Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Ian

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Forum bezoekers,

Ik lees hier vele berichten dat mensen lang op hun nieuwe Iphone 7 moe(s)ten wachten. Mijn verhaal is tot heden ook erg teleurstellend:

Op vrijdag 9 september (de dag dat de Iphone besteld kon worden in NL) heb ik iets na 09:00 uur de Iphone 7 32Gb Black besteld bij Vodafone (abonnement verlengd). Daarna beter ingelezen in de specs en tot de conclusie gekomen dat ik toch liever de 128Gb Jet Black variant wilde hebben. Hierop order geannuleerd (2 x 1 uur wachten bij de helpdesk vanwege drukte) en vervolgens besteld via site Mobiel.nl, ook nu weer Vodafone verlenging. Mobiel.nl had een net iets scherper aanbod vandaar voor deze optie gekozen.

Vandaag is het 29 oktober (exact 7 weken later) en nog steeds niks geleverd of duidelijkheid over de leveringsdatum. Inkoop/preorder inschattingsfouten kunnen natuurlijk altijd gemaakt worden. Saillant detail is dat dit toestel nu wel al enkele weken bijna dagelijks gewoon op voorraad is bij mijn lokale Apple store. Ook lees ik dat aan andere forum leden, met een latere bestel datum, wel reeds geleverd is.

Snap niet dat Vodafone zo met hun klanten omgaat 😞

Ga me als dit abonnement afgelopen is toch maar eens beraden of deze relatie voortgezet gaat worden.

Greets & succes allemaal, Ian
tim_k

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit kan volgens mij niet kloppen: In het leverschema staat dat besteld voor 27-10 is levering ná 04-11. En besteld ná 27-10 is levering vóór 04-11? Lijkt me een beetje krom...
LE25

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij zijn die gegevens omgedraaid. Ik heb in ieder geval (tot nu toe) een positief verhaal. Ik heb op 26-10 een iPhone 7 plus 32GB besteld en de status is vandaag in 'uitleveren' veranderd. Neem dan aan dat ik de IPhone op korte termijn ontvang! Iemand enig idee hoe lang het dan nog duurt?
ribrnl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
YES! 25 oktober mijn Iphone 7 32 GB gold besteld, verlengd met vodafone next via de telefoon. Vandaag is mijn status veranderd naar uitleveren en kreeg net al de track and trace code toe gestuurd! Morgen na een weekje wachten mijn nieuwe Iphone al binnen, alle angst dat ik een maand zou moeten wachten dus voor niks geweest. Succes nog iedereen met wachten!
Frametta

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
tim_k: best gek indd. Krom is dat het al meerdere malen op dit forum is aangegeven en meerdere keren over gebeld is, dat de leverstatus van de i7 plus 128gb niet klopt. Iedere medewerker die je spreekt, ook de moderators, zet het door naar iemand anders. Maar blijkbaar is degene die de PDF maakt, de voorraad beheert of de inkoper nergens te bekennen of op vakantie.????
Djamilla80

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gister een track en trace gekregen... als het goed is heb ik hem voor 5 uur nu afwachten!
degans

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor de tip, heb m ook via mobiel.nl besteld.
die lui van vodafone zelf zijn zo vaag en doen zo onduidelijk , volgens mij willen ze klanten kwijt?
paar x gebeld en meerdere keren op de verkeerde voet gezet, personeel is zeer ondeskundig bezig.
Ik heb mijn besteling geanuleerd, ik ben/was al denk 25 jaar klant bij hun..
goed bezig..:@
ths

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
13/10 bestelling geplaatst met nummerbehoud, meerdere malen contact opgenomen over mijn orderstatus.
25/10 & 28/10 zouden ze nieuwe partijen iPhones binnen krijgen, volgens de desbetreffende collega zou ik hier bij moeten zitten.
31/10 nogmaals gebeld, nu blijkt dat er al een iPhone is gekoppeld aan mijn order. Ik zou deze week een sms/mail krijgen om afspraak te kunnen inplannen met de koerier
01/11 weer gebeld, nu blijkt dat mijn nummerbehoud is afgewezen. Deze aanvraag wordt namelijk pas gedaan wanneer het toestel op vooraad/leverbaar is, vanaf 27/10 is er nummerbehoud aangevraagd voor 13/11 wat nu dus niet gaat ivm 1 maand opzegtermijn.
Nu wordt mijn nummerbehoud OPNIEUW aangevraagd en ben ik dus nog steeds verbonden bij mijn huidige provider KPN en kan ik pas 1/12 overstappen naar Vodafone.

Overigens zijn er wel zeker wel iPhones binnen, maar doen ze te vaag en te onduidelijk naar de klant toe. Maar "zogenaamd" kunnen ze het niet vertellen en zien ze niks. En blijf je als klant maar in dubio of je nou wel je abonnement moet vernieuwen icm iPhone7(Plus) of deze toch maar elders aan te schaffen.
Kimdenr

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sinds gisteren staat bij mijn status van bestelling "Uitleveren" maar ik heb hem besteld bij een Vodafone shop in mijn woonplaats. Betekend dit dat ik hem eerdaags kan verwachten?
Frametta

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Nieuwe dag, nieuwe kansen! ????

Aiii volgens mij is er een oude levertijdenpgina online gezet op vodafone.nl/levertijd.

Levertijd klopt in ieder geval???? VANAF 21 oktober! FAIL
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Ik heb totaal geen probleem met wachten op mijn iPhone, da's de schuld van Apple, maar hoe Vodafone dit aanpakt.. De customer service evaluatie is blijkbaar uitbesteed aan een softwarepakket dat volautomatisch een mail stuurt "u heeft met ons contact gehad, wat vond u er van?" waarmee hoogstwaarschijnlijk ook volautomatisch supportmedewerkers ontslagen kunnen worden. *Echt* iets doen met de feedback die onder andere hier gegeven wordt is er niet bij. Dan zijn er kennelijk nog verschillende mensen die wel hun best proberen te doen, maar kennelijk niet met elkaar kunnen of mogen communiceren; ik schat een afdeling inkoop, een website beheerder en een forum moderator. Kennelijk komt er vanaf de afdeling inkoop geen helder beeld binnen over de te verwachten voorraad, dus er wordt op vodafone.nl/levertijd een pdf geplaatst die erg vaag is, vaak incorrect en niet op de beloofde interval wordt geupdate. Vervolgens denkt de forum moderator, "dan zet ik wel een betere in mijn eigen post als attachment", maar ook daar is de logica ver te zoeken, en nu zijn er twee plekken met incorrecte en wel of niet bijgewerkte informatie. Het is jammer dat je vodafone alleen feedback mag geven over contact met support mensen, want volgens mij moet er hogerop eens goed bekeken worden wat er hier structureel fout gaat vanuit de aansturing.
tvanorsouw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vroeg me af of er mensen zijn die net als ik op 6 oktober (of eerder) een iPhone 7 32GB Black hebben besteld en nog steeds aan het wachten zijn? Ook als mensen hem na 6 oktober hebben besteld en het toestel al binnen hebben hoor ik het graag!

Zoals hierboven ook wordt aangegeven komt Vodafone met rare excuses en is het vaag wat de status van je bestelling is. Ik kom als nieuwe klant bij Vodafone maar dit is zeker niet de manier hoe je een nieuwe klant een goed gevoel geeft van de 'overstap'.
Dutchrem

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iPhone 7 plus de 24ste besteld in de winkel, vandaag opgehaald. Ik vind het maar raar allemaal.
Saas

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij de iphone jet black 128gb staat vanaf november.. wat moet ik me daarbij voorstellen... want het is november 😛
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Ik heb in het topic de nieuwste bestanden (van 2 november) met levertijden geplaatst. Je kunt deze ook vinden in de bijlage van mijn post.

Er zit in principe weinig tot geen verschil meer in levertijden met betrekking tot de besteldatum zoals je ook in de documenten terug kunt zien.
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Met alle respect maar die pdf is redelijk onzinnig geworden en gaat alleen maar irritatie wekken. Voor 2 november besteld is voor 18 november in huis. Zeg dan gewoon per model dat er een wachttijd is van 16 dagen.. Op deze manier kun je totaal niks inschatten want er is geen specifieke informatie of je nou op 1 oktober of 1 november hebt besteld. Ik mag aannemen dat er per week een x aantal toestellen binnenkomt dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn?
Remco24

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De wachttijd is alleen niet 16 dagen. Ik wacht al vanaf 9 september :@ Ze weten het gewoon niet dus schuiven ze de levertijd elke week een week vooruit.
Klaver

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een 7 plus 128 gb roze besteld (verlenging) op 22 oktober. In het leverschema stond toen dat deze voor 28 oktober verwacht werden. Dus ik heb 'm besteld.
Echter, op 28 oktober toen ik keek, stond er dat deze iPhone ineens voor 4 november werd verwacht. En nu, 4 november, wordt het pas voor 18 november...
In de bevestiging van Vodafone staat dat je op de hoogte wordt gehouden van de levering, maar heb sinds het plaatsen van de bestelling niets meer vernomen...
tychobuntsma

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kunnen jullie niet op z'n minst de info geven vanaf welke besteldatum de i7's al zijn uitgeleverd aan de desbetrevende klant. Zo hebben wij in ieder geval een indicatie..
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Klaver , helaas hebben we de verwachte levertijden een aantal keer moeten bijstellen. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is, maar we proberen een zo goed mogelijk idee te geven van de levertijd.

tychobuntsma , deze informatie hebben we niet. Zoals ik ook aangaf in mijn vorige post is de besteldatum nu ook niet meer van invloed op de levertijden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic