Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
ThijsAHC

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik creep dit forum nu intussen ook al een week of 2, en heb ook een vergelijkbare klacht ingediend.

Ik kreeg ook exact hetzelfde antwoord als hierboven al gepost is.

Ik heb sterk het vermoeden dat ze 'garanderen' dat je hem voor de 19e krijgt, totaan het moment dat dat PDF'je verderop deze week wordt aangepast naar een week verder. Dan wordt dat een week lang de nieuwe 'garantie' van de klantenservicemedewerkers. Zo voel je je als klant écht serieus genomen ja.
HerrieNL

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry had ff niet naar de kleur gekeken 😉
Lisgro

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Klopt, ik heb vandaag ook gebeld en ze kunnen je helemaal niets garanderen.

Alles is ''verwachten''. Ze ''verwachten'' namelijk tussen 12-19 dec. alle bestellingen tot 6 december binnen te krijgen maar dat kunnen ze niet garanderen.
Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ieder nadeel heeft ook zijn voordeel !!
Bij de nieuwe IOS 10.2 update kan je nu ook Wifi bellen met Vodafone ( als enigste provider in NL )
Dus als je normaal binnen slecht bereik hebt dan bied de wifi uitkomst.
Variant

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Silverado, ik neem aan dat je hiervoor wel een GSM-verbinding moet hebben? Bij Facetime bel je bijvoorbeeld iemand voor de eerste paar seconden over het GSM-netwerk en switcht vanuit daar over naar WiFi of data-netwerk.

Reden waarom ik dit vraag is omdat ik momenteel geen telefoon heb dus wellicht biedt de nieuwe iOS update de uitkomst door via mijn iPad contact op te nemen met Vodafone.
Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Volgens mij niet maar google even dan weet je het zeker.
Want zelfs in vliegtuig modus kan je wifi nu inschakelen
Hielkema

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben het best wel zat en heb kassa van de vara gevraagd hier aandacht aan te besteden.
freddyondersta1

Stamgast
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Je kunt je telefoon in Vliegtuigstand zetten en Wifi activeren. Je krijgt dan het netwerk 'Vodafone NL Wi-Fi' waarna je zelf kunt bellen en gebeld kunt worden.

Bij mij in huis is de dekking matig en dit biedt echt uitkomst. Gesprekskwaliteit is echt veel beter ook.

Enige pluspunt aan Vodafone de laatste tijd.
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Lees net op een pagina die levertijden bijhoud van bedrijven. Vodafone heeft een wacht tijd van 5 tot 7 weken. De rest in nu verkrijgbaar of 2 weken.
GeorgeHovhan

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Vanmiddag heb ik een medewerker van Vodafone gesproken en er werd aangegeven dat de levering pas medio januari wordt. Dit is recent weer opgeschort vanwege een gelimiteerde levering aan Vodafone, aldus de medewerker. Of dit daadwerkelijk zo is is maar even de vraag maar ik heb rond zitten kijken en sommige providers kunnen op kortere termijn leveren. Vraag me af waarom daar zo'n verschil in zit...
Variant

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi GeorgeHovhan,

Kun je misschien wat meer informatie geven over wanneer je bijvoorbeeld hebt besteld en om welk toestel het gaat? In de PDF-bestanden met de verwachte leverdata wordt de 256GB iPhone 7 Plus (Jet) Black uitvoering inderdaad pas in januari verwacht. Hetzelfde geldt voor de verschillende uitvoeringen die na 6 december zijn besteld.

Moet ook zeggen dat Vodafone hier niet echt subtiel mee om is gegaan. Maar goed, ergens lijkt me sterk dat ze, ondanks alle orders die ze momenteel hebben openstaan, nu alsnog te weinig toestellen hebben ingekocht en klanten ondertussen wel blijven beloven dat ze 'nu toch echt binnenkomen'.

Let us know! 🙂
GeorgeHovhan

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Variant

Ik heb de iPhone 7 Plus 128GB Black besteld. Deze had ik op 2 december al besteld maar door een onbekende reden was de bestelling geannuleerd door Vodafone. 6 december nieuwe bestelling geplaatst met het bericht dat ik een weekje moest wachten op de levering. Prima wat mij betreft dus ik wachten. Vandaag besloot ik om te informeren naar de levertijd en daarbij kreeg ik dus het bericht dat medio januari de levering in gang wordt gezet. Je zou toch verwachten dat de levering inmiddels sneller zou zijn aangezien de release al 2-3 maanden terug was maar dat valt toch tegen. Of het echt zo is moet nog blijken maar ik vrees ervoor...
Variant

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
GeorgeHovhan

Top. Bedankt voor de toelichting :). Voor hetzelfde geld had je bijvoorbeeld vandaag besteld en zouden anderen die voor 6 december hun bestelling hebben geplaatst onnodig in de stress schieten. Ik heb overigens exact hetzelfde toestel besteld alleen dan wel in november.

Ik heb nu overigens geen telefoon en ik heb Vodafone ook gezegd dat ik het echt niet erg vind om een week, desnoods twee, zonder telefoon te zitten (lekker rustig ;)) maar als het dan echt veel langer gaat duren dan zal ik toch een tussenoplossing moeten vinden. Ook dat laatste vind ik niet erg, maar dan moet ik daar wel van op de hoogte gesteld worden vind ik. Voor nu wordt er helemaal niet vanuit Vodafone naar de klant gecommuniceerd en moeten wij zelf actie ondernemen om antwoorden te krijgen - die dus letterlijk met de dag verschillen.

Vodafone, fix deze bende.
GeorgeHovhan

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Variant

2 weken zonder telefoon kun je aan de ene kant ook wel zien als vakantie haha! Kan ook z'n nadelen hebben uiteraard maar goed.

Ben 't wel met je eens dat Vodafone op z'n minst netjes alle wachtende klanten een mailtje o.i.d. kan sturen met de stand van zaken. We moeten er allemaal zelf zo'n beetje achteraan om informatie in te winnen over de levertijd. Ben benieuwd hoelang deze soap nog gaat duren..
Variant

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
GeorgeHovhan

Zo zou je het inderdaad kunnen zien haha. Ik werk in de online marketing dus een smartphone inclusief tig apps van social kanalen is dus eigenlijk wel een absolute must. Wat mij betreft zijn 14 interne snipperdagen ook niet verkeerd, maar uiteindelijk houdt dat verhaal toch wel op.

Dat is verder ook mijn punt. Dat ik mijn telefoon voor mijn werk gebruik en iemand anders hem om de drie dagen eens aanraakt om Pokémons te vangen, is verder niet relevant. Klant = klant. Nu is het namelijk alleen gissen en iedere dag plaatst iemand hier een comment met bericht van Vodafone dat weer compleet verschillig is ten opzichte van de vorige. Ik heb zelf gisteren via de online chat contact opgenomen en toen kreeg ik weer compleet iets anders te horen dan wat jij zojuist in het forum hebt verteld.

**bleep**, je hebt gelijk. Het is inderdaad een soap geworden.
MrRayko

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Waar blijft de wekelijkse update ??? Door hem elke week te verschuiven met een dag is dat service ???
GeorgeHovhan

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
MrRayko

Ik ga ervan uit dat de update morgen online staat. Afgelopen 2 weken werd het ook op de woensdag gepost. Laten we hopen op wat positiefs...
davutdiyarbekir

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallp9
davutdiyarbekir

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
alo ik wil even viragen wanier niew ayfon 7 pilus
weer binnen amq wiacht al 2 miaanden amq
freddyondersta1

Stamgast
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Aan de andere kant; er staat bovenaan het overzicht dat, indien er wijzigingen zijn in levertijden, dit opnieuw wordt gecommuniceerd. Zolang de sheet niet wordt aangepast, worden wij dus blij gemaakt met onze iPhone voor 19 december en kunnen we met de kerst mooie portretfoto's maken met de 7 Plus :).

Geloof ik in sprookjes? Nee, maar we kunnen even positief blijven :).

Waarheid: Vodafone; kom maar op met de bijgewerkte sheet. Je maakt al weken mensen blij met een dode mus, dus ga daar nog maar even mee door dan.

Waarom niet op de website in de shop vermelden dat de levertijd voor nieuwe bestellingen waarschijnlijk een jaar of 2 gaat worden? Of overweeg een tijdelijke verkoopstop te doen, voordat er nog meer 'slachtoffers' bij gaan komen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic