Danny111 schreef:Helemaal mee eens, mooi verwoord... Maar je bent al 10 jaar klant zeg je... Heb je toevallig 2 jaar geleden een iPhone 4 besteld bij Vodafone. Precies hetzelfde drama!!! EXACT maar dan ook exact hetzelfde. Volgens mij is iedereen van toen ontslagen want blijkbaar heeft het huidige team niets geleerd uit het drama van toen. Apple als schuldige aanwijzen vind ik uit menselijk oogpunt logisch en redelijk. Als klant vind ik het echter onacceptabel het zo door te schuiven. Als mijn toestel defect is, is Vodafone verantwoordelijk voor de afhandeling en niet Apple. Zelfde geldt voor mij in deze situatie. Ik heb als klant van Vodafone niets te maken met Apple. Vodafone is voor mij verantwoordelijk voor de late levering. Is dat op te lossen? Nee, toestellen die er niet zijn kunnen niet geleverd worden... Is er een klantvriendelijke oplossing mogelijk? Uiteraard! Is alleen een kwestie van willen. Wat dacht je van een extra (loyalty)korting op je abo, een maand gratis abo, etc... 100 dingen die ik zo kan bedenken... Nee, we steken 42,50 voor 90 zielige belminuten en 1 Gb in onze tas en laten de klant lekker de domme koe zijn... Iemand die me erop attent wil maken dat we nu 10Gb krijgen wil ik er even aan herinneren dat bestellers voor 1 oktober dit pas na veel protesten hebben bereikt. En terecht, we staan ook als waardeloos vee aan de voedertrog te wachten totdat er een iPhone ingesmeten wordt... Net goed voor ons dwazen om ons als dwazen te laten behandelen... Vodafone kan dit omdat wij als consument het toelaten.
@Stevie
Het verbaast me dat er zo onzorgvuldig omgegaan wordt met klanten. De slechte leverbaarheid lijkt mij een zeer voorspelbaar probleem. Het minste wat van een dergelijk bedrijf als Vodafone verwacht mag worden is volledige transparantie. Met andere woorden, wees open en eerlijk over de situatie. Verkoop producten die inmiddels op voorraad zijn of waar de zekerheid minstens 99% is dat het product binnen een redelijk termijn leverbaar is.
Alles op een rijtje:
- product later leveren dan 14 dagen na besteldatum, zonder dat vooraf gemeld te hebben is onacceptabel. Past niet bij een klantgericht bedrijf van dit formaat.
- Klant zeer matig op de hoogte houden van de problemen en ontwikkelingen behoort ook tot de beginnersfouten op het gebied van een dienstverlenend bedrijf. Tip: Een situatie als deze mag vergeleken worden met een hele lange wachtrij. Maatregelen om irritatties als op het forum zijn geuit, te minimaliseren zijn: 1) laat klanten regelmatig weten wat de huidige status is en doe dat zo eerlijk en helder mogelijk;2) Hanteer een rechtvaardig systeem en laat regelmatig aan de klant weten op welke manier Vodafone dit systeem tracht te operationaliseren, 3) Geef de klant iets te doen tijdens het wachten of geef een passende compensatie voor het wachten. Je beleidsmakers staan natuurlijk volledig vrij om deze tips op te pakken, maar als klant kan ik zeggen, dat ik me duidelijk minder geiiriteerd zou voelen als met deze punten rekening waren gehouden.
Mijn specifieke casus: Heb op woensdag 26 september contract verlengd met 64 gig, black, via telefonisch aanbod (er is contact met mij opgenomen). Er is daarbij toegezegd dat ik het toestel vrijdag (D-day) binnen zou hebben. Op 28 september orderbevestiging via mail gekregen. 1 oktober sms beperkte voorraad. Verder helemaal niks meer vernomen. Heb begrepen dat diverse klanten die later besteld hebben het toestel inmiddels wel binnen heeft. Geen goede zaak lijkt mij.
Ben niet iemand die elke dag de klantenservice belt en ongeduldig doet (met alle respect en begrip voor alle mensen die dat wel doen), maar wil door middel van dit bericht toch mijn uitgesproken mening uiten met de hoop dat hier serieus op wordt gereageerd.
Alvast bedankt Stevie en ik hoor het erg graag.
Een loyale klant die inmiddels 10 jaar belt bij jullie.
Erikje schreef:
Duidelijk..het ligt voornamelijk ff bij Apple (Foxconn).
Er komen kleinere voorraden uit die fabrieken en iedereen heeft daar last van.
Enige wat jullie misschien wel kunnen doen Stevie (weet niet of dat mogelijk is omdat het door elkaar heen loopt), is om te zeggen bij welke datum jullie ongeveer zijn met uitleveren van toestellen.
Als ik het een beetje lees zijn jullie nog steeds bezig om de mensen van 26/9 - 28/9 te voorzien van toestellen.
Denk dat als jullie eventueel kunnen laten weten met welke data jullie ongeveer bezig zijn dat dat voor veel mensen vragen wegneemt en een stukkie duidelijkheid geeft.
Ach, ik lees ook dat Apple nu meer toeziet op de kwaliteit van de toestellen hoe ze uit de fabrieken komen (omdat er regelmatig toestellen uitkwamen die beschadigt zijn).
Ik wacht dan liever iets langer dat ik een goed toestel krijg dan dat ik nu te snel 1 krijg die vol met krassen zit ofzo.
In elk geval bedankt voor weer een beetje duidelijkheid Stevie. Dan weten we in elk geval hoe het er nu voor staat en dat er op dit moment dus veel 32 GB toestellen binnen zijn gekomen. Ook dit is voor velen mooi om even te lezen en schept tenminste weer een beetje duidelijkheid.
Danny111 schreef:Hi,
@Stevie
Het verbaast me dat er zo onzorgvuldig omgegaan wordt met klanten. De slechte leverbaarheid lijkt mij een zeer voorspelbaar probleem. Het minste wat van een dergelijk bedrijf als Vodafone verwacht mag worden is volledige transparantie. Met andere woorden, wees open en eerlijk over de situatie. Verkoop producten die inmiddels op voorraad zijn of waar de zekerheid minstens 99% is dat het product binnen een redelijk termijn leverbaar is.
Alles op een rijtje:
- product later leveren dan 14 dagen na besteldatum, zonder dat vooraf gemeld te hebben is onacceptabel. Past niet bij een klantgericht bedrijf van dit formaat.
- Klant zeer matig op de hoogte houden van de problemen en ontwikkelingen behoort ook tot de beginnersfouten op het gebied van een dienstverlenend bedrijf. Tip: Een situatie als deze mag vergeleken worden met een hele lange wachtrij. Maatregelen om irritatties als op het forum zijn geuit, te minimaliseren zijn: 1) laat klanten regelmatig weten wat de huidige status is en doe dat zo eerlijk en helder mogelijk;2) Hanteer een rechtvaardig systeem en laat regelmatig aan de klant weten op welke manier Vodafone dit systeem tracht te operationaliseren, 3) Geef de klant iets te doen tijdens het wachten of geef een passende compensatie voor het wachten. Je beleidsmakers staan natuurlijk volledig vrij om deze tips op te pakken, maar als klant kan ik zeggen, dat ik me duidelijk minder geiiriteerd zou voelen als met deze punten rekening waren gehouden.
Mijn specifieke casus: Heb op woensdag 26 september contract verlengd met 64 gig, black, via telefonisch aanbod (er is contact met mij opgenomen). Er is daarbij toegezegd dat ik het toestel vrijdag (D-day) binnen zou hebben. Op 28 september orderbevestiging via mail gekregen. 1 oktober sms beperkte voorraad. Verder helemaal niks meer vernomen. Heb begrepen dat diverse klanten die later besteld hebben het toestel inmiddels wel binnen heeft. Geen goede zaak lijkt mij.
Ben niet iemand die elke dag de klantenservice belt en ongeduldig doet (met alle respect en begrip voor alle mensen die dat wel doen), maar wil door middel van dit bericht toch mijn uitgesproken mening uiten met de hoop dat hier serieus op wordt gereageerd.
Alvast bedankt Stevie en ik hoor het erg graag.
Een loyale klant die inmiddels 10 jaar belt bij jullie.
clockw1ze schreef:
Denk je iedereen voor te zijn omdat je een "vervroegde" actie ontvangt voor de friendsfamily ambassadorshop, ben je alsnog pas t laatst aan de beurt, sorry hoor maar dat gaat toch helemaal nergens over!
Welkom bij Vodafone Chat. Eén van onze adviseurs is zo beschikbaar.
Je bent nu verbonden met Francoise
Francoise: Welkom bij Vodafone Chat, je chat met Francoise. Ik help je graag met het samenstellen van een abonnement. Waar kan ik je mee van dienst zijn?
Jordy: Beste francoise, graag zou ik willen weten wat de status is van het ordernummer: 160045***
Jordy: Ik begreep van stevie dat er 32gb versies deze week binnen zijn gekomen, kunt u inzien of ik ook bij deze levering zit?
Francoise: Hoi Jordy, betreft het een nieuwe aansluiting?
Jordy: Nee, dit betreft een verlenging, ik begreep al dat de nieuwe aansluitingen sneller werden afgehandeld ivm levering via dynafix
Francoise: dan geef ik je een telefoonummer waar je dat na kan vragen. Dat is 06-54500100
Jordy: Hier geven ze aan dat er "niks bekend is", maar ik zie overal om mee heen dat er leveringen plaats vinden welke op 2 en 3 oktober zijn geplaatst
Francoise: Ikzelf kan geen status order nakijken, dat gaat via de klantenservice, dus even via het bovenstaand nummer navragen.
Jordy : heeft u wel inzicht op welke datum ze bij zijn op dit moment met de zwarte 32gb modellen?
Francoise: Nee, dat kan ik niet in zien
Jordy: heeft u dan enig idee welke modellen het hardst lopen?
Francoise: Hoe bedoel je, qua uitleveren?
Jordy : ja, welke modellen het meest op voorraad zijn, ofterwel het minst besteld zijn
Jordy : Dan kan ik eventueel proberen via de klantenservice dit om te zetten naar dit model
Francoise: van de 32 waren er in het begin het meest op voorraad
Francoise: Ik zou inderdaad even informeren wat mogelijk is.
Jordy : Mijn huidige telefoon kan op het moment namelijk niet meer bellen en geen geluid meer afspelen, en omdat ik deze zakelijk nodig heb zou ik graag willen weten hoe lang ik nog moet wachten of desnoods annuleren wanneer dit te lang duurt en naar een andere provider gaan
Jordy: ok, dank je wel
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.