Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
ontevreden2301

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een aantal weken terug mij ingeschreven voor de iphone 5 bij The Phone House. Deze zou ik dus ontvangen in het eerste weekend dat deze beschikbaar zou zijn in Nederland (dus 28/ 29 september). Op 27 september belt de verkoop afdeling van Vodafone mij op met de vraag of ik via Vodafone een nieuw abonnement wil afsluiten in combinatie met de iPhone 5. Ik zou de iPhone direct dit weekend ontvangen omdat ik vaste klant bent en ze graag wilde dat ik bij vodafone zou blijven. Tevens kon ik korting krijgen op het toestel. Dus ik vraag aan de mevrouw van Vodafone of ik dan de garantie heb dat ik de iPhone dit weekend zou ontvangen. Dit zou het geval zijn. Dus ik annuleer mijn bestelling bij The Phone House en bel in de middag met Vodafone om het abonnement daar af te sluiten. Ik vraag nogmaals of ik de iPhone dan wel dit weekend kan verwachten, en weer wordt mij beloofd dat ik hem zaterdag of maandag binnenkrijg. Op maandag begin ik te vermoeden dat ik de iPhone niet ga ontvangen en bel met Vodafone over de status. Dan blijkt dat er op donderdag al bekend was dat ze de iPhone sowieso niet meer kunnen leveren in de eerste shift. Ze hebben mij dus onder valse voorwaarden overgehaald om een abonnement bij hun af te sluiten. Dit vind ik ronduit schandalig!! Nu moet ik waarschijnlijk weken wachten, terwijl mijn abonnement inmiddels ook al is afgelopen... Ik moet maar gewoon wachten, aldus de Vodafone medewerker
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben echt niet zo'n type die meteen als eerste de nieuwe Iphone moet hebben en daarvoor in de rij wil gaan liggen, maar ik vind het wel een beetje jammer dat ik nu geen enkele informatie krijg wanneer ik mijn telefoon dan wel kan verwachten.
Met andere woorden, zit ik bij de eerste lichting of tweede lichting. Krijg ik de telefoon deze week, volgende week, of nog langer. Meer informatie zou welkom zijn.
 
Achteraf gezien had ik afgelopen zaterdag beter even de stad in kunnen gaan en een abonnement bij een vodafone winkel kunnen afsluiten. Blijkbaar waren daar geen mega rijen en waren er voldoende toestellen beschikbaar voor mensen die een toestel samen met aan abonnement wilden. Pre-orderen lijkt nu een beetje zinloos.
Bart-venlo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo, dan krijg je een ordernummer wat niet bestaat. GLS kent niets.
EN TOEN WAS ER NOG MAAR 1 OPLOSSING:  DE HELE ZAAK GEANNULEERD.
Ga lekker na de concurrent en bestel vooral niet online of telefonisch.
ADVIES: ga lekker naar een winkel waar je hem direct kunt meenemen.
Jeroenvanpersie

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vorige week woensdag telefonisch besloten mijn contract te verlengen en ik zou bij de eerste lichting zitten. Vrijdag maar eens gebeld omdat ik geen orderbevestiging had. Mij werd toen verteld dat er niks terug te vinden was van mijn bestelling. Opnieuw doorgegeven wat ik woensdag ook al gedaan had. Men beloofde me toen dat ik gewoon bij de eerste lichting zat omdat ik woensdag al besteld had.
 
Na hier gelezen te hebben werd ik toch nieuwschierig en dacht ik even te bellen met de klantenservice. Deze wist mij te melden dat mijn order vrijdag om 10 over half 5 erin gezet is en bevestigde mij dat ik dus niet bij de eerste lichting zit.
 
Zelf wordt ik een beetje moe van de gebrek aan communicatie die Vodafone heeft, en het feit dat ze alleen bandjes terug gaan luisteren en daar dingen op vast pinnen als het in hun voordeel is. Zit er nu echt over te denken om Vodafone na jaren te verlaten. Ik weet dat ik mijn iPhone dan alleen maar later krijg maar het gaat me helemaal niet over wanneer ik deze krijg. Het gaat me er gewoon om dat ze me voorliegen, slecht administratief werk leveren en slecht communiceren.
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net weer even gebeld met Vodafone. Iphone 5 donderdagochtend 27 september besteld. Order blijkt pas de 28e te zijn verwerkt en dus is er nog geen ordernummer aangemaakt terwijl dit donderdag wel door de klantenservice was toegezegd! Belachelijk om zo als vaste klant te worden behandeld. Tuurlijk is het jammer om de iPhone pas over een paar weken te krijgen maar wat het zo frustrerend maakt is dat er allerlei valse beloftes worden gemaakt over leveringen in de 1e week en toestelkortingen voor vaste klanten die vervolgens niet worden nagekomen. Ja Stevie ook jij lult uit je nek met je halve informatie!
Oh ja nog een verzoekje: als je in gesprek bent met de klantenservice en de verbinding wordt ineens verbroken, heb dan als klantenservice het fatsoen om even terug te bellen! Komt net ff klantvriendelijker over! Maar mijn ervaring van de afgelopen week is dat VF hier volledig schijt aan heeft!
Nu eerst maar eens een mailtje naar KPN en Telfort sturen met daarin de vraag of zij mij het zelfde kunnen bieden kwa abonnement en toestelprijs! Tuurlijk moet ik daar ook weken wachten maar Vodafone gun ik in ieder geval helemaal niets meer!
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Jeroenvanpersie schreef:
Vorige week woensdag telefonisch besloten mijn contract te verlengen en ik zou bij de eerste lichting zitten. Vrijdag maar eens gebeld omdat ik geen orderbevestiging had. Mij werd toen verteld dat er niks terug te vinden was van mijn bestelling. Opnieuw doorgegeven wat ik woensdag ook al gedaan had. Men beloofde me toen dat ik gewoon bij de eerste lichting zat omdat ik woensdag al besteld had.
 
Na hier gelezen te hebben werd ik toch nieuwschierig en dacht ik even te bellen met de klantenservice. Deze wist mij te melden dat mijn order vrijdag om 10 over half 5 erin gezet is en bevestigde mij dat ik dus niet bij de eerste lichting zit.
 
Zelf wordt ik een beetje moe van de gebrek aan communicatie die Vodafone heeft, en het feit dat ze alleen bandjes terug gaan luisteren en daar dingen op vast pinnen als het in hun voordeel is. Zit er nu echt over te denken om Vodafone na jaren te verlaten. Ik weet dat ik mijn iPhone dan alleen maar later krijg maar het gaat me helemaal niet over wanneer ik deze krijg. Het gaat me er gewoon om dat ze me voorliegen, slecht administratief werk leveren en slecht communiceren.
 
Jammer dat er geen "LIKE" buttons zitten hier. Kan me helemaal in de situatie vinden!!!!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update:

Hi allemaal, meetings voor vandaag zitten erop, eens even kijken of ik jullie nog wat nieuws kan vertellen :).

Orderbevestigingen:

We hebben tot nu toe meer dan 3500 orderbevestigingen uitgestuurd naar mensen die zowel telefonisch als online hebben besteld. Als je echter een verkeerd mailadres, of een mailadres met typfouten hebt doorgegeven, dan kan het zijn dat je geen orderbevestiging hebt gekregen. Het wijzigen of verbeteren van je mailadres heeft geen effect, want de bevestiging van jouw order is al verstuurd door het systeem. Wijzigingen in mailadres zorgen er niet voor dat het systeem nogmaals een bevestiging stuurt, of ons een notificatie geeft dat je mailadres is gewijzigd waardoor wij dit handmatig kunnen oppakken. Dit kan een oorzaak zijn van het niet ontvangen van een orderbevestiging.

Heb je met bestellen online een melding gekregen “bedankt voor je bestelling” aan het einde van het bestelproces, dan is deze order goed doorgekomen.


Leveringen:

De meeste mensen die voor vrijdag 15:00 hebben besteld zullen het toestel deze week nog ontvangen en dan voornamelijk in de eerste helft van de week.
We zien echter dat de iPhone 5 16 GB zwart erg hard loopt en daardoor zullen hier langere levertijden voor ontstaan.
Over het algemeen klopt de regel "wie het eerst komt, het eerst maalt". Dit wil zeggen hoe eerder je besteld hebt, hoe eerder je het toestel zult krijgen. Dit geldt op dit moment voor 80% van de bestellingen.

Nogmaals er is een run op de zwarte iPhone 5 16GB. We krijgen deze week wel nog een kleine levering binnen, maar houdt rekening met langere levertijden, vooral als je niet bij de eerste lichting bestellers zit (voor het weekend, afgelopen vrijdag 15:00).
De snelheid van levering begint op dit moment dus afhankelijk te worden van het toestel dat je bestelt; een witte iPhone 5 32GB of 64GB kan bijvoorbeeld sneller uitgeleverd worden dan een zwarte iPhone 5 16GB omdat de vraag hiernaar kleiner is en deze nu dus nog op voorraad is.


Hopelijk heb ik jullie zo iets meer duidelijkheid kunnen verschaffen met de informatie die ik heb ontvangen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Eric181 schreef:
Net weer even gebeld met Vodafone. Iphone 5 donderdagochtend 27 september besteld. Order blijkt pas de 28e te zijn verwerkt en dus is er nog geen ordernummer aangemaakt terwijl dit donderdag wel door de klantenservice was toegezegd! Belachelijk om zo als vaste klant te worden behandeld. Tuurlijk is het jammer om de iPhone pas over een paar weken te krijgen maar wat het zo frustrerend maakt is dat er allerlei valse beloftes worden gemaakt over leveringen in de 1e week en toestelkortingen voor vaste klanten die vervolgens niet worden nagekomen. Ja Stevie ook jij lult uit je nek met je halve informatie!
Oh ja nog een verzoekje: als je in gesprek bent met de klantenservice en de verbinding wordt ineens verbroken, heb dan als klantenservice het fatsoen om even terug te bellen! Komt net ff klantvriendelijker over! Maar mijn ervaring van de afgelopen week is dat VF hier volledig schijt aan heeft!
Nu eerst maar eens een mailtje naar KPN en Telfort sturen met daarin de vraag of zij mij het zelfde kunnen bieden kwa abonnement en toestelprijs! Tuurlijk moet ik daar ook weken wachten maar Vodafone gun ik in ieder geval helemaal niets meer!
Beste Eric,

Jammer dat je er zo over denkt, het is echter zo dat er niet meer informatie verkrijgbaar is dan die wij hier aanleveren.
Het is erg moeilijk om de voorraad in te zien en daarnaast krijgen wij geen informatie vanuit Apple over de leveringen en hoeveelheden, totdat wij deze daadwerkelijk hebben.
Ik verzoek je vriendelijk om op je taalgebruik te letten en niet te persoonlijk te worden.
Wij doen hier onze best om jullie op de hoogte te houden van wat er speelt, hoewel dit schijnbaar niet zo overkomt dus.
Ik communiceer alles wat ik weet, dus meer kan ik op dit moment niet voor je betekenen.
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie,

Je gaat klanten nu valse hoop geven ! Ik heb mijn iphone 5 donderdagochtend telefonisch besteld, en ik heb zojuist nog een medewerker van de klantenservice gesproken die mij ervan verzekerde dat ik NIET bij de eerste leveringen zit en dat ik nog zeker een aantal weken zal moeten wachten!

Ik begrijp alle marketingbull**bleep** over klanten tevreden houden e.d. maar valse informatie zal als een boomerang terugkomen!

HOE ZIT HET NU ECHT?

Edit: beledigend taalgebruik verwijderd na eerdere waarschuwing.
Jeroenvanpersie

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie, hoe kijk je tegen mijn "probleem" aan?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Eric, ik heb je net verzocht op je taalgebruik te letten. Hier lijk je geen gehoor aan te geven, dus verwijder ik dit uit je bericht.
Daarnaast communiceer ik de informatie zoals ik deze zojuist heb ontvangen in de dagelijkse update meetings over de iPhone 5.
Orders die verwerkt zijn voor vrijdag 15:00 zullen uitgeleverd worden deze week, met een sidenote voor de zwarte iPhone 5 16GB, zoals aangegeven in mijn bericht.

Daarnaast ben ik geen marketeer 🙂 en ben ik hier om jullie te helpen, dat is ook wat ik zo goed mogelijk probeer!
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Nou nou, alsof zijn leven van een iPhone 5 af hangt.
 
Ik waardeer het zeer dat Stevie ons zo op de hoogte houdt.
En ik besef dat ik een populair toestel besteld heb. Zou hem ook graag snel willen hebben, maar het is gewoon een kwestie van geduld hebben. Het komt vanzelf allemaal goed.
 
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie,

Verwijder mijn bericht(en) gerust, het taalgebruik illustreert alleen maar hoe gefrustreerd jullie klanten raken van de belabberde behandeling en informatievoorziening door jullie klantenservice. En ik begrijp dat je waarschijnlijk je best doet, maar je bent voor ons nu eenmaal de Vodafone-boksbal....

Ik ben er klaar mee en als mijn berichten verwijderd worden omdat ik te negatief ben over Vodafone.... So be it....

Maar afgezien van het taalgebruik: kun je wel inhoudelijk reageren op mijn opmerking dat jij zegt dat alle orders tot afgelopen vrijdag 15.00 wel nog zullen worden uitgeleverd de komende dagen terwijl je collega aan de telefoon beweert dat dat niet zo zal zijn?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Jeroenvanpersie schreef:
Vorige week woensdag telefonisch besloten mijn contract te verlengen en ik zou bij de eerste lichting zitten. Vrijdag maar eens gebeld omdat ik geen orderbevestiging had. Mij werd toen verteld dat er niks terug te vinden was van mijn bestelling. Opnieuw doorgegeven wat ik woensdag ook al gedaan had. Men beloofde me toen dat ik gewoon bij de eerste lichting zat omdat ik woensdag al besteld had.

Na hier gelezen te hebben werd ik toch nieuwschierig en dacht ik even te bellen met de klantenservice. Deze wist mij te melden dat mijn order vrijdag om 10 over half 5 erin gezet is en bevestigde mij dat ik dus niet bij de eerste lichting zit.

Zelf wordt ik een beetje moe van de gebrek aan communicatie die Vodafone heeft, en het feit dat ze alleen bandjes terug gaan luisteren en daar dingen op vast pinnen als het in hun voordeel is. Zit er nu echt over te denken om Vodafone na jaren te verlaten. Ik weet dat ik mijn iPhone dan alleen maar later krijg maar het gaat me helemaal niet over wanneer ik deze krijg. Het gaat me er gewoon om dat ze me voorliegen, slecht administratief werk leveren en slecht communiceren.

Hi Jeroen,

Eerste waar ik aan moest denken toen ik je gebruikersnaam zag was "familie van?" ;)... maar ok dat ter zijde.
Even kijken hoe ik je kan adviseren/helpen....

Zoals ik aangaf, als voor 15:00 uur vrijdag is besteld dan zou het toestel eerste helft deze week moeten worden uitgeleverd.
Welk toestel heb je besteld? Want de zwart 16GB is erg hot en daardoor moeilijker leverbaar en kampt daardoor met langere levertijden. Als het bijvoorbeeld een witte is, of groter geheugen dan is de kans op snelle levering al veel groter.

Heb je ondertussen wel een orderbevestiging ontvangen?
En welk toestel (iPhone 5, logisch, maar welke variant) heb je besteld?

Verder kan ik inhoudelijk vrij weinig zeggen over de levering of je bestelling en wanneer precies je het toestel kunt ontvangen.
Ik zal dagelijks updates plaatsen op het forum met algemene informatie over de leveringen, maar klantspecifiek kan ik helaas niet opzoeken.

Jeroenvanpersie

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik ook al eerder in mijn post omschreef gaat het mij niet om de levertijd van het product, het stoort me vooral hoe Vodafone met zijn vaste klanten omgaat. Als je even terug leest in mijn eerdere post zie je dat er een boel mis gaat bij mijn bestelling en dat ze me op geen enkele manier proberen te helpen. Ik snap dat men niet kan beloven dat ik nu opeens wel bij de eerste lichting zit, maar men doet ook helemaal niks om me enigzins tevreden te krijgen of het gespek met een voldaan gevoel af te sluiten.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Eric,

Ik heb geen intentie om je berichten te verwijderen, alleen het "beledigende" stukje wat persoonlijk gericht was.

Ik begrijp de frustratie goed, ben zelf ook altijd helemaal hyper als er een nieuw toestel/gadget komt en het duurt mij dan ook altijd te lang voordat het geleverd word, dus geloof me, ik begrijp het. Het is alleen zo dat ik er niets aan kan doen op dit moment dan alleen maar de informatie door te geven die ik aangeleverd krijg.

En als ik dan even als boksbal moet fungeren, prima, in jouw woorden: so be it....
Maar laten we wel gewoon redelijk blijven en enigzins elkaar proberen te helpen, daar komen we verder mee dan elkaar afvallen.

Ik zal sowieso iedere dag een update geven over de leveringen.

En dan nog even inhoudelijk.
Volgens mijn informatie, die ook verder is gestuurd vanuit mij naar andere afdelingen, zoals webcrew en telefoon: orders die vrijdag voor 15:00 zijn doorgekomen zullen of vrijdag al zijn uitgeleverd (kleine hoeveelheid) of worden vandaag of morgen uitgeleverd. Zoals jullie gemerkt hebben zijn niet alle orders uitgeleverd vrijdag zoals gepland was, dit mede door problemen met ons systeem :@. Daarom zijn we nu druk aan het pushen om alles nu zo snel mogelijk erdoor te krijgen en alles alsnog zo snel mogelijk uit te leveren.
sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
@Stevie: aangezien deze thread wel gewoon antwoorden krijgt van Vodafone, zou je ook even kunnen kijken naar http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Nu-opeens-iPhone-5-met-onbeperkt-internet/... Daar zijn inmiddels bijna 400 views zonder reactie
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
sander020 schreef:
@Stevie: aangezien deze thread wel gewoon antwoorden krijgt van Vodafone, zou je ook even kunnen kijken naar http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Nu-opeens-iPhone-5-met-onbeperkt-internet/... Daar zijn inmiddels bijna 400 views zonder reactie
Ik heb het topic zojuist bekeken en één van de moderators zal hier spoedig op reageren. Het abonnement met 10GB internet is volledig nieuw en mijn kennis is op dit moment niet toereikend (geef ik eerlijk toe), maar één van de moderators is navraag aan het doen en zal spoedig bij jullie terugkomen!
Jeroenvanpersie

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie, bedankt voor je reactie.
 
Het vervelende is dat ik deze bestelling woensdag telefonisch juist besteld had omdat de verkoper mij wist te overtuigen dat ik bij de eerste lichting zat. Toen ik vrijdag dus belde, konden ze ook terug zien dat er woensdag een gesprek geweest was. Het was helemaal geen probleem, ik zat nog bij de eerste licht en anders zouden zorgen dat ik alsnog bij de eerste lichting zat, aangezien ik het woensdag al besteld had. Het was niet nodig me daar zorgen over te maken en alles kwam goed. Nu was het dus dat ik zelf belde dat ik er achter kwam dat ik opeens niet meer bij de eerste lichting zat. Ik heb zaterdag een bevestigingsmail gehad van mijn verlenging. Dat is niet de mail met ordernummer maar de mail die ik hier al verschillende keren voorbij heb zien komen.
 
Wel heb ik inderdaad de zwarte 16GB versie besteld maar had ik in samenspraak met een van uw collegas best aan een ander model/kleur willen denken(logisch dat dit eventueel met bijbetaling zou zijn). Ik had graag met hem naar een oplossing gezocht, maar het leek wel of hij zo snel mogelijk alle telefoontjes af wilde handelen en hij "stuurde me weg" met de mededeling dat ik bij de tweede lichting zat en dat hij geen idee had wanneer die kwam.
 
Nu weet ik dat jij niet per persoon de status van een order kan zien, maar als alle klanten dit zelf zouden kunnen doen via internet, denk ik dat dit heel veel irritatie, telefoontjes en andere manieren waarop jullie iedereen moeten informeren gescheeld zou hebben.
 
 
 
PS. Helaas geen familie van
Champie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allemaal:D
 
Ik ben al jaren lang een vaste klant van vodafone. Ik heb op 26-09 telefonisch de bestelling geplaatst om 12:30. Op 27-09 kreeg ik een bevesting dat mijn order is verwerkt en dat mijn abonnement is gewijzigd. Dit is dus helemaal vlekkeloos verlopen. Ik ging er niet van uit dat ik het toestel op 28-09 of 29-09 zou krijgen. Ik kom net thuis en ik zie dat GLS is langgeweest met jawel! een pakketje van Vodafone:D
 
Direct via gls-nietthuis.nl een afpspraak gemaakt voor levering wanneer ik wel thuis ben. Bij mij is het dus allemaal vlekkeloos verlopen. En de service was helemaal top zoals ik altijd al van vodafone gewend ben. Ga zo door!!
 
Gezien alle negatieve berichten zijn er namelijk veel orders die wel goed gaan alleen die zie je neit terug op een forum. In ieder geval ben ik een tevreden klant!:D
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic