Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Maikel75 schreef:
" Ondanks dat jullie je iPhone misschien nog niet hebben wens ik jullie alvast een heel fijn weekend!
En denk maar zo, volgende week weer een nieuwe week met nieuwe leveringen, nieuwe voorraad etc.
Gr.

Stevie"


Volgende week weer een nieuwe week voor sprookjes te vertellen.....

Hey,

Denk dan zo..... "En ze leefden nog lang en gelukkig" is het einde van menig sprookje 😉
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Stevie schreef:
Maikel75 schreef:
" Ondanks dat jullie je iPhone misschien nog niet hebben wens ik jullie alvast een heel fijn weekend!
En denk maar zo, volgende week weer een nieuwe week met nieuwe leveringen, nieuwe voorraad etc.
Gr.

Stevie"
 
 
Volgende week weer een nieuwe week voor sprookjes te vertellen.....
 
Hey,
 
Denk dan zo..... "En ze leefden nog lang en gelukkig" is het einde van menig sprookje 😉
 
 
Wel uitkijken dat mensen je niet als de heks in dat sprookje gaat zien Stevie!!! 😉 😄
 
Valinor

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Scherp Stevie, scherp 😛
Moest lachen 🙂
JZW

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Valinor schreef:
Scherp Stevie, scherp 😛
Moest lachen 🙂
haha, Stevie rocks! 
appleboy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen zaterdag de Iphone 5 32 GB wit besteld bij Vodafone winkel (verlenging) en gisteren kwam die binnen en kon ik hem gelijk op halen. Vriend van mij bestelde afgelopen zaterdag ook bij die winkel, de 16Gb zwart Iphone 5 en stond als nummer 5 op de reserveringslijst. Die kon hem gister ook ophalen.
 
Ik snap niet dat zoveel mensen het online proberen, terwijl het daar om massa werk gaat.. via de winkel gaat het stukken sneller en natuurlijk kan het een weekje duren.. maar dat weet je eenmaal als je snel zo'n nieuwe Iphone wil hebben.
 
En wat een service van de winkel dat ze hem gelijk even activeren voor mij en ook al mijn contacten overzet van mijn oude Iphone 4 naar de nieuwe. Top service van Vodafone! Ben er helemaal blij mee! Ik liep naar buiten en kon gelijk al met de nieuwe I5 bellen!!
 
Sterkte allemaal met het wachten op de levering.. het is wel het wachten waard!! 
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Tjesus....
Ben blij voor je appleboy, begrijp me niet verkeerd. Maar als je dan via een pre-order systeem besteld en er ook al 2 weken voor betaald (veel meer dan min sim only abbo voorheen) voelt dit wel zuur. (26 september besteld)
 
Ik snap het ge-blabla over verschillende verkoop kanalen wel, maar toch slaat het nergens op, Vodafone = Vodafone = 1 bedrijf.
Vorige week was ons min of meer beloofd dat we (begin) deze week beleverd zouden worden, nu is de status misschien volgende week, of de week daarna. Dus 3 a 4 weken vanaf pre-order moment in tegenstelling tot het verkoop kanaal "winkel".
larsrademaker

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iedereen die hier komt vertellen dat zijn iphone al binnen is, kletst regelrecht uit ze nek. Wie maakt er nou een account aan om hier te vertellen dat zijn Iphone binnen is? Maak je geen zorgen. Het duurt wat langer maar de iphone komt vanzelf. 😉 
appleboy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb de hele week alle berichten gevolgd omtrent Vodafone levering e.d. en het nieuws dat je voorlopig niets kunt bestellen, omdat ik benieuwd was of ik nu ook een lange tijd moest wachten op mijn Iphone. Dat ik hem gisteravond uiteindelijk binnenkreeg (na een paar dagen dat ik hem besteld had), wilde ik graag mededelen dat het het wachten waard is. Snap dat het ongelooflijk irritant is dat jullie er al zo lang op hebben moeten wachten, terwijl jullie 1 van de eerste waren die hem besteld hebben. Maar een volgende keer zou ik het ff via de winkel regelen ipv online.. dat is mijn tip (ondanks dat alles onder 1 noemer valt: Vodafone)
Inderdaad was het net mijn eerste bericht, maar ook zeker niet het laatste.
En als je het niet gelooft.. bel Vodafone winkel Leidschendam maar op!
 
De Iphone 5 is toppie in ieder geval!!
Boy1990

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ze hebben net een afspraak gemaakt voor het leveren van de iPhone 5, voor morgen. Ik dacht dat op zaterdag niet uitgeleverd werd bij Vodafone? Ik snap er iig niets meer van.
Nu is het ook zo dat ik morgen 0,01 cent moet pinnen met het rekeningnummer dat op het contract staat? Alleen is nu het probleem dat dit het rekeningnummer van mijn vader is, omdat ik dit vroeger bij t-mobile ook had en nu naar vodafone maar heb meegenomen omdat ik anders bang was dat het nummerbehoud fout liep. Nu zijn mijn ouders(pff toeval) een weekend weg. Maar mijn vader heeft meerdere contracten lopen bij vodafone. Is dit ook geldig als ik dit laat zien? Of heb ik dikke pech en moet ik wachten tot volgende week tot hij die 1 cent kan pinnen?
Rated91

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Boy1990 schreef:
Nou ze hebben net een afspraak gemaakt voor het leveren van de iPhone 5, voor morgen. Ik dacht dat op zaterdag niet uitgeleverd werd bij Vodafone? Ik snap er iig niets meer van.
Nu is het ook zo dat ik morgen 0,01 cent moet pinnen met het rekeningnummer dat op het contract staat? Alleen is nu het probleem dat dit het rekeningnummer van mijn vader is, omdat ik dit vroeger bij t-mobile ook had en nu naar vodafone maar heb meegenomen omdat ik anders bang was dat het nummerbehoud fout liep. Nu zijn mijn ouders(pff toeval) een weekend weg. Maar mijn vader heeft meerdere contracten lopen bij vodafone. Is dit ook geldig als ik dit laat zien? Of heb ik dikke pech en moet ik wachten tot volgende week tot hij die 1 cent kan pinnen?
 
 
Hier nogmaals een voorbeeld wat een iPhone 5 16Gb wit 3 dagen na mij besteld heeft met een nieuw contract en die hem eerder heeft dan mij.
Heb van ellende mijn order zojuist geannuleerd en ik zoek een ander kanaal / provider voor mijn iphone.
 
Om toch antwoord op je vraag te geven, denk dat je pech hebt, collega van mij had hetzelfde en die 1 cent moet gedaan worden met de pas/rekeningnummer wat op het contract staat.
Fredget64

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Begrijp ik goed dat ik beter mijn bestelling bij Vodafone (meer dan 10 jaar klant, rekening per maand meer dan € 200,00) kan annuleren en op naam van een nieuwe vennootschap een nieuw contract sluiten?
 
Ik besteld een Iphone 5 16GB White op 1 oktober 2012...
Fredget64

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
...of beter nog opzeggen en overstappen naar andere provider!
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
appleboy schreef:
ik heb de hele week alle berichten gevolgd omtrent Vodafone levering e.d. en het nieuws dat je voorlopig niets kunt bestellen, omdat ik benieuwd was of ik nu ook een lange tijd moest wachten op mijn Iphone. Dat ik hem gisteravond uiteindelijk binnenkreeg (na een paar dagen dat ik hem besteld had), wilde ik graag mededelen dat het het wachten waard is. Snap dat het ongelooflijk irritant is dat jullie er al zo lang op hebben moeten wachten, terwijl jullie 1 van de eerste waren die hem besteld hebben. Maar een volgende keer zou ik het ff via de winkel regelen ipv online.. dat is mijn tip (ondanks dat alles onder 1 noemer valt: Vodafone)
Inderdaad was het net mijn eerste bericht, maar ook zeker niet het laatste.
En als je het niet gelooft.. bel Vodafone winkel Leidschendam maar op!
 
De Iphone 5 is toppie in ieder geval!!
De fikse korting die ik online heb kunnen regelen werd mij niet in de winkel geboden, dus tja, dan blijft er weinig meer over.
Dan maar wat langer wachten, dan een dief van mijn eigen portemonnee te zijn. 🙂
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Toch ook ff iets positiefs melden 😄
Net klanten service gebeld, kreeg meteen zonder wachttijd iemand aan de lijn. We hebben samen de hele bestelling doorgelopen, alle gegevens gecheckt. De telefoon was 4 okt verstuurd, blijkbaar kan het daarna tot 10 dagen duren eer ik hem ontvang. 
 
Anyhow, heel snel, geduldig en vriendelijk geholpen. 
 
Heb 26 september om 10.50 besteld (volgens ks), dus het blijft vaag hoe VF omgaat met volgordes, verkoopkanalen, type toestellen etc. Ik neem aan dat ik vrij vooraan in de rij zou moeten zitten.
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik blijf wachten... ongeduldig... maar ik blijf wachten.
 
Maar..... Zodra ik merk dat het maandelijkse bedrag + iPhone van mijn rekening is geschreven en ik heb nog geen iPhone, slaan de stoppen bij mij door.
 
En dan zien we wel weer verder.. 
Roos79

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Die zijn nog veel erger!
Maar wat ik me afvraag waarom hebben sommige hier niet gewoon in de winkel gehaald?
 
In de winkel waar ik vorige week kwam had net de dag ervoor nieuwe binnen gehad ik schat totaal zo n 15 stuks deze winkel had geen wachtlijsten oid kon zo overstappen en later op de dag mijn phone mee nemen echt super!
Erikje

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Velen bestellen niet in de winkel omdat je via internet flinke korting kunt krijgen (F&F bijvoorbeeld).
 
Ben zelf gisteren gebeld door Dynalogic en ze komen vandaag mijn toestel leveren (leveren dus zeker wel op zaterdag).
Heb een zwarte iPhone 5, 32 GB besteld op 3 oktober.
 
Hoop dat de komende dagen iedereen zijn toestel toch ontvangt..zelf was ik nl. uitgegaan van een paar weken (had nl. een berichtje gehad dat de voorraad beperkt was, dus ging al uit van begin november)
 
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Nog steeds wachtend op mijn iPhone 5 16GB Black...
jz123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Daar is hij dan! 64gb zwart, 5okt besteld, vandaag geleverd.
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik snap dat het allemaal vervelend is, maar ik vind de toon van sommige reacties hier wel wat overdreven. We weten allemaal het om een nieuwe iPhone gaat en, zoals ervaring ons inmiddels geleerd heeft, dat deze gewoon maanden slecht leverbaar kunnen zijn na introductie. Dat betekend; mogelijk lang wachten op je nieuwe iPhone. Dat weet je als je online besteld en niet in een winkel en moet je dus, imho, gewoon accepteren.
 
Dat er wel/niet voorrang wordt gegeven aan nieuwe aansluitingen, of dat vergelijkbare orders wel/niet eerder dan die van jou worden geleverd kan nou eenmaal gebeuren. Vodafone's eigen online shop, Vodafone's Friends & Family en Vodafone's Retailwinkels; het is logisch dat dat niet allemaal door dezelfde afdeling wordt bestuurd. Daarnaast zijn er natuurlijk tal van andere oorzaken waardoor de ene order sneller is dan de andere; manier van betalen, welke bank, BKR controle, wel/geen nummerbehoud, kleur iPhone, opslagcapaciteit, etc. etc. 
 
Daar komt nog eens bij dat Apple zelf nog niet eens in staat is online iPhone orders te leveren, die hebben nog steeds allemaal een levertijd van 3-4 weken en de eerste orders worden pas naar verwachting tussen 23-29 oktober uitgeleverd. Vodafone (en andere providers) hebben in elk geval nog eerder online orders kunnen leveren. 
 
Lang verhaal kort; Apple kan gewoon niet voldoen aan de vraag, geeft (netjes) voorrang aan leveringen naar providers, we weten allemaal dat het gewoon moeilijk leverbaar is, dus er zit niks anders op dan wachten. Wil je niet wachten; koop dan in een "echte" winkel, of probeer elke dag te reserveren in de Apple store. 
 
EDIT; en als toevoeging; ik had op 27sept besteld via F&F, werd de week erna geleverd maar was beschadigd, dus teruggestuurd. Daardoor is de order geannuleerd en moet ik opnieuw bestellen (wat nu dus niet kan). Behoorlijk vervelend, maar ik kies er zelf voor te wachten, dus heeft 't naar mijn mening weinig zin te klagen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic