Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Yes weer een week erbij!
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Het spijt me ten zeerste maar dit is belachelijk. Wat voor een service is dit??? 18-10 een iPhone 7 plus 128 gb mat black besteld en de levertijd is weer uitgesteld.

vodafone, wanneer volgt een compensatie hiervoor?

Dit kan toch niet. KPN heeft m op voorraad nu bestellen morgen in huis........
krijg jullie zaken op orde

EN STOP AUB met deze onzin updates. Er zijn klanten die in sept hebben besteld en m nog niet hebben dus jullie weten al dat 12-12 ook niet gehaald gaat worden voor alle klanten die voor 22-11 besteld hebben.

GEEF ACCURATE INFORMATIE...... besteld week xxxx ontvangen op 12-12, besteld in week yyyy ontvangen op 18-12 enz
Erik9

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dit begint belachelijke vormen aan te nemen op deze manier.
Vooral de manier waarop de levertijden voor oude bestellingen totaal nietszeggend gepresenteerd worden.
MEnsen die voor 14 november hebben besteld krijgen 'm op het zelfde moment als de mensen die gisteren bestelden?
Dat is toch een waardeloos systeem, nog waardelozer gecommuniceerd.
Apple, T-Mobile en KPN hebben voorraad.
Precies hetzelfde geldt voor de HTC M10 trouwens.

Jullie inkoop-afdeling zal ongetwijfeld z'n best doen, maar t.o.v. de concurrentie slaan jullie een flinke flater.


lcdvt

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
JackieR waar slaat dit in hemels naam op! Mijn telefoon werdt verwacht:
- voor 4 nov
daarna
- voor 14 nov
daarna
- voor 5 dec
en nu
- voor 12 dec !?!?!?

WTF!
Waarom doen jullie deze updates?
Waar baseren jullie je verwachtingen op?
Waarom geven jullie geen enkele verklaring?
Waarom, waarom, waarom?
lcdvt

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het knopje "Ongepaste inhoud melden" bij de laatste update post van JackieR lijkt mij op zijn plaats!

Lekker klikken allemaal!
angelo6210

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ok, dat we wat langer op de iphone 7 plus moeten wachten, dat kan ik begrijpen.
Iedereen staat ervoor in de rij. Maar hoe de wachttijden gecommuniceerd worden vind ik onbegrijpelijk.
Telkens worden de data opgeschoven. Heb op 25 okt. besteld met nummerbehoud, levertijd van begin november nu opgeschoven tot medio december...
Voor mij is het belangrijk dat ik snel naar vodafone overstap omdat ik in het grensgebied woon en regelmatig gebruik wil maken van de buitenlandse netwerken. Bij mijn huidige provider ben ik daardoor duurder uit.

Nummerbehoud aangevraagd voor 24 nov 2016. Wat blijkt....de aanvraag wordt bij de huidige provider pas ingediend op het moment dat het toestel voor mij beschikbaar is! Dus als ik pech heb, dan zit ik nog 3 maanden op de iphone te wachten en komt er dan nog 1 maand bij voordat ik mijn abonnement bij Vodafone mag gebruiken (ivm opzegtermijn van 1 maand bij huidige provider).

Ik bestel een abonnement met daarbij een toestel. Dat het toestel wat langer duurt, dat vind ik nog niet zo'n probleem. Regel gewoon mijn nummerbehoud, stuur me een simkaart en ik betaal het toestel wel. Ook al krijg ik het later pas geleverd. Geen probleem.
Dit blijkt onmogelijk te zijn bij Vodafone. Het is dat ze een interessant aanbod hebben kunnen doen, maar ik sta echt te twijfelen om de aanvraag in te trekken.
En dan heb ik het over een Red Pro Elite abonnement voor 24 maanden....

Mocht iemand van Vodafone toch iets voor me kunnen doen, dan zou ik niet al te lang wachten...
Noraly1986

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zolang je de telefoon nog niet in huis hebt mag je je abonnement annuleren! Heb ik over gebeld, aangezien ik ook al vanaf 22-10 wacht........
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Het wachten is tot daaraan toe.

Het ergste voor mij is het volledige gebrek aan communicatie, onjuiste en suggestieve updates (waarvan Vodafone nu al weet dat 12-12 niet gehaald gaat worden) en nul komma nul reactie op het forum. Geen compensatievoorstel niets niets niets....

Vooral blijven zwijgen want klanten zijn maar lastig, jammer hoor

Serieus ik had wel wat meer meelevendheid verwacht deze organisatie.
terrence

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo,
ik heb op 27-10 mijn telefoon besteld en ik vindt het zeer slecht dat jullie niks kunnen zeggen wanneer de telefoon binnenkomt of wanneer ik aan de beurt ben terwijl dit voor jullie een kleine moeite is.
ik zou het raar vinden als ik tot 12-12-16 moet wachten op mijn telefoon!!!!
Terwijl er bij mijn bestelling gezegt was dat de telefoon die ik bestelde op voorraad was en dat ik hem zaterdag in huis zou hebben ivm mijn kapotte telefoon!!!!

ik hoor graag of er nu een keer duidelijkheid komt over wanneer ik mijn telefoon kan verwachten!!!!


mvg
terrence

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
inderdaad ik vind dat vodafone wel een comopensatie moet doen ik vindt ook niet normaal kunnen volgens mij allemaal beter over stappen op kpn dan hebben we hem morgen in huis!!!!!!!!!
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
_Thomas_

Waarom zijn er telkens zoveel moderators online op het forum en wordt er in dit topic niet even gereageerd op jullie nieuwe/bestaande klanten die graag antwoord willen hebben op hun vragen/klacht?
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Achterin oktober naar Vodafone gebeld om te vragen naar hun levering van de iPhone 7 plus (128gb). Mij werd toen vermeld dat hij binnen 5 tot 15 werkdagen werd geleverd. Om deze reden heb ik gekozen online mijn abonnement te verlengen en niet via de winkel in de stad, daar werd de iPhone pas eind november geleverd. Ik heb 3 keer moeten bellen met Vodafone omdat de eerste keer mijn bestelling totaal verkeerd was doorgegeven (iPhone 7 32 gb jet black ipv iPhone 7 plus 128 gb black), de 2e keer omdat ik geen bevestigingsmail kreeg (tijdens dit telefoontje mijn email letter voor letter doorgeven. Is zelfs herhaald door vodafone zodat ik zeker wist dat het klopte). Weer terug moeten bellen naar vodafone omdat ik nog steeds niks binnen kreeg. Kreeg toen de melding dat ze mijn email toch verkeerd in het systeem hadden staan. Na dus 3 keer bellen en vele belminuten (en frustraties) later was mijn bestelling eindelijk rond (31 okt).

Om nu te zien dat de leverdatum steeds weer wordt verlengt vind ik best een kwalijke zaak. Communicatie van Vodafone is ronduit slecht en onduidelijk. Gezien de vele klachten die ik hier lees vind ik dat Vodafone hier echt wat aan moet doen! Daarnaast zou een kleine tegemoetkoming van hun kan wel terecht zijn...sorry Vodafone, was zeer tevreden over jullie, maar die mening begint nu zeer snel te veranderen.

Jammer is ook dat tijdens het typen van dit bericht ik al weet dat het zinloos is, ik geloof niet dat vodafone dit leest of dat ze er iets aan gaan proberen te doen...zucht...
Anonymous
Niet van toepassing
Hi all, ik ga intern dit topic doorspelen omdat ik veel lees dat er weinig wordt gecommuniceerd over de levertijden etc. Dit lost natuurlijk niks op voor jullie, echter hoop ik dat er wel naar wordt gekeken hoe dit in de toekomst beter kan.
Houd er wel rekening mee dat wij geen individuele gegevens kunnen opvragen. Dit kan alleen de klantenservice.
nckvdz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat lopen we nou allemaal te klagen, Vodafone had al lang aangegeven dat deze leverwijze van toepassing was in deze link: https://twitter.com/vodafoneNL/status/776678470843789313
'Hij is er en we leveren hem als niemand anders!'

Maar even serieus, dit is toch niet meer normaal. Ik bestel niet voor niets een nieuwe iPhone, de gene die ik nu heb is volledig naar de donder, en ik met steeds langer met deze blijven doen. Denk dat het beter is over te stappen naar KPN, want dit stelt echt geen ene donder meer voor.
R1ann3

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Verbaasd en onplezierig verrast ben ik.....op 29 oktober mijn nieuwe IPhone 7Plus, 128 gb besteld. Levering zeer stellig verwacht voor 11 november. 3 dagen later nog geen bericht dat hij klaarligt in de winkel. Vodafone gebeld...nee, ik moet naar de winkel rijden (60km) want alleen daar kunnen ze de voorraad checken. Winkels zijn telefonisch niet bereikbaar. Oke, naar de winkel dus. "Mijn" nieuwe IPhone 7Plus nog niet aanwezig maar....eind deze week, uiterlijk aanvang volgende week is hij er. Het is nu woensdag van de bewuste nieuwe week....nog steeds geen IPhone 7Plus voor mij aanwezig. Moet nu nog langer wachten? Weer naar winkel rijden? Vodafone....informeer je klanten. Ook als je niet op de beloofde tijdstippen kan leveren!
tenequodbene

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou op 7 november een bestelling geplaats en uitdrukkelijk gezegd dat ik naar het buitenland vertrok op 15 december 2016. Geen probleem mijnheer, ik garandeer dat u de telefoon voor 18 november in huis heeft.
Nou mooi niet dus, en als de huidige trend zich voortzet ga ik mijn telefoon dus niet hebben voor ik naar het buitenland vertrek. Nou best goeie klantenservice hoor Vodaphone, not!
welbep

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo mijn eerste en n.a.w. ook laatste post op dit forum.
Sinds 20 september 2016 ( datum van verlenging) wacht ik al op de uitlevering van mijn bestelde Iphone 7 plus 128GB JB.
Na de diverse berichten gelezen te hebben op dit forum, maar eens de online klantenservice gemailt waar ik mijn abo heb verlengd.

Vandaag ontving ik direct een bericht in mijn mailbox met de volgende mededeling:
"Het toestel wat bestelt is is helaas nog niet op voorraad. Er wordt verwacht dat deze in week 52 ( na 26 december 2016) weer geleverd gaat worden. Mocht u de wens hebben om de keus van het toestel te wijzigen dan kunt u hiervoor telefonisch contact met ons opnemen".

In mijn ongeloof en volledige desillusie ook zojuist maar even fysiek naar de plaatselijke Vodafone shop gegaan, wat blijkt ....zij bevestigen de desbetreffende leverweek, met de aanvullende opmerking: "maar ook hier zijn we niet zeker van".

Ik weet niet welke dubieuze planning Vodafone voor haar klanten hanteert (Mijn tip voor Vodafone wellicht toch maar een jaartal opnemen in de planning),

Daarnaast nog maar 1 ding te zeggen ....

Vodafone, bedankt voor de mooie jaren..............
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik hoop zo erg dat jij (welbep) een uitzondering bent. Maar ik vrees dat vele van ons jouw weg zullen volgen als het zo door gaat met de slechte levering en communicatie. Ik heb mezelf de deadline van 5 december aangehouden. Als ik dan nog geen zekerheid krijg ga ook ik vodafone bedanken voor de mooie jaren.
paulinio123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sander,

ben jij hier al voor gecompenseerd? ik heb precies hetzelfde probleem namelijk. ook besteld vanaf 18-10.

ik zou inderdaad ook graag gecompenseerd willen worden voor de belachelijke wachttijd.

gr. paul
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi allemaal,
ik kan me voorstellen dat jullie staan te springen om nieuws over de levering van jullie nieuwe iPhone. Het is zeker niet onze bedoeling om jullie in het ongewisse te laten, hoewel ik me kan voorstellen dat het zo voelt.

Ik zie dat er in de discussie in dit topic gesproken wordt over week 52. Dat kan ik niet bevestigen. De informatie die Jackie afgelopen dinsdag met jullie deelde is de meest actuele info die we hebben.

Vooral de iPhone7 Plus laat nog op zich wachten. De vraag naar deze iPhones is wereldwijd boven verwachting en Apple heeft aangegeven dat zij er alles aan doen om zo snel mogelijk voorraad aan te leveren.
Helaas betekent dit niet dat we bij elke levering voldoende toestellen krijgen om iedereen die op de wachtlijst staat van een toestel te voorzien. We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit houdt in dat de oudste bestelling het eerst zal worden geleverd. Maar als we maar weinig toestellen geleverd krijgen kan het dus gebeuren dat je ziet dat de levering van jouw toestel wordt opgeschoven naar een latere datum.
Dat is niet leuk, dat begrijp ik. Maar helaas kunnen we geen toestellen opsturen als we ze zelf niet hebben.

Verder zie ik dat er gevraagd wordt om een compensatie. Daarover heb ik geen verdere informatie. Ik houd de interne updates voor jullie in de gaten. Zodra ik meer weet horen jullie van mij.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic