Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
heb 2 okt besteld witte 16GB zie dat mensen die online/F7F hebben besteld de iPhone WEER eerder krijgen terwijl ze later bestellen.
(heb trouwens nog geen enkele email gekregen, sms en abbo is nog niet omgezet. dit gaat nog wel eventjes duren ben ik bang. Gelukkig gaat het wachten makkelijk dan verwacht, wel elke keer weer erg zin om eindelijk weer muziek te hebben, whatsapp ect, zit nu nml met een nokia 4 ofzo)
Denk dat verlengers gewoon langer moeten wachten, het is helaas niet anders.
vind het al helemaal klote voor de mensen die 26-27-28-29-30-31-1 hebben besteld, snap dat je helemaal gek wordt als je ziet dat mensen hun iPhone binnen krijgen terwijl ze later besteld hebben.
Stevie; weer bedankt voor de moeite, niemand heeft het recht jou te blamen, jammer dat het hier af en toe toch op lijkt.
p.s. de laatste tijd ff niet veel actief of het forum ivm persoonlijke omstandigheden.
 
Groetjes,
 
Tom
 
 
Al-Itejawi

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is echt ongelovelijk! Ik heb op 5 oktober telefonisch een iPhone 5 16GB Black bestelt. Een paar dagen later gebeld of alles in goede orde verliep. Antwoord: 'Ja, uw order staat er in, een WITTE iPhone 5'.

Nee, aardige dame, ik heb expliciet om een zwarte versie gevraagd. Ze zou er een notitie van maken en dan zou het goed komen. Enfin...

Vandaag maar eens gebeld: 'Uw bestelling is geannuleerd lmdat u een andere kleur wilde.' PARDON? Niamd heeft mij verteld dat mijn bestelling geannuleerd zou worden. Ja, dat regelen we allemaal intern. 'Helaas kan ik uw order er niet in zetten, omdat de sales gestopt zijn'.

Nu kan ik geen bestelling plaatsen, omdat een idioot een verkeerde kleur heeft gekozen voor mij tijdens het bestelproces.

@Stevie: wat kan ik hier nu mee?
angeliquehamman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht nu al sinds 23/9 op mijn witte iphone5! Belde met de klantenservice, op aanrader van dit forum. Daar werd mij doodleuk verteld dat het nog weken kan duren en ze mij nog geen ordernr kunnen geven. En dan annuleren ook kan, maar dat duurt 2 werkdagen. Geen fijn gesprek.
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Al-ltejawi: hier (ongeveer) hetzelfde. Ik kreeg (behoorlijk snel) m'n iPhone5 16gb zwart binnen, maar die was beschadigd. Na retourneren ging ik ervan uit een nieuw (goed) toestel te krijgen, maar nee hoor; complete order + nummerbehoud geannuleerd, met de mededeling "u dient opnieuw te bestellen", wat dus niet meer kan 😉 Zo ontzettend onhandig en omslachtig, maar goed; niks aan te doen helaas :-S

VodaMoe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik volg het forum al een tijdje en ik moet zeggen@stevie je verdient een compliment. Ik heb zelden iemand zo haar best zien doen om iets recht te praten wat gewoon krom is. Jij hebt hier geen zeggenschap over, maar je manager, hopelijk leest hij/zij dit forum ook!, waarschijnlijk wel.
 
Dat er te weinig telefoons zijn kan vodafone niet zoveel aan doen. En hadden we een beetje kunnen verwachten.
Maar dat het bedrijf:
1. Geen duidelijke communicatie verschaft omtrent de geplaatste orders van ons allen
2. Geen eerlijk systeem hanteert qua uitlevering, nl. wie het eerst komt.... (ook al heb je deze bij de winkel in zimbabwe besteld) als jij eerder dan een ander bent zou je hem ook eerder moeten krijgen!
 
Hierbij zou je denken dat je je als telecomoperator zich juist kan onderscheiden van andere maatschappijen. Maar helaas pakt vodafone het zeker niet beter op dan haar concurrenten. Een gemiste kans vodafone!
 
Zo dat is uit mijn systeem, nu maar hopen dat er een manager zo slim is om gewoon het 'boerenverstand' te gaan gebruiken i.p.v. ict/ordersystemen die nergens op slaan.
 
Oke nu weer over naar de orde van de dag, nl het forum in de gaten houden en fingers crossed dat ik deze week mn iphone 5 nog ga ontvangen.
 
Succes allen!
 
Al-Itejawi

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik het geweten had dat dit de werkwijze is van Vodafone, dan had ik mijn mond gehouden en gewoon een witte genomen voor de komende 2 jaar. Er werd mij helemaal niet verteld dat de bestelling geannuleerd moest worden voordat ik de kleur kon wijzigen.

De medewerkers van de klantenservice hebben dus al 2 fouten gemaakt en ik betaal daar de prijs voor:
1. de verkeerde kleur geselecteerd.
2. niet communiceren naar de klant toe dat de order geannuleerd moest worden.

Waarom moeten wij dan achter in de rij aansluiten als onze orders al lang binnen zijn?
JKorner

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Aangezien Stevie niks heeft gepost dat de levering binnen is kunnen we iig nog een dag wachten, 3 weken zitten erop bijna
dus volgens vf moet die volgende week iig binnenkomen want de levertijd was toch 3-4 weken.
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Voor de mensen die hem al ontvangen hebben, wanneer werd jullie abonnement omgezet? Ver van te voren, vlak voor het ontvangen van de iphone of na activeren? Aangezien mijn abo einddatum nog steeds 19 oktober 2012 is...
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bij mij werd het abbonement per direct (26 september) omgezet. Ik heb echter nog steeds geen toestel.
Voor mij best zuur omdat ik nu veel meer per maand betaal, terwijl ik niet kan internetten met mijn huidige oude Nokia.
 
Ik denk dat VF op een gegeven moment toen ze inzagen dat de levertijden opliepen besloten heeft om de omzetting stop te zetten.
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RO1 schreef:
Hahaha wat een bedrijf dat Vodafone. ONGELOFELIJK! Ik krijg dus morgen mijn telefoon. Ik denk.. even testen of de klantenservice dat ook weet.

Je raadt het al... Nee dus. Meneer, ik kan helaas niet zien wanneer dat gaat gebeuren. Kan zomaar een paar weken duren.

ff serieus Stevie, dat mag toch niet kunnen. Leg mij nou is uit hoe dat kan? Ik heb geen sms ontvangen terwijl de dame aan de telefoon mij duidelijk maakte dat dit echt het geval zou zijn bij aflevering van de telefoon.

Slecht, echt heel slecht.

STEVIE?
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
e-nova schreef:
Bij mij werd het abbonement per direct (26 september) omgezet. Ik heb echter nog steeds geen toestel.
Voor mij best zuur omdat ik nu veel meer per maand betaal, terwijl ik niet kan internetten met mijn huidige oude Nokia.
 
Ik denk dat VF op een gegeven moment toen ze inzagen dat de levertijden opliepen besloten heeft om de omzetting stop te zetten.
Hier ook hoor.. ook 26-9 besteld en abbo 2 dagen later gelijk ingegaan, maar nog steeds geen telefoon binnen.
Je kan hierover de klantenservice bellen zeggen ze en dat ze het dan tijdelijk terugzetten naar je oude abonnement, en dan bij t activeren van je nanosim weer aanzetten. Maar aangezien de geloofwaardigheid van de klantenservice ver te zoeken is door de honderden berichten in dit topic geloof k daar ook vrij weinig van.
Lwd13

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb me maar eens aangemeld, aangezien ook mijn geduld opraakt...

Ben ook erg benieuwd naar de reactie op bovenstaande vraag. Zelf ben ik inmiddels 4 telefoontjes naar de KS verder, heb ik een email gestuurd waarop ik na 2 werkdagen een reactie zou ontvangen (uiteindelijk werd dit 1,5 week) en heb ik nog steeds niets ontvangen behalve een SMS over toestelverzekering... Wel is mijn abonnement uiteraard al lang omgezet (05/10)...*zucht

Wel mooie verhalen bij bestellen (op 29/09, een zwarte iPhone 5 16Gb): ik was van plan om over te stappen, maar ben toch overstag gegaan nav het (leek het toen) prettige contact. Mooie deal gesloten en de iPhone zou binnen een week worden geleverd...zou inderdaad, maar nog niets gezien...

En Stevie, al hoe goed je je best ook doet, dit is 'gewoon je werk'. Dat een ieder je hier erg dankbaar voor is is uiteraard leuk, maar concreet is er tot nu toe weinig tot niets geworden. Wanneer je inderdaad aantallen had doorgegeven (en anders gewoon niets had moeten zeggen bij grote twijfel), wanneer je inderdaad het 'leverlijstje' op had geleverd zoals aangegeven, pas dan worden er slagen gemaakt. Tot op heden is het 'pappen en nathouden'...

Het enige wat wij kunnen doen is balen en afwachten, enige vorm van compensatie zit er naar alle waarschijnlijkheid niet in. Klanten die teveel betalen ivm vroegtijdige overzetting, klanten die al vele malen naar de KS hebben gebeld, klanten veelal reeds jaren worden gefactureerd worden mijn inziens simpelweg aan het lijntje gehouden.

Let wel; als ik enkele reacties/verhalen lees, heb ik nog niet eens zoveel te klagen. Order is doorgelopen, prima deal en dus 'alleen maar wachten' is relatief mild gezien een aantal andere escalaties...

Ik ben benieuwd naar de next steps van Vodafone in deze. Wij trekken een oude slogan maar weer eens uit de kast: 'Make the most of now'. Wij inderdaad, want Vodafone zelf lijkt dit na te laten...

Rudra

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
En dan zal je zien he, dat ik 1 deze dagen m'n 64Gb binnen krijg maar dat die in de doos beschadigd is.. Hahaha fml echt! ???? Sorry moest t effe kwijt!
mjlinckens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Weeskees
ik heb net als jouw ook gisteren gebeld met KS.
ook 2 oktober ABO verlengd, zelfde toestel iPhone 5 black 16 gb.
ik had 1201 gebeld, en werd toen doorverwezen.
IK MOEST ZEKER NOG 3 à 4 weken wachten, want ze waren nog steeds bezig, als er mondjesmaat toestellen binnen zouden komen de orders van 27/28/29/30- 09 moeten afhandelen.  Maar ik hoop dat je toch je toestel krijgt:D
Ik snap het zelf ook niet meer, van wat ik hier allemaal lees. 
Grtjs Math
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Flex schreef:
Voor de mensen die hem al ontvangen hebben, wanneer werd jullie abonnement omgezet? Ver van te voren, vlak voor het ontvangen van de iphone of na activeren? Aangezien mijn abo einddatum nog steeds 19 oktober 2012 is...
Bij mij was dinsdag mijn abonnement aangepast en gisteren voor de 1ste keer aangeboden, wel zonder bericht dat hij geleverd zou worden.
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Flex schreef:
Ik heb op 4 oktober een 32GB zwart besteld
Het komt al aardig in de buurt dus als jij hem al hebt! Hopelijk deze week nog
Help het voor je hopen! 🙂
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
henkslot schreef:
Ik heb geen motorrijbewijs......en ben er nog niet aan toegekomen Stevie te vragen! 😄
Hahaha is dit nou een openbaar huwelijksaanzoek zo op de vroege donderdagmorgen? 😉

Goeiemorgen in ieder geval allemaal!

Ik ben er weer, jullie dedicated iPhone 5 vraagbaak :).
Nieuwe dag, nog geen info zo vroeg, wel al wat mails gezien, dus dadelijk eens even rondje gebouw maken voor wat info.
Hopelijk komt deze dan ook snel deze kant op!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
flieger schreef:
anvm schreef:Jazeker wel: 27e via internet verlengd, 16 gb zwart, geleverd 9 oktober.

gr., Nico

Dan ben ik benieuwd naar de verklaring van Stevie hiervoor. Ik heb de 27e verlengd via internet, 16GB Black, nog NIETS vernomen!
Dan ben jij nog één van de openstaande orders op de 27e.
Daar zijn er meer van en die moeten met nieuwe voorraad worden verwerkt en uitgeleverd.

Een andere verklaring heb ik niet als je ervan verzekerd bent dat je order goed is doorgekomen.
Want je had toch ook al met KS gebeld toch?
En heb je een orderbevestiging gehad?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Joop35 schreef:
Hey stevie,
Je hebt voor 3 puntjes staan voor je leeftijd ik neem aan dat je nog wel binnen de tientallen valt en niet binnen de honderdtallen toch, anders kom je toch wel bij je houdbaarheidsdatum 😛 ik vind overigens ook dat je het top doet! Je kunt ook niet meer info geven dan dat je zelf krijgt... R.E.S.P.E.C.T. 😉

Ik heb net een sms gekregen dat er een storing was en dat mijn order donderdag verwerkt zal worden en daarna de iphone uitgeleverd zal worden...we wachten af...


Ja gelukkig 2 puntjes inderdaad 🙂 die 3 duurt nog 3/4 eeuw voordat ik die bereik haha 🙂
Dankjewel voor je compliment, dat doet goed.

Helaas zit er op dit moment niet veel anders op dan afwachten, de processen kunnen niet versneld worden als we geen voorraad hebben of krijgen. Ook wij wachten hier allemaal af.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Thijsio schreef:
Mmmmmm...... Ik zie dus weer verschillende mensen die hem wel netjes binne hebben en mensen die hem weer niet binnen hebben. Ik snap er echt niks meer van. Ook ik heb de 28e de bevestiging gekregen. Heb zelfs nog een sms ontvangen een week erna dat m'n iPhone 5 op vrijdag geleverd zou worden. Ben nu inmiddels 1,5 weken verder en heb nog steeds niks. Wat een zooitje dat Vodafone. Ze zetten wel al gelijk na 1 dag je abbo om(wat een stuk duurder is en waar je nog minder bel min bij krijgt), maar je tel leveren homaar! Begin het echt een beetje zat te worden.

KAN IEMAND MIJ VERTELLEN HOE HET NU ZIT?!!!
Iemand die later besteld dan ik krijgt gewoon eerder zijn of haar tel dan ik??

En ik wil gewoon andwoord en geen gezijk van: ja weet ik ook niet!

Alvast bedankt.

Groeten Thijs
M.b.t. je abonnement, dat kun je voorlopig teruglaten draaien als je je iPhone nog niet hebt, geloof dat er meerdere mensen zijn die dat hebben laten doen. Anders kun je eventueel een creditering aanvragen via klantenservice vanwege het feit dat je nog geen toestel hebt, maar wel al het abonnement hiervoor betaald. Ik durf niet precies te zeggen wat de policy hierin is, maar je kunt altijd een klacht neerleggen.

En er zijn nog openstaande orders van de eerste groep bestellers, dat klopt en dat weten we.
Zodra er nieuwe voorraad is kunnen we ook aan deze orders toestellen toekennen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic