Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
2,5e dag telefonisch m'n abonnement verlengt inclusief een iphone 5. Ik heb nog niet eens een orderbevestiging ontvangen! Bellen met de klantenservice helpt ook niet, het ingestudeerde excuus luidt daar' sorry meneer ik kan nu helaas niet kijken in ons systeem vanwege een storing' of 'sorry meneer er lijkt iets misgegaan te zijn met uw e-mailadres, het staat er nu goed in dus hou uw mailbox in de gaten' Maar vervolgens he-le-maal niets!!! Volgens mij gaat de 2e lichting iphones nu ook aan mij voorbij en daar baal ik van als vaste klant!
edytkka

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ik totaal belachelijk vind is dat ze me abonnament nu al omzetten terwijl ik de iPhone nog niet in huis heb. Dit betekend voor mij (momenteel nog BlackBerry gebruiker) dat ik geen BlackBerry abonnament meer heb, dus ook niet meer kan pingen, whatsappen, facebooken enz. En dit dus al vanaf de 26ste en wie weet hoe lang het nog duurt voor me iPhone er is. Hoog uit belachelijk dat vodafone het gebruik van mijn huidige toestel onbruikbaar maakt!
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat probleem had ik ook, en ik kwam erachter dat je de orderstatus niet via My Vodafone moet bekijken, maar via deze link, dan werkt het wel:
 
https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp
 
BramK

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar kan je dat order nummer vinden waar ze om vragen? Heb dat namelijk nog niet binnen.. Wel een mail dat de contract verlenging is aangekomen en is behandeld en dat ik "binnenkort" mijn iphone ontvang. Aan de telefoon vertelde ze mij donderdag dat dit of vrijdag of zaterdag zou gebeuren maar heb toen niks ontvangen. 
 
vind het redelijk naar dat als er zoiets beloofd wordt, het dan niet uitgevoerd wordt. Duidelijkheid hierover zo mooi zijn. Dit ook aangezien ik al meer dan 3 jaar klant bij vodafone ben.
cblonk71

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat een wereld leven we in. Iedereen in paniek omdat een telefoon niet op de eerste uitleverdag in bezit is. Lekker belangrijk. Maar goed, ook zonder klagen en als normale klant heb ik mij abo woensdagochtend direct verlengd met een iPhone 5 16Gb. Donderdag een orderbevestiging gekregen en vrijdagmiddag werdt de iPhone afgeleverd. Goed geregeld zou ik zeggen.
 
Een tevreden klant. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik klaag niet dat ik mijn telefoon later dan verwacht zal krijgen, ik klaag omdat ik na 3 dagen nog steeds geen orderbevestiging heb gekregen terwijl dit wel is toegezegd. En als ik dan tot 2x aan toe bel om te vragen of de order überhaupt wel goed in het systeem staat en ik tot 2 toe tot de ontdekking kom dat er iets niet klopt mag ik toch wel klagen? We leven in 2012 dan mag je toch wel aannemen dat een bedrijf als VF voorbereid is op een iPhone introductie met bijbehorende grote belangstelling? En dat er in deze drukke week een keer een dagje extra wordt gewerkt om alle problemen op te lossen? Maar nee we draaien gewoon een zondagsdienst en zien maandag wel weer verder!
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Daar ben ik het mee eens. We mogen toch wel de conclusie trekken dat Vodofane het niet goed voor elkaar heeft deze keer (andere keren kan ik niet over oordelen). 
Mijn online bestelling was ook nergens te bekken volgens een medewerker. Orderbevestigingen komen niet of pas dagen later. 
Abonnementen worden al omgezet terwijl er nog geen telefoon binnen is. 
Dat kan allemaal stukken beter. VF is geen nieuw bedrijf en moet op dit soort dingen zijn voorbereid, dat is niet teveel gevraagd. 
 
Ben benieuwd of ze er nu van leren en de volgende keer alles netjes op orde hebben.
Daantje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb woensdag 26-9 mijn Iphone 5 (16GB) besteld. Zat al bij vodafone, en heb nummerbehoud.
Orderbevestiging gisteren onvangen. Alleen ik heb nog geen ordernummer.
Iemand enig idee wanneer dit gaat komen? En iemand enig idee wanneer de 2de lichting is ?
Calimero

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"Wat een wereld leven we in. Iedereen in paniek omdat een telefoon niet op de eerste uitleverdag in bezit is. Lekker belangrijk."
 
Ook hier geen paniek. Maar wel wat ergernis omdat je een duur product besteld, je abonnement direct wordt omgezet (en je daar dus voor betaald) en je totaal geen idee hebt wanneer de telefoon dan komt. Net als velen werk ook ik dus het is gewoon handig om te weten wanneer er geleverd gaat worden. Maar goed, vooralsnog wacht ik geduldig af.
fenvbogert

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het ook geen probleem dat hij iets later geleverd wordt. Maar alles is geactiveerd wordt ook verbruik gepleegd en ik heb geen telefoon gekregen. Maandag maar weer bellen
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bartj78 schreef:
Daar ben ik het mee eens. We mogen toch wel de conclusie trekken dat Vodofane het niet goed voor elkaar heeft deze keer (andere keren kan ik niet over oordelen).
Mijn online bestelling was ook nergens te bekken volgens een medewerker. Orderbevestigingen komen niet of pas dagen later.
Abonnementen worden al omgezet terwijl er nog geen telefoon binnen is.
Dat kan allemaal stukken beter. VF is geen nieuw bedrijf en moet op dit soort dingen zijn voorbereid, dat is niet teveel gevraagd.

Ben benieuwd of ze er nu van leren en de volgende keer alles netjes op orde hebben.
Hoi Bartj78, vervelend dat je deze ervaring met ons hebt. Wij proberen uiteraard voorbereid te zijn om een zo goed mogelijke service te bieden naar onze klanten. Helaas gaat er wel eens iets mis. Het abonnement word inderdaad bij verlenging omgezet zodat je meteen gebruik kunt maken van de betreffende diensten. Groeten, Bruce
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Grappig dat alle moderators de opdracht lijken te hebben alle problemen te bagatelliseren! Abonnementen alvast omzetten is niet netjes aangezien alle abonnementen zijn uitgekleed dan wel gigantisch in prijs verhoogd! Het zou Vodafone sieren als ze een persbericht uitgeven waarin ze aangeven dat het grote aantal bestellingen ze boven het hoofd is gestegen en dat ze gedane beloften op dit moment niet na kunnen komen. En dus het advies geven om te wachten met bestellen danwel over te stappen naar een provider die z'n zaakjes beter voor elkaar heeft. 
Ik zie in gedachten alweer zo'n VF woordvoerder in het programma Radar zitten die categorisch alle klachten ontkent..... Hebben jullie dan helemaal  niets geleerd van de actie van Youp vorig jaar????
 
ik gok trouwens dat de wachttijden bij de klantenservice morgen records gaan breken! 
Erickq

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het ook merkwaardig dat de moderators het doodnormaal vinden dat je abbonement binnen mum van tijd gewijzigd kan worden, maar dat het onmogelijk blijkt om uitsluitsel te geven wat betreft levertijden. Het gaat mij echt niet om 1 of 2 dagen, maar jullie weten hoeveel telefoons er binnen zijn gekomen.
 
Jullie zouden dus ook moeten weten wie de leveringen vr, za of ma moeten ontvangen. Communiceer dat!
 
Ook moeten jullie dan eenvoudig kunnen achterhalen wie er niet 1 binnen die tijd kan ontvangen; wederom communiceren!
 
Verder ben ik heel erg blij dat ik geen blackberry heb, want dan moet ik het schijnbaar doen zonder internet totdat de iPhone binnen is; ik wacht met smart tot de volgende moderator hier weer een zalvend antwoord op weet te verzinnen...
Daantje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet iemand over er morgen geleverd word ? Of is alles uitverkocht?
Ik snap niet dat Vodafone niets communiceert. Ze kunnen toch zeggen, mensen die woensdag besteld hebben krijgen het vrijdag die donderdag besteld hebben zaterdag enzovoort. Ik hoor ook van heel veel kanten dat als je de Iphone 5 dit weekend niet hebt gekregen dat je dan nog 1 week moet wachten? Kan iemand dit bevestigen?? Ik word toch een beetje gek van de onduidelijkheid..
 
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik denk dat VF wel weet wie er wel en wie er geen telefoon krijgt de komende dagen maar dat ze het liever niet communiceren aangezien het wel eens erg teleurstellend kan zijn......
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Dat is een kwestie van bellen naar de klantenservice. Die zetten vast je abo nog even om totdat je het nieuwe toestel hebt 😄
 
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Volgens mij lezen jullie hier allemaal geen krant :@ Apple heeft te weinig toestellen leverbaar.
Dus niet alleen Vodafone maar alle providers zullen hier hinder van ondervinden !
 
Levertijd iPhone 5 loopt op naar drie tot vier weken
 
Apple blijkt niet berekend te zijn op de enorme vraag naar de iPhone5. De levertijd van de iPhone 5 is in veel online Apple Stores inmiddels opgelopen naar drie tot vier weken.
De iPhone 5 is al langer niet meer direct leverbaar. Eerder werd de levertijd van de iPhone 5 verlengd naar twee tot drie weken. Nu blijkt dus ook deze deadline niet voor Apple haalbaar.
 
Het is onduidelijk of Apple voor Nederland een aparte voorraad iPhone 5's heeft gereserveerd. Het is daarom niet te zeggen of de iPhone 5 direct na de lancering voldoende leverbaar zal zijn.
 
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hi BruceD, ik vind je antwoord een beetje makkelijk. 'Helaas gaat er wel eens iets mis'. 
Dat is wel zacht uitgedrukt of niet? 
 
Dat je abonnement meteen wordt omgezet omdat je dan meteen gebruik kunt maken van de betreffende dienst slaat natuurlijk ook nergens op. Als je bijv. van onbeperkt data naar 500mb gaat. Dat gaat meteen in. Yes, wat fijn dat je meteen minder data kunt gebruiken. 
Ook, als je een duurder abonnement krijgt met 8 maanden 50% korting. Die 8 maanden gaan ook meteen in, dus aan het eind van de looptijd heb je meer dure maanden over. 
 
Het klopt gewoon niet. Je hebt destijds een contact voor bepaalde tijd getekend en die wordt gewoon eerder omgezet. Dat kan niet.
Calimero

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou mensen, er is hoop ;)Mijn iPhone is zojuist (onaangekondigd) bezorgd. Ben zelf niet thuis maar gelukkig was mijn partner wel thuis om hem in ontvangst te nemen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goeiemorgen allemaal!

Zoals ik voor het weekend ook aan jullie communiceerde: iPhones werden afgelopen vrijdag voor het eerst uitgeleverd. Daarna wordt het na het weekend, GLS levert op zaterdag niet. Vanaf vandaag worden er weer iPhones geleverd. De eerste lichting bestellers heeft of vrijdag al zijn iPhone gekregen, of krijgt deze vandaag of morgen.

Ik ga proberen met concretere informatie terug te komen over leveringen.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic