Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
RO1 schreef:
Hahaha wat een bedrijf dat Vodafone. ONGELOFELIJK! Ik krijg dus morgen mijn telefoon. Ik denk.. even testen of de klantenservice dat ook weet.

Je raadt het al... Nee dus. Meneer, ik kan helaas niet zien wanneer dat gaat gebeuren. Kan zomaar een paar weken duren.

ff serieus Stevie, dat mag toch niet kunnen. Leg mij nou is uit hoe dat kan? Ik heb geen sms ontvangen terwijl de dame aan de telefoon mij duidelijk maakte dat dit echt het geval zou zijn bij aflevering van de telefoon.

Slecht, echt heel slecht.

Deze vraag waar je een antwoord op wilde?
KS heeft een ander systeem dan de mensen die het smsje sturen, andere lijsten, andere statusupdates etc.
En m.b.t. geen sms ontvangen bij levering, dat kan kloppen, dat hebben we toch al meerdere malen gezien hier op het forum dat de koerier opeens voor de deur stond. Waarom dat is? Geen idee, maar het zou na alle berichten hier, waarvan je er zeker weten veel hebt gelezen want je bent al een tijdje actief hier, geen verrassing meer moeten zijn toch?
wbtje

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
soweiso slecht dat er met meerdere systemen gewerkt wordt. KS en de winkels zijn het visite kaartje van vodafone. Zij zijn degene die in contact staan met de klant. Ik ben het met RO1 eens dit is een slechte zaak.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Tomvantreeck schreef:
heb 2 okt besteld witte 16GB zie dat mensen die online/F7F hebben besteld de iPhone WEER eerder krijgen terwijl ze later bestellen.
(heb trouwens nog geen enkele email gekregen, sms en abbo is nog niet omgezet. dit gaat nog wel eventjes duren ben ik bang. Gelukkig gaat het wachten makkelijk dan verwacht, wel elke keer weer erg zin om eindelijk weer muziek te hebben, whatsapp ect, zit nu nml met een nokia 4 ofzo)
Denk dat verlengers gewoon langer moeten wachten, het is helaas niet anders.
vind het al helemaal klote voor de mensen die 26-27-28-29-30-31-1 hebben besteld, snap dat je helemaal gek wordt als je ziet dat mensen hun iPhone binnen krijgen terwijl ze later besteld hebben.
Stevie; weer bedankt voor de moeite, niemand heeft het recht jou te blamen, jammer dat het hier af en toe toch op lijkt.
p.s. de laatste tijd ff niet veel actief of het forum ivm persoonlijke omstandigheden.

Groetjes,

Tom


Hey Tom,

Hopelijk alls goed met je (ondanks iPhone 5 verhaal).
Online en F&F kan ook verlenging zijn he, het loopt allemaal door elkaar, F&F, online, telesales, nieuw, verlenging, alle orders staan in 1 grote lijst.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Al-Itejawi schreef:
Dit is echt ongelovelijk! Ik heb op 5 oktober telefonisch een iPhone 5 16GB Black bestelt. Een paar dagen later gebeld of alles in goede orde verliep. Antwoord: 'Ja, uw order staat er in, een WITTE iPhone 5'.

Nee, aardige dame, ik heb expliciet om een zwarte versie gevraagd. Ze zou er een notitie van maken en dan zou het goed komen. Enfin...

Vandaag maar eens gebeld: 'Uw bestelling is geannuleerd lmdat u een andere kleur wilde.' PARDON? Niamd heeft mij verteld dat mijn bestelling geannuleerd zou worden. Ja, dat regelen we allemaal intern. 'Helaas kan ik uw order er niet in zetten, omdat de sales gestopt zijn'.

Nu kan ik geen bestelling plaatsen, omdat een idioot een verkeerde kleur heeft gekozen voor mij tijdens het bestelproces.

@Stevie: wat kan ik hier nu mee?
Hey,

Vrij weinig momenteel ben ik bang....
Het is inderdaad zo dat je order geannuleerd moet worden en een nieuwe moet worden geplaatst wanneer een order gewijzig word.
Dat er van onze kant een fout is gemaakt als de verkeerde kleur is opgegeven vind ik echt heel vervelend voor je, geloof me. Maar ik zelf kan hier weinig aan doen, ik kan geen orders inschieten o.i.d.
Heb je hierna nogmaals contact gehad met de klantenservice met de vraag voor je order door te voeren?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
angeliquehamman schreef:
Ik wacht nu al sinds 23/9 op mijn witte iphone5! Belde met de klantenservice, op aanrader van dit forum. Daar werd mij doodleuk verteld dat het nog weken kan duren en ze mij nog geen ordernr kunnen geven. En dan annuleren ook kan, maar dat duurt 2 werkdagen. Geen fijn gesprek.
Sinds 23/09?? Pre-order is officieel pas 26/09 ingegaan.
Kun je me misschien vertellen hoe je besteld hebt?
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@ Stevie:
Kan het ook gebeuren dat je de iphone binnenkrijgt, maar dat je abonnement nog niet is gewijzigd?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
RO1 schreef:
RO1 schreef:
Hahaha wat een bedrijf dat Vodafone. ONGELOFELIJK! Ik krijg dus morgen mijn telefoon. Ik denk.. even testen of de klantenservice dat ook weet.

Je raadt het al... Nee dus. Meneer, ik kan helaas niet zien wanneer dat gaat gebeuren. Kan zomaar een paar weken duren.

ff serieus Stevie, dat mag toch niet kunnen. Leg mij nou is uit hoe dat kan? Ik heb geen sms ontvangen terwijl de dame aan de telefoon mij duidelijk maakte dat dit echt het geval zou zijn bij aflevering van de telefoon.

Slecht, echt heel slecht.

STEVIE?
ja? 😉

Ik ben om 11 uur echt niet meer online, sorry.
Heb vanmorgen je vraag behandeld in zoverre mogelijk.
matt

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het echt schandalig hoe Vodafone met deze situatie omgaat. Ik heb op 26 september een iphone besteld en tot op de dag van vandaag is mijn nummerbehoud niet goedgekeurd. Elke keer als ik contact opneem krij gik te horen dat dan het ene en dan weer het andere niet goed is. Vodafone neemt zelf geen contact op. Hoe schandalig is dit zeg. Ik begrijp dit echt niet.. Stevie kan jij er voor zorgen dat er iemand die er verstand van heeft contact met mij opneemt om voor nu eens alles goed door te nemen.

Ik zal het niet pikken als mijn abonnement nog later ingaat dan 5 november. Dat kan en mag gewoon niet gebeuren bij zo'n organisatie als Vodafone.
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie schreef:
RO1 schreef:
Hahaha wat een bedrijf dat Vodafone. ONGELOFELIJK! Ik krijg dus morgen mijn telefoon. Ik denk.. even testen of de klantenservice dat ook weet.

Je raadt het al... Nee dus. Meneer, ik kan helaas niet zien wanneer dat gaat gebeuren. Kan zomaar een paar weken duren.

ff serieus Stevie, dat mag toch niet kunnen. Leg mij nou is uit hoe dat kan? Ik heb geen sms ontvangen terwijl de dame aan de telefoon mij duidelijk maakte dat dit echt het geval zou zijn bij aflevering van de telefoon.

Slecht, echt heel slecht.

Deze vraag waar je een antwoord op wilde?
KS heeft een ander systeem dan de mensen die het smsje sturen, andere lijsten, andere statusupdates etc.
En m.b.t. geen sms ontvangen bij levering, dat kan kloppen, dat hebben we toch al meerdere malen gezien hier op het forum dat de koerier opeens voor de deur stond. Waarom dat is? Geen idee, maar het zou na alle berichten hier, waarvan je er zeker weten veel hebt gelezen want je bent al een tijdje actief hier, geen verrassing meer moeten zijn toch?
Bedankt voor je antwoord. En ja, ik ben hier al een tijdje actief. Wat ik vreemd vind, is dat op het moment dat bekend is dat het afleveren en het daarbij behorende systeem (smsjes/mails) niet op rolletjes loopt, wat al ruim 2 weken het geval is, daar niet adequaat op is gehandeld. Het probleem is bekend, dan zorg je er toch voor dat het gaat werken?
 
En waarom kan ik, ondanks dat ik mijn iPhone straks krijg, nog steeds geen statusupdate zien? Ok, ik weet van het probleem van de ordernummers dat de online bestellers/verlengers het wel kunnen zien maar de telefonische bestellers/verlengers niet. Je lost dat als wereldwijd bekend bedrijf toch direct op?  
 
Nogmaals Stevie, jij kan niet meer dan je best doen en ik kan wel 1000 veren in je .... steken. Zonder jou was er waarschijnlijk geen coulanceregeling voor mij en ik-weet-niet hoeveel anderen. Lof veel lof. 
 
 
 
 
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
tiggelmania schreef:
@ Stevie:
Kan het ook gebeuren dat je de iphone binnenkrijgt, maar dat je abonnement nog niet is gewijzigd?
Dan word het sowieso omgezet als je je nanosim activeert.
Gebeurt dit niet, dan moet je echt even KS bellen om het alsnog om te zetten handmatig, maar normaal gesproken zou het dan omgezet moeten zijn.
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@ Stevie: Bedankt voor je antwoord, het is nu duidelijk voor mij.
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Stevie schreef:
Waarom dat is? Geen idee, maar het zou na alle berichten hier, waarvan je er zeker weten veel hebt gelezen want je bent al een tijdje actief hier, geen verrassing meer moeten zijn toch?
Even voor mijn eigen begrip, vind je dit een zakelijk normaal antwoord? Dus als ik het goed begrijp moeten tekortkomingen in de service en beloftes van Vodafone geen verrassing meer voor ons zijn, simpelweg omdat we ze hier op het forum al vaker voorbij hebben zien komen als klacht? Ik ben in deze door niets meer verrast, maar dat is geen verklaring ervoor waarom dingen niet gebeuren zoals beloofd (zoals het versturen van een sms). 
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nieuwe dag, nieuwe kansen...:D
samboew

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Stevie,
 
Ik heb die van mij op 25/09 kunnen bestellen (28/09 tel. ontvangen). Werd door een vodafone-mederwerker gebeld met de vraag of ik een iPhone 5 wilde i.v.m. aflopen v/h contract.
 
groet.
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
RO1 schreef:
Stevie schreef:
RO1 schreef:
Hahaha wat een bedrijf dat Vodafone. ONGELOFELIJK! Ik krijg dus morgen mijn telefoon. Ik denk.. even testen of de klantenservice dat ook weet.

Je raadt het al... Nee dus. Meneer, ik kan helaas niet zien wanneer dat gaat gebeuren. Kan zomaar een paar weken duren.

ff serieus Stevie, dat mag toch niet kunnen. Leg mij nou is uit hoe dat kan? Ik heb geen sms ontvangen terwijl de dame aan de telefoon mij duidelijk maakte dat dit echt het geval zou zijn bij aflevering van de telefoon.

Slecht, echt heel slecht.

Deze vraag waar je een antwoord op wilde?
KS heeft een ander systeem dan de mensen die het smsje sturen, andere lijsten, andere statusupdates etc.
En m.b.t. geen sms ontvangen bij levering, dat kan kloppen, dat hebben we toch al meerdere malen gezien hier op het forum dat de koerier opeens voor de deur stond. Waarom dat is? Geen idee, maar het zou na alle berichten hier, waarvan je er zeker weten veel hebt gelezen want je bent al een tijdje actief hier, geen verrassing meer moeten zijn toch?
Bedankt voor je antwoord. En ja, ik ben hier al een tijdje actief. Wat ik vreemd vind, is dat op het moment dat bekend is dat het afleveren en het daarbij behorende systeem (smsjes/mails) niet op rolletjes loopt, wat al ruim 2 weken het geval is, daar niet adequaat op is gehandeld. Het probleem is bekend, dan zorg je er toch voor dat het gaat werken?

En waarom kan ik, ondanks dat ik mijn iPhone straks krijg, nog steeds geen statusupdate zien? Ok, ik weet van het probleem van de ordernummers dat de online bestellers/verlengers het wel kunnen zien maar de telefonische bestellers/verlengers niet. Je lost dat als wereldwijd bekend bedrijf toch direct op?

Nogmaals Stevie, jij kan niet meer dan je best doen en ik kan wel 1000 veren in je .... steken. Zonder jou was er waarschijnlijk geen coulanceregeling voor mij en ik-weet-niet hoeveel anderen. Lof veel lof.





Haha dankjewel, en die veren, dat zit wel goed 😉

Ze zijn met man en macht aan het proberen alles recht te trekken, hier word ook aan gewerkt, ondanks dat jullie dit misschien niet direct merken. We hebben meerdere lijsten met orders die door verschillende afdelingen worden gecontroleerd. Daar speel ik ook jullie klachten naar door, dat ik nog steeds mensen van de 26ste en 27ste etc heb die openstaande orders hebben enzo, zodat dit gecontroleerd kan worden.

Dat orderstatustrackingtoolprobleem (scrabblewoord?) is ook bekend, daarom heb ik al eerdere een aantal keer gecommuniceerd dat dit beter niet gebruikt kan worden en uitgelegd waarom. Ook hier wordt naar gekeken en er zijn plannen voor een nieuwe tool, maar dat is helaas niet 1,2,3 geïmplementeerd. Dus jullie worden gehoord, ik geef het door en er worden wel zaken ondernomen, maar die zijn niet direct zichtbaar.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Limbo schreef:
Stevie schreef:
Waarom dat is? Geen idee, maar het zou na alle berichten hier, waarvan je er zeker weten veel hebt gelezen want je bent al een tijdje actief hier, geen verrassing meer moeten zijn toch?
Even voor mijn eigen begrip, vind je dit een zakelijk normaal antwoord? Dus als ik het goed begrijp moeten tekortkomingen in de service en beloftes van Vodafone geen verrassing meer voor ons zijn, simpelweg omdat we ze hier op het forum al vaker voorbij hebben zien komen als klacht? Ik ben in deze door niets meer verrast, maar dat is geen verklaring ervoor waarom dingen niet gebeuren zoals beloofd (zoals het versturen van een sms).
Limbo, ik weet dat het niet goed is dat jullie geen sms ontvangen bij levering en dat dit een tekortkoming is, maar er is al veel over gecommuniceerd, dus het herhalen van het niet ontvangen van een sms bij levering is van weinig toegevoegde waarde. Het is reeds gecommuniceerd dat dit kan gebeuren dat je inderdaad geen melding krijgt en GLS opeens voor de deur staat, daarom geef ik aan als dit gebeurd, dan hoeft het geen verrassing meer te zijn. En als we het allemaal puur zakelijk gaan houden, dat kan, dan word het wel een heel star bord.
thejackel

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
thejackel schreef:
thejackel schreef:
Wil toch nog even een klacht melden.
 
Op 29 september telefonisch aangemeld bij Vodafone met nummerbehoud. Alle gegevens keurig doorgegeven en alles zou keurig geregeld worden. Na dat ik alles geregeld had met de KS medewerker heb ik de telefoon doorgegeven aan mijn vriendin welke ook overstapt naar Vodafone. Na een week had ze 2 sms’jes ontvangen over het aanmelden voor de portering en ze ontving een nanosim. Ik had nog niets gehoord en heb daarna met de KS gebeld en wat bleek ze hadden de laatste cijfers van mijn rekening nummer omgedraaid. Alles zou nu goedkomen en het zou geen impact hebben op de lever datum van de Iphone 5.
 
Afgelopen vrijdag wederom gebeld met de KS omdat zowel ik als mijn vriendin geen orderbevestiging hadden ontvangen. Volgens de KS was alles verder in orde en konden we het toestel deze of volgende week tegemoet zien.
 
Zojuist wederom gebeld met de KS omdat de nummerportering nog steeds stond te wachten op goedkeuring van T-mobile en dat vond ik vrij lang duren aangezien het al 2 week geleden bij T-mobile gemeld was. De KS medewerker is gaan kijken en nu blijkt dat ze het laatste getal van mijn simkaart nummer niet goed genoteerd hadden waardoor T-mobile de simkaart niet herkende en verder kon gaan zodat er nog niets goedgekeurd kon worden. Nu pas is het juiste simkaart nummer doorgegeven aan T-mobile. Het gekke is dat op 8 oktober al bekend was dat het simkaart nummer niet goed was en afgelopen vrijdag werd er nog gewoon gemeld dat alles goed was.. Echt super slecht. De 2e keer in 2 week dat er een dergelijke fout gemaakt word en waar ik zelf weer achteraan kan. Als ik niet gebeld had dan was er nog niets mee gebeurd , want Vodafone belt niet naar de klant om aan te geven dat er wat fout is gegaan.. Ze moeten bij Vodafone juist blij zijn met mensen als mij die van een andere provider overstappen naar Vodafone.
 
Bovenstaande resulteert er dus in dat ik nog lang geen Iphone 5 heb omdat er pas een toestel aan de bestelling word gekoppeld (voor je gereserveerd) zodra er een ordernummer is. Zodra T-mobile de boel goedkeurt dan zal ik een ordernummer krijgen. Ik sta nu dus weer achteraan op de lijst voor de uitlevering van mijn toestel.. Het kan nog 4 tot 6 week duren voor dat ik het toestel heb terwijl ik deze al op 29 september besteld hebt. En er was helaas ook niets aan te veranderen. Ik baal nu echt ontzettend omdat ik nu de dupe ben van fouten die intern bij Vodafone gemaakt zijn/worden. Hopelijk valt alles mee en kan ik het toestel toch binnen 2 week tegemoet zien, maar ik ben bang van niet.
 
Zojuist ook maar een check gedaan voor de status van mijn vriendin haar order omdat ook zij niks meer ontvangen had over de overstap status. Afgelopen vrijdag was voor haar ook alles goed volgens de KS en nu horen we dus dat ook haar aanvraag op 8 oktober afgekeurd is omdat het simkaart nummer niet klopt. Dus bij zowel mij als mijn vriendin is het nummer verkeerd genoteerd en in beide gevallen hebben we niks van Vofdafone gehoord dat er iets niet kopt. Ze zeggen zelfs dat het alleamaal goed is.
Zeer vreemd dit !
@ Stevie: Hoe kan het zijn dat er zoveel fouten gemaakt worden met het invoeren van gegevens terwijl ze telefonisch nogmaals gecontroleerd worden ?  En waarom word er vanuit Vodafone geen contact met de klant opgenomen als er geconstateerd word dat er een fout is gemaakt of de pertering afgewezen is...  Ik en mijn vriendin zijn vast niet de enigen bij wie dit het geval is.
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Inmiddels doe ik de refresh shortcuts blindelings, door het forum.
 
News make my day and my flu go away
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Stevie schreef:
Limbo schreef:
Stevie schreef:
Waarom dat is? Geen idee, maar het zou na alle berichten hier, waarvan je er zeker weten veel hebt gelezen want je bent al een tijdje actief hier, geen verrassing meer moeten zijn toch?
Even voor mijn eigen begrip, vind je dit een zakelijk normaal antwoord? Dus als ik het goed begrijp moeten tekortkomingen in de service en beloftes van Vodafone geen verrassing meer voor ons zijn, simpelweg omdat we ze hier op het forum al vaker voorbij hebben zien komen als klacht? Ik ben in deze door niets meer verrast, maar dat is geen verklaring ervoor waarom dingen niet gebeuren zoals beloofd (zoals het versturen van een sms). 
Limbo, ik weet dat het niet goed is dat jullie geen sms ontvangen bij levering en dat dit een tekortkoming is, maar er is al veel over gecommuniceerd, dus het herhalen van het niet ontvangen van een sms bij levering is van weinig toegevoegde waarde. Het is reeds gecommuniceerd dat dit kan gebeuren dat je inderdaad geen melding krijgt en GLS opeens voor de deur staat, daarom geef ik aan als dit gebeurd, dan hoeft het geen verrassing meer te zijn. En als we het allemaal puur zakelijk gaan houden, dat kan, dan word het wel een heel star bord.
Het spijt me, maar ik vind je laatste opmerking niet echt "wow". Ik snap heel goed waar je naartoe wilt, maar ik vind een nuancering wel erg belangrijk in dit geval... Ik neem aan dat je als forumbeheerder heel duidelijk aanvoelt wanneer je iets met een knipoog tegen elkaar kunt zeggen, wat - gelukkig - ook veel gebeurt op het forum, omdat het anders INDERDAAD een starre boel wordt. Maar dat je ook heel goed weet in te schatten wanneer iemand een "zakelijk" (lees: correct, verklarend, niet-ontwijkend) antwoord wil horen in de trend van "moet toch geen verrassing meer zijn". Ik vind dit soort dingen een serieus probleem, evenals het feit dat ik meerdere malen gelezen heb dat de iPhone gewoon bij de buren wordt afgeleverd. IEMAND moet me dat toch kunnen verklaren?! IEMAND regelt toch de handeling met de koerier?! Jullie klantenservice is het niet in ieder geval, en een ander aanspreekmogelijkheid, buiten een schriftelijke directieklacht, heb ik niet. Wijs me de weg even, wie kan ik bellen om deze onduidelijkheden te laten ophelderen als jij het niet bent?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Limbo schreef:
*knip*
Het spijt me, maar ik vind je laatste opmerking niet echt "wow". Ik snap heel goed waar je naartoe wilt, maar ik vind een nuancering wel erg belangrijk in dit geval... Ik neem aan dat je als forumbeheerder heel duidelijk aanvoelt wanneer je iets met een knipoog tegen elkaar kunt zeggen, wat - gelukkig - ook veel gebeurt op het forum, omdat het anders INDERDAAD een starre boel wordt. Maar dat je ook heel goed weet in te schatten wanneer iemand een "zakelijk" (lees: correct, verklarend, niet-ontwijkend) antwoord wil horen in de trend van "moet toch geen verrassing meer zijn". Ik vind dit soort dingen een serieus probleem, evenals het feit dat ik meerdere malen gelezen heb dat de iPhone gewoon bij de buren wordt afgeleverd. IEMAND moet me dat toch kunnen verklaren?! IEMAND regelt toch de handeling met de koerier?! Jullie klantenservice is het niet in ieder geval, en een ander aanspreekmogelijkheid, buiten een schriftelijke directieklacht, heb ik niet. Wijs me de weg even, wie kan ik bellen om deze onduidelijkheden te laten ophelderen als jij het niet bent?
Ik denk dat dit goed genoeg wordt aangevoeld op het forum, daarbij genoeg discussie over de manier van communiceren lijkt mij.

Terug on topic: M.b.t. de afhandeling door de koerier, dan moet je bij GLS zelf zijn, wij leveren de toestellen aan hun over en zij doen de daadwerkelijke uitlevering. Als zij ervoor kiezen naar de buren te gaan, dan is dat een keuze van de koerier zelf, niet van Vodafone. Wij maken de beslissingen tot aan de GLS bus, en geven ze instructie waar te leveren, als zij ervoor kiezen bij de buren te leveren, dan is dat geen beslissing van Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic