Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Mofla

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"Zoals eerder al aangegeven, de zwarte iPhone 5 16GB is de meest populaire variant en daardoor erg snel uitverkocht. Ditzelfde probleem ervaart Apple zelf ook."
 
Het lijkt me wel eens slim om binnen vodafone eens op een lijn te gaan zitten.
Gister gebeld met de kalntenservice ( na 45 min een hevig gestreste meneer aan de telefoon) en deze verzekerde mij dat met de zwarte iphone5 16 GB geen enkel leveringsprobleem was enkel de 32 GB variant was erg populair.
 
En nu moet ik lezen dat het toch om de 16 GB variant gaat.
Ik ben niet ongeduldig, maar vind gewoon de handelwijze en de verschillende informatie die je van iedereen krijgt zeer verwarrend.
 
Ook vind ik het schandalig dat bij een contractverlening (zoals bij mij) dit wel binnnen één dag omgezet kan worden naar een veel duurder contract maar de reden waarom ik dit duurdere contract neem (iPhone 5) maar lang op zich laat wachten en ik totaal geen informatie krijg zoals beloofd in SMSjes o.i.d
 
Maar goed ik wacht af en hopelijk word het lange wachten beloond.
Jeroenvanpersie

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is duidelijke informatie.
 
Wel baal ik ervan dat ik woensdag aangegeven heb te willen verlengen en dit pas vrijdag na 3 uur in jullie systeem gezet is nadat ik er nogmaals voor belde. Ondanks dat men mij beloofde dat ik bij de eerste lichting zat.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
TheBroker schreef:
Ik heb er ook een besteld en die nog niet is geleverd. Niet echt boeiend, het is maar een telefoon. (wel een hele leuke):D


Ik begrijp best dat er een tekort is. Zo houden ze bij Apple de hype lekker in stand en krijgen de providers de klachten van de ongeduldige "early adopters' op hun bordje.

Als ik dan echter lees dat het komt door computer problemen met het ordersysteem, tekort aan leveringen van Apple, een GLS dat niet op zaterdag levert of mensen die een onjuist emailadres opgeven..............de fout ligt uiteraard nooit bij Vodafone.
Maar.....al die andere partijen zijn geen aanspreekpunt voor de klant die zit met gebrekkige communicatie.
Zoals binnen de meeste grote bedrijven worden klanten zoet gehouden met standaard antwoorden die de medewerkers tijdens les 1 van de communicatietraining krijgen. Veel gespeeld empathisch vermogen en excuses, probleem ligt bij anderen en wachten maar weer.

Annuleren doen de meeste mensen toch niet omdat ze bij een andere provider weer achteraan de rij moeten aansluiten.
Derhalve heb ik lang geleden al besloten mij niet meer druk te maken over deze werkwijze van grote bedrijven, zeker niet nadat ik zelf bij enkele van dit soort bedrijven heb gewerkt.

Ik wens iedereen die wacht op z'n iPhone veel succes, nu maar wachten op een reply van een Mod dat ze het jammer vinden dat ik er zo over denk. Ook onderdeel van les 1.:D


Vind het inderdaad heel jammer 😉 haha.
Nee, maar ik probeer zoveel mogelijk te communiceren als ik kan. En ik wil de fout zeker niet afschuiven, ik weet dat het niet vlekkeloos verloopt, maar hier spelen iets meer factoren in dan alleen Vodafone communicatie en onze systemen. So bare with us....




matt

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ah dat is inderdaad een duidelijk bericht. Helaas zit ik niet bij de eerste levering maar dat is geen probleem. Ik weet tenminste waar ik aan toe ben en wacht verder rustig af..:)
NickyZ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat is inderdaad een duidelijk bericht van Stevie, dat zou dus betekenen dat ik deze week mijn tel krijg. Zoals ik eerder al poste, de 26e heb ik mijn abo verlengd.
 
Echter waren ze bij de klantenservice ook heel duidelijk, er is niets verstuurd naar me, de zwart 16gb zijn op en ik moet wachten tot er weer telefoons beschikbaar zijn.
 
Beide duidelijk, maar verschillend bericht. Wie moet ik nou geloven? Ik hoop dat Stevie gelijk heeft 😉
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Als allereerst heel erg bedankt voor de informatie. Echter ik heb op vrijdagmiddag rond 14:00 mijn order geplaatst en dat is dus vóór de grens van 15:00. Betekent dit dat ik deze week mijn toestel krijg? Ik heb namelijk WEL de SMS gekregen waarin staat dat er beperkte voorraad is.

Ik heb zojuist de klantenservice gebeld, zij hebben mij verteld dat er problemen zijn met het omzetten van het abbonement en dat nog niet alle abbonementen zijn omgezet, dat deze problemen eind deze week zijn verholpen (gezien ik voor een nieuw abbo heb gekozen). Ik vraag me echt af wie hier nu de waarheid spreekt, maar wat i kbelangrijker vind dat is dat ik gewoon mijn iPhone krijg.
Bock

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Gaat er niet om dat het een klein groepje is, elke klant is belangrijk!
Bock

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Stevie,

Woensdagmorgen telefonisch verlengt. Nog steeds geen orderbevestiging. Wel de sms. Twee keer klantenservice gebeld order was donderdag als doorgevoerd. Nu vertel je me dus dat ik hem niet krijg, nav die sms? Was er als een van de eerste bij, wat je collega ook heel trots vertelde. Je verhaal klopt wat mij betreft niet. Vertrouwen in VF volledig kwijt.
eazy4me

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Stevie,
 
Ik heb alleen een sms gehad dat jullie beperkte voorraad binnen krijgen en dat je me op de hoogte houd van status bestelling.
 
Ik maak uit jou bericht op dat iedereen die VOOR het weekend heeft besteld (ikzelf vorige week woensdag). Deze week OF volgende week zijn toestel krijgt (ook al is dit een iphone 5 16GB black)? En dat iedereen die NA het weekend heeft besteld 3 a 4 weken levertijd tegemoet kunnen zien? Of is de kans ook nog aanwezig dat mensen VOOR het weekend hebben besteld ook 3 a 4 weken moeten wachten ivm bestelling iphone 5 16GB black?
 
Gr,
Wouter
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Bock en Wouter,

De MEESTE mensen die voor het weekend hebben besteld zullen deze week hun toestel krijgen. Echter zijn er problemen met de iPhone 5 16GB uitlevering. Dit toestel loopt het hardste en is daardoor moeilijker leverbaar.
Aangezien jullie een sms hebben gekregen is een teken dat je order goed is doorgekomen, dat je op de orderlijst staat. Dat je geen orderbevestiging hebt gekregen betekent misschien een foutief mailadres.

Zoals ik zei, mensen die gisteren een sms gekregen over langere levertijden op de toestellen zitten niet bij de eerste lichting van uitlevering. Zij zullen dus hun iPhone 5 niet vandaag of morgen ontvangen. We ontvangen deze week een nieuwe levering toestellen (verschillende varianten) waarmee we deze groep zoveel mogelijk willen voorzien. Dat betekent dat er een kans is dat een gedeelte van de tweede lichting deze week nog kan worden uitgeleverd. Echter kunnen we niet garanderen dat iedereen die op dit moment in backorder staat deze week een toestel zal ontvangen, dit is zeer afhankelijk van het type toestel dat je hebt gekozen en wanneer je hebt besteld.

Als je telefonisch hebt besteld kan het zijn dat je order later is doorgevoerd en je daardoor niet persé bij de eerste groep zat.
Budgy30

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Stevie,
 
Ik sluit me volledig aan bij de vorige post van eazy4me. Antwoorden op deze vragen leveren de duidelijkheid op die iedereen graag zou willen lijkt me.
Zou je antwoord kunnen op deze vragen want dit is herhaling van het vorige.
Zelf vorige week woensdag de 16GB zwart besteld met verlenging en bevestiging, maar vervolgens geen sms ontvangen.
 
Groeten Marco.
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Budgy30 schreef:
Hallo Stevie,

Ik sluit me volledig aan bij de vorige post van eazy4me. Antwoorden op deze vragen leveren de duidelijkheid op die iedereen graag zou willen lijkt me.
Zou je antwoord kunnen op deze vragen.
Zelf vorige week woensdag de 16GB zwart besteld met verlenging en bevestiging, maar vervolgens geen sms ontvangen.

Groeten Marco.


Zie bovenstaand bericht, meer antwoord dan dat kan ik jullie helaas op dit moment niet geven.
Ik kan niet exact voor jullie individueel aangeven wat je situatie is, ik probeer mijn best om algemene informatie te geven, maar ik kan deze niet echt op iedereen betrekken, het geld voor de meeste mensen, als alles goed loopt, etc.


chaveznl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch best lullig voor alle mensen die netjes optijd hebben besteld.
 
Ik heb afgelopen zaterdagmiddag een zwarte iPhone 5 16GB besteld. Op dat moment wist de meneer mij te vertellen dat de levertijd 3-4 weken zou zijn. Binnen 24 uur heb ik toen een orderbevestiging gekregen.
 
Nou kreeg ik gister om 16:00 een sms van vodafone dat mijn iPhone 5 binnen is en dat ik hem woensdag kan verwachten. Ben hier zelf natuurlijk erg blij mee maar begrijp dat dit niet eerlijk is. Op deze manier is het FILO ipv FIFO.
Gerlieke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren om 18.15 uur reed de GLS bus voor met mijn witte IPhone 5 16 GB! Hopelijk vandaag die van mijn man. Ze zijn woensdag besteld.
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik ben net echt gruwelijk tewoord gestaan door een medewerker van de Vodafone klantenservice. Ik vroeg dus of het mogelijk was om mijn abbonement nog om te zetten naar het nieuwe 10GB abbonement. Hij reageerde enkel en alleen met ''Ja''.

Toen ik 'm vroeg, is het ook mogelijk om daar een 1 jarig abbonement van af te sluiten ipv een 2 jarig zei die: ''Ja''.

Toen ik 'm vroeg ''Kunt u me dan vertellen waar op de website ik meer informatie over deze nieuwe bundel kan vinden zei die:  ''nee''.

Kortom, mijn mond word gewoon kei en keihard gesnoerd als ik met jullie bel. 

@Stevie, is het nou wel of niet mogelijk om het abbonement makkelijk om te zetten zonder eerst te annuleren en weer achteraan de rij te komen? Ik heb daar echt geen zin in namelijk. Ik ben dus bereid meer te gaan betalen en dat wordt ''beloond'' met 3 weken langer wachten op m'n iPhone.

Verder zou ik graag willen weten waar ik meer informatie over die nieuwe bundel kan vinden, de klantenservice heeft zich kort gezegd onbeschoft tegenover mij gedragen en zou graag in contact willen treden met iemand hogerop binnen Vodafone.
Mofla

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En juist als het "FILO" systeem gehanteerd word is het nog schandaliger.
 
Want de mensen die als eerste besteld hebben betalen dus ook langer hogere contractkosten zonder dat ze daadwerkelijk gebruik kunnen maken van hun nieuwe iphone ..
 
Maar goed snap zowiezo niet dat Apple niet genoeg toestellen leverd want je kunt op 2 vingers natellen dat dit een explosie aan bestellingen zal opleveren
 
Over de klantenservice gesproken deze vind ik op dit moment inderdaad grof, kortaf en vooral uitblinken in het zinnetje :" daar kan ik u op dit moment niets over zeggen"
ray73

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie,
 
Is het volgende ook uit te leggen als men zegt dat op volgorde van binnekomst wordt geleverd ??
 
Twee abonnementen tegelijkertijd telefonisch verlengt op 26-09-2012 met Iphone 5 32 GB, zwart.
Eén toestel geleverd op 1 oktober (gisteren) en de ander niet ? 
Na telefonisch contact blijkt het tweede toestel niet binnen de eerste levering te vallen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ben ik dan net diegene die op de streep zit !!!!!!,
ik denk eerlijk gezegd dat Vodafone er maar een draai aan geeft en er een tombola van maakt bij de uitlevering.
 
Ben benieuwd of er deze week nog geleverd wordt ....................
 
 
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik hang alweer 22 minuten in de wacht, ben behoorlijk pissig.
ray73

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
en dan ben je aan de beurt en krijg je te horen;
Sorry ik kan er niets aan veranderen
eazy4me

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Woensdag 26 september omstreeks 11:00 mijn abonnement verlengt telefonisch. Krijg net een smsje dat omstreeks donderdag mijn IPHONE 5 (16 GB) BLACK kan verwachten. Dus mensen er is nog hoop.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic