Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
michiel1990

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vraagje, Ik heb net de Iphone7 black besteld hier bij Vodafone, Maar dit is toch gewoon de mat zwarte versie? En niet de glossy jet black?
jeroentheking

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ja het is gewoon de mat zwarte

geitje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Beste Vodafone,

Oi Oi Oi wat een hoopje ellende moet het bij jullie op kantoor zijn. Levertijd schema's die niet kloppen, klantenservice geiten die elke keer iets anders verkondigen of alleen kunnen doorverwijzen naar het 'up-to-date' schema, forum administrators die voor spek en bonen hier rondhangen, wachtrijen die niet eerlijk verlopen en last but not least COMMUNICATIE problemen. Bij bestelling (19 oktober) was de levertijd van de iPhone 7 black 32gb één week, toen twéé enzovoort. Nu zijn we bijna zeven ijstijden verder en zonder initiatief vanuit mijn kant zou er al die tijd radiostilte zijn geweest. Excuus, 5 dagen na mijn bestelling ontving ik een sms met 'We zijn je niet vergeten hoor'. Desondanks ben ik niks opgeschoten. Klantenservice medewerkers spreken levertijd schema's tegen. Na de eerste keer in het schema te zijn opgeschoven heb ik contact gezocht met de klantenservice. 'Nee hoor meneer maakt u geen zorgen, ik zie hier in het systeem dat uw iPhone morgen aankomt en dus heeft u hem volgende week in huis'. Inmiddels zijn 4 lange weken verstreken en mijn iPhone is nergens te bekennen. Waar haalt deze medewerk(st)er deze informatie vandaan? Liegen ze of klopt de informatie in hun systeem niet, Joost mag het weten. Wat me ook frustreert is dat ik nergens mijn ei kwijt kan (vandaar dit forum berichtje). 'Meneer u kunt een klacht indienen via de mail', ja dat zal best, maar waarom komt dit probleem niet vanzelf hogerop bij Vodafone. Een keer het forum lezen en het moge duidelijk zijn wat de problemen zijn. Andere problemen die ik heb opgemerkt zijn: Prijsdaling van het toestel dat niet wordt aangepast bij orders die al weken staan te wachten en nog altijd geen toestel in handen hebben. Mensen die na weken wachten een defect toestel hebben ontvangen, zonder pardon terug achteraan de rij worden geplaatst. Is dit wat jullie service noemen. Wat ben ik oprecht onder de indruk van jullie gang van zaken, ongekende klasse dit. Nu vragen jullie je af, geitje waarom heb je je bestelling niet geannuleerd dan. Nou, dat weet ik zelf ook maar half. Als je steeds beloofd wordt dat je aan de beurt bent met een toestel te ontvangen blijf je nou eenmaal hangen. 'Nee nu bent u echt aan de beurt, we ontvangen weer een grote batch'. Dus aanstaande klanten, doe je zelf een gunst en bestel of via een andere site (Coolblue, Belsimpel...) of zoek je een andere provider die wel kan communiceren en zich aan afspraken houdt. Ja ik ben ervan bewust dat Vodafone afhankelijk is van Apple maar dit heeft er niks meer mee te maken.

Mijn bestelling (iPhone 7 black 32gb) is vanmorgen veranderd naar 'Ontvangen', belletje gepleegd en volgens de medewerkster zegt dit nog niks. Toestel is nog niet binnen bij Vodafone. Deze week zouden twee batches iPhones binnen komen.

Tips and Tricks voor Vodafone van Geitje:
1. Bij Friends and Family staat al de gehele tijd 'Levertijd 1 week', eventueel handig om te veranderen.
2. Levertijdschema staan twee periodes verkeerd om. (vóór 21-10 & vanaf 21-10) EDIT: vandaag veranderd
3. Communiceer met klanten, blijf ze op de hoogte houden.
4. Fix de chat en verkort de chat wachttijden. EDIT: vandaag chat geheel verwijderd!?
5. Communiceer niet alleen maar ben ook open. (vb. deze week krijgen we volgens Apple één grote en één kleine batch binnen, we houden jullie op de hoogte)
6. Knorrige klantenservice medewerkers krijg ik kromme tenen van.

Groet Geitje
DeCasper

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Vandaag is mijn status veranderd naar:

Uitleveren:
Je bestelling is klaar voor verzending.
Je bestelling wordt bezorgd. Zodra het pakket bij PostNL in transport gaat zie je hier beneden de Track & Trace code (n.v.t. bij Sim Only).

Ik heb op 11 september de 128 GB Jet Black besteld, zou dus vanaf november geleverd worden. Verder geen mail of sms erover gehad, dus ben benieuwd.
ruud1980

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mijn status is nu weer veranderd:

Je bestelling is klaar voor verzending.
Je bestelling wordt bezorgd. Zodra het pakket bij PostNL in transport gaat zie je hier beneden de Track & Trace code (n.v.t. bij Sim Only).

Gaat de status nu elke dag veranderen? En wat betekend dit Vodafone? Betekend dit dat mijn telefoon binnen is en klaar ligt om eindelijk verzonden te worden?
Ben7

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoe kan het dat als je een nieuwe iphone 7 zwart 32 gb op de site wilt bestellen er aangegeven wordt dat deze op voorraad is terwijl in het overzicht de levertijden totaal anders zijn??

ik wacht nog steeds op mijn iphone 7 zwart 32gb...
halen004

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij nog geen statuswijziging????. Hoop dat het nog gebeurt vandaag.


alexisowusu

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij ook status veranderd naar :
Je bestelling is klaar voor verzending.
Je bestelling wordt bezorgd. Zodra het pakket bij PostNL in transport gaat zie je hier beneden de Track & Trace code (n.v.t. bij Sim only. Nu hopen dat de iPhones snel bezorgd worden
FlouryFriend426

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is echt te gek voor woorden, mijn collega besteld bij Vodafone Online de iPhone 7 128 GB Black met verlenging op 10 oktober, en had zijn toestel de 15e BINNEN??????

Vraag me af hoe dit mogelijk is. Als ik het forum zo lees zijn er nog een hoop mensen die wachten op dit toestel en duidelijk eerder hebben besteld..........
Fluiter

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Bij mij status naar Uitleveren:
Je bestelling is klaar voor verzending.
Je bestelling wordt bezorgd. Zodra het pakket bij PostNL in transport gaat zie je hier beneden de Track & Trace code (n.v.t. bij Sim Only).

iphone 7 plus 128 JB bevestiging 9-9 12:30

jipieeeee
Fluiter

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
volgens mij wachten de meeste hier op de plus modellen.

Overigens zijn elke dag bij de apple store, alle varianten van de iphone 7 op voorraad daar kan je er dan een reserveren voor ophalen. Kopen met een vodafone abonnement zelfde voorwaarden in de meeste gevallen zelfs 30 euro minder, dus de kosten om daar naar toe te reizen zijn er dan weer uit.

tussen de reservering en het ophalen anuleer je je bestelling bij vodafone en je hebt een nieuwe phone.

Als de iphone 7 plus JB eerder in de applestore op voorraad was geweest had ik dat zeker gedaan
Xite24

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Status
Uitleveren:
Je bestelling is klaar voor verzending.
Je bestelling wordt bezorgd. Zodra het pakket bij PostNL in transport gaat zie je hier beneden de Track & Trace code (n.v.t. bij Sim Only).

Gaat de goeie kant op jongens!

Ik wacht op de mijn Jet Black 128Gb
Besteld op 9 -9

Fluiter

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Kreeg net mijn T&T van vodafone
elinevwesten

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waaaaaaaaarom hebben jullie allemaal een statuswijziging naar uitleveren terwijl ik vrolijk een sms'je krijg dat het nog wel even gaat duren voor ik mn telefoon heb... Status staat al wel op ontvangen.:@

wacht op de 7plus 32gb rose gold
Pwna

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wanneer heb je het besteld?
Pwna

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
elinevwesten wanneer heb je het besteld?
Nesrin24

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
30 sept besteld ; iphone 7 plus Matt black
Geen status wijziging , staat nog steeds op ontvangen.
elinevwesten

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Besteld op 27-9!
Pwna

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ze maken gebruik van FiFo methode, dus wie het eerst kom wie het eerst maalt. De mensen die eerder besteld hebben, krijgen m eerder binnen. Ik heb op 19-9 i7 + 32 gb rose gold besteld en ik heb m ook nog niet binnen. Staat sinds vandaag wel op uitleveren, dus of jouw status wordt in de loop vd dag gewijzigt of met de volgende levering.
elinevwesten

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ohja inderdaad, was misschien een rekenfoutje van ze, dat ze dachten dat ik ook nog in deze levering erbij kon. Ik ga er in ieder geval vanuit dat ik er wel vrij snel bij zal zitten dan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic