Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Tot nu toe geen leveringsmail gekregen. Maar wel een briefje van GLS in de bus. Morgen leveren. Het werd tijd zeg man man man.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Ik vind het tijd om andere middelen in te schakelen om Vodafone tot service te dwingen.
 
 

  • Orderstatus niet zelf te checken bij verlengingen
  • Onlogische volgorde van leveren
  • Orderstatus alleen op te vragen via een betaald (€ 0,45 p/min.!) telefoonnummer
  • Toezeggen dat je op de hoogte gehouden wordt, maar twee weken of langer niets vernemen
  • Verwijzen naar een forum voor je status en leveringen
  • Toezeggingen van klantenservice medewerkers die niet nagekomen worden
  • Orderbevestigingen niet verstuurd
  • Ordernummers onbekend
  • Enz. enz.
Bovenstaande punten zijn allemaal aan Vodafone toe te schrijven. De lange levertijd door Apple ten spijt.
 
 
Ik nomineer Vodafone voor een hele koude douche bij Tros Radar.
 
 Nomineer Vodafone hier voor een koude douche bij Tros Radar
 
 
dirigent58

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom wordt mijn post verwijderd? Omdat ik vermeldde dat de KS mij een Iphone 4s wilde aansmeren?? Stelletje amateurs..........
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Igor schreef:
@Stevie,
Het zou fijn zijn als je de (grote) updates weer toevoegd aan de 1e post zodat daar een overzichtje is.

Ik word er ook een beetje wanhopig van. Ik heb 2 oktober besteld, en zie nu ook om me heen iPhones geleverd worden.
gedaan!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
RO1 schreef:
Tot nu toe geen leveringsmail gekregen. Maar wel een briefje van GLS in de bus. Morgen leveren. Het werd tijd zeg man man man.
3 weken.... ach beter dan met kerst toch? 😉
dirigent58

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We kunnen fluiten naar die Iphone 5. Bij T-mobile kan je gewoon je bestelling plaatsen en weet je waar je aan toe bent. Lekker keurig in een wachtrij. Maar hier?? Kijk eens rond bij je concurrenten vodafone!!
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Precies daarom gaat de 'grote' zending, niet naar ons pre orders, maar naar de Vodafone Winkels en de Belcompagnie.
Kan natuurlijk geen namen noemen maar heb begrepen dat de verhouding 2 op 10 zal zijn.
 
Dat betekend per 10 toestellen gaan er 2 naar de Pre Orders, en 8 naar de winkels.
Dus niet vreemd dat de KS nu (moet) zeggen dat het nog wel 1 tot 2 maanden kan duren.
 
Bij T-mobile hezelfde echter gaan er meer orders naar de Pre orders omdat T-mobile minder winkels heeft.
Dus wat er hier op dit forum ook verteld wordt, wat de KS ook verteld, dit is een directie beslissing en ook al heeft men hier blijkbaar heel veel vertrouwen in Stevie, wat in de top beslist wordt zal op de vloer uitgevoerd worden.
 
Het gaat om marktaandeel , wie de Iphone's in de winkel heeft gaat marktaandeel winnen omdat het toestel schaars is, en nee dit ligt niet aan de marketing van Apple, want die willen heel graag heel veel leveren om hun aandeelhouders en 4e kwartaal cijfers goed te houden.
Uiteraard heeft Apple een probleem met leveren doordat er niet genoeg gefabriceerd kunnen worden, maar het is niet dat ze niet willen leveren.
 
Het probleem zit in hoe Vodafone zijn of haar klanten wil bedienen, en dan maakt het niet uit hoelang je al bij VF zit. Nieuwe klanten en de winkels hebben prio nummer 1.
 
Dus bel de KS zoveel je wil, schrijf dit forum vol, nomineer bij Radar, of wat dan ook, de directie beslist en jij bent enkel een nummer.
KPN, T-mobiel idem, echter wie de minste winkels heeft daar zullen de online pre orders het snelste gaan.
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
dirigent58 schreef:
Waarom wordt mijn post verwijderd? Omdat ik vermeldde dat de KS mij een Iphone 4s wilde aansmeren?? Stelletje amateurs..........
Je post is niet verwijderd: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Leveringen-iPhone-5-iPhone-D-Day/m-p/35962...

Iets verder terugzoeken...
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor de update Stevie
 
We wachten dus met smart op de levering van Apple, laten we hopen dat de aantallen dusdanig zijn dat er veel mensen voorzien kunnen worden.
En Vodafone kan aangeven hoe de zaken er wat preciezer voor staan!

Wacht met smart op je volgende update! 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Maikel75 schreef:
Precies daarom gaat de 'grote' zending, niet naar ons pre orders, maar naar de Vodafone Winkels en de Belcompagnie.
Kan natuurlijk geen namen noemen maar heb begrepen dat de verhouding 2 op 10 zal zijn.

Dat betekend per 10 toestellen gaan er 2 naar de Pre Orders, en 8 naar de winkels.
Dus niet vreemd dat de KS nu (moet) zeggen dat het nog wel 1 tot 2 maanden kan duren.

Bij T-mobile hezelfde echter gaan er meer orders naar de Pre orders omdat T-mobile minder winkels heeft.
Dus wat er hier op dit forum ook verteld wordt, wat de KS ook verteld, dit is een directie beslissing en ook al heeft men hier blijkbaar heel veel vertrouwen in Stevie, wat in de top beslist wordt zal op de vloer uitgevoerd worden.

Het gaat om marktaandeel , wie de Iphone's in de winkel heeft gaat marktaandeel winnen omdat het toestel schaars is, en nee dit ligt niet aan de marketing van Apple, want die willen heel graag heel veel leveren om hun aandeelhouders en 4e kwartaal cijfers goed te houden.
Uiteraard heeft Apple een probleem met leveren doordat er niet genoeg gefabriceerd kunnen worden, maar het is niet dat ze niet willen leveren.

Het probleem zit in hoe Vodafone zijn of haar klanten wil bedienen, en dan maakt het niet uit hoelang je al bij VF zit. Nieuwe klanten en de winkels hebben prio nummer 1.

Dus bel de KS zoveel je wil, schrijf dit forum vol, nomineer bij Radar, of wat dan ook, de directie beslist en jij bent enkel een nummer.
KPN, T-mobiel idem, echter wie de minste winkels heeft daar zullen de online pre orders het snelste gaan.

Die verhouding klopt niet, ik heb de verdeling gezien, dus en dat was toch echt niet 2 op 10.
Daarnaast valt het reuze mee hoe een marionette ik ben van directie, zoals je in je vorige post zei....

MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Toch weer vreemd dit hoor; er is geen levering en Stevie geeft aan dat er gisteren (en nu dus vandaag) een neiuwe levering komt.
Hoe kan het dan dat de persoon een paar reacties hierboven vandaag een iphone geleverd krijgt en wel met besteldatum 3 okt terwijl er mensen van 2 okt en vermoedelijk nog een paar met een nog eerdere besteldatum weer niets krijgen?
 
Ja ik weet t antwoord wel weer.. verschillende orders nieuwe klanten etc..
Dus wij verlengingen van 2 okt en eerder kunnen nog steeds weer wachten.. Ik hoefde t toestel echt niet op dag 1 alhoewel me dit destijds beloofd is maar met nieuwe order 2 okt had ik wel verwacht dat het even zou duren.. toch blijft het irritant als mensen die na jou besteld hebben eerder de tel hebben... Ik wil me telefoon ook wel een keer nu... 32gb white is ook niet het meest bestelde toestel dus
 
Maar goed we wachten weer verder..
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Maikel75 schreef:
Dus bel de KS zoveel je wil, schrijf dit forum vol, nomineer bij Radar, of wat dan ook, de directie beslist en jij bent enkel een nummer.
KPN, T-mobiel idem, echter wie de minste winkels heeft daar zullen de online pre orders het snelste gaan.
 
Door Vodafone bij Radar onder de koude douche te zetten, bereik je meer publiek en daarmee wordt de druk (ook op de directie!) hoger.
Laten we hopen dat dit nieuwe klanten ook gaat afschrikken.
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Als Community Manager zit jij in de directie!

wat dan wel op valt is dat je steeds roept dan je niet weet hoe de kanalen verdeeld worden, maar nu wel weet dat het niet 2 staat tot 8 is.

Ik weet heel zeker dat die verdeling zo wel is, zou ik als ik jou was toch eens naar je collega's in de directie (Raad van Bestuur) navraag doen.
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
MichaelIP5 schreef:
Toch weer vreemd dit hoor; er is geen levering en Stevie geeft aan dat er gisteren (en nu dus vandaag) een neiuwe levering komt.
Hoe kan het dan dat de persoon een paar reacties hierboven vandaag een iphone geleverd krijgt en wel met besteldatum 3 okt terwijl er mensen van 2 okt en vermoedelijk nog een paar met een nog eerdere besteldatum weer niets krijgen?
 
Ja ik weet t antwoord wel weer.. verschillende orders nieuwe klanten etc..
Dus wij verlengingen van 2 okt en eerder kunnen nog steeds weer wachten.. Ik hoefde t toestel echt niet op dag 1 alhoewel me dit destijds beloofd is maar met nieuwe order 2 okt had ik wel verwacht dat het even zou duren.. toch blijft het irritant als mensen die na jou besteld hebben eerder de tel hebben... Ik wil me telefoon ook wel een keer nu... 32gb white is ook niet het meest bestelde toestel dus
 
Maar goed we wachten weer verder..
Dat is precies wat ik al eerder hier aan gaf, waarom zouden mensen nog verlengen als ze toch achteraan in de rij komen te staan.
 @Stevie:
Hoe zit het eigenlijk met de uitwerking van welke week met uitleveren jullie zijn zoals ze dat in Duitsland doen, begint dat al vorm te krijgen of nog niet?
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie schreef:
Maikel75 schreef:
Precies daarom gaat de 'grote' zending, niet naar ons pre orders, maar naar de Vodafone Winkels en de Belcompagnie.
Kan natuurlijk geen namen noemen maar heb begrepen dat de verhouding 2 op 10 zal zijn.
 
Dat betekend per 10 toestellen gaan er 2 naar de Pre Orders, en 8 naar de winkels.
Dus niet vreemd dat de KS nu (moet) zeggen dat het nog wel 1 tot 2 maanden kan duren.
 
Bij T-mobile hezelfde echter gaan er meer orders naar de Pre orders omdat T-mobile minder winkels heeft.
Dus wat er hier op dit forum ook verteld wordt, wat de KS ook verteld, dit is een directie beslissing en ook al heeft men hier blijkbaar heel veel vertrouwen in Stevie, wat in de top beslist wordt zal op de vloer uitgevoerd worden.
 
Het gaat om marktaandeel , wie de Iphone's in de winkel heeft gaat marktaandeel winnen omdat het toestel schaars is, en nee dit ligt niet aan de marketing van Apple, want die willen heel graag heel veel leveren om hun aandeelhouders en 4e kwartaal cijfers goed te houden.
Uiteraard heeft Apple een probleem met leveren doordat er niet genoeg gefabriceerd kunnen worden, maar het is niet dat ze niet willen leveren.
 
Het probleem zit in hoe Vodafone zijn of haar klanten wil bedienen, en dan maakt het niet uit hoelang je al bij VF zit. Nieuwe klanten en de winkels hebben prio nummer 1.
 
Dus bel de KS zoveel je wil, schrijf dit forum vol, nomineer bij Radar, of wat dan ook, de directie beslist en jij bent enkel een nummer.
KPN, T-mobiel idem, echter wie de minste winkels heeft daar zullen de online pre orders het snelste gaan.
 
Die verhouding klopt niet, ik heb de verdeling gezien, dus en dat was toch echt niet 2 op 10.
Daarnaast valt het reuze mee hoe een marionette ik ben van directie, zoals je in je vorige post zei....
 
Stevie,
 
hoe zit het met het omzetten van abonnementen terwijl er nog geen toestel aan de order is gekoppeld? Ik mag nu dus al meer gaan betalen terwijl ik nog geen iPhone 5 heb ontvangen en die volgens jullie orderafdeling ook niet onderweg is noch beschikbaar de komende weken!
 
Ik noem dat diefstal, jullie klantenservice helpt (bewust) totaal niet mee om dit op te lossen!
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@MichaelP5 Ik sluit me daarbij aan.

Ook ik ben 1 van de mensen die het op 2okt heeft heeft verlengd. En dol blij dat ook ik kan zijn voor diegene die eerder poste dat die em al heeft met 3 oktober als besteldatum. Kan ik niet ontkennen dat het wel heel vreemd is. Het klopt gewoon niet en het lijkt erop dat niemand van VF KS kan vertellen waarom dat zo gaat.
MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Stevie ik heb net nog eens geprobeerd te kijken bij dat ordertooltje uit je eerste post; laatste keer dat ik keer stond er wijziging 2 okt(toen mijn verlenging eindelijk goed is doorgekomen) en orderdatum iets van 8 okt.. vond al vreemd maar als ik nu kijk staat er: orderdatum 17-10-2012!

Vandaag? nu snap ik er helemaal niets meer van.. tis een verlenging dus betekend dat, dat ik het niet goed na kan kijken daar?
henkslot

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hi Stevie,
 
ik heb heus niet de pretentie om Vodafone te moeten vertellen op welke wijze het bedrijf te moeten runnen. Maar toch een suggestie mijnerzijds:
 
Waarom wordt er niet gewoon op besteldatum uitgeleverd; even los van het kanaal? Dat maakt alles veel meer transparant en het is ook veel gemakkelijker uit te leggen aan iedereen. Eerder deze week circuleerden op dit forum al een aantal verwijzingen naar Vodafone Deutschland, die exact in staat zijn aan te geven waar men staat mbt de uitleveringen (type/besteldatum/etc).
Vodafone is één concern en je mag toch verwachten dat 'best practices' worden gedeeld/uitgewisseld?
 
Wat ik niet begrijp is dat Vodafone Deutschland met 32.9 mln subscribers blijkbaar wel in staat is de door velen zo gewenste duidelijkheid kan verschaffen, terwijl het voor Vodafone NL (5.3 mln klanten) op een of andere manier maar niet wil lukken......
 
Je hebt eerder deze week ook toegezegd dat je zou kijken of je een soortgelijk overzicht als in Duitsland wordt gebruikt zou kunnen publiceren. Is daar al iets meer over te zeggen?
 
Alvast bedankt voor je antwoorden en nogmaals veel sterkte. Ik begrijp maar al te goed dat de 'messenger' net zo graag een oplossing wil voor alle problemen als de mensen op dit forum.
 
Met vriendelijke groet, Henk
 
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
henkslot schreef:
Hi Stevie,

ik heb heus niet de pretentie om Vodafone te moeten vertellen op welke wijze het bedrijf te moeten runnen. Maar toch een suggestie mijnerzijds:

Waarom wordt er niet gewoon op besteldatum uitgeleverd; even los van het kanaal? Dat maakt alles veel meer transparant en het is ook veel gemakkelijker uit te leggen aan iedereen. Eerder deze week circuleerden op dit forum al een aantal verwijzingen naar Vodafone Deutschland, die exact in staat zijn aan te geven waar men staat mbt de uitleveringen (type/besteldatum/etc).
Vodafone is één concern en je mag toch verwachten dat 'best practices' worden gedeeld/uitgewisseld?

Wat ik niet begrijp is dat Vodafone Deutschland met 32.9 mln subscribers blijkbaar wel in staat is de door velen zo gewenste duidelijkheid kan verschaffen, terwijl het voor Vodafone NL (5.3 mln klanten) op een of andere manier maar niet wil lukken......

Je hebt eerder deze week ook toegezegd dat je zou kijken of je een soortgelijk overzicht als in Duitsland wordt gebruikt zou kunnen publiceren. Is daar al iets meer over te zeggen?

Alvast bedankt voor je antwoorden en nogmaals veel sterkte. Ik begrijp maar al te goed dat de 'messenger' net zo graag een oplossing wil voor alle problemen als de mensen op dit forum.

Met vriendelijke groet, Henk


Hey Henk,

Ik ben zeker nog achter dat overzicht aan aan het gaan. Issue in deze is, dat dit pas kan worden gemaakt als we weten wat onze nieuwe voorraad is, en daar zijn we nu dus op aan het wachten. Ik ben hard aan het pushen om info te krijgen, probeer zo duidelijk en compleet mogelijk te zijn. Maar heb helaas niet overal antwoorden op. Maar geloof me, mijn dagen beginnen voor 8 uur en eindigen na 5 en staan bijna volledig in het teken van de iPhone 5.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Maikel75 schreef:
Als Community Manager zit jij in de directie!

wat dan wel op valt is dat je steeds roept dan je niet weet hoe de kanalen verdeeld worden, maar nu wel weet dat het niet 2 staat tot 8 is.

Ik weet heel zeker dat die verdeling zo wel is, zou ik als ik jou was toch eens naar je collega's in de directie (Raad van Bestuur) navraag doen.
Hahaha nee, helaas zit in niet in de directie 🙂 was dat maar zo.
Ik kan geen concrete aantallen noemen van de verdeling nee, maar ik weet wel hoe de verdeling ongeveer loopt en dat is niet 2 staat tot 10. Ik heb namelijk wel aantallen mogen aanschouwen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic