Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Serca

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn iPhone 7 Plus 32GB Silver op 04-10 besteld tijdens het verlengen van mijn contract.

Nu heb ik een T&T ontvangen die niet werkt. Vandaag met de klantenservice gebeld.
Daar krijg ik te horen dat er nog geen i7 voor mij is binnen gekomen..

Op de status pagina staat nog steeds

Ontvangen:
We hebben je bestelling in goede orde ontvangen. We houden je verder op de hoogte over de levering via e-mail of sms.

Is er iemand die hier wat meer ervaring mee heeft ?
Dr_90210

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
welke kleur heb je besteld.. ik heb 23ste verlengd en vraag me af hoe ver de JB i7 is ondertussen..
Dr_90210

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
AWESOME.. welke datum heb je besteld ?
Dr_90210

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Let's hope so ????
Dr_90210

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
ik de 23ste ik word er niet goed van :S


DonDidier

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

de iphone 7 32GB Black (matzwart)
21-9 besteld, gisteren ontvangen
Jos999

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn iPhone 7 32gB Black op 18 september besteld...

Apart dat mensen die deze na mij besteld hebben hem eerder binnen hebben gekregen...

Ben heel erg benieuwd wanneer ik de mijne mag verwachten ????

Serca

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat ik begreep van de klantenservice verschilt de levertijd per verkoopkanaal.
Bijvoorbeeld via een Winkel of My Vodafone.

Toch zou het "handig" zijn als er een "nog zoveel wachtende" voor u pagina zou zijn 🙂
Ik ga moregen nog even bellen om te kijken of er al meer duidelijkheid is voor mijn order.

Ik heb tegelijk met mijn collega besteld. (Ik als verlening en hij als nieuwe klant)
Nu heeft hij zijn iPhone 7 Plus Zilver 32GB al een paar dagen in huis...
Jos999

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het besteld via vodafone online en het meteen gecombineerd met vodafone thuis tv en internet. Dat heb ik allemaal al binnen en gaat morgen in.
Blijkbaar is een telefoon opsturen toch wel iets heel moeilijks... (want ze zijn dus wel beschikbaar en iemand die alle services van ze af gaat nemen, komt klaarblijkelijk onderop de stapel...)
densan

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Coolblue heeft sommige modellen op vooraad, zoek op
"Iphone 7 plus vodafone"

en je hoeft minder bij te betalen voor je toestel 🙂
densan

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
en van de Iphone 7 natuurlijk ook, zelfs meer...
Jos999

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update:

Te bizar voor woorden!!!

Er zit een "foutje" in hun systeem... :@
Mijn bestelling - met een overstap verzoek - moet blijkbaar handmatig aangepast worden....
Maar als zij dit niet handmatig aanpassen, dan komt er een foutmelding op je bestelling!!!!! je krijgt dan nog wel allerlei veelbelovende sms-jes, maar de order wordt niet verder verwerkt door Vodafone. Als je dus niet belt, dan gebeurt er geen drol!!!
Helpdesk: "heel vervelend enzo, maar ik kan niet echt iets voor je doen..."Via de helpdesk hebben zij mijn bestelling opnieuw ingezet. levering mogelijk woensdag al, maar kan ook pas eerste week november worden... Vodafone een beetje inschattende zal het dus wel de laatste zijn.

Daar ga ik absoluut niet mee accoord.
Heb een klachtenformulier ingevuld, maar het aantal karakters liet mijn hele verhaal niet toe.

Dan maar via het forum en anders post ik vanavond wel een en ander online via Facebook en LinkedIn.
@Vodafone:
Je hebt tot vanavond 18:00 uur om een passende oplossing te bieden voordat ik iedereen ga adviseren om vooral de bestelling regelmatig via jullie helpdesk en mail te controleren/volgen want de systemen bij jullie kloppen dus niet. Zie dit aub niet als een dreigement maar als een belofte.
Dit is een aangemeten - en realistische - tijd voor jullie reactie.

Vooralsnog met virndelijke groet,

Jos van Logten.
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Jos999 schreef:
Update:

Te bizar voor woorden!!!

Er zit een "foutje" in hun systeem... :@
Mijn bestelling - met een overstap verzoek - moet blijkbaar handmatig aangepast worden....
Maar als zij dit niet handmatig aanpassen, dan komt er een foutmelding op je bestelling!!!!! je krijgt dan nog wel allerlei veelbelovende sms-jes, maar de order wordt niet verder verwerkt door Vodafone. Als je dus niet belt, dan gebeurt er geen drol!!!
Helpdesk: "heel vervelend enzo, maar ik kan niet echt iets voor je doen..."Via de helpdesk hebben zij mijn bestelling opnieuw ingezet. levering mogelijk woensdag al, maar kan ook pas eerste week november worden... Vodafone een beetje inschattende zal het dus wel de laatste zijn.

Daar ga ik absoluut niet mee accoord.
Heb een klachtenformulier ingevuld, maar het aantal karakters liet mijn hele verhaal niet toe.

Dan maar via het forum en anders post ik vanavond wel een en ander online via Facebook en LinkedIn.
@Vodafone:
Je hebt tot vanavond 18:00 uur om een passende oplossing te bieden voordat ik iedereen ga adviseren om vooral de bestelling regelmatig via jullie helpdesk en mail te controleren/volgen want de systemen bij jullie kloppen dus niet. Zie dit aub niet als een dreigement maar als een belofte.
Dit is een aangemeten - en realistische - tijd voor jullie reactie.

Vooralsnog met virndelijke groet,

Jos van Logten.
Je gaat iets op internet zetten na 18.00 uur wat iedereen zo ongeveer al weet en of doet haha
Ik denk dat het vodafone nu dun tussen de billetjes zal lopen...:D
Jos999

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja,
Ik wist het niet en dus denk ik dat er nog wel meer mensen zijn die in beginsel een bedrijf als Vodafone vertrouwen in de correcte afhandeling van orders....
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Jos999 schreef:
Tja,
Ik wist het niet en dus denk ik dat er nog wel meer mensen zijn die in beginsel een bedrijf als Vodafone vertrouwen in de correcte afhandeling van orders....
Maar dit is toch overal aan de orde? Lees maar eens wat fora door van onder andere T-mobile, KPN, ook daar kom je dit soort problemen tegen. Nobody is perfect you know, zelfs Vodafone niet.

Misschien is het bij mij meer de berusting als ik dit soort dingen lees maar ik heb wel het idee dat als je zelf rustig blijft aan de telefoon je veel meer kan bereiken dan wanneer je daar een tirade gaat afsteken.
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Nog steeds geen nieuws over mijn bestelling gedaan op 17-9. Iphone 7plus JB 128GB. Status van de order: Ontvangen. Deze status al ruim een week.

Wanneer krijg ik weer bericht van Vodafone: "We zijn u nog niet vergeten?".

Klant worden gaat heel snel bij Vodafone, maar vervolgens updates ontvangen over bestellingen: vergeet het maar.
Jos999

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh, maar ik ben ook heel rustig gebleven. Die dame van de helpdesk kan er natuurlijk ook niets aan doen. (Heb zelfs een beetje met haar te doen dat ze met dergelijke problemen wordt geconfronteerd).

Ik zit zelf in de B2B verkoop, maar ik hoef dit soort grappen niet bij mijn klanten uit te halen.
Ookal is het schering en inslag bij de providers, dan nog vind ik het gewoon no-done en ik ga me er ook niet bij neerleggen.
elinevwesten

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net Vodafone maar eens aan de lijn gehad omdat Mn status al een week op 'ontvangen' staat. Blijkt dus dat mn telefoon nog helemaal niet binnen is!! Die statuswijziging zegt dus helemaal niks.... en ze konden me ook niet beloven of ik mn iPhone deze week wel binnen zou krijgen... jammerjammerjammer

(gaat om een IPhone7 plus 32 GB rose gold , besteld op 27-9)
Dr_90210

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nou net weer de klantenservice gebeld, met de vraag of ze al iets meer weten over de levering van de jet black toestellen..
het antwoord was: " deze worden pas geleverd in november en zijn niet op voorraad".
Dus ik vraag hoe het dan kan dat er 14 oktober een levering was, waardoor een heleboel mensen wel al hun i7 jb hebben gekregen.
Krijg ik als antwoord: " dit klopt niet, ze worden pas geleverd vanaf november".
Waarop ik weer aangeef: op jullie forum zijn er een heleboel mensen die hun i7 jb toestel al gekregen hebben na de levering van 14 oktober, wilt u dan zeggen dat dit niet klopt ?.
waarop er geantwoord word: "dat weet ik niet meneer, ze worden pas geleverd vanaf november. Heeft u verder nog vragen?"

Echt geen woorden voor, worden hun niet op de hoogte gehouden of hebben ze er gewoon geen zin in?


Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
elinevwesten schreef:
Net Vodafone maar eens aan de lijn gehad omdat Mn status al een week op 'ontvangen' staat. Blijkt dus dat mn telefoon nog helemaal niet binnen is!! Die statuswijziging zegt dus helemaal niks.... en ze konden me ook niet beloven of ik mn iPhone deze week wel binnen zou krijgen... jammerjammerjammer

(gaat om een IPhone7 plus 32 GB rose gold , besteld op 27-9)
Dan mogen ze het schema nu wel eens gaat updaten, want volgens hun schema zou je er toch echt deze week één moeten krijgen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic