Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Variant

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zoals eerder genoemd had ik mijn bestelling vanmiddag geannuleerd. Vervolgens langs de Vodafone winkel geweest om een 128GB iPhone 7 te halen. Stond in 5 minuten weer buiten. Met telefoon. Nu ik thuis zit en alles wat ik op mijn vorige, defecte iPhone had staan op mijn iPhone 7 had gezet, zat ik er wat mee te kloten op de wc (je kent het wel). Toen begon ik me af te vragen waarom ik in godsnaam me zo druk heb gemaakt hierover. Ja ik wilde graag de iPhone 7 Plus en ja er zitten een paar voordelen aan ten opzichte van de reguliere iPhone 7. En jezus wat was ik kwaad toen ik voor de zoveelste keer contact had met de klantenservice en het nieuws kreeg dat de levering voor de zoveelste keer werd gepushd naar een andere datum.

Ik moet toegeven dat, nu ik de normale 7 heb, het grotere scherm en de 'telelens' me nu echt gestolen kan worden - laat staan daarvoor tot eind januari te wachten en weer te moeten rellen bij de klantenservice wanneer hij nou écht wordt geleverd. Voor de duidelijkheid: dit is mijn mening maar mocht je het net als ik niet zien zitten om zo lang te wachten op de 7 Plus, haal dan gewoon de normale. Die is overal nog gewoon te krijgen en is ook zéker een top ding. Enige spijtbetuiging die ik heb is waarom ik dit niet eerder heb gedaan. Had ik mezelf een hoop tijd mee kunnen besparen.

Edit: Nu dit toch een **bleep**ing lang verhaal is geworden, hier nog een idee. Laten we gewoon met z'n allen alsnog voor de normale 7 gaan. Zit Vodafone straks met al die Plus-modellen opgescheept en weten ze voor geen gekkigheid wat ze ermee moeten. Misschien dat ze het dan leren. 😉
Dane

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net maar eens een reactie gegeven op klantenonderzoek mail die ik van ze kreeg (ik volg deze topic al sinds 1-11 want toen heb ik de 128gb jet black besteld)

Triest de communicatie en laksigheid vanuit vodafone. Jammer dan voor de klant denken ze. Zag dus ook weer nu die fijne "stilzwijgende" opschuiving.

Ben benieuwd of ze binnen enkele dagen terugkomen op mijn reactie. Omdat anderen na een week alsnog geen reactie op hun klacht hebben denk ik van niet. Wat ik dan doe kan je wel zelf invullen.

Hebben de mensen van Oktober nu ook hun gsm? Zie de meeste toch reageren ivm bestelling van november.
davutdiyarbekir

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
eey opschieten man wat is dit ik ga echt annuleren
Marisa0710

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DaneIk heb mijn iPhone 29 oktober besteld en nog steeds niks.. Alleen maar de bevestigingsmail van die dag zelf.
Gisteren nog gebeld en de meneer gaf zijn naam + zijn woord (zo zeker was hij ervan), dat ik de iPhone voor 19 december binnen zou hebben, nu toch weer opgeschoven voor de 1000ste keer..
Lennart2

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb me iPhone 7+ 128gb black 27-10 bestelt en ook nog niks binnen.

Dmv een klacht om aanvullende informatie gevraagd, maar helaas krijg je alleen excuses en dat ze niet meer informatie kunnen geven... ( had gevraagd bij welke bestel datum ze aan het uitleveren zijn. )
GeorgeHovhan

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
@ Vodafone

Kunnen jullie niet op z'n minst op dit topic reageren met wat jullie op dit moment weten?? Jullie hebben een social media afdeling maar niemand die hierop reageert...
jeroen123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
VariantIk heb exact hetzelfde gedaan.

7Plus cancelled en de winkel uit gelopen vanmorgen vroeg met een gewone 7. Eigenlijk ook veel handzamer formaat.

Had bestelling 23 oktober geplaatst met verlenging van m'n abonnement. Vond het wel mooi geweest zo dat wachten.
Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het wachten op de Iphone 7 plus is echt wel de moeite waard, een vriend heeft voor onze website een paar diepte foto's gemaakt gewoon prachtig.
Ik baal ook flink maar dan wacht ik maar want ik weet als ik overstap op de gewone 7 krijg ik er spijt van.
Variant

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Silverado

Ik meen dat beide modellen dezelfde groothoeklens hebben, maar wat ik wel weet is dat ze een cameralens hebben met een diafragma van f/1.8. Hoe lager het getal van de diafragma, hoe meer scherpte-diepte je krijgt in een foto. Wat de 7 en de 7 Plus betreft zal je daar dus geen verschil in zien. Enige wat de 7 Plus heeft is de extra telelens met meer optische zoom. (Edit: de telelens heeft overigens een diafragma van f/2.8. Minder sherpte-diepte dus, maar dat is logisch bij een telelens).

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben de laatste persoon die je gaat tegenhouden om voor de 7 Plus te gaan. Ik gun het je van harte, maar als het daarvoor is ben ik bang dat je tot een teleurstelling komt. Daarmee is het de vraag of dat het wachten waard is. Just my two cents, though.

jeroen123

Goede zaak! Na een half uur pielen met de normale 7 was ik de ellende van de afgelopen weken alweer vergeten. Veel plezier ermee!
Dane

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Krijg ik net een sms, vond het wel lachwekkend, de woordkeuze ????

"We zijn je niet vergeten! Maar helaas kunnen we je nieuwe iPhone 7 (Plus) nog niet bezorgen. Voor meer info kun je nog steeds op vodafone.nl/levertijd kijken, hier plaatsen we dagelijks de laatste updates. Zodra we jouw iPhone 7 kunnen bezorgen, nemen we contact met je op."
Mensjes

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jeaaaaaaj berichtje van Vodafone!
"We zijn je niet vergeten! Maar helaas kunnen we je nieuwe iPhone 7 (Plus) nog niet bezorgen. Voor meer info kun je nog steeds op vodafone.nl/levertijd kijken, hier plaatsen we dagelijks de laatste updates. Zodra we jouw iPhone 7 kunnen bezorgen, nemen we contact met je op."

Achjah.. in elk geval iets.. Iemand ondertussen al een 7 plus binnen gekregen?
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Dane

Ik krijg net precies dezelfde sms binnen.

"We zijn je niet vergeten! (na 6/7 weken) Maar helaas kunnen we je nieuwe iPhone 7 (Plus) nog niet bezorgen (Omdat?). Voor meer info kun je nog steeds op vodafone.nl/levertijd kijken (Welke info?), hier plaatsen we dagelijks (HAHA WEKELIJKS) de laatste updates. Zodra we jouw iPhone 7 kunnen bezorgen, nemen we contact met je op.(Hoezo contact met me op? het is een verlenging dus een track & trace is toch voldoende?)"

Hopelijk gaat dit wel goed, want ik heb verlengd en niet een nieuwe aansluiting aangevraagd.
Maar omdat ze weer is niet goed kijken, hadden ze een nieuwe aansluiting en een verlenging aangevraagd op 1 nummer? Gelijk half uur geleden daarna de nieuwe aansluiting geannuleerd want het gaat gewoon om een simpele verlenging.


mark1973

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij idem. Ook een 'update' via sms. Het lijkt er op dat in elk geval iemand bij Vodafone heeft gedacht: we moeten toch iets meer doen dan niks van ons laten horen.
Ben benieuwd naar de levertijdenupdate van vandaag, want de belofte is dat die dagelijks wordt bijgewerkt.
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ik kreeg een mail met de vraag of ik mee wilde doen aan eeen tevredenheids onderzoek omdat ik een tijd terug een klacht had ingediend.

Of het al was opgelost en hoe ik op mijn antwoorden kwam.

Je kent het wel zo'n standaard mailtje waar totaal niet over na hebben gedacht.

Vraag mij ook af of er überhaupt naar word gekeken ????

Maar ja volgende week maar weer even bellen en een klacht brief sturen.
Vineyard

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als je nu het bijgewerkte bestand ziet uit de openingspost moeten er volgende week een hoop iPhones bezorgd worden!
EddieJbl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na 7 weken wachten zonder enig bericht van mijn bestelling kreeg ik uit of nowhere dit bericht van vodafone:

"We zijn je niet vergeten! Maar helaas kunnen we je nieuwe iPhone 7 (Plus) nog niet bezorgen. Voor meer info kun je nog steeds op vodafone.nl/levertijd kijken, hier plaatsen we dagelijks de laatste updates. Zodra we jouw iPhone 7 kunnen bezorgen, nemen we contact met je op."

Ik heb 26 oktober besteld... Misschien is de levering nabij?
MrRayko

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb helemaal niks gehad, zou dat betekenen dat ze mij wel zijn vergeten ????
jaylee

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook geen sms ontvangen..
wel een tevredenheidsonderzoek over een besteld/verlengd abonnement..
3x raden wie een dikke onvoldoende heeft gescoord
Siri1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
In de pdf met de levertijden voor de iPhone 7 plus 128GB staat nu links "besteldatum voor 13 dec" en dan "besteld voor 18-11" > "verwacht voor 21-12". En wat betekent dat nu voor de bestellingen tussen 18-11 en 12-12??? Kunnen jullie nu in plaats van steeds maar weer één week door te schuiven eindelijk eens aangeven wanneer de phones écht te verwachten zijn, zodat wij een keuze kunnen maken of wij nog zo lang willen wachten? Dit is ronduit belachelijk. Een sms heb ik ook niet gekregen, maar dat zal eraan liggen dat Vodafone niet in staat is om bij mijn bestelling het opgegeven mobiel nummer te plaatsen, daar staat altijd "null". Terwijl ik dat al twee keer aan de klantenservice heb doorgegeven. En terwijl dat nota bene een Vodafone-nummer is!
Siri1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En in de pdf voor bestellingen "vanaf 13 december" staat ineens "besteld vanaf 18-11, verwacht in januari".
Een vraag dus:


In pdf "besteldatum VANAF 13 dec" staat: besteld vanaf 18-11, verwacht in januari.
In pdf "besteldatum VOOR 13 dec" staat: besteld voor 18-11, verwacht voor 21 dec.

Ik heb de iPhone 7plus 128 GB black op 27-11 besteld. Waarom moet ik dan in "besteldatum vanaf 13 dec" kijken om erachter te komen dat'ie pas in januari geleverd wordt? En wat betekent "januari"? Die is lang! Graag een duidelijk antwoord wanneer ik mijn bestelling mag verwachten!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic