Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Roy85

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Normaal gesproken post ik nooit op een forum. Maar dit keer heb ik natuurlijk ook
een beetje bijgehouden wanneer ik mijn iphone 5 kan verwachten .
 
Ik irriteer me mateloos.... en dan niet aan Vodafone! Maar aan de mensen die lopen te klagen.
 
Jullie hebben geen idee wat hier allemaal aan te pas komt. Apple kan niet leveren. De vraag is wereldwijd enorm!
 
En geloof me een bedrijf als Vodafone wil zo snel mogelijk die telefoontjes aan jullie factureren! Die blijven echt geen week
op de plank liggen om jullie te pesten!
 
Krijg toevallig net een sms:
 
Beste klant, je iPhone 5 is binnen. Je kunt de levering omstreeks donderdag verwachten.
 
Zal de vraag alvast beantwoorden.
 
Welke iPhone heb je besteld: iPhone 5 16gb Black
 
Wanneer heb je hem besteld: Donderdag rond 15.00 uur
 
Gr. Roy
 
ps
 
Stevie bedankt voor de updates
DB92

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemiddag iedereen,
 
Ik heb mijn telefoon afgelopen woensdag rond 3 uur besteld. Het gaat hier om de zwarte 32 GB versie.
Het enige wat mij stoort is dat ik elke keer dat ik bel, weer iets anders hoor.
Wanneer zal het nou eindelijk een keer duidelijk zijn? Dit verwacht je niet van een provider, zoals Vodafone.

De ene keer weten ze wanneer ik het binnen krijg en de andere keer is het weer onduidelijk.
Het lijkt me duidelijk om te zien of je eerste lichting bent of twee lichting. Geef dan aan de hand daarvan gewoon aan wat de tijdindicaties aan. In plaats van elke keer een andere tijdsindicatie.
 
Afgelopen dagen expres niets laten weten op deze forum, maar het begint me nu wel echt te storen. Het is gewoon niet duidelijk en dan maken ze het ook erger door een abonnement aan te bieden, waarbiij onbeperkt internet wordt aangeboden. Terwijl de meeste die dit zouden weten, wel zouden gaan wachten. Te veel onduidelijkheid en wordt niet goed gecommuniceerd. Er wordt te veel op de korte termijn gekeken in plaats van op de lange terwijn. Geen goed staaltje marketing.
 
Tot slot wil ik Stevie en andere hier bedanken. Jullie doen je best, alleen helaas worden jullie aan de telefoon weer tegengesproken. Daardoor onstaat, waar ik het eerder over heb gehad, te veel onduidelijkheid.

Een les voor de volgende keer is gewoon, ter plekke bestellen in een winkel, niet meer online bestellen. Dit gaat bij de meeste gewoon fout en te veel onduidelijkheid bij de consument.
 
Groeten en succes nog!
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
42 minuten in de wacht
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
eazy4me schreef:
Woensdag 26 september omstreeks 11:00 mijn abonnement verlengt telefonisch. Krijg net een smsje dat omstreeks donderdag mijn IPHONE 5 (16 GB) BLACK kan verwachten. Dus mensen er is nog hoop.
Ik heb op woensdag om 11:30 verlengd via de website met een zwarte 16GB. Zo te horen zit het er aan te komen!
Met spanning wacht ik af.
😉
Nico_AMS

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Stevie,
 
Bedankt voor je reactie. Wat betreft de 10GB: ik heb net jullie KS gebeld. Gelukkig kort in de wacht, maar de medewerker kon niets aanpassen. Hij zou het wel gaan navragen. Blijft dus de vraag of jullie het abonnement wel kunnen omzetten. Anders ga ik alsog het zowel voor jullie als voor mij omslachtige retourproces in...
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Wat is hier aan de hand,

@Nico_AMS jij zit maar kort in de wacht? Ik zit momenteel al 50 minuten te wachten!
fritsbee007

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo ik heb ook vorige week woensdag mijn abonnement verlengt en heb net een sms van Vodafone gekregen dat de iphone 5 zwart 16 gb donderdag geleverd wordt. Dus het gaat best wel snel
ray73

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kan net zo goed ophangen want ze kunnen je toch niet verder helpen !!!!!
Heb vandaag ook al 35 min in de wacht gezeten.............
 
Zie nu dat verschillende mensen die woensdag besteld hebben een bericht krijgen, hopelijk krijg ik ook nog een bericht ........ 
Heb het idee dat er niet op volgorde van binnenkomst wordt uitgeleverd maar op alfabetische volgorde :@ 
 
Opvallend trouwens dat de mensen die de telefoon al hebben ontvangen of bericht hebben ontvangen wanneer ze hem ontvangen goed te spreken zijn.......................Zijn jullie dat ook altijd als ze zo lekker onduidelijk zijn of als je 30 min in de wacht zit om iemand te spreken !!:S
 
 
Bock

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Update.
 
Yes, de SMS server is op gang gekomen! Beste klant, je iPhone 5 is binnen. Je kunt de levering omstreeks donderdag verwachten. Met vriendelijke groet, Vodafone. @ 15.11. Woensdag 11.00 telefonisch 16 gig zwart verlengen van abbo, nog geen bevestiging of andere mail maar wel 2x SMS gehad nu. Geduld is een schone zaak. Neemt niet weg dat het voor de Vodafone medewerkers als voor de klant een stuk prettiger is als de communicatie in het vervolg op een soepelere manier verloopt. later.
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Stevie schreef:
 
Vind het inderdaad heel jammer 😉 haha.
Nee, maar ik probeer zoveel mogelijk te communiceren als ik kan. En ik wil de fout zeker niet afschuiven, ik weet dat het niet vlekkeloos verloopt, maar hier spelen iets meer factoren in dan alleen Vodafone communicatie en onze systemen. So bare with us....
 
 
Er is zojuist een einde aan het baren gekomen. GLS is net geweest.
Besteld: Telefonisch, donderdag om 09.30u, zwart 16GB.
Orderbevestiging vrijdag na 15.00uur. Verder geen SMS of verdere email ontvangen.
 
Succes aan al de wachtenden.
 
En ehhh....Stevie bedankt.....Stevie bedankt.....Stevie Stevie Stevie bedankt.....;)
 
 
 
 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Mensen,
 
Wow stop hold the presses!! Ik ben letterlijk weekje weg van dit forum en de iPhone 5 komt op het forum and hell broke lose. Jongens en dames ik zie vaak opmerkingen van "Ik heb hem eindelijk" nadat je 4 dagen heb gewacht of "Ik vind het niet meer normaal die service van Vodafone" het is een telefoon, niet je leven 😃
 
Chill mensen, Stevie is maar 1 persoon die ons teminste een update geeft over de status van de iPhone, wees blij want andere providers doen dit niet!!
 
Btw ik heb de iPhone 5 niet besteld, moet wachten tot ik kan verlengen =P
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update:

2de sms ronde:

Er is een tweede sms ronde uitgegaan! Mensen die deze sms hebben ontvangen kunnen donderdag hun iPhone verwachten :). Maar jullie waren zelf sneller met de update dan ik haha :).

10 GB bundel bij iPhone altijd/extreem:

Op dit moment moet ik jullie vragen nog even geduld te hebben over verdere informatie over de 10GB bundel. We zijn intern alles aan het nakijken en met verschillende afdelingen in overleg. Zodra ik meer weet krijgen jullie een antwoord van mij. Maar tip van de dag: ANNULEER JE HUIDIGE ORDER NIET! Wacht volgende communicatie af.

MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Incorrecte informatie
In mijn eerste telefoontje vanochtend werd verteld dat er problemen zijn met de nieuwe abbonementen, mijn oude abbonement moet namelijk nog omgezet worden naar een nieuw iPhone abbonement en dat duurt een weekje ongeveer. (Ik vroeg hoe lang het nog duurde voordat ik mijn iPhone zou krijgen)

Onbeperkt internet
Er is een nieuw abbonement uitgekomen met onbeperkt internet, ik wil deze graag wijzigen dus bel de klantenservice.

Onbeschofte klantenservice
De Vodafone klantenservice heeft me net van de lijn proberen te gooien door enorm kortaf te doen. Ik vroeg enkel informatie over het nieuwe abbonement. Ik wilde weten of ik 'm nog kon wijzigen. Ze vertelden me dat ik daardoor eerst mijn bestelling moest annuleren. Ze waren niet spraakzaak

Twitter webcare
Het webcare team zag m'n boze Tweets en vroeg of zij  wat voor mij konden doen. Ik heb ze m'n vraag gesteld en wordt al een uur lang genegeerd.

Informatie komt niet overeen
Op het forum valt te lezen wat we vooral niet ons abbonement moeten annuleren indien we 't willen wijzigen, en dat we de klantenservice voor meer informatie moeten vragen. De klantenservice zegt dat abbo wijzigen alleen gaat als je je bestelling annuleert.

Lange wachttijden
Ik heb zojuist 60 minuten aan de lijn gehangen zonder antwoord te krijgen. Ik heb opgehangen.

Wachttijd die op website staat komt niet overeen
Op de website staat dat er een gemiddelde wachttijd is van 3 minuten

De klantenservice hangt op
Net net weer aan de lijn gehangen te hebben en ik eindelijk aan de beurt was wordt er zonder pardon gewoon opgehangen.

En nu?
Ja.. wat moet ik nu? Ik probeer wéér de klantenservice te bereiken.

------------------

Kortom, ik ben momenteel écht niet te spreken over de service die verleent wordt.
Wat wil ik?

-Ik wil graag weten of ik van mijn huidige bestelling de abbonementsvorm kan wijzigen naar het nieuwe onbeperkt internet abbonement.

-Ik wil graag weten of dit abbonement ook in de 1-jarige vorm te verkrijgen is, hier wordt niks over vermeld op de website

-Ik wil graag weten wanneer ik mijn toestel kan verwachten. Ik heb Vrijdag vóór die deadline van 15:00 besteld maar heb een SMS gekregen dat ik dus nog langer kan gaan wachten. Dat is niet wat er is afgesproken.

Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Vorige week woensdag via website besteld, helaas nu geen sms binnen.
Zit er verschil in telefonisch abonnement verlengen of via website?
 
(ik heb overigens veel geduld hoor!)
DB92

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Stevie,
 
Een vraagje: Hoe zit het nu eigenlijk als je voor vrijdag 15.00 uur hebt besteld (32GB versie op woensdag) en ik heb een ontvangstbevestiging donderdagavond gekregen. Verder heb ik helemaal niets gehoord, dus ook geen smsjes.
 
Hoe zit het dan? Want ik denk dat meerdere mensen dit hebben.
ttimo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De communicatie van vodafone naar de klanten toe is echt waardeloos.
Ik baal er van dat mij iets toegezegd is en dat men het dan niet nakomt.
Eigenlijk vind ik dat vodafone de mensen die ze een iphone hebben beloofd, en dat nu niet kunnen nakomen, maar moeten compenseren met een extra korting op het abonnement of toestel.
Als ik mijn contract aan jullie niet nakom. Moet ik julie daar ook voor compenseren.
Ik verwacht niet anders dat het andersom ook zo werkt.
saskia70

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok Stevie, duidelijk.
 
Betekend dit dus ook dat de mensen die op woensdag al besteld hebben en die geen SMS hebben gekregen over langere levertijden wel vandaag of morgen hun telefoon kunnen verwachten. Zelfs als dit een zwarte 16gb versie is ?
 
Zou de klantenservice dan wel kunnen zien dat hij onderweg is met GLS ?
 
Groeten,
Saskia
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey MusicLife,
 
Als ik zo je bericht lees heb ik de indruk dat je behoorlijk gefrustreerd bent en het heeft echt geen zin om op deze wijze je ongenoegen te uiten richting Vodafone. Ik begrijp ook dat het vervelend is als je tegenstrijdige informatie krijgt maar misschien zou je het bericht moeten veranderen of verwijderen en het eens op een andere en volwassen manier kunnen vragen. Ik weet zeker dat er dan positief op je bericht gereageerd wordt.
 
Grtz
Rated91

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zie dat de 16gb Wit ook al naar langere levertijd is.
Voor mensen die hem voor zondag besteld hebben is daar duidelijkheid over wanneer je in de ''goede periode'' zit?
kniekske

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Stevie,
 
Het is mij nog steeds niet duidelijk:
 
Afgelopen zaterdag heb ik een witte 32G Iphone besteld, nog geen ander berich gehad dan dat er beperkte voorraad is. Kunnen jullie echt niets concreet zeggen over de levertijd?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic