Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
onsmart

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
YES!!!
 
Woensdag besteld en vandaag GLS voor de deur.
Wel een orderbevestiging ontvangen maar geen mail met een afleverschema.
Maar goed, ik klaag niet 🙂
Kris21

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou goed medewerker van Vodafone aan de telefoon gehad en die van mij wordt maandag pas geleverd. Mij hoor je daar verder niet over klagen maar Vodafone moet wel afleren beloftes te maken die ze niet na kunnen komen.
 
Fijn weekend en voor degene die em al hebben veel plezier!
MyronV

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dinsdag avond besteld en orderbevestiging wel ontvangen maar nog geen telefoon..
Bart-venlo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op dit moment voor de vijfde keer inde wacht. 1e keer 16 min, dan 2x 30 min, dan 1 uur en 5 min vervolgens 34 min en inmiddels alweer 16 min. De order staat erin , maar er klopt iets niet. Ze kunnen ook de bevestiging niet emailen. Ze beloven wel allemaal om terug te komen aan de telefoon, maar helaas. Telkens maar gewoon opgehangen en 1201 teruggebeld. Eens kijken wie ik zometeen weer aan de telefoon krijg.
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Bart-venlo Ook al geprobeerd te twitteren naar Webcare?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Bart-Venlo, het is inderdaad bij sommige bestellingen niet mogelijk om een bevestiging te versturen. Als je de order helemaal hebt kunnen doorlopen, dan gaat hij verder wel goed maar de mail ontvang je over enige tijd, die moet handmatig verzonden worden.

Alle details en updates erover vind je in dit topic (in ditzelfde forum ;))
Bart-venlo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels het 8e gesprek. ik krijg maar geen email en ook een ordernummer is door VF niet te vinden.
Ik denk dat ik de media maar eens ga opzoeken
 
SUPERNOVA

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb al wel een wijziging in mijn abonnement.. Dus mijn verlenging is geactiveerd.. Maar nu nog wel mijn iphone 5 krijgen. Ben benieuw wanneer die binnen komt.
Bart-venlo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo, klaar met telefoneren. Tenslotte zijn dan ook alle medewerkers van VF naar huis om 17.00 uur. Mijn order is ingezet, maar er heeft geen migratie plaatsgevonden. Nu moeten ze a.s. maandag de order handmatig verwerken. Dan zullen de Iphones wel uitverkocht zijn.
Mocht dit zo zijn, dan zal ik tot annuleren overgaan en me tot de club van een andere provider aansluiten. Nu nog maar eens overleggen of ik geen smakelijk verhaal naar de media kan maken. Zou leuk zijn bij iphoneclub, RTL enz enz
bobski

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Bart-venlo
 
de mensen bij VF doen gewoon hun werk.. niet zo zielig doen..
nick023

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Iphone 5 is in ieder geval vandaag niet afgeleverd 😞 De belofte uit het verkoopgesprek is dus niet waargemaakt. Vervelend hoor.
 
Nu maandag maar afwachten.
 
evelyne

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yep, hier ook 26/9 om 11.30 uur abo verlengd en vandaag met smart op de GLS koerier gewacht maar helaas... tevergeefs... 😞 nu maar hopen op maandag. Jammer hoor.... 
nick023

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ja... laten we het positief bekijken... de echte D-day liep gelukkig beter af 🙂
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren via de klanten'service' een iPhone 5  32gb besteld, met een  42,50 iPhone altijd abbo. Korting vanwege het vele jaren vaste klant zijn was niet mogelijk. 'S middags berichtje van een vriend ontvangen dat hij in een VF-ook een iPhone 5 32gb heeft besteld, MET €50 korting op het toestel. Dus ik natuurlijk gelijk bellen met VF-klantenservice, na 20 minuten in de wacht gestaan te hebben krijg ik eindelijk een medewerker aan de lijn die natuurlijk niets van zo'n korting weet. Zet me in de wacht om het uit te zoeken en vervolgens wordt de verbinding verbroken. Later die middag nogmaals gebeld en eindelijk doorverbonden naar de (naar het leek) intelligentere  customerservice afdeling van VF. Daar bleek ik ineens €100 korting op het toestel te krijgen gezien al het ongemak. De medewerkster kon mijn order nog niet wijzigen gezien de drukte in het systeem maar beloofde de korting van €100 op het oorspronkelijke bedrag van €409 via mail aan mij te bevestigen en ik zou vanmorgen een automatische bevestiging moeten krijgen. Vanmiddag nog niets ontvangen dus maar weer bellen, en jawel record: 25 minuten in de wacht! Vervolgens krijg ik een medewerker aan de lijn die meedeelt dat er een storing is met de bevestigingen en dat 'ie niet kon zeggen wanneer de bevestiging wel verstuurt zal worden. Ik had inmiddels wel door dat de 1e lichting iPhones 5 aan mij voorbij zal gaan, dus voor de zekerheid nog maar checken of de order er nu wel  correct in staat. Blijkt de toestel prijs ineens verhoogd te zijn naar €339,-!!!! Heb vanmiddag gelijk weer geantwoord op de eerdere mail die ik van de VF-medewerker had gekregen maar natuurlijk niets meer gehoord en ook nog steeds geen bevestiging!
 
lees je dit Stevie? Het is ronduit beledigend zoals jullie met vaste klanten omgaan!  Ik las ergens op dit forum dat VF-medewerkers ook maar hun werk doen maar in mijn geval kan ik dat niet beamen. Tuurlijk kan er iets fout gaan met deze aantallen orders maar handel dan tenminste als iemand al 4x gebeld/gemaild heeft!
Bart-venlo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor alle bestellers van 26.09 11.30
Er schijnt door 2 persoon bij VF wat meer fout te zijn gegaan met doorvoeren van orders.
Takku

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Woensdag iPhone 5 32GB Black besteld, met nummerbehoud van een T-Mobile abo. Werd verteld dat ik levering ergens na t weekend kon verwachten, echter werd ik verrast door een telefoontje vandaag, waarbij er werd aangegeven dat ze morgen al m'n iPhone komen leveren 😄 erg vlot gegaan, goeie service! Enige nadeel is dat ik nog even moet wachten op de activatie van mijn simkaart, tot die tijd mss toch m'n t-mobile sim maar in de juiste maat knippen
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
aan een kant grappig dat we allemaal maanden lang hebben gewacht voor de komst van de Iphone 5, en dan kunnen we met z'n allen niet meer een paar dagen wachten voor de levering!  Spanning is op z'n hoogst en ja, iedereen wilt de eerste zijn om eentje te kunnen krijgen. Op zich wel begrijpelijk na al die maanden wachten, maar ik zag hoe het ging bij de verkoop bij Apple stores, dus ik kan me wel voorstellen dat medewerkers van VF het ook ontzettend druk hebben en proberen dit zo soepel mogelijk te laten lopen. Natuurlijk kunnen er fouten zijn waardoor iemand geirriteerd raakt of zich belazerd voelt! Jammer maar soms weinig aan te doen!
Wat me betreft was ik niet een van de gelukkige bij de eerste dag van levering, en ik wacht met geduld op een belletje aan de deur.
Tijd nu dus voor het nog even genieten van mijn oude blackberry die nog maar weinig doet aangezien VF al het internet gedeelte en pingen heeft beeindigd ! JA...het had wat later gekunt op het moment dat het toestel daadwerkelijk werd geleverd bijvoorbeeld. Dit is geen probleem van drukte of foutje, maar gewoon van beleid! Met een beetje gezond verstand hadden ze kunnen weten dat niet iedereen meteen geleverd zou kunnen worden door grote aantal orders, en dat een paar dagen zonder internet service toch een probleem kan zijn voor sommige mensen (Push email is tegenwoordig bijna niet meer weg te denken van mijn werk).
In ieder geval wens ik veel plezier aan iedereen zodra ze hun Iphone krijgen. wat me betreft ga ik vanavond even nog mooi op mijn lege blackberry beeldscherm kijken lol! 😛
tolliver1967

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op dinsdag geprobeerd mijn contract te verlengen en dat lukte niet. Klantenservice gebeld en die gaven aan dat ze pas vrijdag de bestelling kunnen doen voor de Iphone5. De medewerker gaf aan een terugbelafspraak te maken voor vrijdag 10.30 uur. Op woendag de 26ste nogmaals via internet geprobeerd te verlengen en jawel hoor gelukt 🙂 Alleen geen orderbevestiging ontvangen. Via het forum gelezen dat dit wel een dag kon gaan duren. Dus okay. Ik netjes via webcare aangegeven dat het me gelukt was om te bestellen. Webcare geeft aan dat men mij vrijdag toch zou bellen en dat ze dat niet stop kunnen zetten. Geen probleem wat mij betreft. Donderdagavond kreeg ik netjes een mededeling over mijn Iphone bestelling. Mooi. Vrijdagochtend om 10.30 uur zat ik te wachten bij de telefoon voor een medewerker van Vodafone die mij zou terug bellen. Tot op dit moment niemand gehoord, nu hoeft dat ook niet meer, maar in mijn ogen is afspraak=afspraak. Vrijdagmiddag kreeg ik opnieuw een e-mail van Vodafone waarin staat aangegeven dat mijn abonnement is omgezet per 26 september 2012. Dat is wel een beetje raar aangezien de wijziging samen gaat met mijn Iphone5 die ik nog niet heb. Okay ik blijf maar geduldig wachten net als iedereen op dit forum op het moment dat er een auto voor mijn deur staat en de Iphone5 geleverd gaat worden. Diegene die de Iphone5 inmiddels hebben wens ik alvast veel plezier met het toestel!
ricos

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Uiteraard ben ik dinsdag ook gebeld of ik mijn abo wilde verlengen. Ik gedaan omdat de mevrouw mij kon garanderen dat de iphone vrijdag of zaterdag geleverd zou worden. 
 
Gisteren is er niets geleverd, dus verwacht ik hem vandaag. Alhoewel het mij sterk lijkt dat er op zaterdag bezorgt wordt.
 
Dus ik dacht, laat ik maar even naar vodafone bellen om dit te vragen. Krijg ik na 18 minuten eindelijk iemand aan de telefoon, en die wist mij te vertellen dat de afdeling die over de pakketjes gaat, of die iig al het informatie hiervoor heeft, niet beschikbaar is op zaterdag.
 
Wat een gezeik zeg. Gelukkig zitten er 7  annulerings dagen bij, als mijn iphone vandaag niet word geleverd. Annuleer ik mijn bestelling, dan heb ik er namelijk ook geen haast meer mee.
Bart-venlo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Rico,
 
Ik doe hetzelfde . Ben al jaren trouwe klant met telkens een 1 jarig 1500 minuten abonement. Moet ook nog eens 240 euro bijbetalen. En nog laten ze je gewoon barsten.
Indien het maandag niet lukt om de order door te voeren en volgende week te leveren, zeg ik gewoon op en wacht wel tot ik hem ergens in een winkel mee kan krijgen. En wat betreft het feit over het fouten kunnen maken bij VF.  Bij AT & T in de USA hebben ze gewoon ploegen die de eerste dagen ook 'snachts doorwerken om zo telkens 's morgens met een schone lei  te beginnen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic