Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Ling schreef:
Ik heb 5-10 mijn abo Verlengd. Die goeie vrouw zei ook tegen mij dat zwart 16 gb op voorraad is en dat het max een week gaan duren. Daarna vroeg ik nog aan haar of ze het zeker weet dat jullie op voorraad hebben en ze zei dat ze het zeker weet. Ben erg benieuwd of ik deze week binnen krijg.
Op dit moment is de gemiddelde levertijd 4 weken. We zijn nu aan het uitleveren aan de mensen die in de eerste week hebben besteld. Ik denk dat je rekening zult moeten houden met de levertijd zoals die nu aangegeven word.
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Ik heb 2 oktober besteld, rond kwart voor 6. iPhone 5 Zwart 16GB.

Nu heb ik voor nummerbehoud gekozen van t-mobile naar vodafone, en zou ik het liefst willen dat deze zo snel mogelijk behandeld word. (Het nummerbehoud etc.). Is het 'alvast' mogelijk dat dat mijn nummerbehoud geregeld word zonder dat ik al een iPhone 5 ontvang? Daar wil ik best even op wachten. Maar het is meer dat ik telkens weer een maand langer vast zit aan tmobile. Iemand een idee? Stevie misschien?

Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie,
 
vraagje:
 
mijn huidige abonnement loopt 22 november af. Aangezien ik binnen 3 maanden van het einde van mijn contractdatum zit mag ik verlengen. Ik heb dat 27 september gedaan. Maar helaas nog geen ordernummer.... Krijg ik mijn toestel pas rond 22 november of krijg ik m'n iPhone 5 toch al binnenkort geleverd zodra beschikbaar?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
zomer86 schreef:
@Stevie

Kun je via vodafone.nl/statusnb ook nummberbhoud van F&F bekijken?
De status order tracking tool werkt niet optimaal, dit is al eerder ook gecommuniceerd. De status is niet altijd up-to-date. Daarom durf ik je niet te zeggen of deze bij jou wel werkt.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
JorisvanKuijk schreef:
lijkt me sterk dat ze deze week al gaan leveren voor iphone´s die net besteld zijn.
lijkt me vrij oneerlijk aangezien er mensen al weken zitten te wachten en nog steeds niks van een levertijd vernomen hebben.
of mensen hier op het forum praten poep of vodafone word met de dag meer poep.
Lijkt me ook sterk 😉 we zullen uitleveren aan de hand van besteldatum en dit ook zo veel mogelijk vasthouden.
Het kan zijn dat iemand een toestel eerder krijgt terwijl hij/zij later besteld heeft vanwege het soort toestel wat gekozen is. Een 64GB zal sneller kunnen worden geleverd dan een 16GB bijvoorbeeld.

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Maikel75 schreef:
Het is weer een drama bij Vodafone. Gewoon je klanten vertellen wanneer iets geleverd wordt.
Vodafone kiest ervoor om hun verkopers roze verhalen te laten vertellen om vervolgens alle beloftes te verbreken.

Raar dat zo veelmensen nu over de zeik zijn.
Bij T-mobile leveren ze de Iphone 5 32GB uitbinnen twee weken.

Vraag me dan ook af waarom ik bij Vodafone blijf, misschien toch maar annuleren en naar een eerlijke party overstappen.
@steviezal gier wel niet op reageren, want je mag natuurlijkjebaas niet tegenspreken.

Kom Vodafone wees eerlijk tegen je klanten en vertel wat de wachttijd is ipv Apple steeds de schuld te geven
Het is moeilijk te vertellen wanneer iets geleverd wordt als je geen concreet inzicht hebt op de voorraad die geleverd gaat worden. En op zich valt het mij nog wel mee hoeveel mensen negatief reageren, het is tot nu toe nog aardig gelukt om negatieve reacties om te zetten in positieve, puur door mensen die informatie te geven die wij hebben. Even in defense, alle providers hebben op dit moment problemen met leveren, Apple zelf heeft ook een levertijd van 3 tot 4 weken. En als eindleverancier ben je toch echt afhankelijk van de productleverancier.
Al-Itejawi

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben benieuwd wanneer ik mijn toestel krijg.

Besteldatum: 05 oktober
Verlenging of overstap: verlenging
Online of telefonisch: telefonisch
Model: 16GB Black
Bevestiging ontvangen: 06 oktober
Abonnement gewijzigd in My Vodafone: Nee
Bericht over status of leverdatum: niets
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
MichaelIP5 schreef:
1e verlenging fout gegaan 2e keer verlengd op 2 oktober.
32 GB white
Even een vraagje aan Stevie:
Ik heb op 3 okt netjes orderbevestiging gehad (Zonder ordernr) op 5 okt een sms over beperkte vooraad levering en vandaag krijg ik bijna dezelfde sms waarin staat momenteel ontvangen wij zeer beperkte voorraad van Apple. We houden je op de hoogte van je bestelling.
Dus eigenlijk precies dezelfde sms alleen nu ZEEr beperkte voorraad..

Je kunt die sms een beetje dubbel opvatten zo van we houden je op de hoogte over die beperkte voorraad of jou bestelde artikel daarbij zit of we krijgen te weinig dus je moet langer wachten.. tis me niet echt duidelijk maar denk het laatste.
Witte 32 gb zou toch veel sneller leverbaar zijn dan de 16gb's en ook omdat de zwarte veel meer besteld zijn? binnen 2 weken zei KS mij toen ik verlengde.

Het zou fijn zijn als men gewoon zou neerzetten; 16 gb zwart 3-4 wken 16 gb wit 2-3 wk etc... Ik hoef echt niet direct het toestel kan prima wachten maar het wachten is gewoon wat dragelijker als je hoort hoe lang het nou is ipv we houden je op de hoogte.

Mijn vraag is dus eigenlijk; geldt jou verhaal nog steeds betreffende de witte varianten met meer opslag, dat deze sneller uitgeleverd worden of is dit inmiddels ook niet meer zo?
En wat betekend die 2e vrijwel identieke sms?

Bij voorbaat dank. And your doing a great job! keep it up!

Mvg Michael


Hi Michael,

Het is heel moeilijk om aan te geven wanneer een toestel word uitgeleverd. Over het algemeen zal een wit toestel met meer dan 16GB geheugen sneller kunnen worden uitgeleverd, ALS we er voorraad van hebben. Op dit moment hebben we een standaard levertijd bepaald van gemiddeld 4 weken, maar er zit verschil in de toestellen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
buubdaman schreef:
Vrijdag klantenservice gebeld en die vertelden mij dat ik de iphone binnen vijf dagen zou krijgen. Had daarvoor mail gestuurd naar email adres klantenservice en kreeg vanochtend bericht dat er geen voorraad was en het dus nog wel een poos kon duren.

Stevie, kun je mij misschien vertellen welke van deze twee de waarheid spreekt?
Ik kan jouw order niet nakijken helaas, dus kan op dit moment niet veel meer aangeven dan dat we uitleveren wat we hebben en dit zoveel mogelijk op besteldatum doen. De gemiddelde levertijd bedraagt 4 weken op dit moment.
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@stevie,
 
het gaat niet om dat een toestel later komt, want dat begrijpen hopelijk de meeste hier wel.
De mensen op dit forum zijn je klanten, daar waar Vodafone geld aan verdiend, ben eerlijk maar vooral duidelijk tegen je klanten
 
Ik lees nu nog steeds dat er toestellen worden uitgeleverd, volgens je collega's achter twitter (vodafoneNL) is er geen enkel toestel meer op voorraad en wordt er gewacht op een zending van Apple.
Dat een organisatie als Vodafone elke keer weer een chaos kan scheppen door onduidelijk te zijn is toch wel opvallend.
Bij de storing van een week was ook de communicatie slecht en bij de lanxcering van jawel 1 smartphone is het verhaal precies hetzelfde.
 
En ook al wordt beweerd dat het njet zo is, er wordt wel degelijk onderscheid gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten.
Mijn collega heeft een nieuw abb afgesloten tegelijk dat ik hebt verlengd, en hij heeft zijn Iphone 5 23 GB al binnen.
Ik lees dit meer op het forum, dus dat dit toeval is lijkt mij klein.
 
goed communiceren, eerlijk zijn over leveringen verkomt dat Vodafone weer in een slecht daglicht komt staan.
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Eric181 schreef:
Stevie,

vraagje:

mijn huidige abonnement loopt 22 november af. Aangezien ik binnen 3 maanden van het einde van mijn contractdatum zit mag ik verlengen. Ik heb dat 27 september gedaan. Maar helaas nog geen ordernummer.... Krijg ik mijn toestel pas rond 22 november of krijg ik m'n iPhone 5 toch al binnenkort geleverd zodra beschikbaar?
Met betrekking tot het ordernummer klopt, dit krijg je OF niet, of als je het krijgt dan werkt het niet 100%, dit ligt aan het kanaal waar je besteld hebt. Scroll een paar pagina's terug, dan zie je dat ik hier ook een update over gegeven heb.
Je toestel zal geleverd worden zodra dit weer op voorraad is, dat is niet gebonden aan een bepaalde datum waar je contract mee samenhangt. Je hebt je contract verlengt en hier hangt je toestel mee samen.
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoeveel iPhones krijgen jullie per dag/week dan binnen en hoeveel backorders zijn er?
Dit geeft denk al veel meer duidelijkheid voor sommige mensen...:D
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Maikel75 schreef:
@stevie,

het gaat niet om dat een toestel later komt, want dat begrijpen hopelijk de meeste hier wel.
De mensen op dit forum zijn je klanten, daar waar Vodafone geld aan verdiend, ben eerlijk maar vooral duidelijk tegen je klanten

Ik lees nu nog steeds dat er toestellen worden uitgeleverd, volgens je collega's achter twitter (vodafoneNL) is er geen enkel toestel meer op voorraad en wordt er gewacht op een zending van Apple.
Dat een organisatie als Vodafone elke keer weer een chaos kan scheppen door onduidelijk te zijn is toch wel opvallend.
Bij de storing van een week was ook de communicatie slecht en bij de lanxcering van jawel 1 smartphone is het verhaal precies hetzelfde.

En ook al wordt beweerd dat het njet zo is, er wordt wel degelijk onderscheid gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten.
Mijn collega heeft een nieuw abb afgesloten tegelijk dat ik hebt verlengd, en hij heeft zijn Iphone 5 23 GB al binnen.
Ik lees dit meer op het forum, dus dat dit toeval is lijkt mij klein.

goed communiceren, eerlijk zijn over leveringen verkomt dat Vodafone weer in een slecht daglicht komt staan.

Hi,
Er zijn ook geen toestel meer op voorraad. In ieder geval geen "vrije" toestellen. Alles is toegewezen aan een order en staat klaar om uitgeleverd te worden. Orders waar nog geen toestel aan is toegewezen, moeten dus inderdaad wachten op nieuwe voorraad.

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Flex schreef:
Hoeveel iPhones krijgen jullie per dag/week dan binnen en hoeveel backorders zijn er?
Dit geeft denk al veel meer duidelijkheid voor sommige mensen...:D
Dat kan ik niet exact aangeven....
Relatief gezien: weinig en veel
ype

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
haha:D mooi antwoord. De politiek in Stevie, Weinig en Veel
jaak

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net als veel anderen wacht ik nogsteeds op bevestiging en levering van mijn bestelling van iphone 5 ( 28/9/2012). Echter het is vreemd dat in ons buur landen bijvoorbeeld UK kan men al online zein wat de voorraad van iphone 5 bij vodafone is: http://www.iphonestock.co.uk/vodafone/. daar valt ook op dat bijna alle toestel gewoon in voorraad zijn. Waarom kan het zelfde inzicht voor nederland gegeven worden en hoe kan dat hier bijna Niets in voorraad is terwijl in UK in overvloed !!!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ype schreef:
haha:D mooi antwoord. De politiek in Stevie, Weinig en Veel
hahaha, niet goed?
Ik kan helaas geen exacte cijfers noemen, maar mijn antwoord dekt de strekking op dit moment eigenlijk best goed.


BasvanderPol

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Besteldatum: 26/09
Verlenging of overstap: verlenging Online
Model: 16GB Black
Bevestiging ontvangen: 27/09
Abonnement gewijzigd in My Vodafone: Ja
Bericht over status of leverdatum: niets
 
Alleen een bevestiging per mail gehad, nooit een beloofde sms over voorraad/orderstatus. Bij status bestelling staat order verwerkt.
 
Ik lees hier al een tijdje mee aangezien ik ook erg benieuwd ben. Ik heb er momenteel weinig vertouwen meer in als ik lees dat bijna alle bestellingen van 26/9 reeds bezorgd zijn.
 
 
NoepZor

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 3 oktober besteld en een bevestiging gehad, nu heb ik een mail gekregen dat er zeer beperkte voorraad is. Kan ik er vanuitgaan dat ik mijn toestel in 2 a 3 weken tegemoet kan zien? Er wordt hier op het forum her en der een levertijd van 3-4 weken gecommuniceerd.  Daarnaast heb ik nog geen sms gekregen over nummerbehoud, zou dit al gebeurd moeten zijn, of wordt dat pas in werking gezet als er ook een toestel geleverd kan worden en dergelijke?
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Zojuist stond gls aan de deur met een zwarte 16gb, was op 04-10 al verzonden maar door foutief adres niet afgeleverd, daar gisteren over gebeld en nu dus bezorgt. Er zitten geen scuffs op oid.

Ik zat ook bij de 26e groep
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic