Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Danny111 schreef:
Hi@Stevie,
 
Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp je standpunt. Als ik eerlijk mag zijn, vind ik het echter een onbevredigend antwoord. Je zegt dat er zelfs meer bestellingen zijn opgenomen dat de voorraad toelaat. Dat lijkt mij juist één van de dingen die mis zijn gegaan. 
 
Het mag duidelijk zijn dat management een reeks aan slechte beslissingen heeft gemaakt op het gebied van: sales campaign management, sales/order processen, communicatie en customer care die hebben geleid tot dit 'drama'. 
 
In mijn mening zou het verstandig zijn (en niet meer dan terecht) als degenen die verantwoordelijk zijn geweest voor deze beslissingen deze fouten erkennen en met een passende oplossing komen voor de klanten. Het zou voor mij als klant enorm voor jullie spreken althans, als dit zou gebeuren en ik denk niet dat ik de enige ben met dit standpunt.
 
Zoals ik in mijn vorige bericht ook al had aangegeven staat jullie natuurlijk volledig vrij in alle beslissingen op dit gebied. De meeste klanten zullen na het ontvangen van hun toestel de lange wachttijden en andere perikelen meteen vergeten zijn. Ik kan dus op dit moment alleen voor mezelf spreken dat ik op dit moment zeer ontevreden ben over de dienstverlening van VF. Ik ben tot voor kort altijd een loyale klant geweest en ben zelfs een ambassadeur, waar ik iedereen in mijn omgeving heb aangeraden om klant te worden bij VF. Dit is op dit moment tot mijn grote spijt omgeslagen in negatieve zin. 
 
Kort samengevat: het zou slim zijn als VF op dit moment oplossingsgericht te werk zou gaan. Niet alleen maar brandjes blussen met verhalen van werknemers die verder geen direct invloed op het proces hebben. Ik zou het erg chique vinden als wordt besloten om bovenstaande in gang te zetten. Denk dat het de beste manier om alle negativiteit om te zetten in iets positiefs. 
Ik hoor het graag van je,
 
Dank,
 
Danny
Volgens mij is deze tekst al voor de 3e keer gepost.
Ikkannietwachte

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
28e verlengd om 11u sochtends. 16 GB Black.
 
Wel orderbevestiging ontvangen (de 'algemene', zonder ordernr.) en op 1 okt een sms over beperkte voorraad. Daarna radiostilte....abonnement nog niet omgezet..
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Stevie

Is het mogelijk dat je een update geeft met informatie over tot welke dag jullie "bij" zijn?
Zowel nieuwe als verlengende klanten?
Danny111

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik hoop inhoudelijk antwoord te krijgen. Dat is niet te veel gevraagd toch?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Danny111 schreef:
Ik hoop inhoudelijk antwoord te krijgen. Dat is niet te veel gevraagd toch?
Zeker niet te veel gevraagd en ik begrijp dat je een antwoord wilt, maar op het moment dat ik informatie heb die ik niet al gecommuniceerd heb, want herhaling is ook zo saai, dan geef ik deze. Op het moment dat ik niet reageer betekent dat ik momenteel helaas niets nieuws te melden heb.

Daarom wil ik je vragen om niet te dubbelposten, en zal daarom ook de dubbele posts verwijderen.
Het heeft weinig zin namelijk om zo pagina's te vullen.
Danny111

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hi@Stevie,

Bedankt voor je reactie. Zoals je begrijpt is het absoluut niet mijn intentie om pagina's te vullen, voor zover dat een activiteit is. Hetgeen ik probeer is een reactie te krigen waarop ik op kan maken dat mijn boodschap serieus genomen wordt.
Gezien klanten geen directe lijn hebben met senior managers, doen we dat via dit forum of (telefonische) KS. Ik vind het niet meer dan redelijk als er dan op een professionele manier gereageerd wordt, zonder dat het direct persoonlijk hoeft te worden. Dit is puur zakelijk. Ik betaal als klant als jaren een hoop geld voor een dienst. Op dit moment ben ik niet tevreden over de kwaliteit van die dienstverlening en kom mijn inziens met opbouwende kritiek en zinvolle sugesties. Als zelfs dat in de wind wordt geslagen begin me ernstig zorgen te maken over de professionaliteit.

Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.

Met vriendelijke groet,

Danny
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
MaartenW schreef:
@Stevie

Is het mogelijk dat je een update geeft met informatie over tot welke dag jullie "bij" zijn?
Zowel nieuwe als verlengende klanten?
Ik heb het één en ander doorgezet naar de afdeling die hierbij kan helpen, met de vraag of het mogelijk is dat we de leveringen inzichtelijker maken voor communicatie naar de klant. Ik ben hierop aan het wachten dus geef me nog wat tijd..... (ik weet het jullie wachten al lang)
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt! Wacht geduldig af, gaat me steeds beter af.... nog even en mn E51 begint weer te wennen 🙂
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Danny111 schreef:
Hi@Stevie,

Bedankt voor je reactie. Zoals je begrijpt is het absoluut niet mijn intentie om pagina's te vullen, voor zover dat een activiteit is. Hetgeen ik probeer is een reactie te krigen waarop ik op kan maken dat mijn boodschap serieus genomen wordt.
Gezien klanten geen directe lijn hebben met senior managers, doen we dat via dit forum of (telefonische) KS. Ik vind het niet meer dan redelijk als er dan op een professionele manier gereageerd wordt, zonder dat het direct persoonlijk hoeft te worden. Dit is puur zakelijk. Ik betaal als klant als jaren een hoop geld voor een dienst. Op dit moment ben ik niet tevreden over de kwaliteit van die dienstverlening en kom mijn inziens met opbouwende kritiek en zinvolle sugesties. Als zelfs dat in de wind wordt geslagen begin me ernstig zorgen te maken over de professionaliteit.

Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.

Met vriendelijke groet,

Danny
Daar heb ik zeer zeker begrip voor, en ik vat ook niets persoonlijk op. Geloof me ik lees alles wat hier op het forum langskomt! Ik had je bericht ook al gelezen en vind dat je goede punten hebt, echter bewaar ik deze tot later. Door de drukte hier op dit moment is het beter om tijdens een evaluatie punten zoals die van jou op te pakken in plaats van ze nu per mail door te sturen, want de mailboxen van de projectleiders van de iPhone 5 zijn over het algemeen vol :).

Dus ook al reageer ik niet (of niet meteen) dit betekent niet dat ik je post niet gelezen heb en niet in overweging heb genomen.
vdws

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Stevie
 
Sorry, geen tijd om deze thread in zijn geheel door te lezen dus wellicht is mijn vraag al beantwoord.
 
Ik heb mijn VF abo. telefonisch verlengt op 3 oktober en een witte iPhone 5 16GB besteld. Tot nu toe heb ik alleen op 4 okt. een order bevestinging ontvangen.
 
Wat ik gek vind is dat ik op het forum van tweakers.net lees dat mensen hetzelfde type telefoon later bij VF besteld hebben en deze ook al ontvangen hebben... Nu kan ik natuurlijk niet controleren of dit waar is, maar tweakers is een betrouwbare site met forumleden die over het algemeen elkaar niet voor de gek proberen te houden.
 
Wanneer kan ik mijn telefoon verwachten?
 
 
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
vdws schreef:
@Stevie

Sorry, geen tijd om deze thread in zijn geheel door te lezen dus wellicht is mijn vraag al beantwoord.

Ik heb mijn VF abo. telefonisch verlengt op 3 oktober en een witte iPhone 5 16GB besteld. Tot nu toe heb ik alleen op 4 okt. een order bevestinging ontvangen.

Wat ik gek vind is dat ik op het forum van tweakers.net lees dat mensen hetzelfde type telefoon later bij VF besteld hebben en deze ook al ontvangen hebben... Nu kan ik natuurlijk niet controleren of dit waar is, maar tweakers is een betrouwbare site met forumleden die over het algemeen elkaar niet voor de gek proberen te houden.

Wanneer kan ik mijn telefoon verwachten?



Wij houden vast aan een gemiddelde levertijd van 4 weken, voor je individuele order durf ik je niet te zeggen. Dat kunnen we hier ook helaas niet nakijken. Veel later dan 3 oktober kunnen mensen echter niet besteld hebben, want vanaf 5 oktober is de online shop en telesales tijdelijk gestopt met bestellingen aan te nemen. Bestellingen van 4 of 5 oktober zullen hoogstwaarschijnlijk nog niet uitgeleverd zijn gezien de voorraad.
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Vdws

Dat zijn nieuwe aansluitingen (+ evt. nummerbehoud) en die gaan voor verlengingen.
 
Ik heb 2okt. besteld, verlenging, 16GB wit en nog geen info behalve orderbevestiging.
Vriend van mij zelfde dag besteld, overstap vanaf tmobile, zelfde toestel en afgelopen dinsdag geleverd....
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Beste lars,

Aangezien er al een heel topic is over de leveringen van de iPhone 5 verplaats ik je bericht daarnaartoe. Hier zal ik ook zo vaak als mogelijk updates geven.


mngyn

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben ook iemand van de 28/9 groep! en heb hem ook nog niet binnen. 
mngyn

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoe kon je quoten?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
mngyn schreef:
hoe kon je quoten?
Zo ;)...

Haha, je klikt op beantwoorden onder het bericht dat je wilt quoten, dan opent een nieuw venster. Boven de tekstbox zie je rechtsboven aanhalen staan. Daarmee quote je een bericht.
Danny111

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hi@Stevie,

Bedankt voor je antwoord. Hou me op de hoogte.

Sterkte.

Mvg,

Danny
mngyn

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie schreef:
mngyn schreef:
hoe kon je quoten?
Zo ;)... 
 
Haha, je klikt op beantwoorden onder het bericht dat je wilt quoten, dan opent een nieuw venster. Boven de tekstbox zie je rechtsboven aanhalen staan. Daarmee quote je een bericht.
Aha ! bedankt ! begreep er al niks van hahaha 😛
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@stevie
 
Twee vrienden zijn gisteren naar de vodafone winkel geweest, de ene wilde zijn abb verlengen en de andre wilde een nieuw abb afsluiten.
Of je me geloofd of niet, de verlenging (10 jaar klant) kreeg geen Iphone5 en moest wachten, de andere met het nieuwe abb kreeg direct een Iphone5 mee naar huis.
 
U begrijpt dat de gesprekken in de winkel ineens niet meer zo fijn verliepen.
De verkoper vertelde dat hij in opdracht van zijn werkgever (Vodafone dus) Nieuwe kalnten moet voorzien van de vooraad in de winkel en klanten met een verlenging geen Iphone5 mocht meegeven.
 
Dit verhaal heb ik zelf ook gehoord bij de telefonisch verkoop en is dus zeker geen broodje aap.
Waarom blijven jullie je vaste klanten voorzien van inforatie die toch niet klopt, want ik heb toch wel veel nieuwe klanten gezien met een iphone5 en bstaande klanten die moetn wachten.
 
Je informatie die jij moet doorgeven is dan ook niet correct, ik zeg niet dat jij niet eerlijk bent, maar de informatie die geschreven wordt klopt geheel niet met wat in de markt gebeurd.
Het is dan makkelijk om te zeggen dat er verschillende kanalen zijn, maar een Vodafone winkel is toch een Vodafone winkel en toch hetzelfde kanaal.
 
Ikwas best optimistisch maar voel me nu toch wel aardig achtergesteld door Vodafone.
Het spijt me je het te moeten zeggen, maar dit zijn wel de ervaringen die ik zelf op waarheid kan waarnemen.
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Maikel75 schreef:
@stevie

Twee vrienden zijn gisteren naar de vodafone winkel geweest, de ene wilde zijn abb verlengen en de andre wilde een nieuw abb afsluiten.
Of je me geloofd of niet, de verlenging (10 jaar klant) kreeg geen Iphone5 en moest wachten, de andere met het nieuwe abb kreeg direct een Iphone5 mee naar huis.

U begrijpt dat de gesprekken in de winkel ineens niet meer zo fijn verliepen.
De verkoper vertelde dat hij in opdracht van zijn werkgever (Vodafone dus) Nieuwe kalnten moet voorzien van de vooraad in de winkel en klanten met een verlenging geen Iphone5 mocht meegeven.

Dit verhaal heb ik zelf ook gehoord bij de telefonisch verkoop en is dus zeker geen broodje aap.
Waarom blijven jullie je vaste klanten voorzien van inforatie die toch niet klopt, want ik heb toch wel veel nieuwe klanten gezien met een iphone5 en bstaande klanten die moetn wachten.

Je informatie die jij moet doorgeven is dan ook niet correct, ik zeg niet dat jij niet eerlijk bent, maar de informatie die geschreven wordt klopt geheel niet met wat in de markt gebeurd.
Het is dan makkelijk om te zeggen dat er verschillende kanalen zijn, maar een Vodafone winkel is toch een Vodafone winkel en toch hetzelfde kanaal.

Ikwas best optimistisch maar voel me nu toch wel aardig achtergesteld door Vodafone.
Het spijt me je het te moeten zeggen, maar dit zijn wel de ervaringen die ik zelf op waarheid kan waarnemen.

Ik begrijp het en het kan dat dit in de winkel kan voorkomen. Het is echter geen beleid dat Vodafone actief voert o.i.d.
Hier heb ik helaas geen invloed op.

Even ter info, als ik het over verschillende kanalen heb, bedoel ik online, telefoon, winkel. Dit zijn allemaal Vodafone verkooppunten, maar andere andere kanalen met eigen voorraad. Dus daar kunnen verschillen inzitten, daarnaast is het zo dat sommige kanalen via andere systemen werken. Maar dat gewoon even ter info en opheldering.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic