Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Xii

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Stevie schreef:
Amber schreef:
Is er al weer meer nieuws over de levertijden? De laatste update is van de 15e. Ik zou zeggen tijd voor een nieuwe update!
Klopt, maar momenteel is de situatie nog onveranderd :(. 
4 weken levertijd word aan vastgehouden, wel krijgen wij deze week nieuwe voorraad waardoor we opnieuw kunnen gaan uitleveren. Momenteel zullen voornamelijk de 32 GB en 64GB uitgeleverd worden in kleine hoeveelheden, echter krijgen we deze week ook weer 16GB versies binnen! Het zijn nog altijd geen vrachtwagens vol, maar er komt weer wat binnen de komende weken voor zover we kunnen voorspellen. Dit betekent dat we dan ook weer verder kunnen met uitleveren.
Op dit moment staat wel nog de verkoop tijdelijk stop via telesales en online om het aantal backorders niet verder te laten oplopen. In de winkel is het wel mogelijk dat er nog voorraad is, hier heb ik helaas geen zicht op.
 
Morgen is een vergadering over de backorders e.d., dan wordt ook het voorstel besproken of we geen overzicht kunnen maken met globale indicaties dat als je bijvoorbeeld in week X hebt besteld het toestel komt in week Y, zoals in DE, dat pasgeleden als voorbeeld voorbij kwam. Vrijdag had ik aangegeven dat die meeting vandaag zou zijn, maar die is dus morgen....
Daarna hoop ik meer info te hebben en duidelijker in te kunnen gaan op de leveringstijden en vragen.
 
 
64Gb....mooi :).....nu hopen dat er genoeg zwarte bij zitten
 
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sorry voor al mijn vragen maar wordt bij een verlenging het abonnement pas omgezet zodra er een iPhone beschikbaar is? Mijn abo staat nog steeds op einddatum 19 oktober 2012.
 
Iniedergeval bedankt voor alle inzet, top;)
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Stevie schreef:
wbtje schreef:
Niet om het Een of ander Apple heeft een achterstand in productie of krijgen jullie echt zo weinig toestellen? Aplle had dan beter kunnen wachten met de release van het toestel totdat de vooraden zo danig waren dat nee verkoop er niet in zat. 
Wel vind ik dat jullie meer duidelijkheid moeten verschaffen. Apple leverd toestellen aan vodafone dus moet er een regelmaat in zitten. Jullie moeten dus kunnen aangeven wanneer jullie vooraden weer volledig gevuld zullen zijn. (dus op weeknr)
 
Jep het is echt zo weinig! Met betrekking tot duidelijkheid: Wij kunnen geen concrete aantallen gaan noemen wat we in voorraad hebben, echter geef ik wel al aan dat we deze week bijvoorbeeld weer nieuwe voorraad krijgen en dat hier ook 16GB bijzit als het goed is. Vorige week gaf ik de levering van een aantal 32GB al aan. Ik kan echter niet de voorraad voorspellen die we in de toekomst krijgen. Wij weten pas wat we krijgen op het moment dat het echt hier is. Apple laat hier niets over los en kan leveringen tot het laatste moment veranderen. Er is geen regelmaat van bijv. 1000 toestellen per week. Daarom is de communicatie over de leveringen ook vrij moeilijk, maar we doen onze best.
 
Dit is fijn om te horen, alleen blijft het raar vinden dat nieuwe klanten voorrang krijgen op klanten die gewoon verlengen.
Wat heeft verlengen voor mij dan voor zin als ik toch achteraan in de rij kom te staan?
 
Ik verleng via F&F zodra het kon en nieuwe klanten die het via dezelfde manier hebben gedaan en op dezelfde dag als mij of zelfs later hebben hun toestal al in huis. Terwijl het om één en dezelfde type toestel gaat, 32GB zwart.
 
Amber

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
OK bedankt voor je snelle reactie! Heb een 16GB besteld hoop dat ik hem snel krijg, verheug me er echt op!
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie,

Kan jij mij vertellen waarom na 20 minuten wachten ik eindelijk een medewerker aan de telefoon krijg vervolgens de verbinding om een vage reden wordt verbroken en ik NIET wordt terug gebeld?
Aan mij ligt het niet!

Ik hoor graag van je.

wesito

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemiddag,
 
Ik lees dit forum al een dikke week en wil toch ook graag een reactie kwijt..
 
Het wachten maakt mij niks uit!!! Dat is nou eenmaal zo...alleen jammer dar er op 1 oktober bij stond dat de 16 gb wit direct leverbaar was..dat gaf mij namelijk de doorslag. Dat is iets wat vodafone makelijk op tijd had kunnen aanpassen....daardoor voelde ik me al enigzins genaaid....maar oke, het is niet anders...wachten maar.
 
Maar wat ik het aller ergste vind is de communicatie!!!! Wat onzettend amateuristisch. ik bestel iets op 1 oktober en nog steeds geen bevestiging!!!! Ja het ordersysteem was kapot...of zoiets, aldus vodafone.....maar nu zijn we twee weken verder en nog steeds geen bevestiging!!! dat kan toch niet......ik mag aannemen dat er toch wel een backup syteem is wanneer het een of het ander niet meer werkt bij vodafone?? Nu krijgt de klant hier last van en moet zelf maar contact opnemen om te kijken of de order er goed door is....dat vind ik dus al een grote fout. Jullie hadden makkelijk in die twee weken kunnen zorgen dat iedereen alsnog een bevestiging ontvangt, maar nee de klant moet er zelf maar achteraan gaan. Niet erg klantvriendelijk!! Ik zelf werk bij een transportbedrijf....wanneer een auto kapot zou zijn dan zorgen wij gewoon dat er andere auto voor zijn deur staat, op die manier merkt de klant niks van ons probleem, wij lossen het gewoon op!! Dat zouden jullie ook eens moeten doen. Want ik kan niet anders zeggen dat dit onzettend amateuristisch overkomt!!
 
Nogmaals....het wacht is nou eenmaal zo, maar vwb de communicatie.....daar moeten jullie hard aan werken!!!!!!!!!
 
Mvg
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Kun je rekenen?.....................................................Reken er maar niet op!
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik zou in de loop van de middag teruggebeld worden, omdat alle telefonisten bezet waren, aldus KS!
Maar ja de middag is nog niet om dus!!!!!!!
 
Heb er niet veel vertrouwen in, Stevie, of het ook nog gaat gebeuren vandaag!:(
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik hoor net van de klantenservice dat er nog geen kosten van het toestel in rekening worden gebracht zolang ik mijn nanosim, die ik overigens nog steeds niet heb ontvangen, activeer.

Kan jij dit bevestigen Stevie?
wesito

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat een prutsers!!!! Krijg ik net een mail dat ik al enige tijd met mijn splinternieuwe telefoon bel en of ik hem niet wil verzekeren!!! Zorg aub eerst eens dat ik hem ontvang!!! Dan pas aankomen met dit soort mails!!! Amateurs!!!! Overigens hoop ik wel dat ik een aangepaste sim kaart er bij ontvang, want ik las net dat iemand eindelijk zijn telefoon had ontvangen geen goede sim kaart erbij had gekregen!! Lijkt me iets wat standaard mee moet worden gestuurd!! Nogmaals, communicatie zeer amateuristisch!!!! PFFFFFFFFFFFFFFFFFF
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik zie vandaag weinig mensen die hun toestel ontvangen hebben, dus nog een hele rits vd pre-orders (26 en 27 september) te gaan....
 
We blijven wachten.
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik krijg net twee mails binnen.
 
De 1e waarin staat dat mijn order bevestigd is. Had ik al maar dit keer met ordernummer en abbonementsvorm.
De 2e waarin staat dat mijn abbonement is gewijzigd. Maar.. dat is op 3 oktober al gebeurd nadat ik van de coulanceregeling gebruik had gemaakt.
In beide mails staan de oude voorwaarden, van voor 1 oktober en niet het 10 GB verhaal. Raar...
 
Heeft iemand deze mails ook gehad voor hij zijn/haar toestel kreeg. En hoe lang duurde het toen nog voor hij geleverd werd?
 
Anyone?
 
Scheep78

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb 10-10 een mail gehad dat mijn toestel verstuurd is. 
13-10 de KS gebeld maar de afdeling order status werkt niet op zaterdagen....
Vanmorgen meerdere malen in de wacht gestaan totdat mij verteld werd dat ik
terug gebeld zou worden in de loop van de dag. 
Helaas is dat niet gebeurd al duurt de dag nog een 2,5uur....
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inmiddels is T-Mobile NL ook over naar een vergelijkbaar overzicht als Vodafone DE:
 
https://forum.t-mobile.nl/status-bestelling-levertijden-400/actuele-levertijden-iphone-5-a-181523/
 
Hopelijk lukt het hier ook om een dergelijk overzicht te plaatsen, hoewel begrijpelijk blijft dat alles afhangt van het daadwerkelijke aantal geleverde iPhones.
Ria1953

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen zondag was ik bij de apple store in Amsterdam, buiten stond een bord dat de Iphone5 niet leverbaar was.
Maar toen ik er binnen een medewerker naar vroeg, kon ik zomaar mn abbonement bij Vodafone verlengen en meteen een witte of zwarte 16 GB meenemen.
Medewerker ging voor me aan de slag maaaaar helaas, ik heb mn abbonement dus via de telefoon verlengd op 2 oktober en dat was al veranderd bij Vodafone en daardoor konden ze niks voor me doen.
Geloof maar dat het zuur was , om me heen werden ze uitgepakt en werd alles uitgelegd door de apple medewerkers !!
Ik heb vandaag in dubio gestaan om de hele zooi bij vodafone af te blazen maar ja dat duurt dus weer twee dagen.
Zal je net zien dat ik dan de mazzel heb dat ze dan ook niet meer verkrijgbaar zijn bij de apple store.
al met aleen hoop geleerd......volgende keer zal ik zeeeeeer zeker naar de apple store gaan en echt niet meer via de telefoon!
 
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
niemand vandaag zijn iPhone binnen gehad?
morgen hopelijk meer nieuws! 😄
Vic

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hou het forum al ruim een week in de gaten. 
 
Vandaag ook twee emails gehad; 1 met ordernummer, 1 met bevestiging van de wijziging van het abonnement.
 
3 oktober online besteld
Zwart 32 Gb
4 oktober orderbevestiging
8 oktober sms ivm beperkte voorraad
Al 10 jaar een trouwe klant, en ben nog steeds een tevreden klant
 
Geduld is een schone zaak zegt men...
 
Ps: wel vreemd dat ik de orderstatus niet online kan checken met het ordernummer
berend17

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop dat er morgen meer duidelijkheid komt, en ook dat dit dmv sms, email of telefoontje aan de klanten word duidelijk gemaakt en niet alleen via dit forum. Iets persoonlijker mag hoor Vodafone!
 
Het wachten is geen ramp, maar duidelijkheid moet kunnen.
 
Iedereen die pas in oktober besteld heeft moet echt niet klagen!
Laat vodafone nu eerst maar zorgen dat de mensen hun toestel krijgen uit september want dat begint toch echt schandalig te worden. Dus mensen, gun andere ook hun telefoon en vodafone kan ook niet meer toestellen leveren dan dat ze krijgen. Maar ondanks dat, moeten ze ons beter op de hoogte houden, mee eens?
 
 
berend17

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Stevie
 
Om hoeveel backorders gaat het in totaal? Zo kunnen wij ook een beeld krijgen van wat jullie nog moeten leveren.
 
Alvast bedankt,
 
ik wacht geduldig op antwoord.
Boy1990

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik wacht met smart op de iPhone 5.
Nu heb ik inmiddels een smsje van Vodafone gekregen voor het nummerbehoud omdat ik van T-mobile afkom. Hierin staat dat mijn nummer op 13 november wordt omgezet naar Vodafone. Maar als ik mijn telefoon eerder krijg betekent dit dat ik deze telefoon de eerste tijd niet kan gebruiken? Want ik ga ervan uit dat de telefoons gesimlocked zijn? Of kan ik dan gebruik maken van een tijdelijk nummer van Vodafone?
Iemand hier ervaring mee?
Wederom bedankt voor het antwoord!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic