Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
DylanPiet

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik wil niet tè veel hoop kweken, maar krijg zojuist een mail dat mijn iPhone 7 Plus Zilver 128 GB verzonden is!

Ik heb deze telefonisch besteld op 23-11 en toen werd mij verteld dat dit 10-15 dagen zou duren. Had er een hard hoofd in, vanwege het forum hier en omdat ik hetzelfde heb meegemaakt met de iPhone 6, maar het lijkt er nu toch op.. Overigens klopt de info van Vodafone hier in het forum dan niet, want de iPhone 7 Plus Zilver 128 GB is vandaag van 12-12 naar 19-12 verschoven.

Wel kreeg ik een smsje van Vodafone waarin geinformeerd werd dat mijn 3 maanden onbeperkt data vanaf nu in gaan. Ze stuurde het volgende:
Vanaf nu t/m woensdag 7 december 2016 heb je in nederland onbeperkt data. Niet gek, toch? In My Vodafone zie je tot die datum een onbeperkte databundel staan, daarna gaat de databundel van je abonnement in. Op 't einde krijg je nog even een sinetje van ons.
Zijn wel 3 korte maanden hahaha. Maar ze zeiden dat m'n abonnement in ging vanaf het moment dat ik m'n toestel zou ontvangen, dus het lijkt erop dat ik morgen m'n nieuwe iPhone in huis heb!

Hoop voor jullie dat het ook snel gaat. Zal morgen laten weten of ik iets binnen heb.
freddyondersta1

Stamgast
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Dat klopt dan wel met hetgeen ik zei in mijn bericht. Ik zag inderdaad dat alle kleuren, behalve Black en Jet Black, als leverbaar op de site staan.
Laurens-

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenmiddag,

De levertijd van mijn bestelling schuift met de week verder op. Niet blij mee maar vooralsnog een luxe probleem. Want ik dan zou willen is dat in ieder geval mijn 'nieuwe' Red Super abonnement alvast ingaat ivm vakantie met de kerst. Ik krijg te horen van de medewerker dat het niet meer kan. Jarenlang is mijn abo per direct omgezet en nu kan het niet meer omdat er veel weerstand was van klanten. Ik heb er geen bezwaar tegen! Het gaat er bij mij niet in dat het onmogelijk is. Daarbij ben ik van mening (binnen zekere kaders!) dat klant koning is en ik vraag niets exeptioneels. Dus pretty please... with sugar on top..zet mijn abo alvast om en het toestel zie ik wel een keer tegemoet.

Met vr gr. Laurens
nellej1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zag vandaag dat mijn op 9 september geplaatste bestelling van mijn IPhone 7 Plus JetBlack 256Gb weer niet geleverd zou worden op de zoveelste keer gewijzigde leverdatum van 12 december maar nu zelf doorgeschoven is naar ergens in januari 2017 !!!
Ik heb mijn order bij Vodafone ingetrokken en deze zelfde IPhone besteld bij KPN waar ik ook vandaan kwam trouwens.

En ja hoor vandaag besteld bij KPN en morgen wordt hij gewoon geleverd, geen enkel probleem bij KPN zei men tijdens een chatsessie die ik enkele dagen vooraf had gestart.

Dus als je je bestelling toch wil ontvangen misschien toch switchen naar bijvoorbeeld KPN?


Mvg John


freddyondersta1

Stamgast
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Volgens de site van KPN is de 7 Plus 128GB Black daar leverbaar vanaf 19-12-2016. Ook al aangepast?

Neemt niet weg dat Vodafone nog altijd op een zeer botte manier omgaat met (vaak aardig veel betalende) klanten.
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
freddyondersta1

Hij bedoelt de 7 Plus Jet Black 128GB.
En die is inderdaad wel gewoon op voorraad bij KPN.
DjangoC

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
freddyondersta1Reem0nNnellej1

Wellicht is overstappen naar KPN inderdaad beter. Wacht ook al sinds 19 september op mijn iPhone 7+ 128GB in JB. Hoe zit het echter met de gemaakte kosten? Het nieuwe abbo (verlenging) loopt al enkele maanden...

Enig idee? Morgen anders maar even bellen.
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik vind het maar lastig. Eigenlijk wil ik puur uit principe weg bij Vodafone, om hoe ze met hun klanten omgaan. Jammere is dat de iPhone bij KPN een goede €200 duurder is...t-mobile is ook een optie. Qua kosten redelijk gelijk, maar wel medio december leverbaar.

Help me out here! Ik kan niet beslissen 😞
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Paatskie schreef:
Ik vind het maar lastig. Eigenlijk wil ik puur uit principe weg bij Vodafone, om hoe ze met hun klanten omgaan. Jammere is dat de iPhone bij KPN een goede €200 duurder is...t-mobile is ook een optie. Qua kosten redelijk gelijk, maar wel medio december leverbaar.

Help me out here! Ik kan niet beslissen 😞


Ik ben over het algemeen tevreden over vodafone, Als de keuze naar KPN voordeliger was of dezelfde prijs was dat ook gelijk mijn keuze, helaas is dat niet het geval, over T-mobile heb ik geen goed woordje over
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik was ook tevreden over Vodafone. Maar dit wordt mij toch wel echt teveel. Het gebrek aan communicatie knaagt aan me, wordt aan het lijntje gehouden en daar hou ik niet van!

En geen goed woordje over t-mobile? Mag ik vragen waarom niet?
Fakeiphone

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou langs Apple store gaan en een abbo van Vodafone afsluiten. Je krijgt je telefoon gelijk mee kost het zelfde
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Alleen maar problemen mee gehad, vooral over bereik in mijn buurt waarin ze besloten om gewoon even een mast te verwijderen waardoor de verbinding zwaar verslechterd werd, dit is echter wel 4 jaar geleden,

Kijk op dit moment heb ik nog niks te klagen zelf, heb 21-11 verlengd via een externe partij(coolblue) maar hun hebben andere voorraad. Het enigste wat ik kan doen is wachten
Onnoel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zijn er al mensen die enige vorm van compensatie hebben kunnen regelen door te bellen naar de verkoopafdeling?
Rodney030

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onnoel ik heb een compensatie gehad van 5 euro korting per maand en 120 euro korting voor toestel kosten. Heb er achter af beetje spijt van want had 25-10 besteld en op 22-11 korting gevraagd maar wat dus gebeurt is ze hebben mijn bestelling van 25-10 geannuleerd en een nieuwe bestelling geplaatst op 22-11 met de korting dus was weer achter aan geschoven.
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Dit bewijst maar weer hoe slecht hun met klanten omgaan.

Je klaagt dat het te lang duurt, krijgt korting en mag nog langer wachten !

**bleep** THEY DID A GOOD JOB !
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Ik had een vriend van me gesproken die bij Vodafone werkte:

Ik: vriend? Vraag.. je werkt niet meer bij Vodafone zie ik? Maar dacht vraag het je toch even.. ik heb 8-11 me abonnement verlengd met een iPhone 7 Plus 128GB Black. Maar zit al een maand te wachten en telkens zeggen ze op het forum dat ze lever problemen hebben en word de leverdatum elke week verschoven.. word er een beetje gek van want niemand bij Vodafone helpt je of geeft je meer informatie.. hoezo hebben hun dat en KPN enz niet?

Ex medewerker van Vodafone: Dat Apple niet levert is onzin. Wij hebben vandaag als focus partner van Apple zelfs een levering gekregen. Dit klopt niet, man. Ik heb zelf 2 weken terug verlengd via de afdeling Loyalty en heb ook de 7 plus 128GB Black binnen gehad. Alleen ik heb geen contacten daar meer. Schrijf eens een keer een lang verhaal op hun fb pagina, uitgebreid wat er aan de hand is.
8-11 is vorige maand, man.

Niet het meest relevante informatie, maar misschien toch iedereen die fb heeft een bericht te sturen naar Vodafone?
nellej1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Paatskie

Als je gewoon een abonnement neemt met 5GB data zit je op dezelfde kosten die Vodafone vraagt voor 12GB.
Persoonlijk had ik altijd ruim voldoende aan 5GB en je kunt het per maand naar 10GB zetten en weer terug, geen probleem.

Dus ik weet wat ik zou doen, ook omdat hun dekking de beste is van NL.



John
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zojuist een chat gehad met T-Mobile en de dekking hiervan bekeken. Zijn in de loop van de jaren flink beter geworden en via wat kamaraden vernomen dat de 4G dekking hiervan in mijn woonomgeving prima tot optimaal is.

Wat T-Mobile aanbiedt qua prijs is zeer gelijk aan Vodafone, en bijvoorbeeld de iPhone 7 plus 128gb Jet Black is medio december te leveren, wellicht al eerder. Hadden het op voorraad.

Ik ga zo met Vodafone bellen (wat zinloos is, maar voor het idee) en denk dat ik ga opstappen en over ga naar T-Mobile. Zo als Vodafone om gaat met haar klanten vind ik niet kunnen...puur daarom wil ik er eigenlijk al weg.
nellej1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als je gewoon een abonnement neemt met 5GB data zit je op dezelfde kosten die Vodafone vraagt voor 12GB.
Persoonlijk had ik altijd ruim voldoende aan 5GB en je kunt het per maand naar 10GB zetten en weer terug, geen probleem.

Dus ik weet wat ik zou doen, ook omdat hun dekking de beste is van NL.

MVG, John
freddyondersta1

Stamgast
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb ook via Loyalty verlengd... 5 maanden van tevoren wegens een defect toestel. 2-12 dit gedaan en heb nog niks. Dus daar wordt nu geen onderscheid meer in gemaakt denk ik...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic