Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als de IPhone 7 plus daadwerkelijk voor 21-12 binnen komt moeten ze alles nog verwerken en klaar zetten voor verzending. i.v.m met de drukte met de kerstdagen zullen ze de paketten niet kunnen leveren voor de feestdagen let maar op. Ik reken op eind dec of begin Januari.
Vodafone IDEE voor alle die al zo lang wachten geef deze mensen voorrang bij de IPHONE 8 en de 7 mogen inruilen.
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Sander1305

Ik snap dat ze er niet zeker van zijn, en de kans groot is dat het weer verplaatst gaat worden.
Maar als ik het zo even bekijk (positief gezien):

Versie 6 van de PDF lijst.
Elke keer is ie met 1 week, soms 2 weken, soms langere datums uitgesteld.
Laatste update was tussen 12-12 / 19-12, uitstel van 2 dagen, want nu is het voor 18-11 besteld is verwachte levering 21-12.. Dat houd dus in dat ze nu een schatting hebben gemaakt, en weten hoeveel iPhone Plus modellen binnen gaan krijgen van Apple, en hoeveel backorders er open zijn, heel simpel!! Ze weten hoeveel er komen, kijken hoeveel back orders er zijn, tellen de back orders, en je komt uit op een datum dat je alle backorders tot 18-11 kan voorzien.

Dit zal een grote levering zijn van Apple zelf, en ik vermoed dat dit model bij heel veel bedrijven en zelfs bij Apple zelf karig op voorraad was, want bij de Apple Store zelf bestellen en online verzenden was ook levering 10-14 dagen en als je nu kijkt al een stuk sneller leverbaar.
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Reem0nN in de apple store zelf kan je de plus modellen gewoon halen. liggen kan en klaar in de winkel.
Ga niet zeggen in elke winkel, maar in den haag hebben ze er zat zei die man.

GeorgeHovhan

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Update:

Net Apple Amsterdam gesproken en de iPhone 7 Plus 128GB Black is daar direct op voorraad. Alleen ik kan er waarschijnlijk geen gebruik van maken omdat ik gebruik maak van Vodafone Next. Ik ga nog met Vodafone hierover bellen of dit daadwerkelijk zo is, anders maken ze maar een uitzondering ofzo want om nu 6 weken te wachten terwijl ze 'm daar op voorraad hebben lijkt me omslachtig...
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Reem0nN

Ik heb hoop en probeer positief te blijven

maar op pagina 165 staat ook een V6 van de pdf dus de vraag is is deze versie goede hoop van vodafone of heeft Apple dit daadwerkelijk medegedeeld (dan moet je t toch even naar v7 aanpassen)

shadow conspiracy ????

Silverado
geweldig idee!!! Dat zou nog eens service zijn. Hoop dat de moderators dit idee oppakken


Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Klopt, bij de Apple Store zijn ze enkel op voorraad als je hem in de winkel zelf gaat ophalen.
Als je kiest voor verzending, zie je ook dat hier 10-12 dagen over heen gaan, en 2 weken terug was dit nog 3-4 weken wachttijd.
Vraag me niet waarom er zoveel verschil in is.
Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes
11-11 een iPhone 7 plus in de winkel bij Vodafone besteld...

Net als bij vele van jullie, werd de levertijd steeds weer met een week opgeschoven.
25-11 heb ik de order in de winkel geannuleerd, bij alle 3 de Apple Stores waren alle versies van de 7 plus gewoon op voorraad. Ik heb tegen vodafone ook gezegd dat ik bang was dat ik dit jaar mijn iPhone niet meer zou ontvangen via hun.

27-11 naar de Apple Store amsterdam gegaan, en daar mijn abo verlengt en (uiteraard) meteen met de iPhone 7 plus zwart 128GB de deur uit gelopen. Het is ook nog eens fijn(er) als je hem daar haalt want dan is de garantie gewoon bij hun in huis! (dan kunnen ze wat coulanter zijn zijn de ervaringen).

Bij de Apple Store kan je een abonnement afsluiten en/of verlegen alleen met T-Mobile en Vodafone!

Ik zie nu dat als ik dit niet gedaan had..... ik de iPhone nog steeds niet had gehad, pas 21-12 volgens de welbekende 'verwachtingen' van Vodafone...
GeorgeHovhan

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Reem0nN

Ik vindt het eerlijk gezegd niet erg om zelf naar de Apple Store te rijden, als ik 'm maar krijg. Liever dat dan 4-6 weken wachten 😛
Joeykuh36

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Wederom Vodafone maar eens gebeld.. je raad het al.
Je schiet er niets bij op, ik vroeg voor me zelf en namens anderen een tegemoetkoming omdat Vodafone niet zo hoort om te gaan met zijn klanten. Die jongeman verbond me door en plots werd te hoorn er opgegooid?! Serieus Vodafone waar zijn jullie
Mee bezig? Ik ben al ruim 10 jaar abonnee en dit hoe is hoe jullie met goede klanten omgaan? Schaam je
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Paatskie schreef:
Ondanks dat ik nog geen iPhone binnen heb moet ik zeggen dat het meedenken en het klantvriendelijke van T-Mobile een aangename verandering is vergeleken met Vodafone.
Je word een nieuwe klant van ze natuurlijk zijn ze klantvriendelijk, totdat je problemen heb met T-mobile over verschillende dingen, dan doen ze ineens heel anders en moet je dingen via een omweg opgelost krijgen
Variant

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb zojuist mijn bestelling geannuleerd. In november werd mij beloofd dat ik mijn iPhone 7 Plus voor 12 december zou krijgen. Toen werd dit opeens verplaatst naar 19 december en nog geen week later wordt het januari. Ik ben er klaar mee. Ik kan straks een iPhone 7 met 128GB ophalen bij een Vodafone winkel bij mij in de buurt. Had liever de Plus gehad, maar ik ga niet tot januari wachten tot ik mijn toestel in ontvangst heb. En dan mag ik in mijn handjes wrijven dat de leverdatum niet nog eens wordt verplaatst, wat me eigenlijk niet eens meer zal verbazen.

Jongens/meiden, zwaar klote dat jullie ook zo lang moeten wachten. Het is van de gekke dat het desbetreffende toestel bij andere providers of winkels gewoon leverbaar zijn en Vodafone constant iedereen van alles beloofd en niet nakomt. Dat is eigenlijk niet eens hetgeen wat mij zo irriteert. Het kan namelijk een probleem zijn dat een stuk gecompliceerder is dan wij misschien denken, maar communiceer tenminste ACTIEF met je klanten in plaats van dat wij hier zelf achteraan moeten gaan.

Zoals ik in een vorige reactie al had gezegd: ronduit belachelijk.
ThijsAHC

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook zojuist geannuleerd.

Tip voor degenen voor wie kleur niet van belang is:
Ik kreeg van de afdeling klantbehoud het aanbod om de 256gb versie in goud of rosé goud (die beide wel op voorraad zijn) voor dezelfde prijs te ontvangen als ik niet annuleer. Dus als de kleur je niet boeit kun je dat nog doen 😉
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
melvintje
Het meedenken en klantvriendelijke waar ik het over had gaat over mijn ervaringen op het T-Mobile forum. Waar dus zowel nieuwe maar ook zeker oude klanten worden geholpen.

Er komt vast een moment dat ik me ook aan dingen ga ergeren bij T-Mobile, maar ik hoop dat dat nog een hele tijd gaat duren 😉

Ik ben iig blij dat ik over ben gestapt...
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Paatskie

Het forum is een stuk beter dan de normale klantenservice, ik moest via een omweg mijn klacht opgelost krijgen en uiteindelijk me contract te laten ontbinden via T-mobile webcare, dit uiteindelijk via het forum moeten doen, want met de klantenservice kwam ik geen stap verder
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
melvintje Dat is minder, laten we hopen dat mijn ervaringen beter zullen zijn.
HerrieNL

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels toch maar naar de Apple store Den Haag gereden, netjes mijn contract verlengd en de iPhone 7plus 128 gig zwart in mijn bezit! Ben alleen mijn aanbieding kwijt van 60 euro korting op het toestel, maar daar gaan we mee aan het werk bij Vodafone zelf. Al moet ik kassa inschakelen...maar die 60 euro korting komt er!!!
MrRayko

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Waar blijft in vredesnaam de reactie van Vodafone ? Diverse mensen tonen aan dat andere partijen waaronder Apple zelf wel de iPhone plus op voorraad hebben. Wat is er dan in godsnaam aan de hand ? Waar blijft jullie reactie ? Iemand ?????
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
MrRaykohet valt mij op dat dit probleem meer voorkomt bij providers dan bij winkels zelf. Zo als bol, wehkamp en Apple store zelf. Denk dat dit komt door de prijs verschil maar ook omdat er een abo aan verbonden is.
Muisje85

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het probleem is echt tenenkrommend. Vanmiddag weer gebeld en nu geven ze aan dat de levering naar januari is verplaatst, terwijl vorige week het bericht was dat er deze week geleverd zou worden (besteld op 2/12). Wat maakt dat de levering nu een maand later pas binnen komt?

Het erge van alles vind ik de ronduit slechte communicatie vanuit Vodafone. Je kan mij echt niet wijs maken er niemand iets weet over de levering van de iPhone en waarom dit langer duurt dan verwacht. Maar het allerergste vind ik dat de medewerker, die ik aan te telefoon had, glashard heeft gelogen dat ik de telefoon binnen 2 weken in huis zou hebben. Bij navraag: 'Weet je het zeker, want anders ga in kijken bij een winkel', verzekerde hij mij dat. Als ik lees dat sommigen al vanaf september/oktober wachten hoe kun je dan de consument zo voorliegen?

Ik ben een geduldig mens, zeker wanneer er wordt uitgelegd hoe de situatie in elkaar steekt, maar begrip heb ik niet meer voor Vodafone...
Maddogsailor

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als er volgende week niet geleverd wordt is het automatisch pas eerste week 2017 op zijn vroegst ivm de feestdagen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic