Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
clockw1ze schreef:
Ook hier geen SMS of E-mail binnen.
26-9 verlengt via Friends&Family Ambassadorshop. Dag erna orderbevestiging/bestelvestiging binnen en 28-9 is mijn nieuwe abonnement ingegaan.

Nou heb ik vanochtend gebeld en zei expres niet dat k iPhone5 besteld had maar alleen "Ik heb op 26-9 mijn abbo verlengt via f&f site en wilde graag weten wanneer die binnen komt"

Toen ging ze het even nakijken en zei de medewerkster heel vrolijk;
"Nou meneer u heeft al een 5000-nummer van GLS dus u zou hem z.s.m. moeten verwachten, u kunt vanmiddag bellen naar ze en dan weet u of die vandaag of morgen bezorgd gaat worden"

Toen zei ik dat me dat vorige week ook al verteld is en vroeg ze om wat voor telefoon het ging, ik vertelde dat het over een iPhone5 ging en toen zei ze "Hmm dat is raar dat je dan al een 5000nummer hebt want er zijn volgens mij helemaal geen iPhones binnen"

Toen ging ze het nogmaals navragen en bleek dat er nog steeds geen iPhones binnen zijn, maar als ze binnen komen dat ik 1 van de eerste zou moeten zijn..

Ik vind het een beeeeeeeeeeetje raar... Aangezien ik dat 5000nummer al een week na mijn bestelling had gekregen..

iPhone 5, 16GB Zwart.
 
Als het een trackingnummer is dan was je telefoon allang onderweg. Ik zou zeggen track hem eens op de GLS site.
Yep

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe zit het met de iphone 5 in de 64Gb white?
040Rob

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Stevie
 
Dus op 28/09 besteld via telesales, retentie met nummerbehoud, geen orderbevestiging, geen sms en ik betwijfel of de order in behandeling is. Of kan het zo zijn dat de KS niet in het ordersysteem van telesales kan kijken?
Creative21

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen beste Stevie,
 
Ik heb een aantal pagina's terug gevraagd of je misschien iets zou kunnen bevestigen voor me.
Dat gaat over het volgende.
Mij is verteld dat ze pas nummerbehoud gaan aanvragen als het toestel binnen is, klopt dit?
Dat leek mij ook wel logisch want anders gaat mijn nummer al over naar jullie terwijl ik de telefoon incl. simkaart nog niet heb ontvangen.
Nu is het zo dat ik afgelopen dinsdag een sms en mail kreeg dat ze me nummerbehoud in behandeling genomen hebben en op woensdag heb ik een sms gehad dat die goedgekeurd is.
Er staat ook in de mail dat zodra het nummerbehoud goedgekeurd is dat de koerier mij belt voor een aflever afspraak.
Tot op heden heb ik geen belletje ontvangen van de koerier (ook geen gemiste gespreken)
Gisteren heb ik ook geen SMS of mail ontvangen die velen wel ontvangen hebben.
 
Zojuist de klantenservice gebeld die kon mijn order eerst niet vinden (besteld via F&F)
Later met telefoonnummer, naam, postcode etc wel.
Hij kon me niet vertellen hoe het met mijn order ging, behalve dat nummerbehoud was goedgekeurd.
Ik vond het nogal een vreemd verhaal, ook vertelde hij mij dat er nog geen iPhone's binnen gekomen zijn.
Toen vertelde ik dat ik dit forum volgde en iemand van jullie (Stevie) ons op het forum verteld heeft dat er 600 toestellen binnen gekomen zijn.
Daar wist hij niks van.
 
Klopt het dat ze nummerbehoud pas aan gaan vragen als het toestel binnen is?
Zoja, kan ik mijn toestel dan een deze dagen verwachten?
Nu lees ik ook dat GLS soms niet belt voor een aflever afspraak, geldt dat ook voor nieuwe aansluitingen bij Vodafone?
 
Ik hoop dat je wat antwoorden voor mij hebt zodat het voor mij iets duidelijker word.
Als ik een SMS ontvangen had had ik begrepen dat ik nog even moest wachten etc.
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ik dacht ik ga toch KS bellen om te checken of ik er toch heel misschien bij zit met de huidige levering ...

Helaas, ook vertelde ze mij dat alle iPhone5's al verwerkt zijn en als je niks gehoord hebt je niet bij deze levering zit. En geen indicatie wanneer de volgende dan wel resterende 1400 iPhone5's nog van de huidige levering, komen gaan.

Kortom it sucks als je nog moet wachten maar het is niet anders. Je leven hangt niet af van een iphone5 maar **bleep** wat willen we met z'n allen toch graag het nieuwe hoog staande stukje staal (aluminium) hebben.
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
troyin_iPhone5 schreef:
Ik dacht ik ga toch KS bellen om te checken of ik er toch heel misschien bij zit met de huidige levering ...

Helaas, ook vertelde ze mij dat alle iPhone5's al verwerkt zijn en als je niks gehoord hebt je niet bij deze levering zit. En geen indicatie wanneer de volgende dan wel resterende 1400 iPhone5's nog van de huidige levering, komen gaan.

Kortom it sucks als je nog moet wachten maar het is niet anders. Je leven hangt niet af van een iphone5 maar **bleep** wat willen we met z'n allen toch graag het nieuwe hoog staande stukje staal (aluminium) hebben.
Vaak genoeg horen mensen helemaal niks en opeens staat GLS voor de deur... geen idee of dat met deze levering ook zo is.
Red85

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
AlfaWes schreef:
4 weken!? Ik mag toch verwachten dat als ik de 28ste heb besteld dat ik hem eerder krijg dan dat?
Hey Wes, 
 
Ook ik heb de 28ste besteld, vandaag zijn er al 3 weken voorbij, dus die 4 weken is helemaal nog zo gek niet. 
Ik heb echter geen mail noch een sms ontvangen dus ik hoop dat hij vandaag geleverd wordt!
Ook voor jou hoop ik dat je hem snel hebt. Succes!

Groet
 
Stephan
AlfaWes

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oh ik dacht ze bedoeld 4 weken vanaf nu. Ik heb wel 2 smsjes gehad en gister 2 mails over het omzetten van mn abo en een orderbevestiging. Betekent dit dat ik bij deze levering zit stevie?
Ikkannietwachte

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gister ook 2 mails ontvangen over de omzetting van mijn abonnement en de sms met de excuses van Vodafone. Zojuist even gebeld met de KS. Direct een aardige dame aan de lijn die met mij de tijd nam om de order te doorlopen. Het lijkt alsof mijn pakketje vandaag aan GLS wordt aangeboden, maar 100% zeker wist ze het niet.....:-(
 
Besteld: 28/9 via Internet; verlenging abonnement
Type: 16 GB Black
 
Ik hoop dat 'ie volgende week komt. Heb net even op fora van andere providers gesnuffeld. Daar is het ook ellende, met levertijden van 4 - 6 weken. Over 2 jaar wacht ik gewoon een maandje met bestellen....
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jammergenoeg is het bij mij nog stil op een SMS na dan:(
 
Nog steeds: De einddatum van je huidige contract is 19 Oktober 2012
 
32 GB Black besteld op 4 oktober in de avond.
 
 
Zijn er mensen met 32GB black die rond 4 oktober besteld hebben en hem al hebben? 😄
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Flex schreef:
clockw1ze schreef:
Ook hier geen SMS of E-mail binnen.
26-9 verlengt via Friends&Family Ambassadorshop. Dag erna orderbevestiging/bestelvestiging binnen en 28-9 is mijn nieuwe abonnement ingegaan.

Nou heb ik vanochtend gebeld en zei expres niet dat k iPhone5 besteld had maar alleen "Ik heb op 26-9 mijn abbo verlengt via f&f site en wilde graag weten wanneer die binnen komt"

Toen ging ze het even nakijken en zei de medewerkster heel vrolijk;
"Nou meneer u heeft al een 5000-nummer van GLS dus u zou hem z.s.m. moeten verwachten, u kunt vanmiddag bellen naar ze en dan weet u of die vandaag of morgen bezorgd gaat worden"

Toen zei ik dat me dat vorige week ook al verteld is en vroeg ze om wat voor telefoon het ging, ik vertelde dat het over een iPhone5 ging en toen zei ze "Hmm dat is raar dat je dan al een 5000nummer hebt want er zijn volgens mij helemaal geen iPhones binnen"

Toen ging ze het nogmaals navragen en bleek dat er nog steeds geen iPhones binnen zijn, maar als ze binnen komen dat ik 1 van de eerste zou moeten zijn..

Ik vind het een beeeeeeeeeeetje raar... Aangezien ik dat 5000nummer al een week na mijn bestelling had gekregen..

iPhone 5, 16GB Zwart.
 
Als het een trackingnummer is dan was je telefoon allang onderweg. Ik zou zeggen track hem eens op de GLS site.
Dit is inderdaad een GLS-tracking nummer. Maar die had ik 2 weken geleden ook al en bij GLS is niks bekend..
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
clockw1ze schreef:
Flex schreef:
clockw1ze schreef:
Ook hier geen SMS of E-mail binnen.
26-9 verlengt via Friends&Family Ambassadorshop. Dag erna orderbevestiging/bestelvestiging binnen en 28-9 is mijn nieuwe abonnement ingegaan.

Nou heb ik vanochtend gebeld en zei expres niet dat k iPhone5 besteld had maar alleen "Ik heb op 26-9 mijn abbo verlengt via f&f site en wilde graag weten wanneer die binnen komt"

Toen ging ze het even nakijken en zei de medewerkster heel vrolijk;
"Nou meneer u heeft al een 5000-nummer van GLS dus u zou hem z.s.m. moeten verwachten, u kunt vanmiddag bellen naar ze en dan weet u of die vandaag of morgen bezorgd gaat worden"

Toen zei ik dat me dat vorige week ook al verteld is en vroeg ze om wat voor telefoon het ging, ik vertelde dat het over een iPhone5 ging en toen zei ze "Hmm dat is raar dat je dan al een 5000nummer hebt want er zijn volgens mij helemaal geen iPhones binnen"

Toen ging ze het nogmaals navragen en bleek dat er nog steeds geen iPhones binnen zijn, maar als ze binnen komen dat ik 1 van de eerste zou moeten zijn..

Ik vind het een beeeeeeeeeeetje raar... Aangezien ik dat 5000nummer al een week na mijn bestelling had gekregen..

iPhone 5, 16GB Zwart.
 
Als het een trackingnummer is dan was je telefoon allang onderweg. Ik zou zeggen track hem eens op de GLS site.
Dit is inderdaad een GLS-tracking nummer. Maar die had ik 2 weken geleden ook al en bij GLS is niks bekend..
Dan is er iets goed mis want een trackingnummer komt niet zomaar uit de lucht gevallen lijkt mij, Als Vodafone er een krijgt moet hij bekend zijn bij GLS, tenzij ze hem natuurlijk verzonnen hebben maar dat lijkt me niet 😛
 
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Flex schreef:
clockw1ze schreef:
Flex schreef:
clockw1ze schreef:
Ook hier geen SMS of E-mail binnen.
26-9 verlengt via Friends&Family Ambassadorshop. Dag erna orderbevestiging/bestelvestiging binnen en 28-9 is mijn nieuwe abonnement ingegaan.

Nou heb ik vanochtend gebeld en zei expres niet dat k iPhone5 besteld had maar alleen "Ik heb op 26-9 mijn abbo verlengt via f&f site en wilde graag weten wanneer die binnen komt"

Toen ging ze het even nakijken en zei de medewerkster heel vrolijk;
"Nou meneer u heeft al een 5000-nummer van GLS dus u zou hem z.s.m. moeten verwachten, u kunt vanmiddag bellen naar ze en dan weet u of die vandaag of morgen bezorgd gaat worden"

Toen zei ik dat me dat vorige week ook al verteld is en vroeg ze om wat voor telefoon het ging, ik vertelde dat het over een iPhone5 ging en toen zei ze "Hmm dat is raar dat je dan al een 5000nummer hebt want er zijn volgens mij helemaal geen iPhones binnen"

Toen ging ze het nogmaals navragen en bleek dat er nog steeds geen iPhones binnen zijn, maar als ze binnen komen dat ik 1 van de eerste zou moeten zijn..

Ik vind het een beeeeeeeeeeetje raar... Aangezien ik dat 5000nummer al een week na mijn bestelling had gekregen..

iPhone 5, 16GB Zwart.
 
Als het een trackingnummer is dan was je telefoon allang onderweg. Ik zou zeggen track hem eens op de GLS site.
Dit is inderdaad een GLS-tracking nummer. Maar die had ik 2 weken geleden ook al en bij GLS is niks bekend..
Dan is er iets goed mis want een trackingnummer komt niet zomaar uit de lucht gevallen lijkt mij, Als Vodafone er een krijgt moet hij bekend zijn bij GLS, tenzij ze hem natuurlijk verzonnen hebben maar dat lijkt me niet 😛
 
Dat is juist het grappige eraan. Eerst verteld ze me je hebt een 5000-nummer dus hij is al bij GLS. Daarna zeg ik dat het om een iPhone5 gaat en dan zei ze ineens huh dit is vreemd want er zijn helemaal geen iPhones binnengekomen.. :@

Ik word echt gestoord van de klantenservice met hun onduidelijke gedoe en dat hele twitter gebeuren is net zo slecht. Het lijkt wel of Stevie de enige is die er ook echt aan wilt doen maar het niet kan omdat ze zelf geen orders kan inzien.
farhaa

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okeee dit is dan zo vreeemd! Want ik heb ook een 5000 nummer doorgekregen van een medewerker. Maar mij vertelden ze steeds dat dat het ordernummer was, en nu lees ik hier dat het een track&trace code is van GLS? En ook zeiden ze steeds dat mijn order met dynalogic bezorgd wordt, omdat ik tel heb besteld en nieuwe klant ben!
 
Nu weet ik het niet meer hoor 😕 . Wat is het nou?
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
5000-nummer is een Track en Trace code bij GLS, maar die kan je niet via de site invoeren. Daarvoor moet je bellen met 024-6488020 als je daar je 5000-nummer doorgeeft kunnen ze zien of je iPhone al bij GLS ligt.. Maar ik heb dat nummer al 2 weken en hij ligt er nog steeds niet dus kan het niet helemaal volgen..
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
farhaa schreef:
Okeee dit is dan zo vreeemd! Want ik heb ook een 5000 nummer doorgekregen van een medewerker. Maar mij vertelden ze steeds dat dat het ordernummer was, en nu lees ik hier dat het een track&trace code is van GLS? En ook zeiden ze steeds dat mijn order met dynalogic bezorgd wordt, omdat ik tel heb besteld en nieuwe klant ben!

Nu weet ik het niet meer hoor 😕 . Wat is het nou?
Het klopt dat toestellen van nieuwe klanten met een andere koerier worden gebracht dan mensen met een verlenging.
Daarnaast is dat 5000 nummer inderdaad het track en trace nummer van de externe partij, maar a.d.h.v. dit nummer kan Vodafone ook vaker statussen en orders terugvinden.
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Stevie schreef:
Beste allemaal,
 
Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.
 
Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.
 
Er gaat zometeen trouwens een derde batch smsjes weer uit!
Gaat dit vandaag nog lukken denk je? Zo'n overzicht 😄
 
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Via 0800 0200 043 kan de status van je bestelling opgevraagd worden, ik heb goede ervaringen met dit nummer. Geen wachtrijen en vriendelijke support.

Mevrouw van de klantenservice was zeer vriendelijk en heeft me verteld dat mijn toestel gisteren om 16:49 is afgegeven bij GLS en dat mijn toestel vandaag of volgende week geleverd zal gaan worden. Helemaal prima dus! Ook stuurde ze me een SMSje met het 5000 nummer zodat ik zelf met GLS deze kon traceren.

Vodafone, TOP!
ShadiErfani

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Met een beetje wiskundig inzicht kun je wel een tabbeltje maken. De leveringen van de 25-26 september bestellers is pas na ongeveer 3 weken afgerond. Dan zal voor de 27-28 bestellers ook ongeveer 3 weken nodig zijn etc.
 
In dit tabelletje heb ik de datum van bestellen aangegeven, vervolgens in welke week je je iPhone 5 kunt verwachten, dan de datum van de verwachte bestelling en dan tot slot het aantal weken dat je in totaal hebt moeten wachten op je iPhone, dit is een wiskundige voorspelling. Maar volgens mij zal het er misschien 1 week naast kunnen zitten maar deze tabel is best waarneembaar.
 
Datum van bestellen
Week
Datum
Wachttijd

25-26 september
40, 41, 42
1- 21 oktober
1   tot  4  weken

27-28 september
43, 44, 45
22      oktober       - 11 november
4   tot  7  weken

29-30 september
46, 47, 48
12      november   - 2   december
7   tot  9  weken

  1-  2 oktober
49, 50, 51
3- 23 december
9   tot 11 weken

  3-  4 oktober
52,   1,   2
24      december    - 13 januari
11 tot 14 weken

 
Afz,
 
Shadi
Ikkannietwachte

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Shadi,
Ik denk dat je in je model vergeet dat de aanlevering van toestellen (en verschillende toestelmodellen) op dit moment totaal niet linear verloopt. Ik wacht toch maar even of er info van Stevie komt....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic