Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Sjaakie

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
WTF? Ze zouden daar op de Klantenservice sprookjesboeken moeten gaan schrijven... dat worden gegarandeerd stuk voor stuk bestsellers! 😄
Boysteen

Stamgast
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Er gebeurt helemaal niets, de levertijden zullen nog wel
Later worden.
Steeffeh

Stamgast
  • 163Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes
Boysteen Zal mij inderdaad niks verbazen dat dit gebeurd. Nu staat er Verwacht voor 7-10 maar denk eerder dat het straks vanaf 14-10 gaat worden.

Overigens had Apple zelf beter kunnen neerzetten dat alles leverbaar is vanaf 16-10 ipv 16-9. Dit is namelijk best een drama met alles haha.
joostbeumer

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik ben in me nopjes met me iPhone. Wens iedereen veel sterke met wachten. Het is het zeker waard.
RiccoRawr

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat mij heel erg opvalt is dat er veel richting vf wordt gehaat en vrij weinig op apple.. ik hou het forum nu al een tijdje in de gaten en als ik dan kijk na het nieuws bericht van nu.nl.. Dan denk ik echt waarom zoveel haat na vf en niet naar apple?

Dit is het bericht op nu.nl:
De iPhone 7 zal minder vaak worden verkocht dan zijn voorganger, de iPhone 6S. Marktonderzoeker KGI verwacht dat het toestel in totaal 70 tot 75 miljoen keer verkocht zal worden. Daarmee stelt KGI zijn schatting omhoog bij, maar het totale aantal is alsnog lager dan de verkoopcijfers van de 6S, meldt Apple Insider.
Volgens KGI-analist Ming-chi Kuo krijgt de iPhone 7 een steuntje in de rug door de terugroepactie van Samsungs nieuwe telefoon, de Note 7. Ook zou de camera van de nieuwe iPhone positief zijn ontvangen.
Hoewel veel varianten van de iPhone 7 moeilijk verkrijgbaar zijn in de winkel, heeft dat volgens Kuo niet per se te maken met een grotere vraag naar het nieuwe toestel. Volgens hem heeft Apple expres minder gitzwarte varianten gemaakt, omdat er minder winstmarge op die toestellen zit. Ook wordt de iPhone dit jaar in meer landen tegelijkertijd uitgebracht.
Boysteen

Stamgast
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Als je terug had gelezen had je dit al kunnen zien. Achteraf beter in de Apple store kunnen kopen daar waren ze wel.
rimates

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zo nu ook mij verhaal maar eens in dit forum deponeren en aangeven dat er duidelijk niet aan de levering voldaan kan worden op het moment en VF met kunst en vliegwerk er alles aan doet om zichzelf vrij te pleiten van enige blaam.
Ik volg deze trein al sinds het begin. Ik ben een nieuwe VF klant en heb op 09-09-2016 een Iphone 7 32gb mat zwart bestelt met een nieuw abonnement met nummer weergave. Dat houdt in dat ik niet de eerste zal zijn omdat eerst nummerbehoud moet worden goedgekeurd.
OK acceptatie alom van mij kant.

Ik heb de afgelopen weken 4 keer contact gehad met VF medewerkers om de voortgang te controleren.
Dit waren de veschillende antwoorden op mijn vraag hoe het staat met mijn nummerbehoud

- Nee meneer nummerbehoud wordt aangevraagd wanneer de iphone binnen is en aan uw account gekoppeld.
- (14 sept.) u gegevens staan niet goed in het systeem (klantnummer, simkaart nummer) "Uiteraard direct gewijzigd)
- (25 sept) u nummerbehoud is aangevraagd

Ik heb contact gezocht met mijn huidige provider, die mij direct wist te vetellen dat nummerbehoud was afgewezen ivm verkeerde simnummer Gefrustreerde robot
Vandaag wederom gebeld en de gegevens opnieuw voor de tweede keer aangepast........

En nu een uur na dit telefoongesprek wordt ik gebeld door VF. Ja meneer het is mis gegaan met uw aanvraag. Ik heb een nieuwe aanvraag gemaakt."OK en dat betekent dus voor mij dat ik achteraan moet aanzluiten in de rij"
Ja meneer maar het duurt maar een weekje langer......

Gezien het schema levertijden zie ik dat dit nu staat op na 14 okt 2016....

Het is mij duidelijk. Misschien heeft apple lever problemen. Maar VF is niet helemaal eerlijk denk ik. Als het even knijp komt, gaat het mis met de aanvraag en kopen ze tijd door een nieuwe aanvraag in te dienen en je wachttijd opnieuw start. Ik heb dat al meer gelezen in dit forum.

Absoluut geen nette behandeling. Dat is wat mij betreft niet zo erg, maar er niet eerlijk in zijn vind ik wel het toppunt.

Ik heb geduld want die iphone 7 komt er wel een keer maar "pre-order 9-9 tot levering na 14-10, ruim 5 weken is toch echt wel absurd.

Sterkte allemaal

rimates
Boysteen

Stamgast
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Wat heeft het pre orderen voor zin als je de telefoons troop heden nog niet hebt.

iPhone 7 plus 128 Gb

Het ligt ook aan Apple maar ik koop mijn telefoon via Vodafone niet Apple.
Louise050513

Stamgast
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
RiccoRawr De haat is er op VF omdat zij ons niet goed informeren en de ene zegt dit en de ander weer wat anders (wat betreft winkels, klantenservice e.d.)
RiccoRawr

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Louise050513 Ja dat kan kloppen, maar komt dit niet voort uit geen goede informatie ontvangen vanuit apple?

Boysteen Ik begrijp ik je punt zeer zeker, maar als het grootste gedeelte van de levering naar de apple stores gaan kan VF hier vrij weinig aan doen.
Sjaakie

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Hi
De reden dat er door sommige personen 'gehaat' wordt naar VF komt uit het feit dat VF totaal niet of tegenstrijdig communiceert met hun klanten. Bel 10x naar de Klantenservice en je krijgt 10x een verschillend antwoord waar je ook 10x niets mee kunt en dus alleen maar meer onduidelijkheid schept. Uiteraard begint het bij de levering vanuit Apple, als die niet toereikend is valt er ook vanuit VF weinig te leveren. Maar communiceer dit dan naar de klanten. Zeg bijvoorbeeld; 'Vandaag krijgen we geen levering' of 'vandaag (zoals gisteren) gaan we een hele buts iPhone 7 verzenden' en zo kunnen we denk ik nog wel even doorgaan met voorbeelden...

Ik denk dat hier voornamelijk de frustratie en bij sommige de 'haat' uit voortgekomen is...

Uiteindelijk moeten we toch geduldig afwachten en dat is voor de één wat lastiger dan voor de andere.
RiccoRawr

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sjaakie Dat begrijp ik ook heel goed, je besteld een nieuwe telefoon en het liefst ontvang je deze gelijk.

Was het maar bij iedereen zo dat het wachten makelijker is.
Sjaakie

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Haha, ja en als (de meeste) mannen en een gadget bestellen dan willen ze die het liefst gister nog geleverd hebben... 😄
Louise050513

Stamgast
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Sjaakie niet alleen mannen hoor hahaha 😛
Hommes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Coolblue heeft wel een update over VF.. Weet niet of het ook voor de wachtenden hier geldt.

Update 27 september: Vodafone
Eind deze week verwachten we enkele iPhone 7- en iPhone 7 Plus-modellen te ontvangen van Vodafone. Het gaat om iPhone 7 128 GB in Mat Zwart en Goud en iPhone 7 Plus 32 GB en 256 GB in zowel Mat als Glanzend Zwart.

http://www.pdashop.nl/advies/meer-informatie-over-pre-ordering.html
Assendeel

Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Dus nog wachten op i7+, 128gb mat zwart ........
JeffreyVoois

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Hopen dat Vodafone deze dan aan eigen klanten uit gaat leveren, dat dat de reden is dat ze bij Coolblue niet worden geleverd.
Steeffeh

Stamgast
  • 163Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes
Zolang ze het maar voor 7-10 doen.. Het liefst voor het weekend (nee niet het liefst dan eigenlijk al vanaf dag 1) maar goed haha.

We hopen en wachten gezellig af samen met JeffreyVoois en Boysteen en Jessol die voor ons voedsel en drinken zorgt 😛
Boysteen

Stamgast
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Zojuist klanten service gesproken, aardige medewerker en deed moeite. Volgens hem zou er deze week nog een batch binnenkomen met Iphone 7 plus 128 Gb mat zwart modellen. Hij verwachte deze bij mij einde van de week of begin volgende week.
JeffreyVoois

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ok, en wanneer had hij hem besteld, weet ik ook ongeveer wanneer ik hem zou kunnen verwachten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic