Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat is dus 2 weken... terwijl sommigen 4 wachten, apart
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
@Stevie... je laatste bericht is van 12:02 uur... ik hoop dat je in het afgelopen anderhalve uur eens goed de kantoren bent binnengestormd, cup-a-soup slurpers hun mok uit de klauwen hebt gemept en eens goed met de vuisten op tafel hebt geslagen... met meerdere berichten van mensen die geleverd krijgen door een online bestelling op 2 oktober begint de geloofwaardigheid een beetje te zakken 😞 Als ik jouw functie zou hebben, liep ik door de gangen te briesen en tieren hoor... Dit moet ook echt voor jou persoonlijk niet leuk zijn... Je doet het goed hoor... Sterkte 😉
Rijkie2405

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Fijn! Mijn Iphone 5 32GB is net geleverd door GLS. Op 27 september besteld. Ik ben blij. 😛 En volgens mij gaat het met de rest ook goed komen. Wil daarbij aangeven dat op het moment dat ik mijn telefoon heb besteld drie tot vier weken werd gezegd. Dus twee weken is dan eigenlijk totaal niet lang. Mijn collega op het werk kreeg net een sms dat het zeker nog vier tot zes weken ging duren, dus wat dat betreft... Valt dit errug mee...
Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
@All,

Ik begrijp jullie, echt! En het is wat Stevie al zei, als ze kon toveren dan hadden jullie nu allemaal al dagen een iPhone 5 in je handen.

We doen hier op het forum met z'n allen ons best om jullie van alle laatste nieuwe informatie te voorzien. Dat is denk ik toch ook wel te zien aan alle berichtjes die we al geplaatst hebben? Het is vervelend, maar momenteel kan ik jullie echt niet van meer informatie voorzien.

Zodra er ook maar iets meer bekend is dan worden jullie hier op de hoogte gesteld. Dat is een belofte!
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik wacht nu al 13 dagen op mijn iPhone 5. Het duurt nu wel erg lang, bovendien is mijn abbonement zelfs nog niet eens omgezet. Het wordt tijd dat wij eens beter op de hoogte gehouden gaan worden van de levering. Het is al heel wat dagen geleden sinds ik de laatste status update via SMS heb ontvangen. Schandalig!
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Er is duidelijk aangegeven op de website vanaf dag 1 dat er een langere levertijd is.
- Ik geef dagelijkse updates, en soms nog wel vaker, meer informatie dan dat ik verschaf is er niet. Daarnaast is er ook een limiet aan de data die ik kan verstrekken natuurlijk m.b.t. transparantie en helderheid.
 
Je bedoelt natuurlijk, dat je mag verstrekken!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Limbo schreef:
@Stevie... je laatste bericht is van 12:02 uur... ik hoop dat je in het afgelopen anderhalve uur eens goed de kantoren bent binnengestormd, cup-a-soup slurpers hun mok uit de klauwen hebt gemept en eens goed met de vuisten op tafel hebt geslagen... met meerdere berichten van mensen die geleverd krijgen door een online bestelling op 2 oktober begint de geloofwaardigheid een beetje te zakken 😞 Als ik jouw functie zou hebben, liep ik door de gangen te briesen en tieren hoor... Dit moet ook echt voor jou persoonlijk niet leuk zijn... Je doet het goed hoor... Sterkte 😉
Geloof me ik snap jullie standpunt helemaal.
Ik probeer zoveel mogelijk mensen in te schakelen.....maar in het begin heeft ons ordersysteem niet heeft gewerkt zoals het hoorde, dus zijn wat bestellingen door elkaar gehusseld, en de voorraad is niet optimaal, ik wil niks afschuiven op Apple, maar hun informatievoorziening is vrij minimaal. Wanneer een order precies overgedragen wordt aan de koerier is van verschillende factoren afhankelijk. Natuurlijk doe ik mijn best om te monitoren of het zo fair mogelijk verloopt, wie 't eerst komt, die 't eerst maalt... Apple is en blijft natuurlijk ontzettend populair! Wij zijn afhankelijk van hun communicatie richting ons omtrent leveringen en leveringsdata. Maar.. ik en met mij toch écht wel een aantal doen hun best om dit in goede banen te leiden. Maar het blijft wel een uitdagend (wordt 't in ieder geval nooit saai voor me 😉
Ik kan je zeggen dat we gisteren een kleine voorraad 32GB hebben binnengekregen, geen 16GB, geen 64GB. En die worden nu dus weer verwerkt en wachten we weer op nieuwe voorraad, maar wanneer die komt en hoeveel dit is ????

Zaken 10GB databundel bijvoorbeeld, die makkelijker intern te regelen, maar de voorraad en uitlevering daar zijn wij ook afhankelijk van derden en daardoor moeilijk te forceren. Dagelijks vraag ik en andere collega's om info, maar deze is gewoonweg niet beschikbaar. Het spijt me heel erg, maar geloof me, Vodafone denkt aan niets anders dan de iPhone op dit moment!
blommetjes

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Rachelle, 
 
Datt het goed komt gaan we voorals nu nog steeds vanuit, alleen begin ik er steeds meer mijn twijfels over te krijgen even een twee voorbeelden 
 
- mijn zoon heeft de 26e besteld en daar was aan toegezegd dat hij zijn toestel binnen 2 weken zou ontvangen maar helaas niet gebeurt, wel diverse tefoontjes verder waaronder ook dat er gezegd werd dat zijn verlening niet goed was gegaan.
- ik heb zelf afgelopen week contact gehad ook een verlening deze is de 2de gedaan ik weet dat ik ergens achteraan zit, maar mij was toegezegd dat de afdeling afther sales een mail zou sturen met daarin de bevestiging helaas dit is wederziet gebeurt!
 
kun jij je eigen voorstellen dat het vertrouwen in vodafone ver te zoeken is als men zijn afspraken niet nakomt
 
blommetjes
farhaa

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist contact gehad KS. Zij vertelden me dat er een aantal backorders zijn. Maar ze gaat er vanuit dat ik volgende week mijn witte iphone (16 gb) in huis heb. In hoeverre dit waar is weet ik niet. Ik heb donderdag 4okt besteld(ter informatie).
 
Moet wel zeggen dat ik een vriendelijke mevrouw aan de tel heb gehad! Dat is dan weer positief. Ook heeft ze me het ordernr verstrekt. Wat ik tot nu toe niet per mail ook niet heb ontvangen!
mavericksys

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Besteldatum: 27 september
Verlenging of overstap: verlenging
Online of telefonisch: telefonisch
Model: 64GB Wit
Bevestiging ontvangen: 06 oktober
Abonnement gewijzigd in My Vodafone: Ja
Bericht over status of leverdatum: Op 10-10-2012 om 17.00 😄

 
Kudo´s voor Stevie.

Goede info over 10Gb intenet en de info over de levering van de iPhone.

 
Gr.

Berry

Valinor

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lees net ook op tweakers dat iemand een witte 16gb maandag besteld heeft via F&F en nu al een leverafspraak heeft kunnen maken....
En het is iemand met 22.000 post op dat forum dus lijkt me niet dat deze persoon de boel zit op te stoken.
Ikzelf heb woensdag 3 oktober via F&F besteld (een witte 16gb) en heb nog niks gehoord.
Het is niet zozeer de lange levertijd die frustreerd maar dat er geen lijn zit in de leveringen....
Rudra

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hmmm nou ik heb ook nog steeds geen bevestiging ontvangen van dat:
 
 
1. Mijn abonnement omgezet is of per wanneer die omgezet gaat worden?
2. Wanneer ik mijn iPhone Black 64Gb  ga ontvangen...
 
Heb wel een ordernummer maar bij KS "weten" ze niet per wanneer mijn abonnement omgezet gaat worden.. En zelfs niet bij wie ik
moest zijn... :@
 
Kijk dat mijn iPhone er nog niet is kan ik me goed voorstellen ik heb ook ogen en oren en iedereen heeft nu vertraging, maar dat mijn abonnement nog niet omgezet is oid dat vind ik wel erg vervelend en dat KS me daar ook niet mee zou kunnen helpen vind ik heel frustrerend want wat voor service is dat dan? Als zij het niet eens weten.. 
 
 
 
02-10-2012 telefonisch mijn iphone besteld.
 
Al 14 jaar klant..
En het gaat om een verlenging.
 
 
 
 @stevie absoluut NIKS tegen jou maar dit kan toch echt niet...
 
 
 
Mvg,
 
Rudra
 
 
jaak

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees allees over levering van bestellingen van 26, 27 sep en 2,3 okt. Echter niets over bestellingen gedaan op 28 sep. Is bij vodafone met de bestellingen van 28 sep iets mis. Ik heb op die dag 3x iphone 5 32  besteld echter tot nu toe niets vernomen. Nu ook niet na juist iphone 5 32 binnen zijn gekomen. Graag uitleg en er of iets mis is met de bestelling, zoals U zelf aangeeft dat in begin is iets niet goed gegaan met bestellingen en alles is doorelkaar gehuselt !!!
Danny111

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hi@Stevie,
 
Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp je standpunt. Als ik eerlijk mag zijn, vind ik het echter een onbevredigend antwoord. Je zegt dat er zelfs meer bestellingen zijn opgenomen dat de voorraad toelaat. Dat lijkt mij juist één van de dingen die mis zijn gegaan. 
 
Het mag duidelijk zijn dat management een reeks aan slechte beslissingen heeft gemaakt op het gebied van: sales campaign management, sales/order processen, communicatie en customer care die hebben geleid tot dit 'drama'. 
 
In mijn mening zou het verstandig zijn (en niet meer dan terecht) als degenen die verantwoordelijk zijn geweest voor deze beslissingen deze fouten erkennen en met een passende oplossing komen voor de klanten. Het zou voor mij als klant enorm voor jullie spreken althans, als dit zou gebeuren en ik denk niet dat ik de enige ben met dit standpunt.
 
Zoals ik in mijn vorige bericht ook al had aangegeven staat jullie natuurlijk volledig vrij in alle beslissingen op dit gebied. De meeste klanten zullen na het ontvangen van hun toestel de lange wachttijden en andere perikelen meteen vergeten zijn. Ik kan dus op dit moment alleen voor mezelf spreken dat ik op dit moment zeer ontevreden ben over de dienstverlening van VF. Ik ben tot voor kort altijd een loyale klant geweest en ben zelfs een ambassadeur, waar ik iedereen in mijn omgeving heb aangeraden om klant te worden bij VF. Dit is op dit moment tot mijn grote spijt omgeslagen in negatieve zin. 
 
Kort samengevat: het zou slim zijn als VF op dit moment oplossingsgericht te werk zou gaan. Niet alleen maar brandjes blussen met verhalen van werknemers die verder geen direct invloed op het proces hebben. Ik zou het erg chique vinden als wordt besloten om bovenstaande in gang te zetten. Denk dat het de beste manier om alle negativiteit om te zetten in iets positiefs. 
Ik hoor het graag van je,
 
Dank,
 
Danny
larsrademaker

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben echt verbijsterd van de (slechte) service van vodafone. Ik ben al zo lang klant en dit valt me echt tegen. 27 sep heb ik mijn Iphone 5 zwart 16 GB besteld. Ik begrijp dat jullie er niet altijd wat aan kunnen doen dat de iphones niet geleverd kunnen worden. 
Ik heb dus 2 weken gewacht en gister voor de eerste keer naar de klantenservice gebelt: er werd mij verteld dat al ik mazzel had ik deze week de iphone binnen zou krijgen maar sowieso voor dinsdag. Dus ik was nieuwsgierig of hij deze week geleverd zou worden. Ik weer bellen, werd en net tegen me gezegt dat dat allemaal niet waar is en dat ik waarschijnlijk nog een lange tijd moet wachten. En dit allemaal terwijl mensen die hem op 2 oktober hebben besteld allang binnen hebben. 
Ik vind het erg jammer en baal er ook wel van. Had betere service verwacht.
 
Eeen hele teleurgesteld klant, 
jaak

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zou Stevie hieop antwoord kunnen geven ?
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier precies het zelfde.. 26-9 besteld, 4x al beloofd dat die geleverd zou worden, en heb nog steeds niks! 
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Ken je de  situatie dat je in je favoriete restaurant komt precies op het tijdstip dat je gereserveerd hebt, maar het tafeltje nog niet vrij is? Wat doet een goede gastheer dan... hij vraagt je even te wachten aan de bar... Dat doe je geduldig, je bent tenslotte geen eikel... Na 20 minuten is het tafeltje nog steeds niet vrij... kan de goede man niets aan doen dat zijn gasten zo langzaam eten... Toch? Maar wat maakt hem dan tot de restauranthouder die je niets kwalijk neemt? Dat hij je een drankje op het huis aanbiedt... gewoon om je een beetje te paaien en tevreden te houden... Kleine moeite lijkt me... Ik mis op dit moment bij Vodafone de bar en het drankje, want ik wordt gevraagd buiten in de regen te wachten. Als dat geen mooie metafoor is 🙂
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zijn er eigenlijk ook mensen die op 3 oktober via F&F Verlenging een iPhone 5 16GB wit hebben besteld en tevens ook al hebben ontvangen?
Boy1990

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net maar weer eens contact gehad met KS.
Dinsdag was mijn order blanco, werd mij verteld. Net was mijn order prima te zien zei de medewerker, terwijl ik gebeld zou worden als het probleem opgelost zou zijn...
Nu nog één vraag over het nummerbehoud want ik snap er niks meer van.
- Moet er nu eerst voorraad zijn van de iPhone 5 voordat nummerbehoud wordt aangevraagd
- Of wordt nummerbehoud direct in behandeling genomen
 
De medewerker vertelde mij net dat er eerst een telefoon moest zijn die aan de order gekoppeld werd en dat dan mijn nummerbehoud wordt aangevraagd. Dit duurde dan 4 dagen voordat dit rond zou zijn. De levertijd van de iphone bedroeg ong. 2 weken momenteel.
 
Wie o Wie kan de waarheid geven op mijn antwoorden?
 
Ik ben klant geworden van vodafone door goede verhalen over service/dekking, maar momenteel begin ik toch erg te twijfelen.. Vooral om dat er naar mijn gevoel niet een éénduidig beleid wordt gevoerd mbt vragen. Ik heb het gevoel dat er niet eerlijk geantwoord wordt.
Helaas!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic