Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Stevie schreef:
 
Terug on topic: M.b.t. de afhandeling door de koerier, dan moet je bij GLS zelf zijn, wij leveren de toestellen aan hun over en zij doen de daadwerkelijke uitlevering. Als zij ervoor kiezen naar de buren te gaan, dan is dat een keuze van de koerier zelf, niet van Vodafone. Wij maken de beslissingen tot aan de GLS bus, en geven ze instructie waar te leveren, als zij ervoor kiezen bij de buren te leveren, dan is dat geen beslissing van Vodafone.
Dit lijkt me onzin. Vodafone geeft een pakketje mee en kan daar wel degelijk voor bepalen dat het bijvoorbeeld vertrouwelijk is en alleen aan de geadresseerde overhandigd mag worden.
Als ik ruzie met mijn buren heb en daardoor mijn bij hun afgeleverde iPhone nooit ontvang, is Vodafone mijn aanspreekpunt. Ik ben jullie klant en niet van GLS.
RB007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Waar blijft eigenlijk die informatie over die nieuwe levering welke ons gister en eergister voorgespiegeld werd? Lijkt me in deze tijd met alle technologische hoogstandjes toch niet zo moeilijk om een levering te tracken? Sorry maar ik heb spijt dat ik de overstap naar Vodafone gemaakt heb. Laten we even eerlijk zijn het is gewoon een grote chaos en niemand binnen Vodafone neemt hiervoor de verantwoordelijkheid. Tevens is de communicatie naar huidige en nieuwe klanten ver onder de maat. Dit laatste is volgens mij toch Vodafone's core business, communicatie? Haha laat me niet lachen. 
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Stevie schreef:
*knip*
 
Terug on topic: M.b.t. de afhandeling door de koerier, dan moet je bij GLS zelf zijn, wij leveren de toestellen aan hun over en zij doen de daadwerkelijke uitlevering. Als zij ervoor kiezen naar de buren te gaan, dan is dat een keuze van de koerier zelf, niet van Vodafone. Wij maken de beslissingen tot aan de GLS bus, en geven ze instructie waar te leveren, als zij ervoor kiezen bij de buren te leveren, dan is dat geen beslissing van Vodafone.
Hier reageer ik inhoudelijk niet eens meer op... moge iedereen die jouw antwoord leest zijn eigen conclusies trekken. Schandalig.
Al-Itejawi

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, maar Stevie, wat er nu gebeurt is dat ik (lees: wij) degenen zijn die moeten betalen voor de fouten die je collega's maken. Vervolgen vraag ik netjes of de order gewoon aangehouden kan worden, dan doe ik het wel gewoon met een witte iPhone 5.
Antwoord: 'Nee!' Jammer.

Ik heb nog met de klantenservice contact gehad hierover. De order kan niet doorgevoerd worden, omdat het een gesloten order betreft vanwege de annulering. Ik vind dit zo raar.
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@ Stevie
 
Ga je het voorstel om nr 1201 tijdelijk gratis aan te bieden nog neerleggen bij je directie?
 
 
maarten141

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@ iedereen
 
Het is gewoon vervelend zoals het gaat nu bij vodafone, dit mag duidelijk zijn voor iedereen. Ik heb mijn abo 28 september verlengd via internet icm iphone 5 vorige week woensdag een mailtje gestuurd over wat hoe en wanneer. antwoord dit kunnen wij u nog niet vertellen. Misschien niet wat ik of jullie willen horen maar dit is gewoon een feit.
Je kan je druk maken en 100 keer mailen en of bellen met KS maar er veranderd voorlopig nix. Accepteer gewoon dat het zo is!! dat     ge-ouwehoer elke keer lees ik hetzelfde in de klachten, jongens en meisjes WAKKER WORDEN. ze weten het gewoon niet.
Gewoon af en toe de berichten van Stevie lezen. en dat is alles wat je kan, jullie berichtjes telefoontjes etc etc frustreerd alleen jezelf.
Andere providers hebben dezelfde problemen en als je effe logisch nadenkt kan je zelf er ook vanuitgaan dat met de iphone 4s eerste weekend er 2 miljoen verkocht werden en nu met de iphone 5, 5 miljoen in het eerste weekend. Dan moet je begrijpen dat er niet genoeg klaar hebben kunnen liggen een verschil van 10 a 20% wordt rekening mee gehouden maar met deze toeloop niet.
Dus ik hoop dat jullie allemaal wat positiever gaan reageren en gewoon kunnen accepteren dat stevie haar best doet voor ONS.
Misschien dat we dan allemaal een stuk minder pessimistisch worden als we naar de berichten kijken!
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Eric181 schreef:
@ Stevie
 
Ga je het voorstel om nr 1201 tijdelijk gratis aan te bieden nog neerleggen bij je directie?
 
 
Lijkt mij onwaarschijnlijk. Het nummer 1201 is er voor alle VF klanten.
Ik denk niet dat er onderscheid gemaakt kan worden voor de iPhone5 klanten waarbij het proces niet goed verloopt, aangezien er ook genoeg klanten zijn met andere toestellen/abonnementen.
 
Rudra

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
maarten141 schreef:
@ iedereen
 
Het is gewoon vervelend zoals het gaat nu bij vodafone, dit mag duidelijk zijn voor iedereen. Ik heb mijn abo 28 september verlengd via internet icm iphone 5 vorige week woensdag een mailtje gestuurd over wat hoe en wanneer. antwoord dit kunnen wij u nog niet vertellen. Misschien niet wat ik of jullie willen horen maar dit is gewoon een feit.
Je kan je druk maken en 100 keer mailen en of bellen met KS maar er veranderd voorlopig nix. Accepteer gewoon dat het zo is!! dat     ge-ouwehoer elke keer lees ik hetzelfde in de klachten, jongens en meisjes WAKKER WORDEN. ze weten het gewoon niet.
Gewoon af en toe de berichten van Stevie lezen. en dat is alles wat je kan, jullie berichtjes telefoontjes etc etc frustreerd alleen jezelf.
Andere providers hebben dezelfde problemen en als je effe logisch nadenkt kan je zelf er ook vanuitgaan dat met de iphone 4s eerste weekend er 2 miljoen verkocht werden en nu met de iphone 5, 5 miljoen in het eerste weekend. Dan moet je begrijpen dat er niet genoeg klaar hebben kunnen liggen een verschil van 10 a 20% wordt rekening mee gehouden maar met deze toeloop niet.
Dus ik hoop dat jullie allemaal wat positiever gaan reageren en gewoon kunnen accepteren dat stevie haar best doet voor ONS.
Misschien dat we dan allemaal een stuk minder pessimistisch worden als we naar de berichten kijken!
inderdaad,,
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
maarten141 schreef:
@ iedereen
 
Het is gewoon vervelend zoals het gaat nu bij vodafone, dit mag duidelijk zijn voor iedereen. Ik heb mijn abo 28 september verlengd via internet icm iphone 5 vorige week woensdag een mailtje gestuurd over wat hoe en wanneer. antwoord dit kunnen wij u nog niet vertellen. Misschien niet wat ik of jullie willen horen maar dit is gewoon een feit.
Je kan je druk maken en 100 keer mailen en of bellen met KS maar er veranderd voorlopig nix. Accepteer gewoon dat het zo is!! dat     ge-ouwehoer elke keer lees ik hetzelfde in de klachten, jongens en meisjes WAKKER WORDEN. ze weten het gewoon niet.
Gewoon af en toe de berichten van Stevie lezen. en dat is alles wat je kan, jullie berichtjes telefoontjes etc etc frustreerd alleen jezelf.
Andere providers hebben dezelfde problemen en als je effe logisch nadenkt kan je zelf er ook vanuitgaan dat met de iphone 4s eerste weekend er 2 miljoen verkocht werden en nu met de iphone 5, 5 miljoen in het eerste weekend. Dan moet je begrijpen dat er niet genoeg klaar hebben kunnen liggen een verschil van 10 a 20% wordt rekening mee gehouden maar met deze toeloop niet.
Dus ik hoop dat jullie allemaal wat positiever gaan reageren en gewoon kunnen accepteren dat stevie haar best doet voor ONS.
Misschien dat we dan allemaal een stuk minder pessimistisch worden als we naar de berichten kijken!
Je gal spuien kan wel opluchten. Bovendien kan je andere mensen helpen door je ervaringen te delen. Als ik nog geen Vodafone klant was en wat onderzoek deed en dit forum las, zou ik nooit naar Vodafone overstappen.
Daarnaast lees je ook niet goed. De meeste klachten gaan over de werkwijze van Vodafone. Niet over het feit dat die iPhone zelf laat is.
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
maarten141 schreef:
@ iedereen
 
Het is gewoon vervelend zoals het gaat nu bij vodafone, dit mag duidelijk zijn voor iedereen. Ik heb mijn abo 28 september verlengd via internet icm iphone 5 vorige week woensdag een mailtje gestuurd over wat hoe en wanneer. antwoord dit kunnen wij u nog niet vertellen. Misschien niet wat ik of jullie willen horen maar dit is gewoon een feit.
Je kan je druk maken en 100 keer mailen en of bellen met KS maar er veranderd voorlopig nix. Accepteer gewoon dat het zo is!! dat     ge-ouwehoer elke keer lees ik hetzelfde in de klachten, jongens en meisjes WAKKER WORDEN. ze weten het gewoon niet.
Gewoon af en toe de berichten van Stevie lezen. en dat is alles wat je kan, jullie berichtjes telefoontjes etc etc frustreerd alleen jezelf.
Andere providers hebben dezelfde problemen en als je effe logisch nadenkt kan je zelf er ook vanuitgaan dat met de iphone 4s eerste weekend er 2 miljoen verkocht werden en nu met de iphone 5, 5 miljoen in het eerste weekend. Dan moet je begrijpen dat er niet genoeg klaar hebben kunnen liggen een verschil van 10 a 20% wordt rekening mee gehouden maar met deze toeloop niet.
Dus ik hoop dat jullie allemaal wat positiever gaan reageren en gewoon kunnen accepteren dat stevie haar best doet voor ONS.
Misschien dat we dan allemaal een stuk minder pessimistisch worden als we naar de berichten kijken!
pffff oneens...... lees het forum eens goed, het merendeel van de klachten gaat niet over de beschikbaarheid van de iPhone 5, het gaat om, communicatie, ad random uitleveringen, klantenservice die onbeschoft reageert, niet terugbeld, abonnementen die onterecht al omgezet worden etc etc. dit forum is voor klanten van VF de enige manier om nog een beetje druk op de ketel te houden. De KS flikkert gewoon de hoorn erop (of headset).
RA

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maandag 1 oktober heb ik telefonisch contact gehad met Vodafone over het verlengen van een zakelijk abonnement. Een van de nummers in de ondernemersbundel kon verlengd worden icm een Iphone 5 - 32Gb. Op die dag goed geholpen en alle bekende procedures zijn doorlopen en mijn bestelling was geplaatst. Vodafone vertelde dat het wel even ging duren maar dat ik binnen 2 a 3 werkdagen een bevestiging van de verlenging zou krijgen en dat ik via de sms op de hoogtre gehouden zou worden van de levering. Tot afgelopen donderdag nog geen sms en geen bevestiging gekregen, dus dacht maar even te bellen over de status. Mij werd verteld dat de bestelling in het ene systeem wel stond maar ik het andere???? systeem niet. Ik moest over een paar dagen terugbellen want dan zou de bestelling in beide systemen voorkomen, werd mij verteld. Dus net gebeld en toen werd mij doodleuk verteld dat er geen enkele bestelling is het systeem stond en niets bekend was........ongekend!!! Maar nu komt het ergste; Op de vraag hoe Vodafone dit gaat oplossen werd mij verteld dat dit niet op te lossen is en dat ik gewoon maar even een paar weken moet wachten en dan opnieuw de telefoon moet bestellen.........BIZAR!!!! Wat een amateurs en alsik zo met mijn klanten zou omgaan kan ik de tent wel sluiten....COMMUNICEREN, daar hebben ze bij Vodafone maar in hele beperkte mate van gehoord. Wat een amateurs......
 
  
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
RB007 schreef:
Waar blijft eigenlijk die informatie over die nieuwe levering welke ons gister en eergister voorgespiegeld werd? Lijkt me in deze tijd met alle technologische hoogstandjes toch niet zo moeilijk om een levering te tracken? Sorry maar ik heb spijt dat ik de overstap naar Vodafone gemaakt heb. Laten we even eerlijk zijn het is gewoon een grote chaos en niemand binnen Vodafone neemt hiervoor de verantwoordelijkheid. Tevens is de communicatie naar huidige en nieuwe klanten ver onder de maat. Dit laatste is volgens mij toch Vodafone's core business, communicatie? Haha laat me niet lachen.
De levering is nog niet binnen. En een levering van Apple is vrij moeilijk te tracken. Het is niet duidelijk wanneer die komt en met hoeveel toestellen, totdat hij daadwerkelijk op plaats van bestemming is. Ik geef informatie die ik ontvang, als die herhaaldelijk word ingetrokken ben ik ook weer afhankelijk van nieuwe info. Ik probeer jullie vandaag verder op de hoogte te houden van de gang van zaken.
maarten141

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik weet dat de meeste klachten gaan over hoe vodafone ermee omgaat, maar dit komt dus door de aanvoer, als er 4 miljoen iphones beschikbaar waren was er in eerste instantie al helemaal geen probleem!!
In deze is vodafone de tussenpartij die in het ongewisse blijft en ons daardoor dan ook weer in het ongewisse laat.
Maar na 10 keer dezelfde berichten weet je toch ook wel dat KS geen verheldering kan verschaffen dat de communicatie te weinig is en er kleine en of grote fouten gemaakt worden.
We mogen aannemen dat hieraan gewerkt wordt.
Maar als je terugleest denk ik dat je per pagina op dit forum elke keer weer 5 keer hetzelfde bericht ziet.
Zoals ik het zie wordt er door vodafone klanten aan alle kanten aan de KS getrokken gevraagd en beschuldigd.
Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen idee, apple is natuurlijk ook een appart bedrijf met hun eigen visie en is geen makkelijke om producten van te krijgen.
Als ik op de klantenservice van vodafone zou zitten en heel de dag al bijna 3 weken lang alleen maar klachten betreffende de leveringvan de  iphone 5 zou krijgen, zou ik er ook wel een beetje mee klaar zijn.
Slordig en slecht maar wel menselijk!
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
maarten141 schreef:
@ iedereen
 
Het is gewoon vervelend zoals het gaat nu bij vodafone, dit mag duidelijk zijn voor iedereen. Ik heb mijn abo 28 september verlengd via internet icm iphone 5 vorige week woensdag een mailtje gestuurd over wat hoe en wanneer. antwoord dit kunnen wij u nog niet vertellen. Misschien niet wat ik of jullie willen horen maar dit is gewoon een feit.
Je kan je druk maken en 100 keer mailen en of bellen met KS maar er veranderd voorlopig nix. Accepteer gewoon dat het zo is!! dat     ge-ouwehoer elke keer lees ik hetzelfde in de klachten, jongens en meisjes WAKKER WORDEN. ze weten het gewoon niet.
Gewoon af en toe de berichten van Stevie lezen. en dat is alles wat je kan, jullie berichtjes telefoontjes etc etc frustreerd alleen jezelf.
Andere providers hebben dezelfde problemen en als je effe logisch nadenkt kan je zelf er ook vanuitgaan dat met de iphone 4s eerste weekend er 2 miljoen verkocht werden en nu met de iphone 5, 5 miljoen in het eerste weekend. Dan moet je begrijpen dat er niet genoeg klaar hebben kunnen liggen een verschil van 10 a 20% wordt rekening mee gehouden maar met deze toeloop niet.
Dus ik hoop dat jullie allemaal wat positiever gaan reageren en gewoon kunnen accepteren dat stevie haar best doet voor ONS.
Misschien dat we dan allemaal een stuk minder pessimistisch worden als we naar de berichten kijken!
Beste meneer,
Aan deze paciferende teksten hebben klanten met klachten geen enkele boodschap. Het gaat 95% van de mensen hier totaal NIET erom dat de iPhone (te) laat geleverd wordt, maar om de gebrekkige informatievoorziening, de niet nagekomen beloftes en het zich blijkbaar niet verantwoordelijk voelen voor bijv. leveringen door ingeschakelde koeriers. Daarbij snap ik niet wat je op pagina 76 van het forum doet; als je zo berustend (mag ik "niet-ontevreden" concluderen?) bent, moet je gewoon op pagina 1 blijven, daar staan de belangrijkste status updates. Zo lees je niet het "geouwehoer" van anderen, die erop staan dat ze voor hun duur betaalde abonnement en toestel op zijn minst correct behandeld worden. 
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Eric181 schreef:
@ Stevie
 
Ga je het voorstel om nr 1201 tijdelijk gratis aan te bieden nog neerleggen bij je directie?
 
 
Het zou service zijn als 1201 altijd gratis was. Nu tijdelijk gratis maken heeft geen zin. Dat is niet de manier waarop ik gecompenseerd wil worden. Mijn voorstel zou zijn om de 10GB actief te zetten, mét de voorwaarden van mijn gekozen abonnement (30% korting, gedurende de gehele contractperiode) of een maand gratis abonnement. In die richting moet Vodafone gaan denken.
Ik hoop dat de meldingen bij Tros Radar daarbij helpen en ook de directie hiervan bewust maken.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
maarten141 schreef:
Ik weet dat de meeste klachten gaan over hoe vodafone ermee omgaat, maar dit komt dus door de aanvoer, als er 4 miljoen iphones beschikbaar waren was er in eerste instantie al helemaal geen probleem!!
In deze is vodafone de tussenpartij die in het ongewisse blijft en ons daardoor dan ook weer in het ongewisse laat.
Maar na 10 keer dezelfde berichten weet je toch ook wel dat KS geen verheldering kan verschaffen dat de communicatie te weinig is en er kleine en of grote fouten gemaakt worden.
We mogen aannemen dat hieraan gewerkt wordt.
Maar als je terugleest denk ik dat je per pagina op dit forum elke keer weer 5 keer hetzelfde bericht ziet.
Zoals ik het zie wordt er door vodafone klanten aan alle kanten aan de KS getrokken gevraagd en beschuldigd.
Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen idee, apple is natuurlijk ook een appart bedrijf met hun eigen visie en is geen makkelijke om producten van te krijgen.
Als ik op de klantenservice van vodafone zou zitten en heel de dag al bijna 3 weken lang alleen maar klachten betreffende de leveringvan de  iphone 5 zou krijgen, zou ik er ook wel een beetje mee klaar zijn.
Slordig en slecht maar wel menselijk!
Als er 4 miljoen iPhones beschikbaar waren, was er nog steeds geen statusupdate, enz. enz...
 
Als iedereen zo afwachtend zou zijn zoals jij, zou er niets veranderen. De 10GB bundel is ook gekomen voor/door mensen die daar over klaagden.
diotav

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Klagen bij Vodafone heeft niet veel zin. Apple is uiteindelijk verantwoordelijk voor de belabberde communicatie en is een pain in the ass als het gaat om het verdelen van voorraad. Dikke respect voor Stevie om al onze klachten aan te horen en ons te voorzien van enige communicatie. Ik wacht rustig af, des te groter de verassing.
 
Overigens staat mijn iPhone 5 16GB zwart sinds 2 oktober in bestelling.
Thijsio

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie,

Bedankt voor het antwoorden. Hoef niet perse een compensatie of wat dan ook,
Wilde alleen graag weten hoe de vork nu eenmaal in de steel zit/zat.
Maar aangezien er voor niemand iets duidelijk is bij Vodafone zelf zal het voor ons ook (nog) niet duidelijker worden.
Had net wel een fijn gesprek met ene Ricardo van de KS. Vond het wel grappig dat hij wat begon te stotteren toen hij in m'n order zag dat het om de iPhone 5 ging. Hij heeft wel 6x z'n excuses aangeboden over het fijt dat er nog steeds geen toestel geleverd kan worden. Ook hij vertelde dat jullie nog op een levering zitten te wachten vanuit Apple en dat dit naar verwachting al binnen had moeten zijn. Maar helaas voor ons maar ook zeker voor jullie bij Vodafone

iig bedankt voor al je inzet en ook een stukje duidelijkheid.
Keep up the good work!

Groeten
Thijs
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat de verzending van de iPhones niet lekker loopt. Dit is deels de schuld van Apple (Apple stuurt  mondjesmaat toestellen naar Vodafone). Ook Vodafone heeft fouten gemaakt (bijvoorbeeld in de volgorde van uitleveren, waardoor de pre-orders nog steeds niet uitgeleverd zijn, terwijl latere bestellers al wel hun toestel hebben)
 
Ik ben ervan overtuigd dat VF de afgelopen 2 weken druk bezig geweest is met inzicht te krijgen in de wachtrijen (wie staat op welke plaats). Dit is nogal ingewikkeld, stel je hebt 3 verkoopkanalen en 6 toestelvarianten, dan heb je al 6X3=18 wachtrijen. Vodafone wil nu volgens deze wachtrijen gaan uitleveren, maar dan heb je wel toestellen nodig………
 
Ik heb begrepen dat de verwachte grote zending nog niet bij VF gearriveerd is. Zodra deze arriveert zullen de toestellen verdeeld worden over de wachtrijen en zal er op volgorde geleverd gaan worden.
Stel dat de zending op dag 1 arriveert bij Vodafone, dan zal meteen alles ingeboekt worden. Op dag 2 zullen de toestellen ingepakt worden en verzonden worden naar de koerier. Op dag 3 en 4 zal de koerier de toestellen thuis bezorgen. Kortom als de zending vandaag arriveert bij VF, zal maandag en dinsdag uitgeleverd worden. Elke dag dat de zending later bij VF arriveert schuift dit een dag op.
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
27 september besteld, verlenging abonnement met iPhone 5 32gb zwart.
 
Order is naar ik later van de klantenservice begreep vrijdagochtend 28 september ingevoerd. 2 weken lang geen bericht of sms gekregen, vanmorgen is het toestel bij mij thuis door GLS afgeleverd. Klantenservice gaf gisteren aan dat het nog weken kan gaan duren.
 
Ik kan 'm vanavond pas bekijken, hopelijk zitten er geen beschadigingen op!
 
Blij met m'n iPhone 5, helaas de laatste die ik ooit bij Vodafone heb besteld!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic