Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie schreef:
peswyk schreef:
Die komt vanavond niet meer! Stevie is lekker naar huis!
Inderdaad naar huis, maar dat betekent niet offine!
Helaas heb ik geen info meer gekregen over de leveringen, dus had niets meer om te communiceren.
Ik weet dat we dus een grote levering zouden binnen krijgen vandaag, ben aan het wachten op bevestiging.
Deze moeten verdeeld worden over de kanalen, ingescand e.d., dan verdeeld over de orders en verwerkt worden en dan kunnen ze naar GLS. Waar in het proces we nu zitten dat weet ik nog niet, dat zal ik morgen wel horen.....
Wel zullen jullie ook op de hoogte worden gehouden hier, maar ook per sms. Wanneer deze sms worden verstuurd hoor ik hoogstwaarschijnlijk morgen, dus dan kan ik aangeven wanneer jullie je telefoon in de gaten moeten houden 😉
 
 
Ik ben donderdag vrij! Zal ik hem anders halen? 😄
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hopelijk is het niet die standaard sms maar echt bruikbare info. Die standaard sms kan ik zelf ook wel sturen 😛
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
@Stevie: ik heb toch nog een vraagje over het feit dat de iPhones verdeeld worden over "kanalen". Betekent dit dat een voorraad iPhones eerst geschift wordt over kanalen en dan per kanaal - in de ideal situatie - op volgorde van orderdatum wordt uitgeleverd? Is dit een gevolg van het feit dat al deze verschillende "kanalen" in gescheiden ordersystemen terecht komen. Want mijns inzien is het een totaal "oneerlijke" gang van zaken op die manier. De orderdatum zou leading moeten zijn! Ongeacht het "kanaal" waarin ik hem koop. Alles op één hoop, dan naar orderdatum kijken, niet naar de bestelwijze... Nu snap ik wel dat je gaat zeggen dat ieder "kanaal" naar rato iPhones ontvangt en niet ieder "kanaal" evenveel, maar dan nog... Kun je jullie werkwijze toelichten?
NoepZor

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Naar wat ik begrepen heb worden nieuwe abonnementen door een andere partij uitgeleverd dan verlengingen. Ik kan me voorstellen dat ze naar het aantal orders kijken en naar verhouding hierover iphones verdelen. Echter als kanaal A 100 orders heeft van 1 oktober en 200 van 2 oktober en kanaal B 150 orders heeft van 1 oktober en 150 van 2 oktober je bij 120 iphones op voorraad de mensen van 2 oktober bedient in kanaal A en bij kanaal B nog maar van 1 oktober, terwijl het aantal orders gelijk ligt. Weet niet of het zo werk, maar het maakt eea wel aannemelijk. 
 
Verder wil ik nog even lof uiten aan de medewerkers van Vodafone hier die met bruikbare informatie komen, ik wacht geduldig af, heb nog wel een telefoon momenteel dus ik zit er niet verlegen om 🙂
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
 
Ik eindigde het forum vrijdag met: ' een nieuwe week om sprookje te vertellen' , Stevie maakte daar nog een toepasselijk grapje om.
Maar het verhaal is zoals het weer is, er wordt weer vanalles toegezegd maar leveren of duidelijkheid....dat zit er niet in.
 
Kreeg deze week weer een mail van de Vodafone Smart Crew, en per post een flyer (leuk dat u bij ons blijft) met in beide de tekst dat ik nu met mijn nieuwe telefoon aan het werken ben en of deze me bevalt!!!! Nou Vodafone ik heb nog steeds geen telefoon en ik weet ook niet wanneer deze komt. 
 
De grote zendeing waar Stevie het over heeft gaat voornamelijk naar het kanaal WINKELS, want daar kunnen nu enkel nog nieuwe klanten worden bediend gezien het online gebeuren nu afgesloten is.
Laat je verder toch niks wijs maken, het marktaandeel gaat voor jullie / ons verlengers, of je nu 1 jaar klant bent of 19 jaar zoals ik.
Laat je niet wijs maken dat dit niet gebeurd, want dit gebeurd wel. Ik heb 15 jaar als commercieel Manager gewerkt en heb trainingen gegeven aan oa klanten services van grote mulitnationals. 
 
Er zijn geen normen en waarden bij Vodafone, het is een commercieel bedrijf wat baad heeft bij marktaandeel en geld, pas al bestaande klanten masaal weglopen zal de directie van Vodafone ingrijpen. Maar uit onderzoeken blijkt dat bestaande klanten uiteindelijk toch wel wachten en dat marktaandeel winnen potienteel prioriteiten heeft, blijft erbij dat dit niet eerlijk is, maar ja wat is in de ze wereld nog wel eerlijk. Stevie krijgt haar Salaris via de werkgeven en die bepaald wat Stevie schrijft en doet, want anders mag Stevie gewoon naar het UWV om een WW uitkering aan te vragen.
 
Dit gebreurd allemaal niet alleen bij Vodafone hoor, T-Mobile, KPN, etc hebben exact dezelfde werkwijze, want het winnen van nieuwe klanten heeft voor de geldschieters / aandeelhouders nu eenmaal prioriteit, de cijfers aan het einde van het kwartaal zijn belangenrijk, de klanten zijn echter maar een nummertje. Wil je dit veranderen dan zal er een nieuwe aanbieder op de markt moeten komen die het radicaal anders aan pakt, pas dan zullen de Vodafone's, KPN's Etc veranderen.
 
Dus of heb geduld en accepteerd hoe het gaat, of stap over naar een andere provider waar je even als nieuwe klant koning bent om vervolgens weer als Nar te eindigen. Triest maar Waar.
 
Sevie, niet persoonlijk bedoeld, maar jij weet net als ik hoe dingen gaan;) dat spropkjes niet bestaan en niemand lang en gelukkig leefde!!
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nou nou, dat klinkt wel heel zuur Maikel...
Je bent al net zo somber als het weer vandaag 😄
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, die iPhone komt écht wel onze kant op, hopelijk deze week en anders volgende week
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Maikel75 schreef:
 
Ik heb 15 jaar als commercieel Manager gewerkt en heb trainingen gegeven aan oa klanten services van grote mulitnationals.  

 
En dan alsnog gebeurd schrijven in plaats van gebeurt en baad in plaats van baat...:D
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Onder de forumgebruikers zitten volgens mij veel Marco Borsato liefhebbers, met boter op hun hoofd, want ik moet als ik af en toe de berichten lees, steeds denken aan zijn nummer: Dromen zijn Bedrog!
jammer-he

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Flex schreef:
Maikel75 schreef:
 
Ik heb 15 jaar als commercieel Manager gewerkt en heb trainingen gegeven aan oa klanten services van grote mulitnationals.  

 
En dan alsnog gebeurd schrijven in plaats van gebeurt en baad in plaats van baat...:D

 
 
Laat SVP ieder in zijn waarden,  Ik begrijp dat je zelf zo geweldig bent maar ik denk niet dat jij op deze manier iets toevoegt aan dit forum ga ergens ander mensen afzeiken
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
peswyk schreef:
Onder de forumgebruikers zitten volgens mij veel Marco Borsato liefhebbers, met boter op hun hoofd, want ik moet als ik af en toe de berichten lees, steeds denken aan zijn nummer: Dromen zijn Bedrog!
Snap niet waarom jij dan nog bij Vodafone zit...
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
jammer-he schreef:
Flex schreef:
Maikel75 schreef:
 
Ik heb 15 jaar als commercieel Manager gewerkt en heb trainingen gegeven aan oa klanten services van grote mulitnationals.  

 
En dan alsnog gebeurd schrijven in plaats van gebeurt en baad in plaats van baat...:D

 
 
Laat SVP ieder in zijn waarden,  Ik begrijp dat je zelf zo geweldig bent maar ik denk niet dat jij op deze manier iets toevoegt aan dit forum ga ergens ander mensen afzeiken
Haha oja jij voegt veel toe aan dit forum:D jij hebt je speciaal aangemeld om dit bericht te schrijven http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Leveringen-iPhone-5-iPhone-D-Day/m-p/34996#M1866
 triest, ga ergens anders onrust stoken aub
 
x0xlaura

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen, nieuwe dag nieuwe kansen 😄
Ik houd al een tijdje het forum in de gaten heb 1-10 verlengt met witte iPhone 16gb.
Alleen toen ik net weer de status wou op vragen krijg ik continu een wit beeld ?
Met geen status meer te zien ? Iemand een idee waar dit aan ligt ?
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
peswyk schreef:
Onder de forumgebruikers zitten volgens mij veel Marco Borsato liefhebbers, met boter op hun hoofd, want ik moet als ik af en toe de berichten lees, steeds denken aan zijn nummer: Dromen zijn Bedrog!
Ik moest ook denken aan Marco Borsato toen ik mijn iPhone ontving: Binnen!!! 😄
 
Maar het komt wel goed hoor!
Het duurt alleen even.
 
 
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
x0xlaura schreef:
Goedemorgen, nieuwe dag nieuwe kansen 😄
Ik houd al een tijdje het forum in de gaten heb 1-10 verlengt met witte iPhone 16gb.
Alleen toen ik net weer de status wou op vragen krijg ik continu een wit beeld ?
Met geen status meer te zien ? Iemand een idee waar dit aan ligt ?
Als je hebt verlengd kun je de status niet raadplegen.
Dat staat er ook bij vermeld op de pagina.
x0xlaura

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb tot gisteren elke dag mijn order kunnen raadplegen, en opeens doet die het vandaag niet meer vandaar.
bekkersjunior

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ten eerste begin ik me het feit dat ik me er van bewust ben dat ik mijn telefoon niet binnen twee weken zou ontvangen. Maar ik kan mijn orderstatus sinds dag één(2/10) niet opvragen, vervolgens een mail gestuurd naar KS en zij bevestigden dat mijn order goed was ontvangen en mijn toestel afgelopen maandag/dinsdag kon verwachten....... niet dus. Ik achte de kans dus al klein dat dit daadwerkelijk zou gebeuren na het lezen van dit forum en dat het een speculatie van de medewerker was. Verder heb ik 1 mail ontvangen over langere levertijd en ik zou op de hoogte gehouden worden  van mijn orderstatus..... niet dus.
 
 Ik heb nog niet eerder een bedrijf mee gemaakt die zo zwak is in communiceren. Natuurlijk kan ik niet zien hoe de interne communicatie is maar als een medewerker zo maar een verwachte leveringsdatum noemt, vodafone emails verzend met beloftes die ze niet na komen, emails verzend over toestelverzekering terwijl het toetsel nog niet bij de klant is en ga zo maar door. Dan zal deze ook ver onder het niveau zijn. Maar the vodafone unboxing challange vind ik toch wel het meest trieste van alles! (ons zelf gedragen als een debiel  net als die meid in het promo filmpje)  maar dat zal dan wel persoonlijk zijn.....
 
Kortom geen bijzonder goede indruk als nieuwe klant, en veel om te evalueren na deze periode!! 
Mijn complimenten aan stevie die wel met regelmaat antwoord geeft!!
 
 
 
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
@Stevie:
Is Vodafone ook al aan het nadenken over enige compensatie/tegemoetkoming vanwege de gebrekkige (of gebrek aan) communicatie en lange levertijden?
 
Vodafone kan zich niet voor alles in deze chaos verschuilen achter 'Apple levert slecht'.
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Blijf het frustrerend vinden dat er wel toestellen geleverd worden aan (via F&F) overstappende klanten... zie bv hier en tweakers.
Zelfde dag besteld, zelfs later... ook 16GB toestellen
 
Er is totaal geen update geweest voor verlengende klanten! Hoop dat daar vandaag meer duidelijkheid over komt....
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Sorry als ik vandaag nog niet erg "actief" ben geweest op het forum, maar ik heb enigzins wat problemen met mijn internet.
Oftewel, als online community manager, kom ik niet online haha, erg lastig natuurlijk.

Tussen de hikjes door lees ik jullie berichten en probeer ik te reageren.

Ben ook nog aan het wachten op update info! Dus kom terug bij jullie!

RB007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou troost jullie.... ik ben via F&F overgestapt van KPN en het blijft nog steeds akelig stil aan de kant van Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic