Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Wvanderspek schreef:
Boy1990 schreef:
Net maar eens contact gezocht met de klantenservice van Vodafone. Ik heb vorige week via F&F mijn abbonement verlengd met nummerbehoud omdat ik een T-mobile klant ben/was. Vanaf de bestelling heb ik niks meer vernomen van Vodafone. Omdat het een overstap betreft net maar eens contact opgenomen, en werd mij verteld dat er een blanco bestelling in het systeem staat?
De leidinggevende van de telefoniste zou het uitzoeken en ik zou morgen of overmogen geïnformeerd worden. Zij verzekerde me wel dat ik op dezelfde plaats in het orderproces bleef staan.
Ik ben eens benieuwd, iemand anders dit ook meegemaakt? Volgens de medewerkster was ik pas de 2e of 3e persoon waarbij dit voorgekomen was(bij alle online bestellingen, dus niet alleen iphone 5)?
Volgens mij begint de iPhone langzaam een kerstcadeau te worden haha!
Aangezien je vorige week al besteld hebt zul je hem binnen nu en 2 weken toch wel moeten hebben. Vodafone heeft een hold op de iphone5 bestellingen gezet zodat de backorders niet onnodig oplopen. Dit betekend dus geen nieuwe bestellingen voor nieuwe/bestaande klanten en dus kunnen ze alle wachtende mensen helpen.
 
Krasse uitspraak heer vanderspek. Als Stevie hier al geen klantspecifieke uitspraken doet, waarom kan jij dit dan wel??
Gezien alle verhalen over leveringen op dit forum, lijkt jouw uitspraak te vallen in de categorie " Ik denk dat het binnen nu en 2 weken gaat regenen".
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Eric181 schreef:
Stevie schreef:
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb vanmiddag rond 13 uur een overleg om te kijken hoe we de levertijden beter kunnen communiceren, zodat ik ook voor jullie wat meer inzicht kan creeëren dan tot nu toe.
Daarnaast wil ik wel nog even een keer melden, dat je bij helaas aan het verkeerde adres bent als je een individuele order wilt laten nakijken. Ik heb de systemen simpelweg niet om dit te doen. Klantenservice kan je doorverwijzen/-verbinden naar de juiste afdeling om je order te checken. Dit gaat echter pas als je order verwerkt is in het systeem.

Dan de ordernummer/orderstatus discussie. Ik heb al eerder gemeld dat de orderstatus tool niet goed werkt en zeker niet iedereen een ordernummer krijgt. Zie hiervoor de update die op pagina 1 staat. Hier heb ik alle "belangrijke" updates bij elkaar gezet. Hopelijk kan ik hier vanmiddag nog één aan toevoegen als ik jullie op de hoogte kan stellen van levertijden.

Verwacht echter niet dat ik precies kan zeggen dat als je hem op de 27ste besteld hebt je hem de zoveelste krijgt, maar een ietwat globale indicatie hoop ik wel te kunnen geven. Zal mijn best doen zo specifiek mogelijk info te ontvangen.

Ik zal ook nogmaals het nieuwe klanten vs. bestaande klanten aankaarten, maar hier zou geen verschil in moeten zitten, niemand ontvangt een voorkeursbehandeling. Het kan hooguit zijn omdat ze via andere kanalen lopen dat er verschillen zitten in levering. Maar ik vraag ook dit na.
Is dat marketingtaal? ipv voorkeursbehandeling iets "leveren via een ander kanaal" noemen?

Nee want ik geef toch aan dat zij geen voorkeursbehandeling ontvangen? Het maakt wel verschil of je telefonisch verlengt of nieuw bent, of via online, sowieso doorgaan nieuwe klanten een ander proces en loopt dit via een ander systeem dan verlengingen. Hierdoor kun je verschillen krijgen.
jz123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Antwoord op flex: Nee, was dus niks van waar... Sluwe manier van klantenwerving als je mij vraagt.
funk0014

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag ontvangen: iphone 5 32gb wit via F&F.  27/09 besteld verlenging.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Nee want ik geef toch aan dat zij geen voorkeursbehandeling ontvangen? Het maakt wel verschil of je telefonisch verlengt of nieuw bent, of via online, sowieso doorgaan nieuwe klanten een ander proces en loopt dit via een ander systeem dan verlengingen. Hierdoor kun je verschillen krijgen.

Een medewerker van de klantenservice vertelde mij dat als er 50 iPhones binnenkomen en er zijn 5 'kanalen' dan krijgen ze alle 5 10 iPhones.
 
Maar mij lijkt het ook van belang dat als bijvoorbeeld het kanaal 'online verlenging' 100 backorders heeft en kanaal 'Vodafone winkel' helemaal geen backorders heeft dat kanaal 1 dan meer voorraad geleverd krijgt.
Willemc650

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net gls gemist. Maar morgen zal ik hem krijgen
 
iphone 5 - 64 GB zwart. Besteld op 29/9 met verlenging. 
Willemc650

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Foutje. De 28e besteld
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
TheBroker schreef:
Wvanderspek schreef:
Boy1990 schreef:
Net maar eens contact gezocht met de klantenservice van Vodafone. Ik heb vorige week via F&F mijn abbonement verlengd met nummerbehoud omdat ik een T-mobile klant ben/was. Vanaf de bestelling heb ik niks meer vernomen van Vodafone. Omdat het een overstap betreft net maar eens contact opgenomen, en werd mij verteld dat er een blanco bestelling in het systeem staat?
De leidinggevende van de telefoniste zou het uitzoeken en ik zou morgen of overmogen geïnformeerd worden. Zij verzekerde me wel dat ik op dezelfde plaats in het orderproces bleef staan.
Ik ben eens benieuwd, iemand anders dit ook meegemaakt? Volgens de medewerkster was ik pas de 2e of 3e persoon waarbij dit voorgekomen was(bij alle online bestellingen, dus niet alleen iphone 5)?
Volgens mij begint de iPhone langzaam een kerstcadeau te worden haha!
Aangezien je vorige week al besteld hebt zul je hem binnen nu en 2 weken toch wel moeten hebben. Vodafone heeft een hold op de iphone5 bestellingen gezet zodat de backorders niet onnodig oplopen. Dit betekend dus geen nieuwe bestellingen voor nieuwe/bestaande klanten en dus kunnen ze alle wachtende mensen helpen.
 
Krasse uitspraak heer vanderspek. Als Stevie hier al geen klantspecifieke uitspraken doet, waarom kan jij dit dan wel??
Gezien alle verhalen over leveringen op dit forum, lijkt jouw uitspraak te vallen in de categorie " Ik denk dat het binnen nu en 2 weken gaat regenen".
Nee hoor is een verzameling van informatie in dit topic en eigen ervaring, ik heb hem ook al binnen gekregen, Stevie gaf aan eraan te werken dat de bestel volgorde gevolgd gaat worden.
HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Iedereen blij met zijn/haar iPhone. Ik wel!
 
Vandaag de factuur ontvangen met betrekking tot mijn levering op 05.10.2012 (order afgesloten op 26.09.2012). Op moment van afsluiten van de order was de prijs voor een iPhone 16GB € 219. Wat schetst mijn verbazing de factuur bedraagt € 222,68.
 
BTW technisch klopt dit 21% btw dient toegepast te worden bij leveringen m.i.v. 1 oktober 2012. Of het juridisch klopt (leveringsvoorwaarden op moment van afsluiten overeenkomst ben ik nog aan het uitzoeken). Het gaat mij niet over het bedrag van € 3,68. Echter wanneer de wet van de grote getallen hierop wordt losgelaten gaat het om aanzienlijke bedragen. Ik kan mij voorstellen dat jullie nu zeggen dat deze btw verhoging gewoon moet worden afgedragen en dat Vodafone hier niet wijzer van wordt. Echter mij bekruipt het gevoel dat bij de prijsstelling van de iPhone hier door Vodafone al rekening mee is gehouden (zij waren op de hoogte van de btw verhoging per 1 oktober 2012).
 
Ik wil geen azijnp... zijn maar ik hou hier een nare bijsmaak aan over (in het verlengde van de abo wijzigingen per 1 oktober jl. zie ander topic).
 
Op dit moment vooral genieten van de iPhone 5 en duimen dat jullie allemaal snel de levering tegemoet kunnen zien!
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Wvanderspek schreef:
TheBroker schreef:
Wvanderspek schreef:
Boy1990 schreef:
Net maar eens contact gezocht met de klantenservice van Vodafone. Ik heb vorige week via F&F mijn abbonement verlengd met nummerbehoud omdat ik een T-mobile klant ben/was. Vanaf de bestelling heb ik niks meer vernomen van Vodafone. Omdat het een overstap betreft net maar eens contact opgenomen, en werd mij verteld dat er een blanco bestelling in het systeem staat?
De leidinggevende van de telefoniste zou het uitzoeken en ik zou morgen of overmogen geïnformeerd worden. Zij verzekerde me wel dat ik op dezelfde plaats in het orderproces bleef staan.
Ik ben eens benieuwd, iemand anders dit ook meegemaakt? Volgens de medewerkster was ik pas de 2e of 3e persoon waarbij dit voorgekomen was(bij alle online bestellingen, dus niet alleen iphone 5)?
Volgens mij begint de iPhone langzaam een kerstcadeau te worden haha!
Aangezien je vorige week al besteld hebt zul je hem binnen nu en 2 weken toch wel moeten hebben. Vodafone heeft een hold op de iphone5 bestellingen gezet zodat de backorders niet onnodig oplopen. Dit betekend dus geen nieuwe bestellingen voor nieuwe/bestaande klanten en dus kunnen ze alle wachtende mensen helpen.
 
Krasse uitspraak heer vanderspek. Als Stevie hier al geen klantspecifieke uitspraken doet, waarom kan jij dit dan wel??
Gezien alle verhalen over leveringen op dit forum, lijkt jouw uitspraak te vallen in de categorie " Ik denk dat het binnen nu en 2 weken gaat regenen".
Nee hoor is een verzameling van informatie in dit topic en eigen ervaring, ik heb hem ook al binnen gekregen, Stevie gaf aan eraan te werken dat de bestel volgorde gevolgd gaat worden.
 
Dan hoop ik voor Boy1990 dat jij gelijk gaat krijgen.
Indien dat zo is, dan nodig ik je hierbij uit om mee te gaan naar het Casino, dan mag jij voor mij inzetten.;)
BasvanderPol

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gun het de groepen van 27/9 en latere groepen echt dat ze hun Iphone al binnen hebben! Maar voor mij een stuk minder leuk om te lezen dat gisteren en vandaag een groot gedeelte van de 27/9 groep hun toestel geleverd hebben gekregen.
Ik, die hem de 26e besteld heeft, heb nog niks mogen vernemen en ook nooit een sms ontvangen, toch een beetje raar!
Maar ik wacht wel weer af!
Red85

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
BasvanderPol schreef:
Ik gun het de groepen van 27/9 en latere groepen echt dat ze hun Iphone al binnen hebben! Maar voor mij een stuk minder leuk om te lezen dat gisteren en vandaag een groot gedeelte van de 27/9 groep hun toestel geleverd hebben gekregen.
Ik, die hem de 26e besteld heeft, heb nog niks mogen vernemen en ook nooit een sms ontvangen, toch een beetje raar!
Maar ik wacht wel weer af!
Hoi Bas,
 
Ik zou met KS bellen en jou situatie stap voor stap uitleggen en nadruk leggen op het feit dat je dit belachelijk vind dat je op het forum leest dat mensen die later dan jij hebben besteld, via verlenging danwel nieuwe klant, hem nu al binnen krijgen.
Ik zou daar ook bij noemen dat je je als klant erg in de maling genomen voelt.
 
Ik heb het op deze manier nu maar aangepakt, de desbetreffende dame aan de telefoon ging er nu serieus achteraan (ik heb namelijk 10 min. in de wacht gestaan). Nu sta ik op de prioriteiten lijst en zou het allemaal wat sneller moeten gaan.
 
* Geef duidelijk aan wanneer je de bestelling geplaatst hebt
* Geef duidelijk aan dat je op het forum leest dat mensen die later besteld hebben dan jij hem nu al ontvangen hebben.
* Geef duidelijk aan dat je je voelt alsof je niet belangrijk geacht wordt. 
 
Hopelijk komt er dan wat vaart achter jou bestelling.
 
Succes!
 
Groet Stephan
heinvdh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mensen,
 
Ik snap er ook niets meer van nu....
 
Ik heb op 4 oktober telefonisch abbo afgesloten (Iphone extreem) met nummerbehoud vanuit Hi. Vrijdag kreeg ik een sms dat nummerbehoud akkoord was en dat overstap per 5-11 in zou gaan. Vrijdag en zaterdag 2x dezelfde e-mail met orderbevestiging.
 
Maandag jl. weer een mail van VF met de tekst: "Wij hebben uw contract in goede orde ontvangen. Het contract hebben wij in behandeling genomen en uw bestelling is inmiddels doorgestuurd naar ons distributiecentrum. Uw bestelling zal spoedig worden aangeboden op het afleveradres, zoals vermeld op uw contract." Gister kom ik dus thuis ligt er een envelop van VF op de mat met daarin de nanosimkaart met als begeldiende tekst, hierbij alvast de nieuwe simkaart behorende bij uw nieuwe aansluiting met nummerbehoud. Zodra de aanvraag goedgekeurd is wordt de aansluiting actief bla bla bla....

Iemand dit al meegemaakt? En kan ik nu de Iphone 5 ook snel verwachten of is het zo van, hier heb je vast de simkaart de telefoon volgt over een week of 4 wel... 😄
 
Gr Hein
 
Impstoker

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Telefoon besteld op woensdag 26/09.
Geen bevestiginsmail of smsjes gehad.
Via webcare en telefoon verzekerd dat de bestelling goed door was gekomen, maar op afgelopen maandag nog niets gezien.
Ik dacht afgelopen maandag, ik bel nog maar eens (heb daarvoor al 3 keer gebeld en steeds werd me verzekerd dat hij zo snel mogelijk zou komen) blijkt dat mijn telefoon al een week bij GLS lag, ze hadden een oud adres doorgestuurd.
Best bizar, want tijdens zo'n bestellings gesprek heb je het toch minstens 4 x over je juiste adres. Toen GLS gebeld, juiste adres doorgegeven en een dag later had ik hem!
Vreemd dat GLS niet vodafone belt als ze iets af willen leveren en het een verkeerd adres blijkt te zijn.
Red85

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
HvM schreef:
Iedereen blij met zijn/haar iPhone. Ik wel!
 
Vandaag de factuur ontvangen met betrekking tot mijn levering op 05.10.2012 (order afgesloten op 26.09.2012). Op moment van afsluiten van de order was de prijs voor een iPhone 16GB € 219. Wat schetst mijn verbazing de factuur bedraagt € 222,68.
 
BTW technisch klopt dit 21% btw dient toegepast te worden bij leveringen m.i.v. 1 oktober 2012. Of het juridisch klopt (leveringsvoorwaarden op moment van afsluiten overeenkomst ben ik nog aan het uitzoeken). Het gaat mij niet over het bedrag van € 3,68. Echter wanneer de wet van de grote getallen hierop wordt losgelaten gaat het om aanzienlijke bedragen. Ik kan mij voorstellen dat jullie nu zeggen dat deze btw verhoging gewoon moet worden afgedragen en dat Vodafone hier niet wijzer van wordt. Echter mij bekruipt het gevoel dat bij de prijsstelling van de iPhone hier door Vodafone al rekening mee is gehouden (zij waren op de hoogte van de btw verhoging per 1 oktober 2012).
 
Ik wil geen azijnp... zijn maar ik hou hier een nare bijsmaak aan over (in het verlengde van de abo wijzigingen per 1 oktober jl. zie ander topic).
 
Op dit moment vooral genieten van de iPhone 5 en duimen dat jullie allemaal snel de levering tegemoet kunnen zien!
Hoi HvM,
 
Dit heb ik gevonden op de site van Loyens & Loeff:
" In geval btw vóór de ingangsdatum verschuldigd is geworden, bijvoorbeeld vanwege gedeeltelijke of gehele vooruit facturering, terwijl de levering of dienst pas na de tariefsverhoging wordt verricht, is het ‘nieuwe’ tarief op de gehele vergoeding van toepassing."
http://www.loyensloeff.com/nl-NL/News/Publications/Flashes/Pages/Verhogingbtw-tariefnaar21enhandhaving2-tariefoverdrachtsbelastingvoorwoningen.aspx 

Ik ben bang dat je gewoon de 21% moet gaan betalen. Het is alleen weer jammer dat de mensen waarbij je de bestelling hebt geplaats dit dan weer niet melden of zelfs weten.
 
Veel plezier van je I5 😉
 
Groet Stephan
barend

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iPhone 5 via F&F besteld met nummer portering, bel ik naar de klantenservice om te vragen of de portering gelukt is en krijg ik te horen dat de portering nog niet in gang gezet??! Ze wachten eerst tot er weer iPhones leverbaar zijn. Blijf ik nog langer 'vast' zitten aan een provider waar ik weg wil. Maar ik moest wel gelijk betalen voor de iPhone...
Ik snap er niets van, als het nog een maand duurt voor die iPhone er is duurt het bij nog een maand klanger voor ik hem kan gebruiken. Misschien toch maar de order annuleren en een SIM-only gaan doen.
BasvanderPol

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zal ik doen Stephan, bedankt, maar op mijn werk is het wat lastiger bellen dan ff posten hier!
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zojuist de KS aan de telefoon gehad, die adviseren een klachtenbrief te schrijven. Het is toch bizar dat van alle mensen die ik hierover spreek uitgerekend de KS dit advies geeft.

Ik ben echt pissig vanwege het feit dat mensen die later hebben besteld hem eerder krijen dan ik. Dat gaat er bij mij niet in. Indien ik een factuur krijg van de telefoon op het moment dat ik het toestel nog niet ontvangen heb slaan bij mij de stoppen door en annuleer ik de boel. Het ligt niet aan het wachten, maar het is een princiepe kwestie.

Besteld op 27-9
Bevestiging gehad op 28-9
In my vodafone is alles omgezet.
Gister een brief gehad van Vodafone dat alles is omgezet.
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat is de nieuw bij Vodafone, nu de KS niks meer mag zeggen over leveringen gaan ze over met het doorgeven van het schrijven van een klachtenbrief. Niet digitaal, niet per mail, maar per POST!!!!
Kreeg net precies hetzelfde te horen aan de telefoon, schrijf maar een klachtenbrief.
 
Gezien je geen enkel inzicht hebt in de leveringen heeft het geen enkele zin om z'n brief te schrijven, je kunt immers niet hardmaken dat jij naar achteren bent geschoven. Dat je kunt aantonen dat iemand eerder dan jou de Iphone heeft ontvangen geeft je geen enkel recht op schadevergoeding of wat dan ook. Stevie praat nu ook al over ' verschillende kanalen' en die zullen ze gebruiken om je klachtenbrief af te wimpelen.
 
Ik heb hier 2 collega's die een nieuw abb hebben aangevraagd op 2 okt, die hebben beide gisteren hun toestel ontvangen (iphone 5 32 GB zwart) mijn andere twee collega's en ikzelf hebben verlengd op 2 okt telefonisch....geen toestel gezien .
Wij hebben alle drie een sms dat de levertijd lang gaat duren.
 
Dus als Vodafone nu zegd dat nieuwe klanten niet voor gaan, dan zouden ze dit moeten uitleggen. Dat doen ze niet Vodafone kiest ervoor om elke verschillende medewerker een verhaal op de laten hangen. Elke keer 0,45 ct ontvangen per gesprek leverd natuurlijk wel dik geld op.
 
Ik hoop dat ons bedrijf overgaat op KPN want dit is gewoon oneerlijk, en je hebt niks om het hard te maken.
 
2@stevie doet haar best, maar mensen vergeet niet dat zij ook gewoon door Vodafone betaald wordt en dat zij moet doen wat haar verteld wordt, dus verstig je hoop niet te veel op haar. Ik geef haar wel een compliment omdat ze keer op keer probeert mensen met eerlijke informatie te voorzien. daat kunnen ze bij de KS nog wat van leren.
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dus maakt het allemaal niet uit wat er op het forum wordt geschreven, situatie veranderd niet. Gewoon afwachten of cancelen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic