Beste Vodafone,
Oi Oi Oi wat een hoopje ellende moet het bij jullie op kantoor zijn. Levertijd schema's die niet kloppen, klantenservice geiten die elke keer iets anders verkondigen of alleen kunnen doorverwijzen naar het 'up-to-date' schema, forum administrators die voor spek en bonen hier rondhangen, wachtrijen die niet eerlijk verlopen en last but not least COMMUNICATIE problemen. Bij bestelling (19 oktober) was de levertijd van de iPhone 7 black 32gb één week, toen twéé enzovoort. Nu zijn we bijna zeven ijstijden verder en zonder initiatief vanuit mijn kant zou er al die tijd radiostilte zijn geweest. Excuus, 5 dagen na mijn bestelling ontving ik een sms met 'We zijn je niet vergeten hoor'. Desondanks ben ik niks opgeschoten. Klantenservice medewerkers spreken levertijd schema's tegen. Na de eerste keer in het schema te zijn opgeschoven heb ik contact gezocht met de klantenservice. 'Nee hoor meneer maakt u geen zorgen, ik zie hier in het systeem dat uw iPhone morgen aankomt en dus heeft u hem volgende week in huis'. Inmiddels zijn 4 lange weken verstreken en mijn iPhone is nergens te bekennen. Waar haalt deze medewerk(st)er deze informatie vandaan? Liegen ze of klopt de informatie in hun systeem niet, Joost mag het weten. Wat me ook frustreert is dat ik nergens mijn ei kwijt kan (vandaar dit forum berichtje). 'Meneer u kunt een klacht indienen via de mail', ja dat zal best, maar waarom komt dit probleem niet vanzelf hogerop bij Vodafone. Een keer het forum lezen en het moge duidelijk zijn wat de problemen zijn. Andere problemen die ik heb opgemerkt zijn: Prijsdaling van het toestel dat niet wordt aangepast bij orders die al weken staan te wachten en nog altijd geen toestel in handen hebben. Mensen die na weken wachten een defect toestel hebben ontvangen, zonder pardon terug achteraan de rij worden geplaatst. Is dit wat jullie service noemen. Wat ben ik oprecht onder de indruk van jullie gang van zaken, ongekende klasse dit. Nu vragen jullie je af, geitje waarom heb je je bestelling niet geannuleerd dan. Nou, dat weet ik zelf ook maar half. Als je steeds beloofd wordt dat je aan de beurt bent met een toestel te ontvangen blijf je nou eenmaal hangen. 'Nee nu bent u echt aan de beurt, we ontvangen weer een grote batch'. Dus aanstaande klanten, doe je zelf een gunst en bestel of via een andere site (Coolblue, Belsimpel...) of zoek je een andere provider die wel kan communiceren en zich aan afspraken houdt. Ja ik ben ervan bewust dat Vodafone afhankelijk is van Apple maar dit heeft er niks meer mee te maken.
Mijn bestelling (iPhone 7 black 32gb) is vanmorgen veranderd naar 'Ontvangen', belletje gepleegd en volgens de medewerkster zegt dit nog niks. Toestel is nog niet binnen bij Vodafone. Deze week zouden twee batches iPhones binnen komen.
Tips and Tricks voor Vodafone van Geitje:
1. Bij Friends and Family staat al de gehele tijd 'Levertijd 1 week', eventueel handig om te veranderen.
2. Levertijdschema staan twee periodes verkeerd om. (vóór 21-10 & vanaf 21-10) EDIT: vandaag veranderd
3. Communiceer met klanten, blijf ze op de hoogte houden.
4. Fix de chat en verkort de chat wachttijden. EDIT: vandaag chat geheel verwijderd!?
5. Communiceer niet alleen maar ben ook open. (vb. deze week krijgen we volgens Apple één grote en één kleine batch binnen, we houden jullie op de hoogte)
6. Knorrige klantenservice medewerkers krijg ik kromme tenen van.
Groet Geitje