstaan ...
Ja klopt dat had ik ook gelezen!
 
Mja blijkbaar is het systeem dat gebruikt wordt niet super overzichtelijk.
Lijkt er haast op dat elk (bestellings) kanaal, zijn eigen database cq wachtrij heeft.
Misschien dat het daarom ook zo moeilijk is voor de KS om de bestellingen snel te kunnen traceren.

Ook is er al wel door Stevie aangegeven dat er soms verschillen in de kanalen kunnen zitten mbt uitleveren.
Dus ja... We zullen moeten wachten 😞 😛
AlfaWes

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
GLS is vandaag bij mij aan de deur geweest, helaas niet bij de buren afgeleverd dus morgen even zelf ophalen. Heb de 28ste verlengd met een 16gb black en afgelopen vrijdag een bevestiging gehad. Dus al met al netjes binnen de levertijd van 3-4 weken!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic