Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Ik heb je een PM gestuurd Sander1305
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Reem0nN Das hartstikke leuk maar ik kan t echt niet vinden. Waar staan die? ????
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Sander1305

Haha, boven in op het forum, naast Support: Vodafone Forum, klik je op Vodafone forum, dan staat het rechtsbovenin.
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Reem0nN

???? gevonden
jaylee

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sander1305
Dan ben ik wel benieuw naar hoe jij die compensatie hebt gefixt?
En het moet wel een hele goede compensatie zijn om jou volgens mij weer blij te maken na al jou posts haha!

Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
jaylee

Blij is een groot woord. Maar men wist me het gevoel te geven dat ik serieus genomen ben en dat zij de situatie ook vervelend vinden.

Blijft het feit dat ik nog steeds denk dat ze anders dienen te communiceren. Voorzien in de individuele informatievoorziening. En het feit blijft dat ik nog steeds geen telefoon heb ????
jaylee

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sander1305

Blij is inderdaad een groot woord. Net ook half uur aan de lijn gezeten met vodafone.
Ik wacht vanaf 2 november op mijn iphone 7 plus 128 GB Jet black.
Mij werd verteld tijdens het bestelen dat het uiterlijk 2 weken ging duren voor ik de Iphone zou ontvangen...

Ook een klacht gestuurd maar daar afgewimppeld om het forum in de gaten te houden terwijl daar mijn klacht niet om ging.
Net nog gevraagd voor een compensatie regeling maar daarvoor moest ik weer een klacht indienen op de zelfde manier..

Echter kreeg ik wel te horen dat er nu nog 254 back order staan op de desbetreffende iphone tot en met dinsdag. En bijna alle klanten die in oktober hadden besteld hem al hebben gekregen.
Dus een stille hoop dat hij binnekort nog wordt geleverd...(hele stille hoop)
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
jaylee

Dat is leuk dat je dat hoopt maar ik denk niet dat ik hem voor de 19e heb.
ik ben pas echt blij als ik de track & tracé mail heb ontvangen. Maar het is nog volledig onduidelijk

ik heb geen idee hoeveel ik er nog voor me heb. Misschien 10, misschien 1000 ik weet t niet

ik ben nog steeds van mening dat men individueel moet informeren. Hoeveel toestellen komen er gemiddeld binnen? Hoeveel personen zijn er nog voor je? Dan is er duidelijkheid, ik kan niets met die algemene leverdata terwijl die al 7x zijn aangepast. Ik verwacht volgende week gewoon weer een aanpassing tot na de kerst, maar goed we zullen zien

ps ik wacht vanaf 18-10 en de levertijd was 5 werkdagen..... maar we zijn nu al 50 werkdagen verder
jeroen123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
jaylee
Hier een 22 oktober abonnement verlenger met een iphone 7+ 128g zwart, nog niks gehoord van vodafone ... ben benieuwd of het 2 maanden wachten wordt of niet.

Oja, ook frusterend dat als men nu hetzelfde abonnement zou nemen, met zelfde toestel. Eenmalige bijdrage voor het toestel 100 minder is. En hebt abonnement ook bijna 10 euro p/m goedkoper. Bij mijn bestelling was het dan wel weer met korting, denk om vaste klant blij te maken. Dus abonnement komt uiteindelijk wel 3 euro goedkoper uit. Maar toch... ik heb ook verlengd voordat dat binnen de EU alles uit de bundel verhaal erbij kwam.

Frustraties alom
Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Iphone op 9 sept besteld , gebeld in november oooh sorry u bestelling is vast gelopen.
Op 14 november opnieuw besteld. Vandaag de Iphone binnen gekregen, EN TOEN WERD IK WAKKER, ik had gedroomd haha.
Nog steeds geen enkele mededeling, heb officieel een klacht ingediend maar of het helpt ikheb geen flauw idee.
Ik hoop dat hij toch volgende week geleverd wordt maar heb er een hard hoofd in.

jeroen123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op twitter zijn ze in ieder geval begripvol.

"Hey Jeroen, ik begrijp je irritatie heel goed! Helaas kan ik je niet meer vertellen dan op ons forum staat m.b.t. de leveringen van de iPhone's"

😉 😛 🙂 Ik snap best dat ze op de helpdesk & social media niet veel kunnen vertellen. En hun zijn juist diegenen die de meeste sheisse over zich heen krijgen.
freddyondersta1

Stamgast
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Zeker, met je eens, Jeroen. Echter heet het op Twitter; Vodafone WebCARE. Maar echt service verlenen doen ze niet. Ze kunnen je daar alleen maar doorverwijzen naar een forum als deze, of je zelf laten bellen naar een bepaald nummer, vaak klantenservice. Wat stelt zo'n Webcare dan voor? Ja, ze krijgen veel stront over zich heen, maar roepen ze ook wel een beetje af als je continue alleen maar kunt doorverwijzen en geen goede info kunt geven.
RobertKroeze

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mobiel 14 okt besteld waar vervolgens niets mee is gedaan dus moest ik hem weer op nieuw bestellen dit op 18 okt. Nu ruim 2 maand later nog geen mobiel, vervolgens verschillende providers afgebeld die zeggen het toestel wel direct te kunnen leveren. Ik word er scheit ziek van dat me elke week word beloofd dat hij de week erop binnen zal zijn. Dit dus al vanaf 18 okt ik vind het echt schandalig dat ze zo met hun klanten om gaan en ga ook zoveel mogelijk mensen informeren of de service die ze hier leveren. Niemand wilt een provider die beloftes maakt maar ze vervolgens niet na komt, met als slap excuus dat de fout bij Apple ligt. Altijd makkelijk het probleem door te schuifen naar iemand anders, wat ze vervolgens klanten service noemen vind ik weinig service aan. Ik wacht morgen af omdat ze me hebben beloofd dat er dan ECHT moet zijn maar ik heb er een hard hoofd in. Lukt dit niet zal ik mijn bestelling annuleren en zoveel mogelijk mensen/bedrijfen van deze valse beloftes inschakelen! Geen manier om met je klanten om te gaan naar mijn idee..
Vineyard

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RobertKroeze

Hoe kan het ruim 2 maanden zijn? Het is vandaag nog niet eens 14 december.....
freddyondersta1

Stamgast
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Volgens Vodafone zou ik mijn 7 Plus 128GB Black uiterlijk vandaag binnen hebben. (Besteld 2-12)

Mijn bestelstatus is nog steeds dat mijn bestelling is ontvangen.
Die ga ik dus vandaag echt niet krijgen...
Mensjes

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die ga je niet krijgen voorlopig, heb de mijne (7+ 128gb black) op 24-10 besteld. Kom van KPN dus ze moeten het nummer mee verhuizen. Daar krijg je normaal gesproken 5 dagen vtv bericht over als dat is aangevraagd. Ik heb geen bericht gehad dus kan wel stellen dat ik volgende week ook nog geen telefoon binnen heb.....
Eerste datum die ze aangaven was 29-10, daarna 11-11 en ondertussen zijn we bij 19 dec, met een beetje mazzel heb ik em ergens in januari (hoop ik).

Overigens de eerste keer dat ik een zwarte bestel, normaal koop ik altijd zilver. Had ik maar gewoon weer zilver gekocht....

Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
freddyondersta1

Zeker zul je m niet krijgen. Ze leveren op basis van fifo.
ik heb op 18-10 besteld en heb m nog niet. Dus 2-12 is nog een heel eind weg

daarnaast is de pdf al gezet op 19-12. Ik snap niet helemaal dat je m vandaag denkt te ontvangen
Bergjee

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
freddyondersta1 ik zou uitgaan van een leverdatum in januari voor dat apparaat, ik wacht hier sinds oktober op.
Wels

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In de mail van jou bestelling (bevestiging) stond waarschijnlijk ook dat het een nieuw toestel op de markt is en dat dit dus langer kan duren dan een ouder toestel dat wat langer op de markt is. Iedereen is ge waarschuwt... maar toch zijn er boze mensen. Ik wacht al sinds 27-10 en ik heb nog niks, zelfs geen mail.
tenequodbene

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tip! Ik heb mijn bestelling geannuleerd en heb het toestel met zelfde abonnement bij Coolblue afgesloten, morgen ligt hij klaar in de winkel! Service zoals het hoort... trouwens ik krijg maar geen email bevestiging van de annulatie van mijn bestelling en ik wordt telefonisch van het kastje naar de muur gestuurd... een mail versturen lukt jullie blijkbaar ook niet! Ik wil dit zwart op wit want ik zie jullie goed in staat om mij straks met 2 abonnementen en telefoons op te zadelen... krijg je zaakjes eens op orde Vodafone
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic