Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
RB007 schreef:
Nou troost jullie.... ik ben via F&F overgestapt van KPN en het blijft nog steeds akelig stil aan de kant van Vodafone.
Dan is hoogst waarschijnlijk je nummerportering nog niet verwerkt. Zodra dit is gebeurt bij nieuwe klanten gaat het rap!
Verlengende klanten krijgen over het algemeen het nakijken!
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Niek schreef:
RB007 schreef:
Nou troost jullie.... ik ben via F&F overgestapt van KPN en het blijft nog steeds akelig stil aan de kant van Vodafone.
Dan is hoogst waarschijnlijk je nummerportering nog niet verwerkt. Zodra dit is gebeurt bij nieuwe klanten gaat het rap!
Verlengende klanten krijgen over het algemeen het nakijken!
Dat valt wel mee. In contact met de ks kreeg ik te horen dat er allereerst een iPhone aan mijn order gekoppeld moest worden, voordat de aanvraag voor nummerbehoud in gang werd gezet. En omdat er geen voorraad was....
 
RB007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit laatste krijg ik ook steeds te horen. Dat ik eerst een toestel toegewezen dien te krijgen en dan gaan ze mijn nummerbehoud pas aanvragen. Dit zou wettelijk geregeld zijn?
 
 
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Besteld 27 september, order verwerkt op 28 september, iPhone 5 32 GB contractverlenging:
 
Vanmorgen is mijn abonnement omgezet van een Iphone 200 naar een 'altijd 42,50 abonnement. Hoera dacht ik.... gebeld met de orderafdeling krijg ik het verhaal te horen: er zijn problemen bij de fabriek en de levering zal nog enige weken in beslag nemen..... (goh echt waar? problemen?) Voor het antwoord op mijn vraag waarom mijn abonnement dan nu wel al is omgezet moet ik maar met de klantenservice bellen!
 
Het verhaal dat je contractverlenging pas in gang gezet kan worden op het moment dat er een toestel beschikbaar is is dus onzin! De zoveelste communicatie-failure!!!
 
Voor mij is de lol van de nieuwe iPhone 5 er wel een beetje af.... thanks VF!
 
 
Weeskees

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
Net de KS maar eens gebeld met de vraag waar mijn order-nr blijft..

Ik heb 2 oktober, iphone 5 16gb zwart, besteld en het meisje dat mij te woord stond kon mij vertellen dat morgen mijn toestel binnenkomt en het dan in orde wordt gemaakt om het naar mij te verzenden. Dit heeft zei te horen gekregen van haar "teamleider". Betrouwbaar of niet... Dat laat ik even in het midden...


@Stevie; kan jij bevestigen dat Vodafone morgen een levering krijgt van Apple???

troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ik liep net toevallig langs een Vodafone winkel aan de Wibautstraat. In eerste instantie liep ik door en toen dacht ik nee ik ga toch eens naar binnen en polshoogte nemen.
 
Enfin ...
 
... Jonge dame zei momentje
 
Toen begon ik mijn vraag. Bij het noemen van 'iPhone' bleef haar gezicht op vriendelijk staan. Toen ik daar '5' aan toevoegde ging ze verder met haar werkzaam heden en veranderde haar expressie en houding. 'Verdedingings mode' noem ik het maar. Ze antwoordde met. Dat kan nog 2 tot 3 maanden duren. Verbaast keek ik haar aan. Antwoordde met: ik heb mijn abbonnement verlengd met een iPhone5 2 oktober. Toen zei ze dan zit je er misschien nog wel eens tussen.
 
Kom thuis lees ik hier dat het weken nog gaat duren. 
 
Ik zeg Vodafone ik heb nu inmiddels alle hoeken van de kamer al gezien. Maar nog geen iPhone5.
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Weeskees schreef:
 
Net de KS maar eens gebeld met de vraag waar mijn order-nr blijft..

Ik heb 2 oktober, iphone 5 16gb zwart, besteld en het meisje dat mij te woord stond kon mij vertellen dat morgen mijn toestel binnenkomt en het dan in orde wordt gemaakt om het naar mij te verzenden. Dit heeft zei te horen gekregen van haar "teamleider". Betrouwbaar of niet... Dat laat ik even in het midden...


@Stevie; kan jij bevestigen dat Vodafone morgen een levering krijgt van Apple???


Dit is dikke bullsh#t.. Dat is mij al 5 keer verteld dus ze geven je gewoon valse hoop elke keer.
Weeskees

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
Zoals ik al zei; betrouwbaar of niet.. dat laat ik even in het midden 😉
Maar Stevie had het toch over een levering die eraan zit te komen? Of heb ik daar de nodige updates van gemist?

Vic

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn geduld bleek inderdaad een schone zaak; om half 11 stond GLS onverwacht op de stoep. Iphone 5 is in mijn geval dus exact twee weken na besteldatum binnen. Prima levertijd 🙂
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
@Stevie,
Het zou fijn zijn als je de (grote) updates weer toevoegd aan de 1e post zodat daar een overzichtje is.

Ik word er ook een beetje wanhopig van. Ik heb 2 oktober besteld, en zie nu ook om me heen iPhones geleverd worden.
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Clockw1ze heeft gelijk. Ik sprak ook net met één van de medewerkers van de KS. Ik las letterlijk de post van Weeskees voor. Haar reactie: ik kan dat ook wel gaan zeggen maar als het wederom niet het geval is dat u de iPhone5 morgen binnen heeft dan heb ik het gedaan. Kortom ik zou daar ook niet zo vanuit gaan.

Buiten dat vertelde ze mij ook dat mijn order, gedaan op 2 oktober, pas 10 oktober verwerkt is. Ik denk dan vreemd dat ik binnen die tijd al een nano sim toegestuurd kreeg.

awell als het erop aankomt pak ik em in en leg ik em onder de kerstboom, maar wel met dikke letters mijn naam erop.
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@vic, welke had je besteld? Verlenging? Particulier of zakelijk? Online of per telefoon besteld?
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
mr-de-uil schreef:
Niek schreef:
RB007 schreef:
Nou troost jullie.... ik ben via F&F overgestapt van KPN en het blijft nog steeds akelig stil aan de kant van Vodafone.
Dan is hoogst waarschijnlijk je nummerportering nog niet verwerkt. Zodra dit is gebeurt bij nieuwe klanten gaat het rap!
Verlengende klanten krijgen over het algemeen het nakijken!
Dat valt wel mee. In contact met de ks kreeg ik te horen dat er allereerst een iPhone aan mijn order gekoppeld moest worden, voordat de aanvraag voor nummerbehoud in gang werd gezet. En omdat er geen voorraad was....
 
Dat is gelul van VF. Ik heb mijn VF abonnement verlengd en kreeg te horen dat het abonnement pas verlengd kon worden op het moment dat er een toestel beschikbaar zou zijn. Vanmorgen is mijn abonnement omgezet in het duurdere 42,50 altijd abbo. Gebeld met de afdeling orders maar die zeiden doodleuk dat de levering nog wel weken kan gaan duren! Dus koppelen van orders aan toestellen is dikke onzin!
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vic schreef:
Mijn geduld bleek inderdaad een schone zaak; om half 11 stond GLS onverwacht op de stoep. Iphone 5 is in mijn geval dus exact twee weken na besteldatum binnen. Prima levertijd 🙂
Welke variant? En je hebt dus niks gehoord over een levering?
Weeskees

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
Ja het moet niet gekker worden.

Dus net KS gebeld om m'n ordernummer te vragen. Meisje kon mij geen nummer geven, omdat dit nummer pas beschikbaar is zodra de telefoon in binnengekomen. (Apart verhaal)
Ook vertelde ze mij dat er morgen een lading nieuwe iphone's binnenkomt.... Wat door verschillende mensen op dit forum al ontkracht is.

Nu net weer de KS gebeld.
En ik krijg gewoon mijn ordernummer alsof er niks aan de hand is en deze jongeman lachte me vierkant uit toen ik vroeg of hij iets afwist van een eventuele levering morgen. Had ik natuurlijk kunnen verwachten maar toch... Ik weet het inmiddels ook niet meer!

clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het zijn gewoon een stel kleuters daar bij de klantenservice die willekeurig een spreuk uit hun "How to handle iPhone 5 calls - For Dummies" boekje oplezen. Slaat werkelijk nergens op.
Vic

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ troyin_iPhone5 & Flex
 

Ik probeerde mijn eigen bericht van 15-10 te quoten maar dat is niet gelukt blijkbaar. Zie hieronder mijn eerdere bericht.
 
"Ik hou het forum al ruim een week in de gaten. 
 
Vandaag ook twee emails gehad; 1 met ordernummer, 1 met bevestiging van de wijziging van het abonnement.
 
3 oktober online besteld
Zwart 32 Gb
4 oktober orderbevestiging
8 oktober sms ivm beperkte voorraad
Al 10 jaar een trouwe klant, en ben nog steeds een tevreden klant
 
Geduld is een schone zaak zegt men...
 
Ps: wel vreemd dat ik de orderstatus niet online kan checken met het ordernummer"
 
Het is een particuliere aansluiting. Ik heb helemaal geen updates meer ontvangen, via welk medium dan ook. De orderstatus kon ik overigens nog wel checken via de statustool waar Stevie naar verwijst in de allereerste post.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Weeskees schreef:

Net de KS maar eens gebeld met de vraag waar mijn order-nr blijft..

Ik heb 2 oktober, iphone 5 16gb zwart, besteld en het meisje dat mij te woord stond kon mij vertellen dat morgen mijn toestel binnenkomt en het dan in orde wordt gemaakt om het naar mij te verzenden. Dit heeft zei te horen gekregen van haar "teamleider". Betrouwbaar of niet... Dat laat ik even in het midden...


@Stevie; kan jij bevestigen dat Vodafone morgen een levering krijgt van Apple???

100% kan ik het nog niet bevestigen. Wij zijn inderdaad aan het wachten op een levering vanuit Apple welke vandaag zou moeten komen (eigenlijk gisteren al verwacht). Het is voor ons nu, net als voor jullie, een kwestie van wachten komt deze levering vandaag? En zo ja zijn het de aantallen die wij hebben doorgekregen?
Vic

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gisteren overigens een "leuk" maar vooral ook verrassend gesprek gehad met een klantenservicemedewerker.
 
Ik was benieuwd of hij me iets kon vertellen over de status van mijn bestelling. Niet dat ik enorm zit te springen om het toestel maar ik was gewoon benieuwd.
 
Het begon vriendelijk tot ik het woord 'iphone 5' in de mond nam. Toen werd de medewerker geirriteerd. Ik kan me zijn reacties wel voorstellen, aangezien hij waarschijnlijk bijna elk telefoontje iemand moet "teleurstellen". Het verrassende vond ik dat hij vertelde dat ik wel 2 a 3 maanden kon wachten. (Vandaag is de iphone 5 toch echt bezorgd). Toen ik vroeg of hij op zijn minst wilde kijken naar mijn ordernummer, stemde hij wederom geirriteerd toe. Vervolgens zei hij dat er wel al een pakket voor me klaar stond met een pakketnummer. Ik vroeg of ik het pakket dan binnen 2 dagen tegemoet kon zien. Zo werkte het echter niet volgens de medewerker. Er was al wel een pakket met sticker maar die moest nog gevuld worden met een Iphone 5. Heeft vodafone dan ergens een opslagruimte met duizenden lege kartonnen doosjes ten behoeve van de pre-orders? Enfin, de medewerker keek nog even verder en eindigde met de mededeling dat het toestel binnen 2 werkdagen zou worden verzonden. Hierop antwoorde ik: "Toch apart dat we in hetzelfde gesprek van een wachttijd van 2 a 3 maanden naar een levertijd van 2 werkdagen gaan".
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
z.o.z.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic