Goedemorgen, mooi om te zien dat er steeds meer mensen een iPhone 7 hebben ontvangen! Veel plezier ermee! Ook ik hou al weken dit forum in de gaten voor de laatste info.
Op 9 september bestelde ik 's ochtends om 09.00 uur gelijk de iPhone 7 Plus Mat Zwart 128 GB. Weloverwogen koos ik voor Vodafone want de Vodafone Next regeling sprak me wel erg aan! Een abbo afsluiten voor 2 jaar tegen lagere kosten en wel de mogelijkheid hebben om na een jaar je toestel af te betalen en een nieuwe uit te kiezen (mocht de iPhone 7S echt heel spannend zijn). Netjes vulde ik alle nummerbehoud gegevens in vanuit T-Mobile. 10 minuten later had ik de bevestiging in de mail.
16 september belde ik voor alle zekerheid om te controleren of de bestelling goed in het systeem stond (na alle verontruste berichten hier op het forum) "Ja meneer, alles loopt voorspoedig, het nummerbehoud is aangevraagd, u krijgt binnen enkele dagen een bevestiging per sms".
Afgelopen maandag 26 september toch weer even gebeld want ik had nog steeds niks gehoord. "Ja meneer, uw nummerbehoud is goedgekeurd door T-Mobile en u kunt de bestelling deze week nog in huis verwachten. Welkom bij Vodafone!". Kei fijn joh.
Gisteren las ik de vele vreugdekreten over de iPhone 7 Plus Mat Zwart 128GB die verstuurd werden, hè hè dat werd tijd. Rond 14.00 uur zag ik in mijn display een mail van Vodafone 'hij zal wel verstuurd zijn' dacht ik nog.. Helaas was de titel "Bedankt voor je bestelling", een nieuwe order met als datum 28 september! Ik snel de status van de eerste bestelling geopend en die stond op 'Geannuleerd'.
Vlug gebeld met de Klantenservice en gevraagd wat er is misgegaan en of het echt niet mogelijk was om de eerste bestelling aan te houden. "Er is iets misgegaan bij de aanvraag van de eerste online bestelling en daarom hebben we 'm opnieuw moeten plaatsen met de juiste instellingen".
Hier kan ik met m'n hoofd dus echt niet bij.. Dat er tot 2 keer toe telefonisch wordt bevestigd dat alles goed in het systeem staat en volgens planning verloopt. Maar nog veel erger, waarom je een bestelling gaat annuleren en vervolgens opnieuw plaatst. Dan zorg je toch gewoon dat de eerste bestelling in orde wordt gemaakt?
"Nee meneer, we kunnen niets voor u doen. Ik kan alleen de bestelling voor u annuleren." Nu lijk ik weer zo'n fanboy van Apple die er niet tegen kan achteraan in de rij te komen (wat stiekem ook wel een beetje is) maar ik vind dit dus echt geen manier van met klanten omgaan. Het ordersysteem van Vodafone deugt niet en de Klantenservice staat veel te ver af van de afdelingen waar het echt gebeurd. Je kunt dus net zo goed niet bellen want de informatie wordt volgens mij afgelezen van een zeer beperkte status window.
Ik ben zeer teleurgesteld in Vodafone en heb gisteravond dan ook mijn abonnement bij T-Mobile verlengd. Met een beetje geluk heb ik de iPhone over 4 tot 6 weken in huis. Niet dat Vodafone dit ook maar iets uitmaakt want ik was maar een nummer in een slecht functionerend ordersysteem.
Tip voor Vodafone: een beetje telefoonprovider stelt alles in het werk om een probleem als dit gelijk op te lossen en biedt niet alleen de oplossing om een bestelling te annuleren. Of ben ik te naïef?