Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Leuk dat je een mening klaar hebt over iedereen, maar ik heb na afgelopen donderdag helemaal niks meer gehoord, pas vandaag een mail gekregen over nummerbehoud. Ze hadden mensen niet moeten zeggen dat toestellen die voor vorige vrijdag besteld waren deze week zouden worden uitgeleverd, ik begreep via de telefoon dat de bestellingen met nummerbehoud 2-3 dagen langer konden duren, maar dat er wel een iPhone zou worden gereserveerd, iets wat nu ook al niet het geval blijkt te zijn. 
Impstoker

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie:
Op 26/09 besteld.
Telefonisch
16 gig zwart
Verlenging

Geen bevestigingsmailtje gehad (via webcare gechecked: order doorgekomen)
Geen smsjes gezien
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Jean_86 schreef:
Snap niet dat iedereen zich zo ontzettend druk kan maken over een telefoon die een weekje of twee misschien maximaal drie thuis wordt bezorgd. 
 
Rustig afwachten, dan komt het helemaal goed! En misschien moeten we niet met z'n allen tegelijk de kl gaan bellen om te vragen wanneer zijn of haar telefoon komt. Gek he dat we 20 min in de wacht staan!!!????
 
Dinsdag mijn Iphone besteld, gelijk een mailtje, direct inzage op de bestelstatus en vandaag een sms over het nummerbehoud.
 
Mijn complimenten voor Vodafone ( mag ook een keer gezegd worden)
 
 
Als je dit topic een beetje leest zul je zien dat we ons niet zomaar druk maken.
Geduld hebben we wel hoor!
Maar er is een grote groep die woe 26-9 besteld heeft (online en telefonisch) en nog niets ontvangen heeft terwijl mensen die daarna besteld hebben (met dezelfde toestellen) de iPhone al wel hebben ontvangen. 
Dat is krom. En dat is waar wij ons druk om maken. 
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Een verlenging heeft helemaal niks te maken met nummerbehoud apart aanvragen etc. zoals bij een nieuw abonnement.. Het wordt in 't systeem simpel veranderd en je abbo is weer geldig voor 2 jaar.. (zelf bij phonehouse gewerkt)
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Pier076 schreef:
Jean_86 schreef:
Snap niet dat iedereen zich zo ontzettend druk kan maken over een telefoon die een weekje of twee misschien maximaal drie thuis wordt bezorgd.

Rustig afwachten, dan komt het helemaal goed! En misschien moeten we niet met z'n allen tegelijk de kl gaan bellen om te vragen wanneer zijn of haar telefoon komt. Gek he dat we 20 min in de wacht staan!!!????

Dinsdag mijn Iphone besteld, gelijk een mailtje, direct inzage op de bestelstatus en vandaag een sms over het nummerbehoud.

Mijn complimenten voor Vodafone ( mag ook een keer gezegd worden)


Als je dit topic een beetje leest zul je zien dat we ons niet zomaar druk maken.
Geduld hebben we wel hoor!
Maar er is een grote groep die woe 26-9 besteld heeft (online en telefonisch) en nog niets ontvangen heeft terwijl mensen die daarna besteld hebben (met dezelfde toestellen) de iPhone al wel hebben ontvangen.
Dat is krom. En dat is waar wij ons druk om maken.
En daarom ben ik dat nu aan het onderzoeken 😉
Geen ruzie maken he 😉
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Stevie schreef:
Hi allemaal,
 
Ik ben mijn inbox aan het afwerken en een lijst aan het maken met orders die nog niet geleverd zijn en op 26/09 zijn besteld.
Ik hoop van de meeste van jullie de info te hebben.
Ik zal geen individuele informatie gaan leveren, maar dit is meer om een algemeen beeld te krijgen van de bestellingen van 26/09 en te kijken of er een logische verklaring is waardoor jullie nog niets hebben gehoord.
 
 
Wat volgens mij een logische verklaring is :
 
Fase 1 : Mensen plaatsen een order en die valt in Backorder omdat er nog geen iPhones binnen zijn.
Fase 2 : Problemen met het ordersysteem waardoor er geen orders ingevoerd konden worden.
Fase 3 : iPhones komen binnen, er is een voorrraad in het systeem, bestaande orders staan echter nog in Backorder, die dienen waarschijnlijk handmatig vrijgegeven worden of de uitleverdatum staat op een verre datum in de toekomst.
Fase 4 : Order systeem doet het weer, achterstallige order worden van bovenaan de stapel ingevoerd en mensen die als eerst worden ingevoerd putten uit de bestaande voorraad. 
Fase 5 : Mensen wiens order nog in backorder staat krijgen niets en moeten wachten.
 
Maar goed......we horen het wel.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Als jullie willen aangeven dat je ook op 16/09 hebt besteld en nog niets hebt ontvangen.
Stuur mij dan een PM met je nummer, welk toestel heb je besteld, en hoe heb je dit besteld? online of telefonisch?
En gaat het om een verlenging of om een nieuw abonnement? En als het om en nieuw abo gaat, heb je nummerbehoud aangevraagd?

Doe dit via PM en niet via het forum zelf, dan kan ik een lijst bijhouden en doorzetten om meer informatie te verzamelen!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
zomer86 schreef:
@flieger

Ik heb vorige week donderdag via F&F een iPhone 5 abonnement afgesloten, vandaag pas bericht gekregen over nummerbehoud. Gaat dus nog lang duren.

Omdat je gebruik maakt van nummerbehoud duurt de verwerking iets langer. Hou rekening met een levertijd van 4-10 werkdagen.

We houden je per sms en/of e-mail op de hoogte van de voortgang van de nummerportering. Zodra de nummerbehoudaanvraag is geaccepteerd door je huidige provider, neemt onze koerier telefonisch contact met je op voor het maken van een leverafspraak.

En dat laatste gaat volgens Stevie ook niet op, omdat we ook nog moeten wachten op een nieuwe levering van iPhones.
 
Die eerste email die je trouwens hebt ontvangen is trouwens ook geen orderbevestiging maar slechts een bevesting dat je bestelling is geplaatst. 
 
Dit zijn de stappen die in mijn email staan. 
 

 
Ik heb ook donderdag besteld, maar nog geen bericht gekregen over nummerbehoud/abonnement omzetten.
 
Nummerbehoud geldt toch voor overstappen vanaf een andere provider? Ik zit al bij Vodafone en verleng.
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dan ben je ook geen nummberbehoud nodig. 
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
zomer86 schreef:
Dan ben je ook geen nummberbehoud nodig. 
Dus mag ik aannemen dat overstappen van een andere provider naar Vodafone inclusief nummerbehoud langer duurt dan een verlenging van een Vodafone klant, toch?
Toch krijgt mijn vriendin (overstap van T-Mobile) haar iPhone morgen en ik weet nog niets.
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Stevie schreef:
En daarom ben ik dat nu aan het onderzoeken 😉 
Geen ruzie maken he 😉
Nee hoor! Ik zou niet durven. 😉
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ja maar dat duurt geen weken, het lijkt erop dat er iets misgegaan met een aantal orders, dat zou tenminste verklaren dat ik een week later pas een email krijg over nummberbehoud terwijl dat bij jouw vriendin wel goed is gegaan. Wanneer hebben jullie besteld? 
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
zomer86 schreef:
Ja maar dat duurt geen weken, het lijkt erop dat er iets misgegaan met een aantal orders, dat zou tenminste verklaren dat ik een week later pas een email krijg over nummberbehoud terwijl dat bij jouw vriendin wel goed is gegaan. Wanneer hebben jullie besteld? 
Ik op 27 september om 18:30 ongeveer
Zij op 27 september om 20:30 ongeveer
JZW

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Stevie, ook ik behoor tot de 26-september-in-de-ochtend-groep..
 
Antwoord op jouw vraag :
 
Welk kanaal? telefonisch of online? --> telefonisch, om 10:30 uur
Welk toestel? --> Iphone 5, 32 GB, Zwart
Was het een verlenging of een nieuw abonnement? --> verlenging zakelijk abonnement
 
Verder: ik heb op vrijdag om 15:30 de orderbevestiging gehad per email, maar daar stond GEEN ordernummer in.
En maandag heb ik een SMS ontvangen met de melding over dat er weinig wordt geleverd door Apple.
 
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik had om 18:36 de bevestiging al binnen, dus het laat maar weer eens zien dat het allemaal nergens op slaat. Dit zou moeten betekenen dat er een iPhone 5 voor mij zou moeten zijn gereserveerd ook al is de goedkeurig van mijn nummer nog niet rond. Maar jouw vriendin krijgt hem morgen, en ik moet nog 4-10 dagen wachten tot het nummer is goedgekeurd, en daarna nog wachten tot de iPhone 5 die op voorraad is. Echt een belachelijke situatie. 
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik op 27 september 9.30, telefonisch, 16GB zwart en verlenging voor 1 jaar. Orderbevestiging gekregen op vrijdag 15.20u. Telefoon in huis sinds dinsdag 15u.
Er zit geen logica in door de storing in het order systeem en het achteraf handmatig invoeren van de orders.
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@Stevie
 
Ik heb de klantendienst van Vodafone nog maar weer eens gebeld, en die zeggen wel degelijk dat er een iPhone 5 voor mij klaar ligt wanneer het nummberbehoud is geaccepteerd. 
 
Omdat je gebruik maakt van nummerbehoud duurt de verwerking iets langer. Hou rekening met een levertijd van 4-10 werkdagen.
 
We houden je per sms en/of e-mail op de hoogte van de voortgang van de nummerportering. Zodra de nummerbehoudaanvraag is geaccepteerd door je huidige provider, neemt onze koerier telefonisch contact met je op voor het maken van een leverafspraak.
 
Dus wie moet ik nou geloven?
DB92

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
26-09-2012 om 14.42 uur mijn abonnement online verlengt.
Het gaat om een zwarte 32GB iPhone 5.

Tot op heden niets gehoord, alleen 3 mails van vodafone op de 27e (ontvangstbevestiging, abonnement omgezet & algemene informatie).
 
 
Alvast dank voor de moeite.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
zomer86 schreef:
Ik had om 18:36 de bevestiging al binnen, dus het laat maar weer eens zien dat het allemaal nergens op slaat. Dit zou moeten betekenen dat er een iPhone 5 voor mij zou moeten zijn gereserveerd ook al is de goedkeurig van mijn nummer nog niet rond. Maar jouw vriendin krijgt hem morgen, en ik moet nog 4-10 dagen wachten tot het nummer is goedgekeurd, en daarna nog wachten tot de iPhone 5 die op voorraad is. Echt een belachelijke situatie. 
Ik begin het zo langzamerhand ook belachelijk te vinden. Ik heb best geduld en snap dat een iPhone voor enorme drukte zorgt. Daar is Vodafone geen uitzondering in. Maar het gebrek aan nieuws/updates van de status irriteert mij wel inmiddels.
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb er achteraan gebeld en aan de telefoon zeggen ze dat er wel een iPhone voor me klaar ligt, maar dat ik nog moet wachten op nummberbehoud, wat natuurlijk normaal is. Maar Stevie zei dat ik daarna nog zou moeten wachten op een nieuwe levering, dus ik weet nu nog eigenlijk niet wie ik moet geloven. 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic