Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
tolliver1967 schreef:
Hoi Stevie,

Mijn reactie was vanochtend puur frustratie, was niet de bedoeling persoonlijk te worden.

Ik heb woensdag besteld, orderbevesting op 26ste in de aavond terug ontvangen. Het was een verenging met een Iphone5, 16GB zwart.

Ik begrijp jullie allemaal jullie best doen, maar onduidelijkheid is soms een beetje frustratie!

Groet
Mark
Geloof me, ik kan het heel goed voorstellen. Frustratie is aanstekelijk he 😉
Ik heb dadelijk weer een meeting, misschien dat ik daar weer wat info uit kan halen!
W-W

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Same here Stevie, ook de 27ste besteld. (Geen F&F, enkel contractverlening, online verlening, 16GB white) maar ook buiten de algemene orderbevestiging niets meer vernomen en abonnement is ook nog niet omgezet. Zou het kunnen dat voor een deel van de bestellers van de 27ste ook het probleem speelt dat bij de mensen die op 26 september besteld hebben speelt?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
klikos schreef:
@Stevie (of iemand anders die het weet) ik heb van Vodafone naast mijn ordernummer ook een 5000 nummer gekregen, wat is dat voor nummer eigenlijk?
Dat is het ordernummer dat je kunt gebruiken als je bijvoorbeeld de klantenservice belt en bij hun de status opvraagt.
Een soort ordernummer voor onze systemen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Bartj78 schreef:
Stevie,

Ik lees net dit op Tweakers:

Geplaatst op woensdag 03 oktober 2012 17:38
Gisteren iPhone 5 16GB zwart bij Vodafone.nl besteld met abonnement... vanmiddag gebeld en morgen afgeleverd door koerier. Helemaal happy dacht dat ik wel even moest wachten nog. Ze zijn dus nog niet uitverkocht.

Hoe kan dit nou?!?! Er zijn dus nog wel toestellen op voorraad? Of was dit 1 van de laatste?
Als ze echt nog op voorraad zijn kunnen wij ze toch ook krijgen??

We hebben momenteel geen voorraad, tenzij deze gisteren laat nog is binnengekomen. De toestellen zijn slecht leverbaar. Ik betwijfel ook echt of bovenstaand bericht ook uit zal komen zoals dit geplaatst is. Jullie case is naar voren gelicht, daar probeer ik zo veel mogelijk druk op te zetten, zodat jullie het toestel zo snel mogelijk ontvangen!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
TheBroker schreef:
Tomvantreeck schreef:
hee Stevie,

Zo bedoelde ik het niet hoor, haha.
Je doet het hardstikke goed, ik doe het je niet na.;)
Het viel me gewoon op dat alleen jij reageerd op posts dus dacht is er nou echt maar een iemand die met dit forum bezig is:O

Bedankt voor de reacties;)
Ik wacht rustig af tot volgende week en hou ondertussen dit forum in de gaten.

Jongens jongens, jullie mogen Stevie best wat harder aanpakken hoor!!!
Ik troost haar achteraf wel weer....:D:D:D

tjongejongejonge... 😄


@de mensen die wel een sms hebben gekregen, maar (nog) geen toestel:
Als ik moet gokken zeg ik dat het de koerier niet gelukt is om op de aangegeven dag nog je toestel af te leveren. Er wordt normaal gesproken namelijk geen sms verstuurd als een specifieke order niet geleverd kan worden. Mocht hij er na vandaag nog niet zijn (en er geen briefje in de bus liggen) dan zou ik contact opnemen met de klantenservice.

5000 nummers zijn trouwens een goed teken. Geen garantie voor levering morgen, maar wel dat je order helemaal juist verwerkt is 😉


fritsbee007

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist is mijn iphone 5 gebracht . had van de week op dinsdag bericht gekregen dat de telefoon omstreeks donderdag geleverd zou worden en dat is gebeurd . De telefoon is op 27-09 besteld met verlenging van abonnement .
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Jeroenvanpersie schreef:
Stevie,

Ook bij mij staat nog het oude abbo als ik inlog bij myvodafone.

Heb via twitter contact proberen te zoeken maar geen reactie.
Ook heb ik je mijn nummer door gestuurd.

Als het na het weekend dus nog niet veranderd is moet ik bellen?
Wat moet ik dan vermelden?

Alvast bedankt.
Hey!

Twitter is vrij druk, kan zijn dat ze nog niet toe zijn gekomen aan je tweet.
Maar anders inderdaad even bellen met de klantenservice.
Kijk eens op pagina 9 van het onbeperkt internet topic, daar staat uitgelegd door BasT (moderator) wat je moet zien in myVodafone als het goed is afgesloten.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
eazy4me schreef:
Ik heb ook dinsdag sms gekregen dat ik donderdag de tel kon verwachten, helaas niets ontvangen. Stevie kan jij misschien meer duidelijkheid verschaffen? Vind het namelijk nogal wat dat je als bedrijf iets beloofd en het vervolgens niet nakomt.
Weet op dit moment nog niets, ben even alle berichten aan het lezen, maar heb dadelijk weer een meeting waarin dit besproken zal worden! Ik kan jullie straks misschien dus wat meer vertellen!
matt

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie,

Als eerste een goedemorgen en veel sterkste vandaag 😛

Ten tweede kan jij aangeven of ik op de hoogte wordt gebracht als mijn nummerbehoud is goedgekeurd? Of moet ik dan ergens anders zijn?
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen Stevie,
 
vraagje om voor te leggen in je eerstvolgende meeting:
 
Ik heb op de 27e in de ochtend mijn vodafone abonnement verlengt met een iPhone 5 32gb. Gisteren met jullie verkoopafdeling gesproken aangezien ik nog geen ordernummer heb ontvangen. Volgens de medewerkster zou dat zijn omdat er op dit moment gewerkt wordt aan de migratie van m'n oude naar m'n nieuwe abonnement!!!??? De migratie kan pas plaats vinden als er een toestel beschikbaar is, en in hetzelfde gesprek zei ze dat er pas een toestel beschikbaar is zodra de migratie heeft plaatsgevonden....
 
Kan het zijn dat een aantal abonnementverlengers in een soort vicieuze cirkel zitten?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
matt schreef:
Stevie,

Als eerste een goedemorgen en veel sterkste vandaag 😛

Ten tweede kan jij aangeven of ik op de hoogte wordt gebracht als mijn nummerbehoud is goedgekeurd? Of moet ik dan ergens anders zijn?
Normaal gesproken krijg je dan een telefoontje, maar zal het even navragen!
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nog een vraagje en dan spreek ik denk ik voor heel veel klanten: als ik met jullie klantenservice bel en ik word in de wacht gezet omdat de medewerker iets moet uitzoeken, gebeurt het regelmatig dat ik ineens weer in de wachtrij sta.... Ik moet aan het begin van het gesprek altijd mijn 06-nummer, postcode+huisnummer en geboortedatum doorgeven dus lijkt het me een kleine moeite voor de klantenservice om mij even terug te bellen maar dat gebeurt helaas nooit..... Niet echt klantvriendelijk!
matt

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok bedankt 🙂

Als ik trouwens de status check dan staat er dat het in behandeling is door SImpel terwijl ik wil overstappen van BEN.. Heel erg vreemd. Dat klopt zeker niet en moet ik kortsluiten met klantenservice?;p
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Eric181 schreef:
Kan het zijn dat een aantal abonnementverlengers in een soort vicieuze cirkel zitten?

Ik heb eerder van een medewerker gehoord dat er bij verlenging NA het omzetten van het abonnement een iPhone bij de order wordt gezocht. Gistermiddag echter vernomen dat alle contractverlengingen in de wacht gezet zijn tot er weer nieuwe voorraad komt.
 
Wat is nu de volgorde??
 
Mijn abonnement is nog steeds niet omgezet. Ruim een week! Terwijl ik lees dat dit zo gepiept zou moeten zijn.

Er zouden zo'n 5.000 contractverlengingen zijn met iPhone en daardoor kan het nog wel 3 à 4 weken kunnen gaan duren, aldus de medewerker van de klantenservice. :@
Johannesvl

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie,
 
Ten eerste bedankt voor je moeite tot nu toe.
 
Ik heb vorige week woensdag, 26 september, telefonisch een contractverlenging gedaan. Ik heb hierbij de iPhone 5 64gb gekozen. De verkoper meldde mij dat de telefoon misschien zaterdag geleverd zou worden, en anders begin volgende week. Vrijdags kreeg ik per e-mail een orderbevestiging van vodafone, met hierin een 5000- nummer.
 
Toen ik dinsdag de iPhone nog niet had ontvangen en niks meer van Vodafone heb gehoord besloot ik zelf maar eens te bellen met de klantenservice. Ik krijg hier erg tegenstrijdige dingen te horen. De eerste keer dat ik belde (afgelopen dinsdag) werd me verteld dat de order goed is ontvangen, dat ik een 5000- nummer heb dat de iPhone ieder moment verzonden kon worden naar GLS.
Woensdag heb ik opnieuw niks ontvangen, en de hele dag niks gehoord.
 
Donderdag besloot ik opnieuw Vodafone te bellen, met de klantenservice. Hier werd mij verteld dat mijn order nog niet was verwerkt, en dat de voorraad iPhones momenteel op is en ik moet wachten op een nieuwe levering iPhones vanuit Apple. Toen ik vroeg wanneer deze nieuwe levering zal komen, werd ik doorverwezen naar de afdeling verkoop. De medewerker van de afdeling verkoop vertelde me op zijn beurt, dat de voorraad iPhones helemaal niet op is. Bovendien vertelde hij me, dat mijn order vrijdag de 28e al verzonden is.
 
Kortom; Ik heb van Vodafone verschillende verhalen te horen gekregen en ik heb een e-mail gehad met een 5000-nummer. Verder heb ik geen updates gehad in de vorm van sms / email.
 
Kun jij me iets wijzer maken?
 
 
Alvast bedankt!
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
"We hebben momenteel geen voorraad, tenzij deze gisteren laat nog is binnengekomen. De toestellen zijn slecht leverbaar. Ik betwijfel ook echt of bovenstaand bericht ook uit zal komen zoals dit geplaatst is. Jullie case is naar voren gelicht, daar probeer ik zo veel mogelijk druk op te zetten, zodat jullie het toestel zo snel mogelijk ontvangen!
Gr.

Stevie

Community Manager"

Dus wij staan nu boven aan de lijst voor de nieuwe levering neem ik aan?
Hoe moet je trouwens quoten in dit forum? Kan het nergens vinden...
NoepZor

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb via friends en family een iphone 5 16GB zwart besteld op 3 oktober en hiervan een bevestiging gekregen. Nu was ik benieuwd of het al bekend is wanneer ik ongeveer het toestel kan verwachten, is dit een kwestie van 1-2 weken of gaat het nog langer duren?
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Van die telefonische klantenservice wordt je ook niet wijzer...
Heb net maar weer eens gebeld hoe het komt dat ik nog geen sms heb ontvangen en ordernummer.
Het enigste wat ik te horen krijg is dat je gewoon moet wachten en als je een iPhone 5 heb besteld moet uitgaan van 2 tot 4 weken levertijd. Fijn dat ik in de tussentijd heb aangegeven bij een vodafone zaak mij te bellen zodra er een op voorraad is, ben ik gister gebeld maar duurt het minimaal 48uur voordat mijn verlenging gecanceled kan worden. De iPhone 5 dus misgelopen:(:S
Ik denk dus dat iedereen die maandag/dinsdag of later zijn iPhone 5 heeft besteld hem pas over 2-4 weken kan verwachten, weet ook niet meer wat ik er nou van moet geloven maargoed......
 
 
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Bartj78 schreef:
"We hebben momenteel geen voorraad, tenzij deze gisteren laat nog is binnengekomen. De toestellen zijn slecht leverbaar. Ik betwijfel ook echt of bovenstaand bericht ook uit zal komen zoals dit geplaatst is. Jullie case is naar voren gelicht, daar probeer ik zo veel mogelijk druk op te zetten, zodat jullie het toestel zo snel mogelijk ontvangen!
Gr.

Stevie

Community Manager"

Dus wij staan nu boven aan de lijst voor de nieuwe levering neem ik aan?
Hoe moet je trouwens quoten in dit forum? Kan het nergens vinden...

Quoten doe je door op beantwoorden te klikken onder het bericht dat je wilt quoten. Vervolgens opent zich een nieuw venster. Boven de textbox in dit nieuwe venster zie je aanhalen staan, hier klik je op en dan heb je het bericht gequote.

Dit bericht zie je dan ook in de textbox staan. Hieronder kun je dan jouw antwoord typen.

Update over levering volgt dadelijk
Ikkannietwachte

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na alles gevolgd te hebben op het forum wil ik mijn ervaringen ook even delen:
 
Op vrijdag 28/9 voor 15u via de website verlengd icm een iPhone 5 16 GB Black. Na een uurtje gebeld met de klantenservice omdat ik geen orderbevestiging had ontvangen. Deze kwam uiteindelijk zaterdagochtend binnen zoals aangegeven door KS.
Op 1 oktober sms ontvangen over de beperkte voorraad die door Apple geleverd wordt, helaas niet bij de eerste lichting dus...
Afgelopen dinsdag en vanochtend weer gebeld met de KS over mijn order: ik zal nog een week of 2 moeten wachten is de conclusie.
 
Al met al zijn m'n ervaringen redelijk positief, ik heb geen last gehad van lange wachttijden bij de KS, wordt netjes te woord gestaan en ik snap dat ik, door de beperkte leveringen van Apple geduld moet hebben. De updates van Stevie helpen, maar zijn helaas niet altijd in overeenstemming met wat me telefonisch gemeld wordt. (begin deze week hoopte ik nog op levering op uiterlijk deze vrijdag...)
 
Helaas kom je via het forum (en ook bijv. op tweakers) verhalen tegen van mensen die later bestellen en eerder geleverd krijgen (onafhankelijk van het type iPhone dat is besteld). Juist doordat ik deze verhalen lees, voel ik me benadeeld (nog niet zo veel als de mensen die op 26/9 besteld hebben en nog steeds niks hebben ontvangen...:(). Er zijn gewoon klanten die op de een of andere manier sneller door het proces gaan en, ondanks alle effort en uitleg van Stevie, geeft dat een onbevredigend gevoel. Als ik niet zou weten van het bestaan van deze geluksvogels, zou ik minder moeite met de wachttijd hebben.
 
Voor iedereen die 'em al heeft: veel plezier ermee. Ik wacht nog even af en zoals m'n pa altijd zegt: "Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak.....". Dus ik geniet nog maar ff van het vooruitzicht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic